Stránka 3 z 6
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 18:40
od Field Mouse
Nejlepší je schovat se jim za roh, to je donutí přibehnout. A pak jim dát jednu pěstí do hlavy nebo do nohy - close combat vs. střelné zbraně je to, co se mi na F2 docela dost líbí :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 18:42
od Tarreb
No, oni většinou Ty střelné zbraně nemají šanci

Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 18:42
od PostTrauma
Mně spíš vadilo, že utíkali, takže jsem je nemohl zabít a obrat : ) Je pravda, že tohle není úplně pořešené.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 18:44
od Tarreb
AI nepřátel zřejmě tvůrci dodělávali těsně před uzávěrkou, stejně jako některé "vtipné" hlášky. Buďme tolerantní

Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 19:22
od PostTrauma
Tohle není problém AI. Spíš by měli udělat okraje map neprostupné nebo ještě lépe, nepřátelé by měli z mapy odejít, pokud stoupnou na oranžové nebo zelené pole (a okraj mapy by byl neprostupný).
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 19:34
od Field Mouse
To je základní věcí zlomit nepříteli nohu, aby daleko neutekl a po vyřízení ostatních tak mohl kolegiálně poskytnout charnamemu expy a loot. Hlavně se nesnažit jít hned po vočích, oslepení je docela častou příčinou zdrhání a když má ten zdrhající zdravý nohy, tak se pak opravdu těžko honí. První útok pěstí vždy do nohy za účelem zlomení nebo do hlavy za účelem bezvědomí :)
Jinak mi AI přijde celkem adekvátní - nepřátelé se prostě snaží co nejrychleji naběhnout a zaútočit na nepřítele, což je takový solidní AI průměr, alespoň se třeba nezasekávají o rohy a podobně. Možnost nastavovat si chování společníků v boji dokonce naznačuje, že různí nepřátelé mohou být také různě nastaveni, i když si to člověk v bitvě moc neuvědomí. A kdyby se nepřátelé nejdřív zformovali, schovávali za rožky a nejdřív si připravili půdu granátama, tak by se některé části hry nedaly vůbec hrát :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 19:43
od PostTrauma
Ale co když nepřátelé začnou utíkat hned, jak tě uvidí? : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 19:47
od valcik
Field Mouse píše:..Možnost nastavovat si chování společníků v boji dokonce naznačuje, že různí nepřátelé mohou být také různě nastaveni, i když si to člověk v bitvě moc neuvědomí.
S týmto postrehom súhlasím.
Všimol som si, že supermutanti z boja utečú len výnimočne, väčšinou pokračujú v paľbe aj keď ich oslepíte; rovnako aj kentauri a floateri. Protivníci sú zrejme rozdelení na viaceré kategórie a pre každú z nich platí iné nastavenie "bojovej taktiky" - narkomani v Dene zdrhajú po prvom údere, nájazdníci utekajú z boja len s ťažkým poranením, no a napokon vycvičené jednotky (supermutanti, enklaváci) nezdrhajú a bojujú aj keď sú ťažko zranení.
PostTrauma píše:Ale co když nepřátelé začnou utíkat hned, jak tě uvidí? : )
Toto sa stáva v prípade, ak si toho nepriateľa už predtým napadol a potom si opustil mapu. Chlapík si ťa zapamätá a nabudúce zdrhá hneď, ako sa objavíš.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 19:49
od Field Mouse
To zdrhání hned se mi stává z nějakého záhadného důvodu jen u vůdce Vaultu 15 a řekl bych, že to bude nějaký bug, protože při minulé instalaci F2 se mi to nestávalo. No ale asi to jde ospravedlnit tak, že i v postapokalyptickém světě jsou poseroutky :)
Mimochodem taky se mi docela málo stává, že by mě přepadali v poušti, někde jsem četl, že by to mělo být klidně i co tři čtverce na mapě světa, ale v mojí verzi se musím projít od SF do VC a zpátky, když chci někoho potkat.. s outdoorsmanem na minimu.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:00
od Tarreb
Bacha, wall of text...
Ale co když nepřátelé začnou utíkat hned, jak tě uvidí? : )
To je docela časté.
Toto sa stáva v prípade, ak si toho nepriateľa už predtým napadol a potom si opustil mapu. Chlapík si ťa zapamätá a nabudúce zdrhá hneď, ako sa objavíš
Bohužel NEJENOM v tomhle případě. Zdrhali často i nepřátelé, co mě jen spatřili a nikdy jsem s nimi nebojoval. Ve chvíli, kdy jsem si vzal do ruky brokovnici začali zase útočit. Zřejmě od pohledu poznali, že jsem beze zbraně nebezpečný, ale se střelnou zbraní netrefím ani vrata od stodoly.
alespoň se třeba nezasekávají o rohy...
...Ale kdyby tam nějaké byly, tak by se o ně zasekávali.
Jinak mi AI přijde celkem adekvátní - nepřátelé se prostě snaží co nejrychleji naběhnout a zaútočit na nepřítele, což je takový solidní AI průměr, alespoň se třeba nezasekávají o rohy a podobně.
Tak to jsi velice nenáročný člověk - chci Tě jako zákazníka
Standartní bojová taktika nepřátel je
1) Naběhnot co nejblíže k měa kropit to dávkami.
2) Utéci mimo mapu a střílet mířenými.
3) Utéci.
Přiznávám, že jsem se nikdy neúčastnil přestřelky v Post - apo světě, ale nemyslím si, že by jakákoliv přestřelka probýhala ve stylu Naběhnem na dva kroky k sobě - Kropíme do sebe dávky - Kdo umřel, prohrál.
To zdrhání hned se mi stává z nějakého záhadného důvodu jen u vůdce Vaultu 15 a řekl bych, že to bude nějaký bug, protože při minulé instalaci F2 se mi to nestávalo.
Nedávno mi kdosi poradil, že Darion utče pokud ho vážně poraníš, nebo mu zabiješ psa ( nebyl to Valcik? : ))
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:01
od valcik
..Darion z Vaultu 15 nie je poseroutka, ale dôchodca!
Je to vysvetlené i príbehovo - Darion trpí celoživotnou paranojou, pretože v mladosti patril ku skupine Khanov, ktorá uniesla Tandi. Neskôr, keď sa Tandi stala prezidentkou NCR, Dariona prepadli obavy, že za ním Tandi pošle nájomných zabijakov. Nuž, a keď sa pred ním nakoniec objaví Vyvolený, 70-ročný Darion stratí hlavu, odhodí z roztrasených rúk ten 15 kilogramový plameňomet a upaľuje do úkrytu zo všetkých síl. :- ))
Toto ale platí len pri vysokej karme. Ak Dariona navštívi zlá postava (záporák s nízkou karmou), myslím že tam je dokonca i nejaký dialóg.
Tarreb píše:Nedávno mi kdosi poradil, že Darion utče pokud ho vážně poraníš, nebo mu zabiješ psa ( nebyl to Valcik? : ))
..priznávam sa, bol som to ja. :- )
Hm, mne ale ten Darion nezdrhá, väčšinou ma hneď v prvom kole ofúkne dávkou z plameňometu a prchne až vtedy, keď dostane pár zásahov (odo mňa, alebo od vlastnej stráže). Akú verziu hry máš otestovanú? Priznám sa, že už dlho hrám rôzne mody a tam sa postavy správajú oproti originálnej verzii o čosi lepšie.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:06
od PostTrauma
Před mojí postavou zdrhají i pinďulové, které potkám poprvé. První tři zabiju v prvním kole a zbylí dva začnou utíkat. Ostatně kdybych potkal obludu v Power Armoru s Turbo Plasma Rifle, která během okamžiku zabije tři moje kamarády, taky bych asi utíkal : )
S outdoorsmanem na minimu jsi rád, když potkáš jen jedno přepadení za čtvereček...prý jedno za tři čtverečky, pche. Takový bug bych taky rád někdy zažil : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:12
od Tarreb
S outdoorsmanem na minimu jsi rád, když potkáš jen jedno přepadení za čtvereček...prý jedno za tři čtverečky, pche. Takový bug bych taky rád někdy zažil : )
Přesně tak.
Ostatně kdybych potkal obludu v Power Armoru s Turbo Plasma Rifle, která během okamžiku zabije tři moje kamarády, taky bych asi utíkal : )
Chachá! Obludu, prý.
Náhodou, postava v PA vypadá jako hokejista z NHL.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:18
od valcik
..hej, tie "premnožené" náhodné stretnutia sú daňou za technologický pokrok. :- )
Pohyb na mape sa ráta podľa funkcie, ktorá využíva nejaký vnútorný časovač v procesore počítača (CPU). V dobe, kedy hra vznikla, bola táto funkcia pomalšia. Na dnešných procesoroch je však tento výpočet kratší. Treba si nainštalovať sfall - tam sa dá všetko nastaviť podľa predstavy.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 31.5.2010 20:18
od PostTrauma
Kdybych potkal hokejistu z NHL a měl v ruce Turbo Plasma Rifle, kterou během chvilky zabil tři moje kamarády, taky bych utíkal : )