Co se vám na sérii BG nelíbí?

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
azbest-Lovec nemrtvych
Sigilan
Příspěvky: 87
Registrován: 4.3.2006 9:40

Příspěvek od azbest-Lovec nemrtvych »

no tak to moze byt zaujimave, to verim , ale toto co som spominal ja ma dost nudi, plnim to len s povinnosti a pre dobry pocit
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

Vlasák píše:BG imho nabízí sotva pořádné možnosti pro klaďáky a dostávat tam ty pro záporáky, nevím...
Pozn - za zlo v tomhle kontextu nepovažuji alternativy k přítomnému, tj. zachráním ho - zabiju ho, donesu to - ukradnu to, mám klaďácké hlášky - mám drsňácké hlášky, atp.
Tohle je celkově problém - nejen u případné Badparty - chápu, že může být dán jen omezený výběr odpovědí/reakcí, ale na tomhle je vidět, že ho tvořil někdo intelektuálně bližší Minscovi než Edwinovi....
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Vallun: nemyslím, že by to bylo špatnými intelektuálními dovednostmi autorů, ba skoro naopak - věděli, kam si posadit laťku, a toho se drželi více než dobře. Proto je BG tak úspěšná taková, jaká je - a hodně bych dal za to, že to tak zkrátka byl úmysl.
Tak, jak hra je teď, víceméně sedí velké většině, což je její hlavní devíza - je v ní dost rozhovorů - ne sice ledajakých, ale špatné nejsou, a je jsou tam zcela přiměřeně, když už tak by jich mohlo být víc; je tam dost soubojů - ne vždy kdovíjak originálních, ale je tam velká paleta zajímavých a je to opět celkem přiměřené; když už, mohlo by jich být míň...
A takhle by se dalo pokračovat s questy a předměty a NPC a se vším...

Já sám bych měl výhrady téměř ke všemu a taky je mám. Ale jde o to, že v jejich duchu prostě nemá cenu hrabat se v BG2 takovém, jaké je, a myslet si, že by bylo lepší, kdyby to bylo jinak, dle výhrad - vylepšit ho konzistentně by totiž byla neskutečná fuška, pokud by to vůbec šlo.

Takové, jaké je BG2 teď, je to unikát v docela abnormální rovnováze...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Vlasák

Příspěvek od Vallun »

Ale jo, v tom, cos napsal máš z jistého hlediska pravdu, ale je to logika, která mi nesedí - častokrát se stane, že úplně vypadne jedna z orientací odpovědí (např. jsou k mání jen neutrální nebo vypočítavé) o romancích vůbec nemluvě:(
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferit »

Vallun: Romance jsou téma samy o sobě - už jenom jejich nevyváženost ;-) tvůrci asi nepočítali s tím, že ji bude hrát i větší než malé množství holek :lol: a Anomen většinou není ta pravá volba, kterou by si některé představovaly :lol: ( i když i on má možná něco do sebe ;-) - ale ať je to jak chce, dávám přednost Tsujathovi nebo Solaufeinovi :lol: :lol: )
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlasák

Příspěvek od Vlasák »

Vallun píše:Ale jo, v tom, cos napsal máš z jistého hlediska pravdu, ale je to logika, která mi nesedí - častokrát se stane, že úplně vypadne jedna z orientací odpovědí (např. jsou k mání jen neutrální nebo vypočítavé) o romancích vůbec nemluvě:(
Romance jsou klasickým předmětem spekulací 8-) Věc je ta, že romance jde herně provést v zásadě i s jednou odpovědí - viz. příklad Tormentu.
Vše je otázkou toho, jak je hra pojatá... V BG2 je to klasicky dvě cesty - jedna vztahově konstruktivní, druhá konečná.

Koneckonců - v BG2 kolikrát sedí i systém "první kladné" odpovědi...

Ale jsme zase u toho - BG2 si nehraje na to, že jde o dokonalou hru ve všech svých aspektech, ta hra je však skoro dokonalá (vim, přehánim ;-) ) jako celek - to je hlavní přednost. Imho, pakliže ta hra nemá být "experimentální" (ala Torment), tak musí být dle mého hlavně vyvážená, což je BG snad právě nejlépe ze všech...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Re: Vlasák

Příspěvek od Vallun »

Vlasák píše: Ale jsme zase u toho - BG2 si nehraje na to, že jde o dokonalou hru ve všech svých aspektech, ta hra je však skoro dokonalá (vim, přehánim ;-) ) jako celek - to je hlavní přednost. Imho, pakliže ta hra nemá být "experimentální" (ala Torment), tak musí být dle mého hlavně vyvážená, což je BG snad právě nejlépe ze všech...
V tomhle Ti musím dát za pravdu a zároveň vzdát hold Tvým znalostem - já si vystačím s Baldury II a sérií MM;) takže nemohu příliš srovnávat...

jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...

např. by mne hoodně lákala možnost DrD ve světe/enginu BGII - s Pj, který by organizoval dobrodrůžo a především vedl a vyhodnocoval rozhovory

sorry za OTčko:)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7395
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlasák

Příspěvek od sevencreature »

Vallun píše:jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...
Množství rozhovorů v BG II je IMO přesně vyvážené - kdyby toho bylo víc, tak už mě to odklikávání začne štvát. A kdyby jich bylo méně, tak by ji to ochudilo.

Pokud s tím máš problém, přestaň si stěžovat a zahraj si PT - to už je v mých očích spíš adventura než čisté CRPG.

Plně souhlasím s Vlasákem - hlavní důvod, proč je BG II tak oblíbená je IMO právě její perfektní vyváženost (teda, nic není perfektní, ale takhle dobře vytvořených her - které jsem i bez modů dohrál mnohokrát, opravdu moc neznám).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlasák

Příspěvek od Vlasák »

Vallun píše:jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...
Jenže rozhovory nejsou až tak komerčně "líbivé"... :-? Dost na tržním propadáku Tormentu podepsala se jistě i skutečnost, že to je z Planescapu, ale ta ukecanost odradila mnoho lidí též.
Kupříkladu - mám kamaráda, se kterým jsem dlouhou dobu hrál DnD. A protože to byly dobré hry, čekal bych, že ve trojici BG - BG2 - PT bude rozhorově preferovat PT. Ba co se nestalo - dle něj bylo příliš ukecané už BG...

V rozhovorových orgiích tady ale vidím potenciál některých modů ;-)

Jinak ano, jak říká 7c - chceš-li okusit všechno to, co ti v BG2 chybí, pak je většina zahrnutá v Tormentu... ;-) Odpovědi rozhovoru, které člověk jen tak nemůže odklikávat, možnosti pro většinu různých přístupů (zlý, dobrý, zákonný, chaotický), nejednoznačné vztahy s NPC etc. I když je to i případě Tormentu spíš lehké nakousnutí potenciálu, nechává to v těchto ohledech BG2 daleko za sebou...
Jenže Torment není vyvážený... Ten se pořádně líbí pouze hrstce...
Nemám rád populismus přítomný ve většině současných RPG, kdy pro nalákání hráčů je hra ve stylu "můžete dělat všechno a být čímkoliv etc.", lépe řečeno - ani nejsem pro to, aby hra nutně musela být pro všechny, skoro naopak - dle mě je budoucnost ve specialitách. Ale přístup BG2, kdy hra je přesně taková, aby jí nic nechybělo a zároveň se zavděčila všem, je fakt geniální ;-)

Jen BTW - mé znalosti her nejsou nikterak kolosální... ;-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlasák

Příspěvek od AlieN »

Vlasák píše:Jen BTW - mé znalosti her nejsou nikterak kolosální... ;-)
Ale i přesto s tebou plně souhlasím ;-)
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

ehm ehm

Příspěvek od Vallun »

já jsem vůbec! nehodnotil množství rozhovorů - nevadilo by mi ani méně ani více, jen občas mne ěnkteré konrkétní lehce štvou, enb jsou hloupé a nadbytečné... ale v poho

vadí mi systém menšího množství odpovědí - kdyby se UI pro rozhovory věnovalo tolik práce, co grafice, tak bychom se dneska blížili tomu, že bys je mohl absolvovat jednak aduiálně a hlavně bys mohl sám sesmolit odpovědi...

proto bych si dovedl představit variaci na BG, kdy jeden z hráčů bude PJ - bude ovládat cizí postavy (nemylsím tím Jaheiru a spol.), začínat, vést a vyhodnocovat rozhovory, klást otázky, dávat expy a pod. :)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Wazikasi
Sigilan
Příspěvky: 65
Registrován: 2.3.2006 7:47

Příspěvek od Wazikasi »

Našlo by se lecos co se mi na BG serii nelíbí, a mnoho z toho už bylo napsáno. Nakonec ale musím ve všem souhlasit s Vlasákem.. :-) K žádné jiné hře nemám takový vztah jako k celé seérii. Její každý díl je jiný (viditelné směřování k větší akčnosti a lineárnosti) a přitom mi nepřijde na mysl, že by jeden byl horší než druhý...každý je svůj a sedí mi..
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ehm ehm

Příspěvek od Vlasák »

Vallun píše:proto bych si dovedl představit variaci na BG, kdy jeden z hráčů bude PJ - bude ovládat cizí postavy (nemylsím tím Jaheiru a spol.), začínat, vést a vyhodnocovat rozhovory, klást otázky, dávat expy a pod. :)
Zpunktuj partu podobně naladěných a hrajte nějaké papírové rpg - neznám lepší odpověď, jak si zahrát takovou hru ;-)

Ale vážněji... Víš, já myslím, že pc hra by do jisté míry neměla spět k tomu, že to bude pouze "hřiště" pro lidi. To je skoro nějaká čistá on-linovka, ke kterým já osobně mám přístup ne nijak pozitivní - dle mě jsou víceméně skutečně ztrátou času. To, co mají zprostředkovávat, imho nesčíselněkrát nahradí lépe papírové hraní (ano, i když tam je problém s tím se sejít, dát dohromady grupu etc.), tj., skutečný kontakt. K čemu mi je pobíhání po nějakém graficky ne nijak dokonalém světě sledovaném přes monitor, když vše tohle lze smést čistě fantazií...

PC hru chápu jako příležitost ke hře za roli - ne, abych si tu roli vytvářel a volal po totální volnosti, ale abych nějakou nabídnutou přijal (ala Bhaalovo dítě, Bezejmenný) a v její kůži nějak prošel hrou (příběhem, situacemi, dialogy).

Z tohohle ohledu mi ani nevadí, že rozhovory jsou vedené stylem výběru odpovědí, ba právě naopak - imho je to zcela super pro to, co já od pc hry právě chci. Ovšem samozřejmě pouze za předpokladu, že ty možnosti jsou poplatné tomu, co všechno postava může ve hře být - ať už z pozice ras, povolání nebo přesvědčení, ale i mnoha dalších faktorů. Tj. možnosti musí být pestré, musejí se nějak projevit a musím mít fakt pocit, že díky tomu hraju za roli. Je už mi jedno, že já osobně bych formuloval v odpovědi jiné zájmeno a použil jiné synonymum slovesa - chci slušnou odpověď klaďáka, volím slušnou klaďáčkou, kterou mi hra nabízí; chci laxní odpověď flegmatika; volím takovou. Psaní vlastních odpovědí mi v tomhle kontextu vnímání hry přijde tak trochu zbytečný luxus a hlavně věc, která patří spíš trochu někam jinam.
Chci-li dokonalou simulaci a improvizaci, pak tohle v dohledné době od pc ani nelze očekávat, rsp. to ani není třeba - alternativou je papírové hraní, které imho v nejbližších 20 letech bude vždy lepší.

Výše uvedený vybírací přístup umí poměrně dobře třeba právě zmiňovaný Torment; BG2 v tomhle směru zastává nutné minimum (a to musím přimhouřit obě oči ;-) ) - taky tam vidím dost dialogů, které by mohly být *víc* (víc čehokoliv...), rsp. je jich taková ohromná většina; avšak to nutné minimum nějaké možnosti rozhodnutí tam ale prakticky vždy je, takže aspoň to.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Uživatelský avatar
Cesare
Lim-Lim
Příspěvky: 1504
Registrován: 13.1.2006 21:50
Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cesare »

Pokud jde o rozhovory, zpočátku mi taky přišly v BG trochu moc prostinký a chudý (hraju jedničku, dvojka teprv bude)... Přišla jsem k BG namlsaná z Tormentu a ta ukecanost mi dost chyběla... Ale zvykla jsem si poměrně záhy...
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
Uživatelský avatar
Anreil
Šifrovač
Příspěvky: 244
Registrován: 14.1.2006 23:48
Bydliště: Antor

Příspěvek od Anreil »

Už jsem přišel na to co mi vadí. :-D
Minsc mi říká, že mi musí sehnat taky křečka nebo třeba lištičku nebo co budu chtít a nikdy to nesplní. :cry:
Nenávidím vás. Nenávidím sebe. Nenávidím cokoli co stvořil člověk, a proto vás všechny zabiju.
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“