Stránka 19 z 19
Re: Vlastnosti
Napsal: 4.11.2010 17:41
od Hupr
No to možná spíš snížit sílu - conjurer má jako základní minimum 15 pro CON, takže bych to dal na max. Ale dík za rady. Už asi 2 dny mám BG minimalizované a čekám na odpověď tady

. Konečně můžu mága dokončit.
Re: Vlastnosti
Napsal: 4.11.2010 17:53
od PostTrauma
To sice má, ale stejně mu odolnost nad 16 už nic nepřidá. Síla aspoň zvyšuje nosnost, THAC0 a zranění.
Re: Vlastnosti
Napsal: 4.11.2010 18:49
od SwaCZa
no, jak to vidím já, tak pokud jedeš jen mága a žádný dual/multi tak jsou ti ty staty na dvě věci a spíš využiješ CHA (nehledě že CHA je supr vlastnost pro klerdu)
Re: Vlastnosti
Napsal: 4.11.2010 20:17
od Hupr
Jedu s hlavni postavou druidem (mimochodem roll myslim ze 97) a timhle magem a zbytek ponajimam po ceste
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 9:18
od PostTrauma
CHA je supr vlastnost hlavně pro sorcerera a barda. V druhé řadě potom pro paladina, klerika a druida (možná i rangera). Nicméně pro všechny ostatní je to vlastnost úplně zbytečná. Jediný důvod, proč do něj investovat, je RP. (A to včetně rozhovorů. Nevšiml jsem si, že by jakýkoliv kdy probíhal jinak na základě CHA. Jediný efekt je drobná sleva v obchodech, na což se dají použít předměty.)
Bohužel BG člověka vůbec netáhne k tomu, aby zvyšoval mentální vlastnosti, pokud je nepotřebuje ke kouzlení. V IWD2 a NWN sérii je to už naštěstí jinak.
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 10:22
od Field Mouse
Ona síla je taky mágovi úplně na nic a stačí v klidu 10, pokud je v partě ještě jiná postava, která pár plátovek unese. Mág stejně nikdy nebojuje zblízka. A po získání bezedného pytle je to už úplně jedno.
Dokonce i obratnost je pro mága skoro zbytečná, nebýt toho, že zlepšuje THAC0 pro Melfovy meteory, tak by byla taky úplně na pytel (menší OČ vypadá cool, ale je pro mága kvůli ochranám dost zbytečné).
No a vzhledem k tomu, že mág nepotřebuje sílu ani moc obratnosti, tak se dá lehce zainvestovat na 15 do moudrosti kvůli Přání a zbytek do charismy - 10/10/16/15/18/18 je pohodlný součet 87.
-> Vzhledem k tomu, že mág nepotřebuje staty, je pro něj charisma ideálním místem, kam schovat přebytečné body.
Jinak charisma v BG ovlivňuje rozhovory, ale tak, že to nemá velký vliv na výsledek. Třeba na ostrově s léčebnou se lze s rozumnou charismou prokecat do nevěstince zdarma. Nebo lze u pána pirátů úspěšně předstírat šílenství.
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 14:33
od PostTrauma
Zase uplatňuješ poněkud extrémní pohled. Mágovi stačí inteligence 19 a zbytek na 3 (tj. pohodlných 34 bodů), protože si všechno dokouzlí nebo dolahvičkuje. Jestli tě pak baví furt čarovat ochrany, spát, abys je doplnil, a lahvičkovat, tak ok, to si užij : )
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 18:35
od Field Mouse
Nikoli. Sílu nepotřebuješ vůbec, tu ani není třeba dolahvičkovávat ani dokouzlovat. Pokud se spokojíš se střelným THAC0, tak ani obratnost. OČ je zcela zbytečné hlavně proto, protože mága nestavíš do první řady, takže na něj obvykle ani nikdo moc neútočí (bez modů) - a pokud je to na vyšších levelech, tak nemáš problém jakékoli vzácné útoky vykrýt kůží, nebo nalákat potvory na mága s PfMW - OČ znovu nepotřebuješ. A kromě toho s mágem nedáš nijak závratné OČ ani s tím bonusem +4, takže nepřátelé, které bys fakt chtěl vykrýt, tě stejně zasáhnou.
Jinak pokud bys chtěl hrát lahvičkově, tak pak ti stačí intgeligence nízká, protože ti stačí vzít si lektvar na inteligenci vždycky jen před opisováním kouzla do spell booků :)
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 19:54
od PostTrauma
No jo, já zapomněl, že v BG ještě nefunguje to pravidlo, že musíš mít vlastnost aspoň 10 + úroveň kouzla, které chceš seslat. Tudíž inteligence je jen na učení kouzel. Jak vidno, mág nepotřebuje vůbec žádné staty (speedrun už máš za sebou, tohle je nová výzva).
Jasně, že DEX nebude hlavním zdrojem obrany pro mága, ale když ti dojdou ochrany, tak máš aspoň to OČ z DEX (a róby). A já většinou ochrany nepoužívám.
Rád bych se vyhnul pokračování ve stylu "BG je tak lehké, že je to vlastně všechno jedno" : )
Mimochodem dostat se zadarmo do nevěstince v Brynnlaw myslíš přes stráž? Já se nechávám vždycky propašovat dovnitř přes prostitutku.
A i když existují tahle využití charismatu (, INT a WIS), není to zrovna to, co bych si představoval - je to příliš nicotné (a dokonce víc namáhavé než ostatní možnosti). Vzorem v tomto případě budiž Fallout a PS:T (v menší míře NWN).
Re: Vlastnosti
Napsal: 5.11.2010 21:19
od Field Mouse
Já nikdy s mágem nebojuju, takže mít nějaké dvě tři kamenné kůže mi obvykle na jedno vyspání bohatě stačí - a to včetně insane Tacticsů. Když už jde do tuhého, tak postačí zakouzlit na sebe neviditelnost, utéct do bezpečí a počkat, až nepřítel začne zase útočit na těžkooděnce.
Ono jde o to, že pokud dáš nejlepší OČ předměty válečníkům, tak mág udělá svoje OČ možná kolem -2, což je hodnota, která je dobrá akorát proti slabším nepřátelům, na které stejně stačí poslat jen válečníky.
Samozřejmě je ale otázka, o kolik je lepší mít moudrost 16 nebo charismu 18 oproti obratnosti 18 - můj názor je, že je to zcela jedno, protože pro nějaké základní pohodlí stačí mágovi jen ta odolnost a inteligence (a možná ta moudrost pro Přání), všechno ostatní má na výkon tak minimální vliv, že si lze mezi nimi volit zcela podle chuti. A protože někdo by v partě měl mít vysokou charismu (alespoň z důvodů slevových), je proto podle mého mág z výše zmíněných důvodů ideálním kandidátem (i díky možnosti kouzla Přátelé). A myslím, že obratnost 10 se na mágově výkonnosti při alespoň trochu normální hře a partě projeví zcela zanedbatelně. Třeba s Edwinem jsem nikdy neměl problém (v porovnání s obratnými mágy).
V Brynnlaw se dostávám do nevěstince taky přes prostitutky - když máš nižší charismu, tak po tobě chtějí peníze, když máš charismu vyšší, tak o tobě prohlásí, že vypadáš jako slušnej chlap/žena a propašují tě dovnitř zdarma.
Re: Vlastnosti
Napsal: 7.11.2010 9:37
od PostTrauma
Já hlavně nikdy mága nehraju (krom současného kensai/mága) : ) A charisma dám radši svému bojovníkovi, který je vždycky vpředu připraven bojovat a mluvit.
A s mágy téměř nekouzlím. Jejich práce spočívá v útoku na dálku a deus ex machinaci, pokud se boj vyvíjí špatně.
Re: Vlastnosti
Napsal: 7.11.2010 11:04
od Field Mouse
Fakt je, že po získání regeneračních předmětů (hlavně gaxxxxx ringu) potřeba kouzlení trochu odpadá, protože válečníkovi stačí přežít bitvu a pak chvilku počkat, což je pohodlnější než kouzlit a spát. Ale velkou část tacticsů si bez tří (min. dvou) mágů v partě nedovedu představit. Jen když se v prvním kole boje zakouzlí zcela nízkolevelové nepříjemnosti + zpomalení + spěch, tak mají hned válečníci efektivitu, jako kdyby byli o deset úrovní výš.
Re: Vlastnosti
Napsal: 7.11.2010 19:10
od PostTrauma
Asi si budu muset Tactics někdy zahrát : )