Re: Dragon Age: Origins
Napsal: 19.12.2009 17:51
Mort: Zajímavá flashovka, ale hrál jsem už hodně lepších : ) Doufám, že to se skutečnou hrou nemá nic společného : )
Tyvole, ty mi ksakru mluvíš z duše. Vezmu to obdobně:Eles píše:Já se trochu obširnějc vyjádřim. Spousta lidí čekala avázání na BG2, i vývojáři to tak prezentovali. Skutečnost je tristní. Buď jsem už starej nebo mám moc zbožštělou sérii BG nebo obojí.Minsc píše:CHtěl bych se zeptat dobrého lidu sigilského, jestli okusil Dragon Age. Pokud jste ho někdo hrál, chtěl bych vědět, co mám od toho očekávat... Dík
V RPG posledních let vidím tyhle dva základní problémy:
Levelování příšer.
To mi připadá jako největší průšvih RPG dneška. Člověk má malé možnosti vzhledem k linearitě a ještě ho čekají nalevelovaní protivníci, takže souboje jsou celou dobu poměrně unyle stejně obtížné (lehké), časem ještě lehčí. Docela to podle mě zazdí radost z vývoje své postavy. Je tak uplně jedno, kam se člověk rozhodne vydat nejdřív a kam později...vždycky to projde. Vzpomínám na BG2 nebo Morrowind, kde se hráč nachomítnul někam, kde to bylo nad jeho síly, a mohl jenom překvapeně sledovat jakou čočku dostavá a nemůže s tím nic dělat. Pak se ale vrátil po čase zpátky a krutě se pomstil, protože byl třeba o 10 levelů výš.
Dragon Age má navíc tak idiotský systém kouzel, že se už na třetím/čtvrtém levelu dají používat ty nejlepší. Hmm.
Kouzla jenom na útok.
Asi nikdy už nezažiju spektrum obranných kouzel jako v BG2. Škoda. Kouzelný pořadač, eventualita, kamenná kůže, odrazy, pohlcení, štíty, koule nezranitelnosti atd. atd. + hromada kouzel k narušení těch obran. To bylo fakt unikátní a pro mě nesmírně zábavné. Navíc se z cizích mágů a lichů stali ti nejnebezpečnější protivníci. V Dragon Age je mág jenom do útoku a podpory útoku. Dá hromadu dmg, ale na druhou stranu nepřátelský mág je jenom figurka pro zasmání, která umře po dvou ranách mečem a nemůže s tím nic dělat. Když chtějí vývojáři tenhle problém obejít u nějakého bosse, dělají to přes odolnosti a rezistence, což mi připadá dost trapné a ubohé.
Od toho se odvíjí ostatní. 99 procent bojů je šíleně jednoduchých. V zásadě stačí s mágem střídat dvě, slovy DVĚ kouzla (cone of cold a fireball). To je jak návrat k BG1. Meele postava seká a ani se není třeba moc obtěžovat používáním speciálních dovedností. Z hlavní zbraně BG2 - pausování při bojích kvůli bojovému micromanagmentu - se stala "možnost pauzy, abych líp zacílil ten fireball". Jinak ta pauza skoro není třeba, protože člověk nemá problém. Příběh to má hezký, vztahy mezi postavami bezva, ale RPG prvky zase o další krok ustoupily jednoduchosti a lenosti. Přitom už skoro není kam.
No proč asi. Že by AD&D? Myslel jsem si, že jsem to tu napsal dostatečně jasně. Bohužel ne. Licenci drží Atari.Tyvole, ty mi ksakru mluvíš z duše. Vezmu to obdobně:
- Když jsem to zapnul, rozbrečel jsem se radostí, vývoj postavy super, ale: proč DOBOHA se nikdo už neotravuje s tim krásným rozdáváním náhodně vylosovaných bodů k dovednosti? Proč každá postava začíná stejně? Aby měli dva hráči se stejnou postavou na stejném levelu to samé, zasraný komunismus? Kde jsou ty hodiny házení bodů? Nechápu proč si autoři myslí že dodávání bodů při levelování je lepší.
Jsem jen rád, že tam tato možnost není. Je to tak trochu cheat.- CHBYÍ EXPORT POSTAV! Proč se ksakru dohajzlu autoři domnívají, že dát menší max. level a nedát hráči možnost opět si hru projít s nabušenou postavou (například jako solo) pomůže hráči, když třeba v mym případě to několikanásobně zkrátí herní čas.
Mágové mohou člena party pouze postavit na nohy, ne jej doopravdy vzkřísit, protože vlastně mrtvý není. Kněží tu nemají žádnou moc. Jinak Bioware se podle mě dost inspirovalo Drakensagem. Například zraněními, tvoření jedů či pastí a bylinkářstvím.- Hrdinové mohou beztrestně zemřit. Jak tohle doprdele herní svět vysvětlí? Tahle zkutečnost dělá hru neskutečně lehkou. Ani jednou jsem zatím nevyužil jiné než mana a health lektvary, protože se spíš vyplatí ostatní prodat než si je šetřit na pakárny. Zlatá cesta bg kde byly spíš raritou, a třeba nápoj hbitosti byl OPRAVDU užitečný, nechápu proč je zde dvacet různých lahví s jedem a podobnými nesmysly.
Kdepak ty prsty smrti jsou? Co se s nima mohlo stát? Nikdo neodvedl ani neutrhl, přesto to tak málo lidí pochopí. Viz výše.- Vrátim se k smri postav, tohle zásadně ubírá možnost kouzel jako je třeba vzkříšení (nebo obíhání chrámu a podobně), jak psal Eles. Obranná skoro úplně chybí, typy matoucích kouzel zmizely, prst smrti a rozložení, zastav čas, kvílení bánčí, symbol smrt, kde sou?? K čemu mi je místo nich troje verze toho samého, v mrazu, ohni a blesku? A svitky jsou v tahu, to jsem taky nějak nepochopil. Když už nic tak logika: zabil jsem přesně 127 příšer, skvěle, mám možnost si sednout a vycucat si z prstu kouzlo.
Kamera. Věčný to problém 3D iso her. Mělo s ní problémy NWN2, Sacred 2, Drakensang a i bohužel DAO. Ještěže se dá kamera natáčet a není statická, jinak by mě definitivně odvezli.- Kamera! Nechápu kam se vytratila průsvitnost staveb a celkově okolí. Byl jsem strašně rád za jakýs takýs návrat kamery bg2 shora, ale že bych viděl přes prkna (nemluvim o místnostech) co se mi náhodou dostanou do pohledu a musel zas únavně točit abych měl na postavičky výhled. Celkově mi uniká, proč se 3D rpg považuje za pokrok. Kdyby autoři spíš zařídili i ZAPNUTELNOU statickou kameru bg2 s průsvitností a tak, třeba s možností přiblížení, bohatě by to vystačilo a vylepšilo herní system.
Mágové vypadali vždycky v těch svých róbách jak teplouši bez ohledu na hru. Naprosto všude vypadají hrozně. Ono asi v róbě ani jinak vypadat nejde.- roba mága je děsná. Vypadá jak v županu.
Nemusíš. Vypni si titulky.- Dialogy, musim míhat očima od hořejšího okraje obrazovky k dolnímu. Opěk, kdyby okopírovali velikost a pozici bg dialogového okna, udělali by nejlépe.
Vířivci z lidských matek, svíječi z trpasličích, křiklouni z elfích, zlobři z qunarijských. Víc ras ve hře není. Všichni zombíci jsou tak nějak rozpadlí a zelení, zatímco kolivci kostliví. Já furt říkám, že už by si mohli mohli vymyslet do té fůry her a filmů něco originálnějšího, ale oni mě pořád ne a ne poslouchat.- Jednotvárnost příšer. V jedné lokaci, milion nemrtvých, naprosto stejných, a pokud má člověk hromadu léčení tak neskutečně jednoduchých, jinde zas ty pekelníci s lukem a se sekerou, furt dokola.
Podle slíly kouzel se to mění, takže přesný údaj by byl asi k ničemu. Každopádně v nápovědě nebo v příručce by to mělo být vysvětleno. Nastěstí já, prostý bojovník, nepotřebuju přesně vědět, kolik škody udělám s pořádným rozpřahem obouručákem. Hlavě že mág se válí v kaluži krve na zemi.A co je nejtrestuhodnější! U popisu kouzel neni napsaný jakou škodu dělaj. Když jsem zjistil že třetí kouzlo v řetězci dělá škodu 4.. Ubohost
Tak už neplakej, všecko bude dobré. Přístě už nežer tolik ten hype a radši pozorně sleduj všechny obrázky a videa přímo ze hry. Lecos ti napoví. Jinak si asi budeš muset počkat na BG3 od firmy pověřené Atari nebo na další datadisk k NwN2. Lepší vyhlídky nejsou.[Tohle jsou věci, který mě málem rozbrečely, když mi to došlo, žádnejh návrat starých časů s bg2 se nekoná. Tohle období je v tahu, nastupuje úchvatná 3D kamera a nesmyslná jednoduchost.
Díky, to jsem si myslel. Ale zkusil jsem úvod za zloděje a zjistil jsem že se mi v tom městě hra seká výrazně více než víc v úvodu za mága, takže ji stejně dám na nějaký čas k ledu.CrowX píše:Atribúty v hre viac-menej slúžia skutočne iba na to jediné, boj.