Stránka 11 z 12

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 19.9.2009 22:37
od Miros
Field Mouse píše:Mág myslím má něco jako manu, kterou získává tak, že se ve spánku psychicky regeneruje. Čím lepší mág, tím více této energie dokáže ve svém těle udržet.
A mana není univerzální a na každé kouzlo je potřeba jiná. Tak se tedy může stát, že mág může mít najednou potřebnou energii k seslání střely, ale už ne k barevné kouli. A soustavným výcvikem dokáže mág určit, který druh energie chce ve spánku získávat - zvolí si, jaké kouzla zítra bude moct seslat.
Odlišnost jednotlivých druhů many, lze-li to tak nazvat, je vidět třeba při sesílání kouzla, kdy různé školy mají různé grafické efekty - prostě je tam jiná energie (a u každého kouzla je taky individuální). Lektvar many je pak v podstatě svitek, ve kterém je uložena ta energie potřebná ke kouzlu a jeho použitím se uvolní.
Jo jo takhle se mě to zase líbí :) Dělá to z mága profíka co musí znát energie a v podstatě je to velice inteligentní člověk co se zajímá o podstatu světa a jeho energii a závislostí na sobě čímž dokáže některé divy urychlit a jiné zpomalit ku prospěchu svému. Čím ví více tím víc si může dovolit. Jen mi chybí, že si nemůžu vymyslet svá kouzla s vysokýmy levelami. Přeci nějaké larachovo vysatí musel vymyslet nějaky Mág jménem larach ne? Tak já jako zkušený mág můžu taky něco svýho...
Nevíte jak fungovala magie ve světě Tolkiena? Tam byl magie docela mocná. A nejvíc nesnáším magii typu Harry Potter, kde hůlka posiluje mágovi vlastnosti a řekneš zaříkadlo a soupeř jí slimáky :-D

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 20.9.2009 14:41
od Tarreb
PostTrauma píše:Jo, kdyby to byla jedna univerzální energie, tak by byl mág setsakra silný. Stovku magických střel by nepřežil nikdo : ) Ale ono by bohatě stačilo, aby to bylo jako u sorcerera + učení se kouzel ze svitků, to by bylo jen menší vylepšení. Zkrátka použít radši logické řešení a pak mu přizpůsobit zbytek, než to řešit podivným systémem : )
Lol, no to co říkáš by vůbec nemuselo být. Na onu zmiňovanou "stovku magických střel" by si počkal někdy na konec ToB a tam by mu už byly, poeticky řečeno, na 2 věci.
Sysém s manou by mohl být i lepší, záleželo by pouze na pojetí a, jak jsi zprávně naznačil, vyváženosti.
Miros píše:Jo jo takhle se mě to zase líbí :) Dělá to z mága profíka co musí znát energie a v podstatě je to velice inteligentní člověk co se zajímá o podstatu světa a jeho energii a závislostí na sobě čímž dokáže některé divy urychlit a jiné zpomalit ku prospěchu svému. Čím ví více tím víc si může dovolit. Jen mi chybí, že si nemůžu vymyslet svá kouzla s vysokýmy levelami. Přeci nějaké larachovo vysatí musel vymyslet nějaky Mág jménem larach ne? Tak já jako zkušený mág můžu taky něco svýho...
Nevíte jak fungovala magie ve světě Tolkiena? Tam byl magie docela mocná. A nejvíc nesnáším magii typu Harry Potter, kde hůlka posiluje mágovi vlastnosti a řekneš zaříkadlo a soupeř jí slimáky :-D
Klasická fantasy magie jako taková v Tolkienovi neexistovala, nahrazovala ji spíše jakási "vrozená moc" a "zpěv".
P.S taky nemusím Harryho Pottera :-D

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 20.9.2009 19:40
od PostTrauma
Tarreb: Ono by stačilo těch MM třeba 20, což dostaneš relativně brzo. Zkrátka MM jsou setsakra silné, na to že jsou 1. level. Každopádně ten systém kouzlení by šel použít, kdyby se to trochu vyvážilo.

Miros: V LOTRovi se kouzlilo myšlenkou a gestem, více méně. A celá magie byla tak nějak skrytá. Taky tam bylo dost málo mágů (minimálně v porovnání s BG).

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 20.9.2009 20:26
od Field Mouse
Nad 100 magickýma střelama až tak moc neslintám, to než se sešle :-) Magická střela je dobrá tak pro prvních deset levelů a pak už jen jako velká nouzovka, nebo když třetí mág v družině nepotřebuje kouzlit nic lepšího - vést boj s nízkolevelovými kouzly typu zpomalení, nepříjemnosti, emoce, ohnivé šípy je mnohem účinnější než střílet je po dvaceti dmg. Navíc s róbou Vency se vytratí i výhoda střely v rychlosti. Z 1. levelovek pak raději odstavím na tři kola někoho nepříjemného Strašidlem, které se taky příjemně zlepšuje s úrovní. Magickou střelu na vyšších lvlech nechávám jen na chvíle, kdy potřebuju levně a rychle dorazit nějakou téměř mrtvou potvoru.. Nebo do menšího pořadače, tam se dvě střely nikdy neztratí :)

Napsal: 21.9.2009 1:23
od Carlos
Mám takový dojem, že magická střela celkem dobře fungovala na draky... :think:

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 21.9.2009 9:19
od Field Mouse
Jo, zrovna na draky fungují střely docela dobře. A dvě střely obvykle odrovnají magický meč., když není k dispozici kouzlo smrti.

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 25.9.2009 15:10
od PostTrauma
Výhoda MM je v tom, že funguje prakticky na všechno, co nemá MO, takže po Lower resistance je to dobrá volba. Proti jiným kouzlům si příšera ještě může hodit na záchranu. A můj recept by byl Zastav čas, vylepšená hbitost, možná lower resistance a potom třeba padesát MM : )

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 28.9.2009 17:44
od Field Mouse
S vylepšenou hbitostí a róbou vecny je zastav čas zbytečná frajeřina :-p A těch 50 MM jsi kouzlil skrze Přání? :-)

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 28.9.2009 19:35
od PostTrauma
Field Mouse: 50 MM zakouzlit nejde. To byla čistě hypotetická strategie, kdyby mág mohl seslat 100 úrovní kouzel : )

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 29.9.2009 10:17
od Field Mouse
Teď mě ještě napadlo - MM je ještě super na nižších levelech proti zrcadlovému obrazu a jako laciný přerušovač kouzel, než válečníci odstraní SS. Takže vlastně není až tak špatná, i když její dobrost na vyšších lvlech nespočívá v tom, že dává dmg :)

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 11.12.2009 9:19
od Balduran
Hoši mohl bych poprosit o radu? Jak se dá jít nejlíp na mozkožrouty? Já jsem teď v PodTemnu a jaksi se mě je nedaří zabít, protože zabijí vždycky mě a to si ani nestihnu dojít pro ty lektvary proti psionickým silám. Tak není proti ním nějaká účinná zbraň jako je Balduranův štít proti Beholderům?

Napsal: 11.12.2009 9:29
od Carlos
Zbraň ani ne, ale kněz má na pátem levelu kouzlo zmatené příkazy, které dost pomůže, nicméně má krátké trvání. Jinak jistotou je naboostovaný bojovník (hlavně snížit obranné číslo) vyslaný do útoku, přičemž ostatní postavy asistují maximálně kouzly a střelnými zbraněmi. Tato taktika u mě víceméně působila.

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 11.12.2009 9:33
od Balduran
Jo díky já se to pokusím nějak vyřešit.

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 11.12.2009 11:40
od Field Mouse
Mozkožrouty je dobré odlákat, aby útočili na summony.
Taky si sniž záchranné hody (např. žalm), to pomůže proti psionice.
Nejsem si jistý, ale myslím, že proti jejich paralýzám je účinné knězovo odstraň ochromení.
Mág může nahodit PfMW a nechat na sebe mozkožrouty 4 kola útočit a nic mu to neudělá.
Bez modů mozkožrouti nevidí neviditelnost, účinná je proto i taktika odlákávat je po jednom a za rožkem probodnout.
Proti větší skupince, která nejde odlákávat po jednom, je pak dobré použít 3M neviditelnost, jít k nim a zaútočit na ně rovnou z blízka a maximálně rychle je sejmout.
No a když zasáhnou nějakou postavu a vysají jí inteligenci, tak s touto postavou odejít z boje a nahradit ji nějakou jinou, která inteligenci má.
Můžeš taky zkusit lektvary na zvyšování inteligence.

Re: Zaklínač (sorcerer)

Napsal: 11.12.2009 15:34
od Miros
V Soa jsem všechny mozkožrouty ničil 5 bojovými kostlivci nebo neviditelnými stopaři a nebyl problém... Srabský, ale učinný způsob :-)