Stránka 3 z 6
Napsal: 13.1.2006 10:20
od drake127
Vallun píše:Já jsme jen běžnej uživatel, takže byl bys tak laskav a sdělil mi, jak mám chápat vztahy TEbou zmíněných příspěvků? Já tomu totiž orpavdu enrozumím.
drake127 píše:Prostě úplně realistické hry by byly extrémně drahé, kdyby je každý dělal na vlastní triko. Představte si graf, kolik stál vývoj hry před deseti lety a teď. Takhle to dál nepůjde.
Ovšem kdyby někdo dal k dispozici engine s daty (povrchy, textury, fyzikální modely ap.) tak by každý byl schopen relativně levně vytvořit jakoukoli hru. Ovšem nedovedu si představit, že nějaká soukromá firma toto dokáže, protože vytvoření takového ideálního enginu podle mě nemůže být za účelem zisku.
Napsal: 13.1.2006 10:29
od Vallun
drake127 píše:Vallun píše:Já jsme jen běžnej uživatel, takže byl bys tak laskav a sdělil mi, jak mám chápat vztahy TEbou zmíněných příspěvků? Já tomu totiž orpavdu enrozumím.
drake127 píše:Prostě úplně realistické hry by byly extrémně drahé, kdyby je každý dělal na vlastní triko. Představte si graf, kolik stál vývoj hry před deseti lety a teď. Takhle to dál nepůjde.
Ovšem kdyby někdo dal k dispozici engine s daty (povrchy, textury, fyzikální modely ap.) tak by každý byl schopen relativně levně vytvořit jakoukoli hru. Ovšem nedovedu si představit, že nějaká soukromá firma toto dokáže, protože vytvoření takového ideálního enginu podle mě nemůže být za účelem zisku.
díky:) ale já se bavil konkrétně o možnosti převést hmatové a pachové vjemy do člověka i dnes a to jen po tehcnické stránce:) celkově si to hodnotit netroufám a mylsím, že v mnohém máš pravdu:)
Napsal: 13.1.2006 10:46
od CeBrk
Vampiria:
Pod pojmen propracovanější AI si rozhodně nepředstavuji hru, kde by mě první šméčkovej protivník zašlapal do bahna a já loadoval jak divej. Nevím jestli jsi hrála alespoň dema na Far Cry, nebo F.E.A.R., ale ty hry mají oproti ostatním střílečkám v soubojích slušný grády, právě díky propracované AI... a to mají do chování lidí furt dost daleko. I svého času první Unreal a Half-life byl pro plno hráčů doslova šok (v pozitivním smyslu toho slova), protože tyhle hry předběhli konkurenci o celou generaci právě v oblasi inteligence (no, řekněmě spíš nejmenší demence :-)) nepřátel.
Boti v akčních hrách dělají stále stejné chyby. Lezou do slepých uliček, kde je pak pohodlně sejmu přesně načasovaným kombem bez rizika mého zranění. Oni sami mi to nedělají. Nesnaží se mi moc nadběhnout. Nečekaj na mě skrytí u lékárniček, nematou mě díky dobře slyšitelnému zvuku sbírání lahviček, atd... V izometrických RPGčkách se moc neschovávaj za překážky, nekryjou se (Fallouti). Často neumí obejít triviální překážky (i když to je vina spíš lenosti programátorů). V Civilizacích počítač podvádí jak divej, protože není dost mazanej. A vůbec, občas člověk vidí ve hrách dělat počítač takové koňiny, že by plakal. Umělá inteligence je podle mého názoru jeden z největších nedostatků současných her.
drake127:
Ono psaní kolosů se dneska řeší licencováním enginů a implementováním potřebných vlastností (Havoc). A co jsem tak slyšel, tak Unreal 3 engin prý obsahuje velice dobré nástroje pro tvorbu her, takže to vývojářům ušetří spousty času i peněz. Předpokládám, že časem se počet vývojářů enginů ješte smrskne a konkurence v této oblasti vymaká ergonomii a snadnost vývoje her do extrému.
Napsal: 13.1.2006 11:16
od Sadako
CeBrk: Mě ta "umělá demence" naopak vyhovuje, v akčních hrách či v RPG..Fallout jsem stejně hrála akorát na nejnižší obtížnost, tak co...o RPG typu BG ani nemluvím...ano, ocenila bych lepší AI v opravdu propracovaných RPG či adventurách, ale těch se asi těžko v současné době dočkám, takže odmítám být otravována tím, že nad tím musím příliš uvažovat
Ad F.E.A.R. - hrála jsem demo. To bylo vcelku jednoduché. Far Cry ani neznám. Half a Unreal mne tak štvaly, že jsem je cca po hodině hraní odinstalovala. Tak nevím

Napsal: 13.1.2006 12:05
od Ave
Řekla bych že takové hry o něchž se tu bavíte budou až za víc než 20 let.Navíc si myslím že budou neúnosně drahé
Napsal: 13.1.2006 13:26
od Arian
Ave: Dokud budou neúnosně drahé, nebudou ani vyráběny
Napsal: 13.1.2006 14:09
od Elessar
Ja mam ovela radsej abstraktnu a v istom zmysle uchylnu grafiku nez realnu... ta je... nudna :) (samozrejme novy Flashpoint pod grafikou ala Picasso by asi fanusikov nenadchlo, ale ide mi o princip :) )... Takze ja nexcem, aby boli hry blizke realite, pretoze realita je krystalicka nuda...
Napsal: 13.1.2006 16:37
od MCZ
Ave píše:Řekla bych že takové hry o něchž se tu bavíte budou až za víc než 20 let.Navíc si myslím že budou neúnosně drahé
Nevím, jak to myslíš přesně, ale:
a) viz Arian - pro koncové uživatele drahé býti nemohou
b) jestli jsi měla na mysli jejich vývoj, ten už je drahý dneska, nevím zda-li to ještě platí, ale četl jsem kdysi článek, že i přes velice dobrou prodejnost se vývoj HalfLife 2 dosud nezaplatil, takže tak

.
Ostatně proto už taky zřejmě nebude vznikat moc experimentálnějších titulů "první komerční ligy" jako třeba MDK, Sacrifice a spol., jelikož vývoj, aby hra byla technologicky na úrovni, by byl fakticky drahý, ale zisky nejspíš hodně nízké (alespoň bez masivnější reklamní kampaně, jenže ta taky něco stojí) a do toho se žádný větší vydavatel zřejmě nepustí, takže originální a ulítlé tituly patrně zůstanou hlavně v rukou nezávislých vývojářů, ale to už jsme odbočili

.
Napsal: 13.1.2006 16:48
od Ajantis
Elessar píše:Ja mam ovela radsej abstraktnu a v istom zmysle uchylnu grafiku nez realnu... ta je... nudna :) (samozrejme novy Flashpoint pod grafikou ala Picasso by asi fanusikov nenadchlo, ale ide mi o princip :) )... Takze ja nexcem, aby boli hry blizke realite, pretoze realita je krystalicka nuda...
áno, realita je nudná, realita je všude kolem. Na to, abych viděl realitu, nepotřebuju zapínaz počítač. Tam chci právě prožít (a vidět) něco jiného

Napsal: 13.1.2006 16:54
od Lerek
prodej license Source Enginu to zatáhne spolehlivě, to nebyla hra na prodejnost, ale demonstrace enginu i když naprosto vynikající
Napsal: 13.1.2006 17:19
od MCZ
Lerek píše:prodej license Source Enginu to zatáhne spolehlivě, to nebyla hra na prodejnost, ale demonstrace enginu i když naprosto vynikající
No mě se zase moc nezdá, že by se se Source hrami rozthl pytel jako třeba v případě Q3 (a že těch her bylo celkem dost), Bloodlines, Dark Messiah of M&M, They Hunger, a to je snad vše? Dost důležitou roli v tom možná hraje i fakt, že spousta her se nyní chystá primárně pro nextgen konzole jako XBox 360 se svým vlastní enginem, a graficky tyto hry vypadají mnohem lépe než HL2 (což je "in"). Ale třeba se ještě karta obrátí.
Napsal: 13.1.2006 17:32
od Lerek
Q3 byl fenomén, s ním nejde srovnávat, ale spousta titulů jistě v budoucnu použije source engine, jinak proč by Valve dělali reklamní kampaň v podobě Lost Coast?
Napsal: 13.1.2006 17:50
od Elessar
v leveli pisal k HL2 clanok Rybka, ze jeho vyvoj bol tak katastrofalne drahy, ze by sa muselo predat enormne vela kopii, aby sa to pokrylo...
Napsal: 13.1.2006 17:55
od Ave
Máte pravdu.Do jakého světa by jsme utíkali kdyby i ten vypadal jako realita

Napsal: 13.1.2006 18:03
od Vlasák
BTW jen podotknutí, že vše není jen o možné miniaturizaci křemíkové technologie, ale i o "sekundárních" jevech - ať už negativních jejím vlivem (spotřeba, příkon ~~~> teplo !), tak i pozitivních externích - paralelismus (ať už na úrovni počtu procesorů, tak pipelining), fintičky ala predikce skoků, spekulativního provádění, po kupříkladu doplňující vektorové koprocesory
To je totéž jako na břehu sw problematiky her - k čemu mi je neustálé fanatické zlepšování grafiky, když je toooolik herně podstatnějších elementů... To je imho alfa a omega - game-design...
A.I. je partie poněkud rozporuplná - nevím totiž, zda je v "silách" (časových, ekonomických) jednoho projektu určeného pro trh exceletně perlit na tolika frontách jako je grafika, fyzika, game-design a AI.
Vzal bych to ze dvou směrů - kvantity a kvality AI. Kvantita ve smyslu snažit se vůbec nějaké pokročilé, rsp. vůbec nějaké metody používat. To je spíše hračičkování ve stylu "a když tohle, ten by moh tohle". Tady je imho velký nedostatek. To není tak ani AI, jako spíš nějaké skriptování met-vztahů.
Co do kvality - výzkum tu byl, je a bude, ale je to poněkud specificky uchopitelné, a protože není v herním vývoji mnoha místa na "experimenty" (v uvozovkách proto, že globálně by i experimenty ani nešlo - velká spousta věcí už se 'nějak'ˇzkoušela, vymyslela a navrhla, ovšem v oblasti vývoje her by to přece nový trend byl a jsme u toho), stojí to zřejmě na osvědčených konzervativních metodách.
Za pár měsíců v téhle oblasti možná přicmrndnu do jednoho výzkumu, takže uvidíme
