Stránka 12 z 16

Napsal: 4.8.2006 15:47
od Yachiko
Kto je ten Otakar S. ... to je niekto z vývojárov Dungeon Lords?

Napsal: 4.8.2006 16:00
od Ajantis
Yachiko píše:Kto je ten Otakar S. ... to je niekto z vývojárov Dungeon Lords?
Herní recenzent. Tohle je myslím úryvek z nějakého článku v LEVELu.

Napsal: 4.8.2006 16:15
od Yachiko
Hmm... mám taký dojem, že buď RPG v živote ani nevidel alebo ho podplatili... pretože - hrali ste tú hru niekto? ;-)

Napsal: 4.8.2006 16:31
od Wiskas
Tyto dva elementy, boj a vývoj postavy, tvoří základ všech her na hrdiny.
Já si myslím, že má v určitém ohledu pravdu, avšak ne v tom smyslu, že jsou nejdůležitější, ale že jsou to jediné prvky, které obsahují VŠECHNY hry s označením RPG - když tomu ubereme souboje tak máme adventuru, když zmizí vývo postav tak máme akční adventure (nebo v případě Diabla akci :-D ). Definovat RPG jako hru, kde je důležitý příběh asi nejde, protože takový Dungeon Master, považovaný za jedno z prvních RPG má veškerý příběh napsaný v manualu, definice volností/nelinearitou taky neprojde, protože tu máme spousty zcela lineárních JRPG a vůbec když zadáme jako příznak RPGčkovosti cokoliv jiného tak vždycky odněkud vyleze hra, která je určitě RPG, ale nesplňuje to.

Napsal: 5.8.2006 1:19
od Ajantis
Wiskas: To co píšeš, se ovšem vztahuje maximálně k počítačovým RPG - obecně k RPG určitě ne. Je pravda, že osobně neznám PC RPG, která by jeden z těchto prvků neměla, jenže to neznamená, že je každá taková hra MUSÍ obsahovat.

Napsal: 14.9.2006 15:11
od MCZ
Tak jsem si tedy přečetl před časem avizovaný článek Levelu o herní krizi. Pár zajímavých postřehů tam bylo, ale myslím, že by se o této problematice dalo napsat mnohem více, takže přikládám dva další zajímavé články, druhý se sice týká spíše konzolí, nicméně dost popsaných problémů má i pc parketa.

Dinosaurus umírá
Hráčův manifest

Napsal: 16.9.2006 14:19
od stavca
AlmSiVi píše:Podle mně ani nejde o to že by se rpg nehrály, ale o to na jaký sou úrovni. Ve většině nových rpg her jde hlavně o souboje a grafiku na úkor příběhu, kterej je většinou už tak postý okopírovanej.(Hlavní záporák chce zničit svět, ty si jediný kdo mu v tom může zabránit..)Chtělo by to víc her typu planescape nebo oblivion.Oblivion je skvělej příklad toho jak by mohlo vypadat moderní rpg: dobrej rpg systém, hodně questů, není tam nutnost plnit jenom hlavní linii, grafika je taky dobrá..Chtělo by to víc takovejch her a míň her typu "dvěstěpadesátej klon diabla"
Mne se Oblivion teda moc nelibil, a to hlavne k vuli rozhovorum, ty byly totiz na urovni stareho Might nad Magic coz se mi zdalo jako totalni zhovadilost, kde sou ty doby skvelych rozhovoru z PT,BG, Arcana, Falloutu a podobnych her

Napsal: 25.1.2007 2:12
od yenn
Vcelku zajímavá aférka.

Do finále soutěže Slamdance Guerilla Gamemaker Competition, která se koná souběžně s filmovým festivalem Slamdance, byla zařazena kontroverzní freeware hra Super Columbine Massacre RPG. Ovšem na nátlak sponzorů byla z festivalu stáhnuta, proti čemuž se ohradilo několi dalších finalistů (mnoho z nich na protest své hry ze soutěže odhlásilo).

Názor jednoho z vývojářů:
As game designers, each project we have done so far, and plan on doing in the future, aims at showing games as a serious and expressive medium. We cannot help but wonder, if SCMRPG were a film, if the reaction by the Slamdance organizers would have been the same. Removing it from the festival is discouraging, because it implies that games are still not to be taken seriously, that games are only for mindless fun. If we are trying to work against this stigma as artists, then we also have to fight against this stigma as entrants in the festival as well. (Jako herní designeři se snažíme všemi svými dosavadními i budoucími projekty ukázat hry jako seriózní a výrazové médium. Zkusme si představit, že by SCMRPG bylo filmem - těžko si představit, co by se stalo, kdyby organizátoři Slamdance reagovali obdobně. Vyřazení hry z festivalu je nepřijatelné hlavně kvůli nepokrytému naznačování toho, že hry nejsou stále brány vážně a že jsou jen bezmyšlenkovitou zábavou. A pokud proti této nálepce bojujeme tvorbou našich her, musíme proti ní bojovat i na tomto festivalu.)
Domněnka autora článku z Hrej.cz:
Ať už to dopadne jakkoli, tak je celý tento humbuk nesmírně prospěšný, protože rozvířil debatu o tom, co jsou to vlastně hry, jakou úlohu plní a mohou plnit v dnešní společnosti a konečně, jestli lze hry označit za umění.
A ještě jeden odkaz.

Bude z toho něco, či vše vyšumí? A samozřejmě - měla tam zůstat, nebo ne? :-)

Napsal: 25.1.2007 18:39
od Vlasák
yenn: k tomu názoru autora z hrej.cz - myslím, že z toho až tak nic moc "nebude". Nemyslím, že by to mělo způsobit rázem nějakou velkou revoluci a diskuzi na celém širém poli oblasti her. Samozřejmě, že některé kruhy trochu většího humbuku zažijí, ale myslím, že právě tyto kruhy už dávno mají na hry-umění a jejich úlohu svůj názor a toto bude jen jedna z jeho podpor...

Ke hře samotné... nehrál jsem, takže nevím, jak je tam ten neotřelý námět zpracován - jen ten hru nedělá, pokud není dobře využitý.

Asi takhle - možná se v tomto případě šlo na budování názoru "hry jsou vážné a nebezmyšlenkovité" trochu zhurta. Aplikace na nedávné reálné neštěstí, skutečně masové zabíjení - nevím, jestli takhle hutně je to ten správně dávkovaný krok - neinformovaná veřejnost (oni sponzoři) to bez nějakých "mezikroků" může brát jako jistou "parodii" či to rovnou odsoudit za "bezmyšlenkovitou škodlivou střílečku".

Napsal: 25.1.2007 18:57
od Sadako
Samozřejmě, že tam hra měla zůstat. Politická korektnost je ZLO. Hlavně, abychom někomu nešlápli na kuří oko...a bylo snad v podmínkách oné soutěže, že hry na motivy skutečných událostí, se nesmí účastnit? :roll:

Napsal: 25.1.2007 19:03
od Ajantis
Tedy nejsem si úplně jistý, jestli bylo hlavním cílem vývojářů udělat co nejkvalitnější hru. Tyhle typy her moc v oblibě nemám.
Ovšem nejsem natolik dobře informován, abych mohl vyloučit, že k její tvorbě vedly autory nějaké vznešené pohnutky jako "upozornění na existenciální obtíže člověka v dnešní hektické společnosti" či "snaha o vyvolání veřejné diskuse na tém hry a umění". ;-)

Napsal: 25.1.2007 21:33
od sevencreature
Fascinující. Někteří lidé očividně zapomínají, co slovo "hra" znamená. Ano, politické RPG pojednávájící o nesmyslnosti násilí bude určitě velmi zábavné :roll: No, možná pokud to autoři pojali formou Postal 2, tak ano :think: :twisted: Ale v tom případě alespoň částečně chápu, proč byla hra odmítnuta pořadateli :lol: :lol:

Napsal: 25.1.2007 21:49
od AlieN
O hře vím jen z článku v Levelu a prý není parodická a nedělá si z tématu legraci jako třeba ten Postal, ale je prý docela naturalistická a věcná.
Osobně jsem proti vyřazení takové hry ze soutěže - jestli někomu vadí tak ať se k ní svobodně vyjádří a třeba i veřejně řekne co si o autorech myslí, ale ať jim nezakazuje ji nějakým způsobem prezentovat (něco jiného by bylo kdyby svým obsahem nějak porušovala zákon, ale to se tady zjevně nestalo)

Napsal: 25.1.2007 23:37
od Sadako
Hm, já si nedělám iluze o tom, proč někdo takovou hru vytvářel...nicméně, pokud neporušovala zákon či pravidla oné soutěže, tak s jejím vyřazením nebudu nikdy souhlasit...opakuji, nejde o nic jiného, než o trapnou politickou korektnost.

sedmibestie: Lidé si rádi hrají na vrahy. Nevím, proč hraní si speciálně na některé vrahy, mělo být postihované.

Napsal: 26.1.2007 4:18
od Hamster
Zapřísahal jsem se Odinovi, že sem nepřispěji, dokud tu hru nedohraji. Tak se stalo a já bych se nejprve rád vyjádřil k ní.

Nehodlám se nijak pasovat na znalce RPGM her, ale pár jsem si jich už zahrál... Tahle z nich byla nejlepší.

Vampriina skepse podle mě není úplně na místě. Alien má pravdu - tahle hra si srovnání s postalem nezaslouží. Obsahuje sice hodně násilí, ale není o něm. O co v ní jde je sžití se s hrdiny celého příběhu - dvěma zdeptanými a nasranými kluky, kteří se rozhodnou pomstít se světu, který nenávidí. Zdúraznění RPG v názvu na první pohled zní divně, ale řekl bych, že vzhledem ke zbytku názvu je na místě. O nic jiného, než o RP (i když dost lineární) tady většinou nejde. Člověk se celkem snadno může rozhodnout, že kvůli kontrovernímu obsahu si od náplně hry vytvoří odstup, ale imo je takový přístup špatný. Hra dokonce ani hráče vyloženě nenutí, aby poctivě šel třídu od třídy a vykosil celou školu, protože přestože má za zabité žáky a učitele expy, souboje jsou tak nevyrovnané a jednoduché, že tady bych autorský záměr skutečně neviděl (pouze některé lokace pak nabízí speciální cut-scény). Hráč spíše odhaluje vnitřní rozpolcení protagonistů, putuje školou a vzpomíná na křivdy, které mu byly způsobovány sobeckým okolím.

V článku z Hrej jsem se dočetl, že odkaz hry je údajně neúplný, protože jí chybí soucit. Já jsem ale soucit viděl ve hře jako celku. Rozhovory kluků, citace písní jejich oblíbených skupin a podobné prvky podle mě vytváří odkaz celkem jasný (přestože každý ho nejspíš pojme jinak). Vždyť hra se i přes monstróznost chování Erica a Dylana snaží nadhodit jejich lidské stránky.
(Hráč prochází knihovnou a střílí šprty, když potká kamaráda: "Nazdar Time!" ; "Čau Dylane, co to děláte?" ; "Ále, zabíjíme lidi. Radši by jsi měl odsud vypadnout."). Celý přístup k incidentu se ho imo snaží de-démonizovat (ale ne podpořit). Hra taky kritizuje křesťanství a politickou manipulaci s případem (kontrola zbraní, násilí v TV a ve hrách...). Netvrdím, že jde o nějaké geniální myšlenkové dílo, ale k zamyšlení je to podle mě dost zajímavá zkušenost. Jen bych snad přidal, že sebevražda v knihovně (kde k ní skutečně došlo, takže je dobré jí projít až jako poslední) je tak ve 2/3 hry a pak, přestože mě to osobně bavilo, jde smysl hry trochu jinam, ale kvůli závěru to asi stojí za to (Když to člověka nebaví, dá se to odbýt i celkem rychle).

Ne každý se mnou v tomhle náhledu bude souhlasit, ale seru na vás! The world will end today! Lets get some fucking shitheads, Vodka! :twisted: ;-)

Vyloučení hry ze soutěže: To je naprosto ignorantský krok. Nebudem si nic nalhávat - tahle hra nemá z těch 14ti her šanci dostat se do první desítky, ale "zrušit" jí, protože mluví o něčem, co je nepříjemné? A co teda všechny hry o válce? To snad nepříjemná věc není? (Mezi nominovanými najdeme...). Je nesmysl tu mluvit o nějaké neúctě k obětem. Byla by hra přijatelnější, kdyby si nevzala za svůj tenhle konrétní případ, ale pojednávala by o "nějakém" hypotetickém školním masakru? Byla by hra přijatelnější, kdyby v reálu nikdo nezemřel? Mají snad hlavouni strach z nějaké žaloby, která by na ně vlítla jen kvůli "kontaktu" s touhle prasárnou? Je lepší si čistit zuby kartáčkem, nebo nehtem?

Je jasné, že soutěž má trable už tak, ale bylo by asi mnohem zajímavější, kdyby se ostatní domluvili a odstoupili současně společným dopisem. To by stejnak bylo nepřípustné a byla by potřeba kompromisu, protože pak by ti sponzoři stejně neměli nad co pověsit svý reklamní plachty. Proč by se ostatní soutěžící měli prát za protivníka? Z principu a kvůli udržení serióznosti celé soutěže, protože jak už jsem řekl, myslím si, že tahle hra stejně není zas tak dobrá, aby pro ostatní znamenala rivala.