Stránka 4 z 55

Napsal: 11.12.2006 8:48
od Vallun
Doufám, že nebudu otvírat "staré rány" (vracet se k tématuý již dořešenému...:), ale včera jsem shlédl nového Bonda - Casino Royale a prostě musím k němu napsat pár řádek...

Když jsem viděl onoho herce Daniela Craiga, tak jsem si říkal, že to prostě nemůže být Bond. A... potvrdilo se to na 101%:( Přestože v prologové scéně to vypadalo, že by přeci jen z něj Bond být mohl, tak se toto nadějné očekávání nesplnilo. Daniel Bond vypadá, jako kdyby někdo trochu osprchoval Ramba a navlékl jej do slušnějšího oblečení... Při úvodní honičce člověk neví, jestli jde o člověka nebo o křížence gorily, žáby a veverky poletuchy. Samozřejmě, jistá nadsázka k Bondovi patří, ale tak, jako bylo v posledních dílech s Piercem Brosmanem až moc Q-techniky, tak tento díl ja založen výlučně na bobulkových svalech hlavního "hrdiny"... Ty uvozovky jsou na místě, protože Dan Bond uiž při začátku mučení skučí jak stará sqaw. Navíc ve filmu je několik detailů dosti úsměvně špatných - jeden právě v oné "nahé" scéně s mučením. Když se člověk dobře podívá na onu židli, tak Bondova "prdelka" by moc velký výprask nedostala.

Zkrátka a dobře, pro dalšího Bonda je třeba najít nejen Bonda, ale i režiséra schopného jej zpracovat poněkud všestraněji. Jediným pozitivem filmu je výkon Jude Dench jako M. Kdyby lístek enstal pade, dost bych litoval...

Akorát bych se rád dostal k původní knižní předloze, některé scény by bez mobilu mohly býti velmi zajímavé:)

Napsal: 11.12.2006 23:23
od Sadako
Masochismu bylo opět učiněno zadost a já sledovala další Godardovu slátaninu Pěstuj si pravačku. Dát Godardovi možnost režírovat byl zločin proti filmu, lidstvu a panu Dostojevskému, když už se v tomto "díle" odvolává na jeho Idiota. Naprosto bezobsažné, prázdné a nudně ubíjející cosi plné nelogických obrazů a ještě nelogičtějších slov.

Napsal: 12.12.2006 15:21
od Hamster
Jsem konečně viděl Scanner Darkly na který jsem se těšil jak nemluvně (Protože mám hodně rád knižní předlohu). Jako adaptace určitě poměrně věrné (až na to, že jednu z point příběhu, která se v knize odkrývá až tak v polovině, člověk zjistí už v traileru...) a i zpracování vypadá výborně. Dost mě zklamal herecký výkon Keanu Reavse, ale to v pohodě vyvažují ostatní postavy (především Woody Harrelson). Přesto film moje očekávání nenaplnil, ale to je způsobený tim, že už asi byly vyšroubovaný až do nebe. 7/10

Napsal: 12.12.2006 17:09
od sevencreature
Vampiria: To máš nějakou masochistickou anti-Godardovskou náladu nebo si prostě říkáš, že Godard "musí být dobrý autor, když to o něm tolik lidí tvrdí"? Tj. otázka zní - hodláš projet celou jeho filmografii? :wink: :lol:

Jen mě zajímá, proč se díváš na víc jeho filmů, když máš o něm tak nízké mínění? :think: Čistě moje zvědavost...

Napsal: 12.12.2006 20:30
od Sadako
sedmibestie: Já od něj viděla jen U konce s dechem a to se mi líbilo. Když ho tedy dávali ve Filmáči, tak jsem si říkala bezva, třeba si po Viscontim spravím chuť - ani nápad. Ty dva filmy, co jsem viděla, byly jeden katastrofálnější než druhý...a ano, čekala jsem něco zajímavého a ne dva odpady. Hodlám od něj už vidět jediný film - Posedlost - a to jen proto, že tam hraje Isabelle Adjani.

Napsal: 13.12.2006 1:17
od Ajantis
Tak jsem byl dnes opět v kině.
Vyvoleným se stal snímek V pasti (tímto děkuji yennovi za upozornění na něj). Byl to úžasný zážitek. Situace tak běžná, jako by se jich všude kolem děla spousta, se zvrtne v mrazivý souboj nenávisti a nenávisti, kde není místo pro kousek dobra. Drama je pojato velmi komorně, skoro chirurgicky čistě - časté ticho, jen 2 postavy, velké jednobarevné plochy a funkcionalisticky zařízený byt - nic zde zbytečně neruší a pozornost je tak upřena na postavy. Jejich osobnosti jsou vykresleny brilantně (což je podpořeno vynikajícími hereckými výkony) a vzájemné interakce jsou skvostné. V příběhu a motivacích obou aktérů ovšem zůstávají určitá okna, která dávají prostor pro vlastní fantazii. Děj je poměrně prostý (svým způsobem mi připomínal Oodishon), napětí se dá krájet, v mnoha ohledech pak pokrývá mezilidské vztahy obecně a lze v něm nalézt nemálo podnětů k zamyšlení nejen nad ním samotným, byť osobně bych uvítal určité změny v motivaci hlavní hrdinky. To je ale jen drobná připomínka, že film by mohl být ještě malinko lepší. Na závěr ještě zmíním nádhernou vizuální stránku a hudbu v závěrečných titulcích od Blonde redhead. Velmi silný zážitek a velké překvapení.

A ještě krátká historka - když jsme se v naprosté tmě usazovali na naše sedačky, ozvalo se z Vlasákovy strany cinkání láhví - tedy příslib opravdového kino-zážizku a následně i hlas samotného původce: "no to bych do sebe neřekl, nějaká vodka"... A nakonec ještě flirtoval se slečnami, které se tázaly, "zda je to naše, chlapci". :-D

Napsal: 13.12.2006 1:37
od Hamster
Byl jsem v kině na potomcích lidí a fakt nevim. Já prostě nevidim jedinej důvod, proč tomuhle filmu nedat absolutní hodnocení! Vždyť to je naprosto super! Stále nechápu, jak filmaři dokázali tak efektně zkoordinovat ty dlouhé scény točené na jeden záběr naprosto bez chyby. Už dlouho jsem něco tak výborného neviděl.

Napsal: 13.12.2006 9:45
od Sadako
Včerejší povedený zážitek - Dr. Jekyll and Mr. Hyde, version 1920.
Výborné obrazové ztvárnění - barevné ladění a lehce rozmazaný obraz, nádherné kostýmy graficky velmi kvalitně udělané titulky, příjemná hudba, excelentní výkon Johna Barrymorea a na dobu vzniku dosti působivé masky a triky, to vše dává dohromady velice dobrý atmosférický počin.

Napsal: 13.12.2006 12:41
od Cesare
Včera jsem si zašla jen tak na čumendu do levných knih a odešla jsem odtud s dvěma DVDčky...
Na Sedm samurajů se chystám o víkendu, ovšem 36 komnat šaolinu jsem s velkou chutí skoukla už včera... Bomba. Tyhle věci jsem žrala jako malá a zjevně jsem z toho zatím nestačila vyrůst. :mrgreen:

Napsal: 13.12.2006 14:40
od yenn
Vampiria píše:Včerejší povedený zážitek - Dr. Jekyll and Mr. Hyde, version 1920.
Gothici jsou super, ale tak nějak mám pocit, že tam měl být jiný odkaz :mrgreen:

Btw: V pasti mohu rovněž jen doporučit.

Napsal: 13.12.2006 16:21
od Sadako
yenn: Díky za upozornění, opraveno. :mrgreen:

Napsal: 14.12.2006 9:48
od KEBULE
Ajantis píše:Film má zpravidla 2 části: děj a kontext. Pokud se děj odehrává v historicky věrném kontextu (odpovídá soudobě realitě) a sám děj je s historií nějak historicky věrohodně spjat, jde dle mého o historický film.
Aby tohle bylo možné, je třeba, aby
- byl ten historický kontext (popř. událost) znám obecně - tedy z doby, z níž nemáme velmi podrobné zprávy, a o události, o níž nemáme velmi podrobné zprávy, nelze natočit historický film
- byl ten historický kontext (popř. událost) znám divákovi - aby poznal, že se jedná o historický film
S tímhle jsem ochoten souhlasit, ale pokud jsem to správně pochopil nelze natočit historický film z doby starší než 100 - 150 let. Protože pak už musí být jednoznačně málo informací...

Chápu to dobře? Protože podle téhle definice není spousta historických filmů historickým filmem. Prakticky snad ani nemůže být historických filmů...
-------------------------------------------------------------------------------------
Teď jsem se dodíval na Piráty z Karibiku II
A popravdě nemám výhrad. Je to přesně to co se od toho dalo čekat. Akorát Johnny už tady tak nekoncertuje jak to bylo v jedničce. Ale i tak prudce dobré, pokud se vám líbila jednička můžu jen doporučit.

Ale i tak 9,5 z 10i. Půl bodu dolů za to, že to nemělo konec :evil:

Edit: Změna hodnocení 9 z 10i - dabing stál za prd :-(

Napsal: 14.12.2006 12:27
od Vlasák
V pasti přesně souhlas s tím, co napsal Ajantis. V praxi teda spíš tak, že ty věci, které by on změnil, bych naopak já nechal, a ty, které by on nechal, bych naopak já změnil, ale vesměs se to vzájemně dorovná, takže pro tenhle film taky palec nahoru a taky díky yennovi za announcement ;-)

Jo, a schovaná vodka pod sedačkou samozřejmě nesmí chybět :mrgreen: :lol:

Napsal: 15.12.2006 1:35
od Ajantis
Dnes jsem se konečně dostal ke shlédnutí Nauky o snech.
On miluje ji, ona ho možná taky. Na příběhu není nic obzvlášť zajímavého, ovšem jeho podání už je úplně jiná třída. Jako bych proplouval příjemným snem člověka, jehož představivost nezná hranic - všechno je barevné, hýří nápady, vážnější situace se mísí s absurdními, až není poznat, co je "realita" a co se hrdinům jen zdá. Film je zpracován neskutečně hravě a prokládán nenásilným podařeným humorem často na bázi jazykových hříček. Pak ale přijde poslední čtvrthodina a v ní tvrdý náraz do stěny postavené z nejtvrdší reality - postavy ze sebe udělají hlupáky a já lituju, jak nezvládnutý konec má jinak vynikající film.


Dále jsem byl s yennem v kině na filmu Nikdo nesmí chybět Čang I-moua.

Ohlas seriosní -
Námět je poměrně slušný, nemám ani nic proti líčení bídy čínského venkova. Zpočátku by se snad dal nazvat sociálním dramatem, dobře se na něj kouká, herci jsou celkem přesvědčiví. Poté, co se ale hlavní hrdinka vypraví za svým svěřencem do velkoměsta, hodně upadá a mění se v nezáživné přecházení od čerta k ďáblu. S ideologickou otázkou je to složitějšíí - na jedné straně vylíčena neschopnost státu postarat se obyvatelům alespoň o to nejzákladnější, na nic jako třídní boj tu nenarazíte, ovšem na druhé straně zase to nadšení davu pro manuální práci a především příšerný idealistický závěr, který film ještě více sráží. Od Čang I-moua bych čekal něco lepšího, byť chvílemi jeho talent přesto probleskuje.

Ohlas ne-tak-úplně-seriosní -
Nejnovější RPG Nikdo nesmí chybět Vám nabízí pozvánku na nehostinný čínský venkov (ne však jízdenku zpět, kvůli ní budete muset odnosit mnoho cihel) – překvapivě se však nezúčastníte lítého boje generálů o titul nové vládnoucí dynastie, ale vžijete se do sotva 13leté prosté venkovské dívky. Však to znáte, skutečný hrdina začíná jako naprostá nula.

Jak už to tak bývá, na začátku dostanete nevinný a zdánlivě jednoduchý úkol, který se však vzápětí zvrhne v něco víc. Stojíte na straně novodobého spasitele lidu, tedy vzdělání, a proti vám jeho odvěcí nepřátelé – hormony, vši a především postrach všech rozumných dětí – touha pracovat. A právě tu musíte při vašem putování napříč výspou kapitalismu – velkoměstem – vytlouct svým svěřencům z hlavy.

Velmi důležitá je zde interakce s prostředím. Povětšinou se bohužel omezuje na nepříliš rozvětvené dialogy typu „ne!“, „ano!“, „nesmíš!“, „musím!“ (nebo to bylo tím, že jsem vložil příliš málo bodíků do inteligence své postavy?) a při vašem putování si budete připadat trochu jako ve známém Aligieriho blockbusteru. Peklo Byrokracie vám připomene Mechanus, z něhož jedinou propustkou je ve správnou chvíli diskrétně podstrčená bankovka a nebo rotační kulomet, tím však nedisponujete, jelikož hrajete RPG s nejnižším věkovým ratingem. Vaším žebříkem na cestě do nebe se zde stane symbolicky televize řešící všechny problémy moderního světa – než jej však dosáhnete, budete si muset projít opravdovým očistcem složeným z nesčetných zkoušek. Během jejich plnění vám bude podsunuto mnoho pochybných podnětů k zamyšlení nad současným světem, jež jistě využijete v závěrečném souboji s televizní hlasatelkou.

Hratelnost je hodně sporná, zatímco začátek se jeví slibně, brzy se děj zvrhne v prachsprosté poslíčkování a přebíhání od jednoho NPC k druhému. Navíc je hra striktně lineární a nenabízí vůbec žádné vedlejší questy, byť některé jako „najdi sprchu“ nebo „vytáhni něco k snědku z kontejneru“ se přímo nabízí. Rozporuplný je rovněž systém získávání zkušenostních bodů – ač jsem byl v plnění nenápaditých a neustále se opakujících úkolů sebesvědomitější, stále jsem nemohl dosáhnout další úrovně, abych mohl zlepšit některou ze svých vlastností – obzvláště inteligence, charisma a dovednost přesvědčování to potřebovaly jako panda majonézu. Dokonce jsem měl pocit, jako by má postava byla s postupem v dějové linii stále tupější a ke konci už místo vykonání příkazu často jen stála a žalostně brečela.

Za všechny strasti však nakonec budete odměněni epickým vyvrcholením, při kterém si už nad trpkým osudem čínských venkovanů jistě zarudlýma očima popláčete jako nikdy. A svět je zachráněn. Na druhou stranu – čím více vzdělaných Číňanů, tím hůř pro nás!

Námět je poměrně slušný, nemám ani nic proti líčení bídy čínského venkova. Zpočátku by se snad dal nazvat sociálním dramatem, dobře se na něj kouká, herci jsou celkem přesvědčiví. Poté, co se ale hlavní hrdinka vypraví za svým svěřencem do velkoměsta, hodně upadá a mění se v nezáživné přecházení od čerta k ďáblu. S ideologickou otázkou je to složitějšíí - na jedné straně vylíčena neschopnost státu postarat se obyvatelům alespoň o to nejzákladnější, na nic jako třídní boj tu nenarazíte, ovšem na druhé straně zase to nadšení davu pro manuální práci a především příšerný idealistický závěr, který film ještě více sráží. Od Čang I-moua bych čekal něco lepšího, byť chvílemi jeho talent přesto probleskuje.


KEBULE:
Nedá se určit přesnou hranici, ale historický film starší než několik málo staletí se točí ppoměrně těžko. Ale nedá se to říct tak paušálně - o některých obdobích/událostech máme mnoho zpráv, i když jsou staré tisíc let. Trója však tento případ rozhodně není.

Napsal: 15.12.2006 18:17
od Jab
Dokoukal jsem Tideland. Opravdu krásný film to byl. Z pohledu dospělého člověka by to bylo ohavné, morbidní a místy perverzní. Člověk skoro lituje, že není malé dítě. Hlavní hrdinka předvedla naprosto skvělý výkon.
Celkově je tenhle film těžké hodnotit. Naplní člověka optimismem i když se v něm moc veselého vlastně neděje. Dal bych klidně hodnocení v rozmezí 90 -100%. A to už jen proto, že předvedené "umění si hrát" vyznívá naprosto přesvedčivým dojmem. Takový náhled do dětské duše. Buď se jím necháte svést nebo se na celý film budete dívat s pozvednutým obočím a úšklebkem na rtech.
Každopádně považuji Gilliama za poměrně odvážného, že s takovým filmem přišel. Jednim slovem je to roztomilé. Na druhou stranu nejlépe bych si to užil tak před patnácti lety.