Docela by mě zajímalo - jak se díváte na role play v BG? Nebo uznáváte jen power gaming?
Když o tom přemýšlím, tak z hlediska role playe je BG2 velmi, velmi přímočará a spíše krátká hra:
Charname nasbírá 15000 zlatých a OKAMŽITĚ se vypraví za Aranem nebo Bodhi a do čarotvrze - Imoen čeká a pokud je charname dobrý, nemá už z morálních důvodů vůbec jiné volby než rychle ji osvobodit ze spárů zlého čaroděje. Pokud je zlý, hledá sílu, kterou zase má onen čaroděj.
Po vyjití s drowího města pak družina OKAMŽITĚ zajde zničit Bodhi a následně Irenica, protože jak Imoen, tak charname velmi strádají absencí svojí duše a rozhodně nemají čas ani chuť honit se mezitím po Umařině vrchovině jen proto, aby dostaly Crom Fayer, nebo vymetat domky ve městě a hledat nějakého Gaxxe.
No a potom už je elfí město a konec.
Celkově tedy charname skončí tak někde pod 2M expů. Zároveň bude hra docela náročná i bez modů, protože jelikož 15 000 zlatých lze nabrat už po jednom, maximálně dvou questech, nebude mít družina ani mnoho super - předmětů..
Bylo by taky dobré, že by hra měla mnoho variací - jednou by šla družina třeba na most a měla botky rychlosti, jindy do tvrze a měla cep věků. Zbraň +3 by byla docela vzácnost a člověk by třeba jednou použil i katanu malakar, která je pěkná, ale zuřivost nebes je bohužel 100x lepší.
Problém BG je, že po několikátém hraní člověk už zná, co kde je, a už se bez toho nechce obejít - úplně klasický příklad je prsten Gaxxe, bez kterého nehraje snad nikdo, kdo o něm ví (nejlépe dva
) Družina je pak maximálně nabušená a při hledání konkurence musí sahat k takovým věcem, jako je insane tactics...
Nechtěl by někdo udělat nějaký role play mód, který by:
- odstranil některé předměty, které jsou mega silné, používají je všichni a které jsou velmi snadno dostupné (zuřivost nebes, gaxxovy prsteny, crasomyr, sahuaginský plášť, róba vecny, vhailorova přilba, prsten na charisma, hůl mágů...). Případně by se tyhle věci mohly hodit k nějakému obchodníkovi a pořádně osolit jejich cenu (např. 250 000 zlatých u základní ceny) tak, aby si hráč mohl koupit jednu dvě. Navíc by to byla motivace k dobrému charisma pro slevy
- udělat to, že hráč bez duše (po čarotvrzi) například ztrácí každé 2 dny jeden bod nějaké náhodné vlastnosti (až do minima 3, umřít by na to jít nemělo) s tím, že v pekle by se tyto postihy odstranily. Z čarotvrze se dá do pekla v pohodě dostat za 50 dní a pokles vlastností náhodně o 25 je jednak vtipný a jednat s tím půjde dál v pohodě hrát
- při dosažení 15 000 zlatých na začátku by byl hráč nějakým způsobem motivován k tomu, aby zašel za zloději nebo Bodhi, např. tak, že když se tam staví do určitého času (např. týden), dostane nějaký dobrý kouzelný předmět (třeba dvě náhodné knížky, které zvyšují vlastnosti). Stejně tak za brzké dokončení questů pro odplutí by měly být nějaké motivující bonusy (třeba solidní innate schopnost)
- některé questy by mohly i mizet, např. Trhov by mohl nakonec zachránit Cernd před příchodem charname, čarodějové by mohli dopadnout Valygara a nešlo by pak jít do planární koule atd.
- při absenci gaxx ringů by se regenerace prstenů regenerace zvýšila na 1 za 3s, neboť 1 za 6s je úplně nanic
Co si o tom myslíte vy?
Je to zcestný nápad, nebo už vás taky omrzela možnost zabití čehokoli a nutnost nastavit si nějakou megalomanskou bitvu z tacticsů, aby měly ty příšery alespoň teoretickou šanci, neboť je zpomalíte cepem, ztuhnete zuřivostí, mágům přerušíte kouzlo ram ringem i přes PfMW a Aerii obšťastníte ve dvou za pomocí helmy? A Imoen ať si čeká dva měsíce ve vězení...