Stránka 11 z 16
Napsal: 3.8.2006 18:51
od Sadako
MCZ: Ve Warcraft 3 byly nějaké RPG prvky? Kde? Já si nějak nevšimla...pokud tedy nemáš na mysli to, že postavy mají nějaké schopnosti a přibývají jim do nich jakési body - ale toto imho opravdu nejsou RPG prvky...
Napsal: 3.8.2006 18:54
od Yachiko
Vampiria: Medzi RP a RPG prvkami je rozdiel...

Napsal: 3.8.2006 18:56
od yenn
Vampiria píše:ale toto imho opravdu nejsou RPG prvky...
Dle PR sloganů ano...
Napsal: 3.8.2006 18:57
od Sadako
Yachiko: RP myslíš Role Play? Co jsou tedy ty RPG prvky? Tedy, dle Tebe..jelikož vše je subjektivní a já tam RPG prvky nevidím, ani kdyby mi dali do očí Hubbleův teleskop.
yenn: Aha:), PR materiály by udělaly i z Dooma adventuru:).
Napsal: 3.8.2006 19:04
od Yachiko
Vampiria píše:Yachiko: RP myslíš Role Play? Co jsou tedy ty RPG prvky? Tedy, dle Tebe..jelikož vše je subjektivní a já tam RPG prvky nevidím, ani kdyby mi dali do očí Hubbleův teleskop.
Tak vysvetlenie...
RPG prvky - RPG prvky sú podľa mňa tie základné veci, vyskytujúce sa v RPG každej hre ako napr. levelovanie postáv, questy apd... t.j. hra, kde sa mi leveluje postava tď je imho hra, ktorá má RPG prvky...
Ale RP prvky... Role Play ... to sú iho veci, ktoré sa nevyskytujú ani v niektorých RPG hrách... alebo úplne v minime... a čo si pod nimi predstavujem? Schopnosť mať presvedčenie postavy správať sa podľa neho, viacej možností ako doriešiť určité situácie proste simulácia nejakého určitého charakteru postavy...
Čiže, aby sme sa vrátili k Warcraftu... to že má RPG prvky je neodškriepiteľné, ale RP prvky som v ňom teda rozhodne nevidel a na 100% tam nie sú...
Napsal: 4.8.2006 0:02
od MCZ
Vampiria: jo, asi jako píše Yachiko. Polovina her má dneska RPG prvky, mnoho lidí si pak myslí, že RPG jsou jen o sbírání XPů a levelování. W3 mimochodem označovali jako RPS - Role Playing Strategy; ten název mi docela skřípe, ale hru to docela vystihuje - "něco" mezi rts a akčním rpg.
Napsal: 4.8.2006 0:03
od Yachiko
W3 - RPS - jedine tak "Rock-paper-scissors"...

Napsal: 4.8.2006 0:18
od Sadako
MCZ: Ale já tohle jako RPG prvky prostě neberu, tedy je pro mne osobně, takové hry jako Warcraft 3, nemají.
RPG - Role Playing Game - pohybování se v určitém světě a prožívání nějaké své "role". Levelování ani sbírání XP mi tam moc nesedí..a také existují RPG, kde se neleveluje, nejsou tu klasické zkušenostní body, např. systém Fate (se kterým jsem se setkala poprvé včera na Ravenloftu s Vlasákem:)) - název označuje právě ony Fate body, které se získavají za užití určitých aspektů (vlastností) postavy a které můžete vzápětí zase dát do užití nějaké dovednosti. Postavy se nevyvíjí tradičně, jen občas získají navíc nějaký bod do aspektu a celkově je to velice volné - člověk si může udělat postavu přesně takovou, jakou chce - ony vlastnosti i dovednosti (o věcech jako je historie postavy ani nemluvě) si vymýšlí sám. To jsou dle mého pořádné RPG prvky.
Napsal: 4.8.2006 0:24
od Yachiko
No ono už samotný termín RPG bol časom vzhľadom na to aké veci pod touto hlavičkou vzniklai deformovaný... keď tam vidíme spojenie "role-play", tak by malo skutočne ísť o hranie nejakej role v nejakom svete v nejakom čase a v nejakom etc... lenže pri mnohých keď teda chcete, tak "RPG" sa niečo takéto objavuje v zvláštnej forme alebo takmer vôbec... napríklad IWD1... vďaka čomu by ste túto hru označili teda ako RPG? Vďaka príbehu? Vďaka questom? Lebo tam máte jednu rolu - rolu dobrodruhov, ktorý sa zobrali a išli na expedíciu a blablabla... ale nijak tú rolu nerozvíjate... všetko sa deje tak ako vám hra prikáže a nemáte skoro žiadne možnosti sa nejak po RP stránke angažovať... a aj tak je táto hra nazývaná ako RPG... a to nie nejahoršie, ale vysoko hodnotené...
Tak akou definíciou RPG sa máme teda riadiť... alebo to je zase už o subjektívnom pohľade... ja som ten svoj už vyššie napísal...

Napsal: 4.8.2006 1:39
od MCZ
Vampiria: asi jsem to špatně popsal - myslel jsem samozřejmě vývoj vlastností postavy (často založený právě na sbírání nějakého druhu xp), ať už to je klasické levelování, tebou zmiňovaný Fate (podobné systémy jsem v PCRPG viděl třeba v SS2 nebo VtM - Redemption) nebo něco jiného.
Vezmu za příklad třeba Diablo - akční RPG, to "RPG" v názvu žánru asi jen pro ten vývoj vlastností postav (jak bohatý a propracovaný je, to nevím, nehrál jsem). W3 ten vývoj taky má, je hodně omezený, resp. nejde řídit skoro vůbec, ale "něco" tam je. Taky se mi příčí nazývat to
RPG prvky, ale dívám se na to jako "jen RPG prvky", prostě nic velkého

.
Napsal: 4.8.2006 12:34
od Ajantis
Hm, tradiční dilema, zda se má pojem vykládat tak, jak byl původně zamýšlen, nebo tak, jaký obsah získal v průběhu času. Je na každém zvlášť, jak se rozhodne. Dnes se za RPG hry většinou označují hry mající ty prvky jako vývoj postav, získávání questů atp. Dříve vypadaly RPG hry trochu jinak, za pár let si pod pojmem RPG představí hráči třeba zcela něco jiného. Tento vývoj významu slov ale platí všude. Samotný pojem "Role-playing game" je hodně neurčitý - vždyť i v Half-Lifu se vžijete do role někoho jiného, jehož cesty dále určujete.
Napsal: 4.8.2006 14:04
od Vlasák
ad RPG - jistý rámec-nerámec dávají RPG mnohé teorie, které mají dost zastánců a odpůrců. Pakliže člověk vyslechne obě strany, pak se možná i dobere toho, co RPG vážně je - resp. spíš "co RPG asi může být".
http://www.indie-rpgs.com/articles/1/
http://www.d20.cz/index.php?p_main=1000 ... ow&id=1693
Napsal: 4.8.2006 14:33
od yenn
Za RPG bych považoval hru, která dává hráči možnost vžít se do postav s různými povahami a tyto povahy projevovat. Přičemž fakt, zda rozseká potvoru mečem, či z ní udělá jahelníček pomocí luku, pro mě hraje v charakteru postavy až poslední roli. (dle toho by IWD mohla být onou akcí s prvky RPG)
Leč názory jsou různé:
Otakar Schön v preview na Dungeon Lords píše:Tyto dva elementy, boj a vývoj postavy, tvoří základ všech her na hrdiny. Pokud vám někdo bude říkat, že nejdůležitějším elementem RPG je příběh, pošlete ho hrát Under a Killing Moon nebo Siberii.
Tak to vidíte, včera a předevčírem jsme vlastně vůbec nehráli RPG

Napsal: 4.8.2006 15:25
od Ajantis
Můj názor na RPG je zřejmě stejný jako Yennův. Nejdůležitější je naprosté sžití s postavou, abych věřil, že v té hře jsem vlastně já. Postava má dle mého vkusu nějaký charakter, který mi umožňuje odlišně řešit všechny herní situace.
Z toho pohledu je IWD opravdu akční hra s RPG prvky - jsou tu velmi omezeně obsaženy určité prvky vyskytující se i v RPG - vývoj postav, pár možností v řešení některých úkolů... A včera/předevčírem jsme naopak hráli pořádně hard-core RPG.

Napsal: 4.8.2006 15:42
od Jab
Otakar Schön v preview na Dungeon Lords píše:Tyto dva elementy, boj a vývoj postavy, tvoří základ všech her na hrdiny. Pokud vám někdo bude říkat, že nejdůležitějším elementem RPG je příběh, pošlete ho hrát Under a Killing Moon nebo Syberii.
Pán je evidentně znalec.
