Pokaždé, když někdo - kdokoliv - spustí kolovrátek o právech, v hlavě mi naskočí asociace se státními zákony. Protože žádné jiné právo, než to papírové, upřímně neznám. A ani na něj nevěřím - to ke Tvým podáním základních lidských práv.
Proč akceptuješ existenci těch práv, o kterých rozhodnou zákonodárci, ale přitom odmítáš, neznáš a nevěříš v práva, která respektuje někdo, kdo nedrží otěže státní moci? Copak dostávají skrze stát nějakou vyšší magickou autoritu, nebo mají jako jediní to správné ceremoniální razítko, kterým je každé právo nezbytné obouchnout, aby ho za právo bylo možno považovat (bez ohledu na souhlas)? Právo je právem jen na základě toho, jestli ho akceptují jedinci, potažmo společnost. Že máš něco tištěné ozdobným písmem ještě neznamená, že na to každý nesere (viz. např. Deuteronomium, či archaické zákony a vyhlášky pro pobavení vytahované ze zákoníků několikasetletých demokracií) a na druhou stranu, pokud něco vnímá každý zúčastněný, tak se bez těch psacích potřeb klidně obejdeš. 
Pokud se se spolubydlícím domluvíte, že se nebudete bez udělení vyjímky rušit hlasitou muzikou po jedenácté hodině, tak se nejedná o nic jiného, než o ustanovení, vymezené a přijmutí vašich práv na to nebýt během noci rušen - oboustranně výhodný obchod vzájemného respektu, který i přes přijaté omezení zjednodušuje nevyhnutelné mezilidské soužití. Možný je samozřejmě i případ, kdy budete svou hlučnost v noci taktně samoregulovat i bez potřeby vyřčení takového pravidla a stále se jedná o to samé. Odměnou je vám nekonfliktnost a sjednocenost v případě, že by vám spánek neúnosně vyrušoval někdo zvenčí. O nic víc dle mě nejde. Na domluvě a respektu není nic metafyzického, stejně, jako na tom dle mého není nic špatného. Rozhodující je pouze dobrovolnost.
 
Nelíbí se mi, že by se všemu mělo přisoudit dobrácké právo a že jeho porušování vzbudí zděšený údiv u veškeré populace planety. Čili zavádění (nebo podporování) objektivních zásad, jejichž porušovatelé budou ostrakizováni na Mars. A nelíbí se mi to ani ve chvíli, kdy mám život v úctě (a zároveň v opovržení pro jeho dojímavost), kdy mě Tvé pojetí práv zaujalo.
Já se ale pokoušel poukázat na to, že to není něco vyžadující "zavádění" v tvém smyslu, ale jedná se o něco chápaného napříč kulturami a podstatné je pouze dodržování. Já tu samozřejmě neřeším vnucenou síť různých závazků. Právo na suverenitu je pro mne samo o sobě seškrtáním všech svobodu blokujících nařízení, ze kterého je možno vycházet při vyhodnocení narušení svobody jedince. 
Suveréní chce být prakticky každý člověk bez ohledu na to, jak uzná za nejlepší se suverenitou naložit (I pokud hodlá nějakou její část propůjčit státu, rodině, či čemukoliv, obvykle bývá spokojenější, pokud jde o jeho dobrovolnou volbu, než že je mu prostě zabavena). Teď jde dle mne jen o to, zda je ochoten to samé přiznat i ostatním (tím spíše se oni zachovají vůči němu stejně), nebo jim ho pokrytecky upřít, či tu jejich suverenitu, které si sám agresor u sebe cenní, narušit.
Nazývám tohle "právem". Pokud je tvůj problém s ním v první řadě sémantický, není problém říkat tomu jinak, i když to na věci nic nezmění.
Ano, pokud by KAŽDÝ byl spokojen ve společnosti, ve které žije, bylo by to jedině v pořádku, lhostejno jak by ta společnost vypadala. Věc se má ovšem tak, že ne každý je s tím zrovna smířen, natožpak že by si to vyloženě užíval.Ano, pokud by KAŽDÝ byl spokojen ve společnosti, ve které žije, bylo by to jedině v pořádku, lhostejno jak by ta společnost vypadala. Věc se má ovšem tak, že ne každý je s tím zrovna smířen, natožpak že by si to vyloženě užíval.
Já ale přece netvrdím, že to tak v současnosti je, pouze jsem ustanovaval můj pohled na vyhodnocení legitimity lidské asociace, či obecně vzato i mezilidské interakce, opět pokud možno seškrtáno o všechen balast. Pokud jsou všechny strany účastněny dobrovolně, je asociace korektní. Pokud je aspoň jeden ze zůčastněných v dané situaci proti své vůli, je v mých očích daná skupina, systém, či druhý jedinec, agresorem, tudíž je legitimní se mu postavit.
To není žádný sborník regulí, ale pouze mé vodítko, které považuji za nejoptimálnější a nejvýstižnější s ohledem na lidskou svobodu. Jsem si však vědom vyjímek typu malých dětí, kteří v tom moc nefungují a přiznávám, že to s nimi a jejich postavením ještě nemám příliš srovnané.
Tak mě se nakonec týká jen svoboda má v interakci s mými otrokáři.
Myslel jsem to tak, že nelze člověka nutit k tomu, aby nějakým způsobem aktivně svou svobodu využil a tím ho zbavil jeho svobody při jeho svobodném nicnedělání. Ten seznam měl být spíše o těch situacích spojitých se svobodou, do kterých dle mého zasahovat můžeš bez narušení něčí suverenity - tedy v defaultní podobě, za předpokladu, že další okolnosti situaci nestáčí jiným směrem.
Že si dnes člověk naštěstí může vybrat, komu se bude klanět, je samozřejmě humorné.
Že mi systém poskytuje suverenitu? Jakou?
Spíše bych já tobě položil otázku kde tohle čteš. Že by tento systém poskytoval suverenitu jsem nikde určitě nenapsal a dokonce jsem se o výběru politických elit vyjádřil jako o míře, od jaké ti systém v tvé suverenitě brání. Na co reaguješ v celých těch dvou odstavcích nerozumím.
Zeptám se Tě; mám-li své právo na život, požaduje po mně toto právo respektování práv ostatních? Pokud ano, už je v tom omezení - ať si každý zhodnotí, jak moc nemístné je (pro mě přespříliš).
Krom toho, že je velice obecné, jsem se tu o právu na život vůbec nevyjadřoval a ani to nemám v plánu, protože ho považuju za nicneříkající a absurdní už jen kvůli tomu, že negativní názor by se blížil postoji nějakých fanatických křesťanů, kteří jsou odporným produktem hříchu.
To případné omezení však nesouvisí s tím, že bys měl právo ty, ale s tím, že má to právo ten, o jehož porušení práva se rozhoduješ. Hypoteticky bys tak porušil jeho právo i v případě, že by tobě obdobné právo nikdo nepřiznával (např. kdybys ty měl sex s pětiletým dítětem).
Nestarám se o to, jestli na to právo mám, nebo ne. Prostě to dělám.
Pokud tvrdím, že máš na něco dle mého právo, tak tím myslím v podstatě to, že ti v tom nehodlám bránit. Jak by ses mohl o něco takového starat.
Nesouhlasím. Své skutky soudím i ve chvíli, kdy nemají dopad jenom na mě. Můj pohled je VŽDYCKY tím jediným a konečným
Tvůj pohled je jediný a konečný možná pro zhodnocení situace pro tvé vlastní potřeby, ale pokud ti ten druhý v sebeobraně prostřelí stehno, tak jestli máš kulku v noze už na tvém subjektivním názoru příliš nezáleží, tudíž v té situaci ten tvůj soud mírně ztrácí autoritu.
Každá hra má svá pravidla - i v případě, že je člověk nezná.
A proč by měla mít svoboda jednoho člověka nějakou souvislost se svobodou druhého, když očividně oba chápají svobodu naprosto odlišně?
Moc nerozumím, jak tady tu "souvislost" myslíš, či na co reaguješ. Pokud možno tu otázku rozveď.