Stránka 3 z 19

Napsal: 30.1.2007 23:41
od sevencreature
Tinnarr píše:Co treba Gorion jako HH?
Nuda.

Bhaal jako PC 8-) :twisted:

Napsal: 31.1.2007 0:02
od Jab
Hlavním hrdinou by se spíše mohl stát Sarevok a jeho pohled na události kolem Bhaalova skonu jakož i kolem útoku na Bhaalův chrám Harfeníky. Tzn. jak se odtamtud Sarevok dostal. A jak se dále odvíjel jeho život, přes výcvik na Deathbringera až dokud se nedostal do čela Iron Throne.
Vzhledem k tomu, že o tomhle zase tolik info není, tak by mohla vznikout relativně nová hra s pohledem z jiné strany. Buď by Sarevok byl celkem standartní dítě a pak mladík, který se pomalu dozvídá o svém osudu a tím propadá zlu nebo by to v jeho případě mohlo jít zajímavější, filosofičtější cestou. Proč se rozhodl vyvolávat válku s Amnem a v čem mu to má pomoci v zisku božského titulu. Zda třebas nějakým způsobem neobětoval vlastní lidskost, aby zajistil řád (tzn že se vrátí Pán Zabíjení atd.). Koneckonců Sarevok i hodně četl. Nebyl to jen nějaký hloupý bojovník. A nutné je tedy se dobrat toho, jak ke svým informacím přišel atd.
Příběh by ale asi měl končit okolo Gorionovi smrti. Aneb kruh se uzavírá...

Napsal: 31.1.2007 0:06
od Alnag
Jab: Dobrej nápad. To zní fakt cool hustě. To bych si s chutí zahrál.

Napsal: 31.1.2007 1:59
od Vanda
jedině by mě mrzelo, že hlavní postava je daná a je to chlap

Napsal: 31.1.2007 7:18
od Vlasák
Alnag: vazby tam být samozřejmě musí, ale bylo by lepší, kdyby to bylo pokud možno odstíněno od některých přímých souvislostí (např. hra za Goriona). Prequel jde udělat i tak, že notnou dávku času nemusí být ani poznat, že jde o prequel - nezávislá hra, kde to postupně začne zapadat do skládanky. Řekněme, že to dává možnost pohledu z nějaké úplně jiné a nečekané strany.

To, co popisu Jab, mi přijde jako velmi dobrý kompromis - tam je jedinou vazbou v podstatě Sarevok a jeho pohůnci + ten nosný příběh celé BG série. Shodou okolností kdysi dávno někdo dělal takovýto mod na TeamBG - jednalo se o hru za Sarevoka, který cestuje po Kara-Tur, kde hledá... no, spíš "kde se hledá" - slibovalo to dost filozofično a různé orientální prvky, které Sarevoka formovaly.

Napsal: 31.1.2007 10:06
od Alnag
Vanda píše:jedině by mě mrzelo, že hlavní postava je daná a je to chlap
To by taky nemuselo nutně platit. Sice v rámci prequelu by to samozřejmě vyžadovalo dost jasný konec... ale člověk by mohl hrát za Sarevoka a nevědět, že je to on ne? Něco ve stylu Anakin -> Darth Vader. A co se toho pohlaví, to by se v závěru dalo srovnat opaskem změny pohlaví nebo nějakou kletbou nebo tak... (uznávám, že je to zákeřné, ale což)

A opravdové umění by byla možnost, že by byly konce s různou motivací, ale stejným dopadem. Např. důvod pro zabití Goriona by mohl být i nějaký dobrý... ehm. Třeba v důsledku něsprávných informací nebo tak... a až v jeho průběhu by došlo k nějakému zvratu ke zlu. (jó i datadisk by se z toho dal vyždímat).

Napsal: 31.1.2007 10:53
od Vallun
teda koukám, že tady je sotryeditorů dostatek pro většinu světových studií;) (což říkám s vážně míněnou úctou:)

Jen škoda, že se neřeší Enroth, tam bych byl platnější:)

Napsal: 31.1.2007 12:03
od Geralt
Vanda píše:jedině by mě mrzelo, že hlavní postava je daná a je to chlap
To by ani nemuselo být. Jestli chápu správně, tak Sarevok ve výše uvedeném podání by prostě znamenal určitou "životní cestu", než pevně daný charakter, protože tím pádem by nesl s sebou celou řadu omezení (muž, bojovník, zlo) a až do očí bijící vazbu na BG. Ne každého by bavilo hrát za bojovníka a pod., v podstatě by šlo o to, že se stáváš hybatelem Sarevokova osudu, můžeš zvolit jeho povolání, do určité míry přesvědčení (samože nemůže být Lawful Good, ale dobráckých questů je přehršel v původním BG). A kacířská otázka: Sarevok nemusí být chlap! Z Bhaalova chrámu prostě uteklo malé dítě, lhostejno zda děvče či kluk.

Ten Sarevokův motiv byl imho hezky naznačen v ToB, kde se charname při jedné zkoušce dostává k zamyšlení nad tím, jak málo chybělo, a mohli si se Sarevokem vyměnit role. Dokázal by charname být jiný? To už se puštím daleko, ale dovedu si představit, že závěrečný souboj s Gorionem by se mohl odehrát v duchu volby Odpustit/Pomstít se.

Napsal: 31.1.2007 23:23
od Vlasák
Vanda: no, v Tormentu se taky hraje za chlapa a dokonce zombii a vesměs to nikomu nevadí, ba naopak - do jisté míry je v některých směrech zajímavější, když člověk hraje za "danou" postavu. Podle mě - čím úžeji pro příběh daná hlavní postava, tím lépe pro hru, protože ta pak díky tomu může být mnohem hlubší.

Napsal: 31.1.2007 23:36
od Alnag
Vlasák - to je sice pravda. Ale každá série má svoje pravidla. BG - udělej si svou postavu; IWD - udělej si svou družinu, PT - tady to máš a potrap se. Takže z logiky věci by i BG III mělo být udělej si svou postavu. Čímž se nám to s tím Sarevokem lehce komplikuje...

Napsal: 31.1.2007 23:53
od Vlasák
Alnag: právě proto by se to chtělo od těch schémat oprostit ;-)

Hra za Sarevoka mi přijde ok - asi jediná varianta, která se mi osobně zamlouvá při těsné vazbě na reálie dosavadních dílů. Alternativní řešení je pak ta hra z úplně jiného pohledu, jak jsem psal ráno - tj. hra, kde se do určité fáze hry jedná o zcela nesouvisející problematiku. Ta pak začne zapadat do hráči známých událostí. A protože je jaksi bez užšího vztahu na BG, může dopadnout a vyvíjet se jakkoliv... třeba tím, že postava pomůže Sarevokovi, nepodaří se jí ho naopak zastavit, anebo ho naopak může nějak "zpomalit" (kupříkladu může prequelem vyjít na světlo, že už by dávno baldurovská charname nebyla neživu nebýt prequelovské charname)... totéž s Gorionem - jak už tu padlo, mohlo by to být celé trochu obrácené, prequelovská postava by naopak mohla mít motivaci zničit Goriona... prequelovská postava klidně může skončit jakkoliv tragicky, je tu volnost...

Představa by byla spíš ta, že jde o nezávislou postavu/družinu, kupříkladu z Cormyru (Hlubiny,...), která řeší *něco* zdánlivě nesouvisejícího, co postupně začne konvergovat k nějakému tomu zlomu známému z BG... Době nesnází, početí zplozenců, cestě Sarevoka k moci, atentátu na Goriona... postava by kupříkladu mohl být Sarevokův dávný přítel (z dětsví ;-)) (samozřejmě fakt, že "kamarád z dětství" je Sarevok by byl zastřen, kupříkladu třeba tím, že by se mohlo sáhnout na tu inspiraci Kara-Tur, kde mohl být Sarevok znám pod nějakým jiným jménem), eee, tedy přítel Sarevoka zmanipulovaný - v narážce na ToB - jiným zplozencem k Sarevokově vypátrání a zničení (samozřejmě kladným či záporným úskokem - nebylo by patrné, že jde o zplozence jak v případě Sarevoka, tak onoho manipulátora)... Anebo z jiné strany - Irenicus, to je zajímavá postava... hra za elfího bladesingera, který pátrá po Irenicovi... anebo ještě z té prapůvodní doby, kdy ještě Irenicus nebyl Irenicem, ale začínal jevit ty své tendence... ;-)

Napsal: 1.2.2007 0:16
od Alnag
Fajn. Tak kdo to naprogramuje... :lol:

Napsal: 1.2.2007 0:22
od Zakat
Vlasákův nápad se mi líbí...a chtělo by to ještě možnost romance s Tamoko a byl bych spokojený ;-)

Napsal: 1.2.2007 0:30
od Alnag
A co romance s Bhaalem. Ta by se vám nelíbila...

Napsal: 1.2.2007 0:56
od Vlasák
Alnag píše:Fajn. Tak kdo to naprogramuje... :lol:
Mno... řekněme, že svých starostí mám dost :lol:

Zakat: no, nápad, to jsou spíš takové brainstormové myšlenky :-D