Po cca týdnu a půl celkem intenzivního hraní dohráno.
(žádné spoilery)
Je to trochu zvláštní, ale poslední RPG, které jsem dohrál (myšleno poprvé dohrál) byl asi Fallout - a Bloodlines je od stejných duchovních tvůrců. Když jsem si to uvědomil, došlo mi, že ta hra má skutečně jejich "podpis" a v mnoha směrech se dají oba tituly srovnávat. Třeba atmosféra, ta stojí za to v obou hrách a je zkrátka pohlcující. A třeba množství chyb je dalším společným prvkem. I když je fakt, že spíše než zabugovaně na mě působila nedodělaně - hodně by se toho dalo změnit a zlepšit. Třeba menu (fakt nic moc), rád si všímám i detailů a v tomhle směru mi občas přišlo vyloženě odfláklé texturování (nemyslím teď žádné grafické chyby, ale prostě špatně natažené textury. A třeba mimo dříve zmíněných některých zúžených postav mi některé lidské obličeje připadaly dost nepřirozené. A co je vůbec tak skvělého na tom slavném Havok engine? Už jsem jej viděl ve druhé hře a jestli teda o něm něco nejde říct, tak to, že je realistický - předměty působí naprosto gumově. Hrál jsem hry, kde žádný takový engine nebyl, a dokázaly přitom napodobovat realistickou fyziku mnohem věrohodněji.
Poslední měsíce jsem se bavil hlavně akčními hrami a tady Bloodlines nemohou konkurovat. Hromadnější přestřelky jsou asi největší slabinou co se hratelnosti týče. Ta akčnost mi nevadí, ale trochu lepší AI, jiné pojetí zbraní a hned by se to hrálo lépe. Katastrofa je až ta poslední část hry. Třeba z mrakodrapu bych nechal jen ty důležité části. (Ještě kdy se vrátím ke srovnání s Falloutem, jehož závěr byla také více akční, tak tam byla akce aspoň mnohem zábavnější.)
A teď už (téměř) pouze pozitiva. RPG systém - jednoduchý a přehledný, uvítal bych jen menší počet položek (ony se některé snad ani nedají pořádně využít a nemělo smysl je draze vylepšovat na maximum). Atmosféru jsem zmínil, hodně mě potěšila ta morbidnost, která nebyla vůbec samoúčelná. Myslel jsem si, že mě v tomhle směru už moc nepřekvapí, ale některé lokace (spolu s vedlejšími úkoly) byly fantastické; např. doupě vůdce Sabbat či sídla jiných démonů, hřbitov a útočiště Nosferatu, čínská čtvrť - nádhera

(a opravdu kontrast s některými nic moc interiéry). Super NPC - u mě vede miss Valour a Janette, prima je i Pisha, z mužských byl zajímavý třeba Gary či Beckett. Příběh také dobře ubíhá i hlavní úkoly mají něco do sebe (vlkodlak). Hudba skvělá a zvuk v čele s dabingem též.
Fajn, hra, ale víc než 8/10 by asi bylo proti mým měřítkům.
BTW - Když jsem koukal na nějaké screeny ze hry, zamrzelo mě, co všechno jsem v ní nenašel. Třeba holka s cowboyským kloboukem chtějící nějakou perlu. Prý to ve hře vůbec není, ale přitom je tenhle screen na krabici... Utvkěl mi v paměti i screen nějakého Malkaviana s vysokým kloboukem a bílým kožichem v Hollywoodu a také není (nebo možná hráčova postava?). A v neposlední řadě jsem na jednom obrázku viděl rozhovor s Janette v klubu Vesuvius, přičemž na pozadí šla ještě vidět i VV (asi), jak sedí ve své vaně. Chtěl jsem si stáhnout i editační utility a trochu se na tu hru podívat zblízka, ovšem nejsou dostupné a ze Steamu mi napsali, že si jedině musím koupit jinou Steam-Source hru, takže nic

.