Napsal: 4.8.2006 15:47
Kto je ten Otakar S. ... to je niekto z vývojárov Dungeon Lords?
Herní recenzent. Tohle je myslím úryvek z nějakého článku v LEVELu.Yachiko píše:Kto je ten Otakar S. ... to je niekto z vývojárov Dungeon Lords?
Já si myslím, že má v určitém ohledu pravdu, avšak ne v tom smyslu, že jsou nejdůležitější, ale že jsou to jediné prvky, které obsahují VŠECHNY hry s označením RPG - když tomu ubereme souboje tak máme adventuru, když zmizí vývo postav tak máme akční adventure (nebo v případě Diabla akciTyto dva elementy, boj a vývoj postavy, tvoří základ všech her na hrdiny.
Mne se Oblivion teda moc nelibil, a to hlavne k vuli rozhovorum, ty byly totiz na urovni stareho Might nad Magic coz se mi zdalo jako totalni zhovadilost, kde sou ty doby skvelych rozhovoru z PT,BG, Arcana, Falloutu a podobnych herAlmSiVi píše:Podle mně ani nejde o to že by se rpg nehrály, ale o to na jaký sou úrovni. Ve většině nových rpg her jde hlavně o souboje a grafiku na úkor příběhu, kterej je většinou už tak postý okopírovanej.(Hlavní záporák chce zničit svět, ty si jediný kdo mu v tom může zabránit..)Chtělo by to víc her typu planescape nebo oblivion.Oblivion je skvělej příklad toho jak by mohlo vypadat moderní rpg: dobrej rpg systém, hodně questů, není tam nutnost plnit jenom hlavní linii, grafika je taky dobrá..Chtělo by to víc takovejch her a míň her typu "dvěstěpadesátej klon diabla"
Domněnka autora článku z Hrej.cz:As game designers, each project we have done so far, and plan on doing in the future, aims at showing games as a serious and expressive medium. We cannot help but wonder, if SCMRPG were a film, if the reaction by the Slamdance organizers would have been the same. Removing it from the festival is discouraging, because it implies that games are still not to be taken seriously, that games are only for mindless fun. If we are trying to work against this stigma as artists, then we also have to fight against this stigma as entrants in the festival as well. (Jako herní designeři se snažíme všemi svými dosavadními i budoucími projekty ukázat hry jako seriózní a výrazové médium. Zkusme si představit, že by SCMRPG bylo filmem - těžko si představit, co by se stalo, kdyby organizátoři Slamdance reagovali obdobně. Vyřazení hry z festivalu je nepřijatelné hlavně kvůli nepokrytému naznačování toho, že hry nejsou stále brány vážně a že jsou jen bezmyšlenkovitou zábavou. A pokud proti této nálepce bojujeme tvorbou našich her, musíme proti ní bojovat i na tomto festivalu.)
A ještě jeden odkaz.Ať už to dopadne jakkoli, tak je celý tento humbuk nesmírně prospěšný, protože rozvířil debatu o tom, co jsou to vlastně hry, jakou úlohu plní a mohou plnit v dnešní společnosti a konečně, jestli lze hry označit za umění.