Napsal: 24.8.2007 13:10
nemuzu to najit. ale tady aspon at vis jak se to delalo: http://www.youtube.com/watch?v=5wqHfFkYXmE
Ten bug uz je ale davno opraveny.
Ten bug uz je ale davno opraveny.
Tak myslim, že seš docela ***** nejspíš nějaký dítě který tak maximálně v hl2 koukalo na menu když napíšeš že hl2 nemá příběh.A můžu s čistým svědomím říct že HL2 má jeden z nejlepších příběhů co sem kdy v FPS viděl. Jestli seš tak blbej že si 5 hodin jel v autě po rovný silnici tak sis asi vzal LSD, protože i když po silnici se jede dlouho tak je tam spousta zastávek na které můžeš, ale ani nemusíš jít a jestli ti jen cesta bez zastavení po rovný silnici trvala 5 hodin tak seš největší noob co sem kdy viděl. Nevim co ti jako příde nelogický na zpracování prostředí, náhodou si myslim, že se jim to velice povedlo a musíš brát ohled na to že to neni z téhle doby. To že sou všude sudy (asi s benzínem) je logické protože to s čim tam kombajni jezdí asi potřebuje palivo. Pak ses zminoval o pavoučí královně (antilon) a o tom že sou dveře zaterasené zevnitřm, no kdyby ses rozhlíd tak nahoře uvidíš hodně velkej otvor a ten se tam neudělal sám. Ty silová pole která zminuješ že jimi prochází nepřítelé ale ty nemůžeš sou celkem dobré lepší než aby chodili z nějakejch černejch dveří do kterej ani nemůžeš vztoupit jako to bejvá v jinejch hrách. A kdyby tam byly všichni nepřátelé hned tak se zvýšej HW nároky a to se mi na HL2 líbí, že dokázali udělat hru která skvěle vypadá postavy mají skvělou AI ale nároky sou velice malé. Pak si psal o tom že choděj přes lasery kulometných věží, kdybys používal mozek a tutíž si tu hru zapnul a nekoukal jen na menu tak v jedný misi Alyx přeprogramoje věže, aby na tebe neútočili ale na nepřítele ani takže je jasný, že maj nějakou novou technologii díky které ty věže útočí jen na někoho. To tě asi nenapadlo co? Prostředí sou náhodou velice promakáná, v kolika hrách s je tolik věcí jako třeba houpačka ? kolotoč ? atd.. Rozhodně nemůžeš bejt normální když napíšeš že hl2 je další zastaralou hrou, takovouhle fyziku jen tak v nějaký hře neuvidíš a jak už sem zmínil tuhle grafiku a AI s takovýma HW požadavkama taky jinde nenajdeš. Rozhodně to neni přeceňovaná hra. Je to spíš jedna z nejlepších FPS co je zatim k dispozici na trhu. Jako obyčejnou FPS můžu nazvat třeba Quake4 kterej i když vypadá dobře tak má hw nároky věčí fyziku taky nic moc a o příběhu ani nemluvim. A dát hodnocení 7.5 z 10 nemůže normální člověk. Tahle hra vyhrála v několik časopisech soutěž hra roku. Je to jedna z nejprodávnějších FPS. A málokdy se stane že bych si koupil originálku ale v tomhle případě sem to prostě musel udělat, protože je jen málo FPS které bych dohrál několikrát za sebou aAjantis píše:Mé dojmy z Half-Life 2:
HL2 bohužel nemá příběh. Zdráhám se tak označit to, co za příběh vydává. HL1 na tom byl lépe, zápletka měla nějaký vývoj. Velmi povedené bylo uvedení do děje, kdy jste byli obyčejným vědcem, nebojovalo se a vše vypadalo v pořádku. Pak už to šlo strmě z kopce, ale HL2 nenabízí ani to. Jsem hozen do podivného světa plného emzáků a - tady máš zbraň, střílej. Nějaké náznaky příběhu slouží jen k mírnému nastínění toho, proč musím právě teď jít právě támhle. Je to navíc ten velmi nepříjemný styl z bodu A do bodu B a z něj do bodu C... Unesli mi tátu! Musíme ho jít zachránit do bodu B! Ne, unesli ho znova, musíme vyrazit do bodu C! ... Kromě toho, že je to mimořádně laciné, tak ničí iluzi kontinuálního světa, protože jsou tu vytvořené nějaké oázy klidu, mezi nimiž se pohybujete, a v nichž jsou přátelská NPC, běží dialogy (všech 8 vět), ovšem mimo ně se pouze tvrdě válčí. Věrohodnosti světa by výrazně pomohlo, kdybych na nějaké spojence a dialogy narážel průběžně. Alespoň v závěrečné části se tohle naštěstí změnilo. Psát příběh k počítačové hře je sice jako psát příběh k pornu, většina hráčů je stejně spokojena, ale dle mého dnes nemůže existovat špičková hra, aniž by obsahovala kvalitní příběh.
Hra má 2 relativně odlišné části, odhadl bych je v poměru zhruba 7:3:
1. V první (té delší) se snaží kopírovat styl hry jedničky, ale selhává v tom, je ve téměř všem o krok pozadu. Řeší se tu stejné rebusy (stále pitomé kohoutky a přečerpávání vody), dochází k podobným situacím, ale hlavní problém je v lokacích. HL1 se odehrával v tajném výzkumném ústavu a tohle prostředí umožňuje vytvořit téměř cokoliv. Lokace rozhodně nebyly uvěřitelné, často to byl jeden samoúčelný rebus, ale na tom hra stála, protože byly opravdu zajímavé. Se slzou v oku vzpomínám třeba na tu s obrovskou potvorou, která klovala špičatým chapadlem všude kolem sebe. Nebo hned tá následující, kdy se jezdilo na drezíně spletitým labyrintem kolejí. HL1 byla inteligentní akce a na svou dobu povedenými puzzly a parádní atmosférou právě díky návrhu těch prostředí. Jasně, Xen byla katastrofa, ale každá věc má chyby.
Dvojka se snaží působit mnohem skutečněji a realističtěji, takže tahle "experimentálnější prostředí" opouští a děj přesunuje do prostředí civilních. Jedinou vyjímkou je úvodních asi 10 minut, které mě velmi příjemně překvapily dusnou atmosférou města - skoro jsem se u nich bál. Jenže potom přijde pláž, kanalizace, 5 hodinová cesta po rovné silnici, přístav... Prostředí tak nudná a nezáživná, že se původnímu HL nemohou v nejmenším rovnat a ubíjí to dobré, co hra obsahuje. Samotné střílení je totiž ještě o krok propracovanější, AI je opravdu kvalitní a musím říct, že jsem se po většinu hry docela dobře bavil. Pryč je nápaditost a excelentní atmosféra propracovaných lokací, HL2 je jednodušší, akčnější a oproti předchůdci mu něco velmi důležitého chybí.
2. Druhá (ta kratší) část konečně rezignuje na snahu být něco víc a stává se z ní hloupoučká střílečka, která je pojata hodně megalomansky. Máte po ruce několik spolubojovníků, všude se válí hromady munice a zdraví a nabíhají na vás desítky nepřátel. Tedy občas přímo nenabíhají, ale jsou poschováváni na těch nejnepříjemnějších místech. Nebe křižují vrtulníky, kolem obchází obrovští robopavouci, v oknech sídlí snipeři. Všude kolem duní výbuchy, sviští kulky... V tuto chvíli je třeba akceptovat, že je HL2 pouze prostoduchou akcí a potom se budete dobře bavit. Akce je to mimořádně frenetická, nespočívá jen v neustálém běhu dopředu, lokace mají (na jednoduchou akci) svěží architekturu.
Tuhle část musím hodnotit za rozhodně podařenější, protože, ač má nižší ambice, dokázala je naplnit a je to zábava.
Ještě se chci vyjádřit znovu k prostředím. Krom toho, že jsou po většinu hry mimořádně slabá, mě udivuje jejich značná nelogičnost. V porovnání např. s propracovanou AI to dost dobře nechápu.
- Úplně všude jsou co nejnesystematičtěji rozházeny stovky výbušných sudů, v jejichž blízkosti se nepřátele kryjí a jejichž likvidace je více než vhodná. Nesmyslnost tohohle je do očí bijící a překvapuje mě, že si dnes hra s aspirací na trůn v žánru může toto dovolit.
- Probojovávám se vojenskou základnou, probourám se do obrovského skladiště, z nějž jediný vchod je zatarasen zevnitř (!) a v něm - sedí mravenčí královna. Eh.
- Často mi stojí v cestě silové pole, které mi dost znepříjemňuje život a od nějž musím hledat vypínač. Vtip je v tom, že zatímco já jim projít nemohu, tak střílet se přes něj dá, házet předměty také a především nepřátelé se skrz něj mohou pohybovat NAPROSTO VOLNĚ!!
- Stejně tak bez následků probíhají přes lasery automatických kulometných věží, které samozřějmě palbu nespustí.
- Ne právě ojediněle je také využíváno výdobytku nejmodetnějšího - respawnu nepřátel. V těchto částech jsem měl opravdu chuť někomu šlápnout na krk.
Krom toho, jak jsou prostředí nezajímavá, jsou stále plná těchto hloupostí a trapných kiksů, které působily divně už před 10 lety.
Ani ta slavná destrukce prostředí není nic moc, většinou jsou hlavními aktéry ty nešťastné sudy a ani Gravity Gun neohromí. Použít jde samozřejmě jen když se to autorům hodí. Nepřipouští se vlastní kreativita, pokud se to záměrům tvůrce nehodí, tak postel, se kterou jindy manipulujete bez obtíží, prostě nezvednete. Na výbuchy reagují opět jen některé předměty, ale nutno říct, že velmi efektně a účinně.
Pochválit chci ovšem ještě 2 věci:
- Během hraní jsem nenarazil na jediný souboj s bossem. Vyškrtnutí tohoto atributu hře velmi prospělo, je dynamičtější a plynulejší. V HL1 byli bossové a hledání jejich slabin důležití, jenže do akčního stylu, který zvolil HL2, by se nehodili a byli by pouze zdrojem nepříjemných záseků, kdy bych nadával na vysokou obtížnost. Překvapuje mě, že se k tomuto kroku odhodlalo právě Valve, ale jsem velmi potěšen.
- Hudba. Jak hraje vyjímečně, o to je lepší. Chvílemi mi připomínala stařišky System Shock 2, což je velká pochvala.
Opravdu nepatřičně pak působí poslední 2 úrovně (asi 1/10 celé hry). HL2 se zjednošuje, záběr se zužuje a nastupuje krystalická forma zábavy. Atmosféra té kovové věže je úžasná a pocit nepřemožitelnosti jakbysmet. Rozhodně nejlepší část hry a pouze lituji, že se autoři k podobnému radikálnímu a docela originálnímu kroku neodhodlali dříve.
Half-Life 2 je pouze další koncepčně zastaralou 3D akcí. Nedosahuje ani úrovně svého staršího sourozence, přesto se hraje hodně dobře a většinu konkurence asi předčí. Ovšem zábava je to notně slaboduchá, plná nedodělků a nelogičností. Pokud se od něj nečeká nic revolučního ani inovativního, ale chcete jen další obyčejnou FPS, byť dovedenou (v rámci chudých mezí) téměř k dokonalosti, nebudete zklamání.
Jinak jde ovšem o ukrutně přeceňovanou hru.
7,5 / 10
Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.sevencreature píše:cheerleader: Bez těch vulgarismů a urážek by to nešlo?
Jinak osobní názor ti nic neříká? Když bude sto lidí tvrdit, že je něco nejlepší tak tiše rezignuješ a přesvědčíš sám sebe, že to je pravda, protože to přece někdo řekl?
Jinak ohledně toho procházení silovými poli - předpokládám, že to je nějak vysvětlené (popravdě mi to nikdy nepřišlo divné - předpokládál jsem, že když už je technologie silových polí, tak mají zvládnuté i FOF procházení).
Co je to za blbost?Isair píše:Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.
Kdyz uz osobni nazor tak ve stylu:Mozna je to dobra hra ,ale ja ji v lasce nemam
Ja mu nikde ve svych prispevcich nenadavam.MCZ píše:Co je to za blbost?Isair píše:Osobni nazor samozrejme respektuji, ale nebudu rikat ze je hra podhodnocena.
Kdyz uz osobni nazor tak ve stylu:Mozna je to dobra hra ,ale ja ji v lasce nemam![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Takže místo abych o filmu řekl: "Tenhle film je naprostá píčovina", řeknu raději "Možná je to dobrý film, ale mě se nelíbí", abych někoho náhodou neurazil? Tak to je vážně super.
Já s Ajantisem ve spoustě věcí dost často nesouhlasím, ale že bych se snižoval k tomu, abych mu nadával či mu radil, jak má korektně psát své názory, to by mě fakticky nikdy nenapadlo.