Co se vám na sérii BG nelíbí?
- azbest-Lovec nemrtvych
- Sigilan
- Příspěvky: 87
- Registrován: 4.3.2006 9:40
Tohle je celkově problém - nejen u případné Badparty - chápu, že může být dán jen omezený výběr odpovědí/reakcí, ale na tomhle je vidět, že ho tvořil někdo intelektuálně bližší Minscovi než Edwinovi....Vlasák píše:BG imho nabízí sotva pořádné možnosti pro klaďáky a dostávat tam ty pro záporáky, nevím...
Pozn - za zlo v tomhle kontextu nepovažuji alternativy k přítomnému, tj. zachráním ho - zabiju ho, donesu to - ukradnu to, mám klaďácké hlášky - mám drsňácké hlášky, atp.
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Vallun: nemyslím, že by to bylo špatnými intelektuálními dovednostmi autorů, ba skoro naopak - věděli, kam si posadit laťku, a toho se drželi více než dobře. Proto je BG tak úspěšná taková, jaká je - a hodně bych dal za to, že to tak zkrátka byl úmysl.
Tak, jak hra je teď, víceméně sedí velké většině, což je její hlavní devíza - je v ní dost rozhovorů - ne sice ledajakých, ale špatné nejsou, a je jsou tam zcela přiměřeně, když už tak by jich mohlo být víc; je tam dost soubojů - ne vždy kdovíjak originálních, ale je tam velká paleta zajímavých a je to opět celkem přiměřené; když už, mohlo by jich být míň...
A takhle by se dalo pokračovat s questy a předměty a NPC a se vším...
Já sám bych měl výhrady téměř ke všemu a taky je mám. Ale jde o to, že v jejich duchu prostě nemá cenu hrabat se v BG2 takovém, jaké je, a myslet si, že by bylo lepší, kdyby to bylo jinak, dle výhrad - vylepšit ho konzistentně by totiž byla neskutečná fuška, pokud by to vůbec šlo.
Takové, jaké je BG2 teď, je to unikát v docela abnormální rovnováze...
Tak, jak hra je teď, víceméně sedí velké většině, což je její hlavní devíza - je v ní dost rozhovorů - ne sice ledajakých, ale špatné nejsou, a je jsou tam zcela přiměřeně, když už tak by jich mohlo být víc; je tam dost soubojů - ne vždy kdovíjak originálních, ale je tam velká paleta zajímavých a je to opět celkem přiměřené; když už, mohlo by jich být míň...
A takhle by se dalo pokračovat s questy a předměty a NPC a se vším...
Já sám bych měl výhrady téměř ke všemu a taky je mám. Ale jde o to, že v jejich duchu prostě nemá cenu hrabat se v BG2 takovém, jaké je, a myslet si, že by bylo lepší, kdyby to bylo jinak, dle výhrad - vylepšit ho konzistentně by totiž byla neskutečná fuška, pokud by to vůbec šlo.
Takové, jaké je BG2 teď, je to unikát v docela abnormální rovnováze...
Vlasák
Ale jo, v tom, cos napsal máš z jistého hlediska pravdu, ale je to logika, která mi nesedí - častokrát se stane, že úplně vypadne jedna z orientací odpovědí (např. jsou k mání jen neutrální nebo vypočítavé) o romancích vůbec nemluvě:(
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
- Neferit
- Šifrovač
- Příspěvky: 2323
- Registrován: 29.9.2005 16:53
- Bydliště: terra incognita
- Kontaktovat uživatele:
Vallun: Romance jsou téma samy o sobě - už jenom jejich nevyváženost
tvůrci asi nepočítali s tím, že ji bude hrát i větší než malé množství holek
a Anomen většinou není ta pravá volba, kterou by si některé představovaly
( i když i on má možná něco do sebe
- ale ať je to jak chce, dávám přednost Tsujathovi nebo Solaufeinovi
)






http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play
Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno.
deviantART - place, where deviancy comes to play
Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno.

Re: Vlasák
Romance jsou klasickým předmětem spekulacíVallun píše:Ale jo, v tom, cos napsal máš z jistého hlediska pravdu, ale je to logika, která mi nesedí - častokrát se stane, že úplně vypadne jedna z orientací odpovědí (např. jsou k mání jen neutrální nebo vypočítavé) o romancích vůbec nemluvě:(

Vše je otázkou toho, jak je hra pojatá... V BG2 je to klasicky dvě cesty - jedna vztahově konstruktivní, druhá konečná.
Koneckonců - v BG2 kolikrát sedí i systém "první kladné" odpovědi...
Ale jsme zase u toho - BG2 si nehraje na to, že jde o dokonalou hru ve všech svých aspektech, ta hra je však skoro dokonalá (vim, přehánim

Re: Vlasák
V tomhle Ti musím dát za pravdu a zároveň vzdát hold Tvým znalostem - já si vystačím s Baldury II a sérií MM;) takže nemohu příliš srovnávat...Vlasák píše: Ale jsme zase u toho - BG2 si nehraje na to, že jde o dokonalou hru ve všech svých aspektech, ta hra je však skoro dokonalá (vim, přehánim) jako celek - to je hlavní přednost. Imho, pakliže ta hra nemá být "experimentální" (ala Torment), tak musí být dle mého hlavně vyvážená, což je BG snad právě nejlépe ze všech...
jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...
např. by mne hoodně lákala možnost DrD ve světe/enginu BGII - s Pj, který by organizoval dobrodrůžo a především vedl a vyhodnocoval rozhovory
sorry za OTčko:)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlasák
Množství rozhovorů v BG II je IMO přesně vyvážené - kdyby toho bylo víc, tak už mě to odklikávání začne štvát. A kdyby jich bylo méně, tak by ji to ochudilo.Vallun píše:jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...
Pokud s tím máš problém, přestaň si stěžovat a zahraj si PT - to už je v mých očích spíš adventura než čisté CRPG.
Plně souhlasím s Vlasákem - hlavní důvod, proč je BG II tak oblíbená je IMO právě její perfektní vyváženost (teda, nic není perfektní, ale takhle dobře vytvořených her - které jsem i bez modů dohrál mnohokrát, opravdu moc neznám).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Re: Vlasák
Jenže rozhovory nejsou až tak komerčně "líbivé"...Vallun píše:jen si občas říkám,že je škoda, že se věnuje tolik práce na enginu grafik, kdyby se raději s průměrnou grafikou udělaly pořádné možnosti rozhovorů, tak jsme zase někde dále...

Kupříkladu - mám kamaráda, se kterým jsem dlouhou dobu hrál DnD. A protože to byly dobré hry, čekal bych, že ve trojici BG - BG2 - PT bude rozhorově preferovat PT. Ba co se nestalo - dle něj bylo příliš ukecané už BG...
V rozhovorových orgiích tady ale vidím potenciál některých modů

Jinak ano, jak říká 7c - chceš-li okusit všechno to, co ti v BG2 chybí, pak je většina zahrnutá v Tormentu...

Jenže Torment není vyvážený... Ten se pořádně líbí pouze hrstce...
Nemám rád populismus přítomný ve většině současných RPG, kdy pro nalákání hráčů je hra ve stylu "můžete dělat všechno a být čímkoliv etc.", lépe řečeno - ani nejsem pro to, aby hra nutně musela být pro všechny, skoro naopak - dle mě je budoucnost ve specialitách. Ale přístup BG2, kdy hra je přesně taková, aby jí nic nechybělo a zároveň se zavděčila všem, je fakt geniální

Jen BTW - mé znalosti her nejsou nikterak kolosální...

- AlieN
- Sigilan
- Příspěvky: 2932
- Registrován: 4.10.2005 13:31
- Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlasák
Ale i přesto s tebou plně souhlasímVlasák píše:Jen BTW - mé znalosti her nejsou nikterak kolosální...

ehm ehm
já jsem vůbec! nehodnotil množství rozhovorů - nevadilo by mi ani méně ani více, jen občas mne ěnkteré konrkétní lehce štvou, enb jsou hloupé a nadbytečné... ale v poho
vadí mi systém menšího množství odpovědí - kdyby se UI pro rozhovory věnovalo tolik práce, co grafice, tak bychom se dneska blížili tomu, že bys je mohl absolvovat jednak aduiálně a hlavně bys mohl sám sesmolit odpovědi...
proto bych si dovedl představit variaci na BG, kdy jeden z hráčů bude PJ - bude ovládat cizí postavy (nemylsím tím Jaheiru a spol.), začínat, vést a vyhodnocovat rozhovory, klást otázky, dávat expy a pod. :)
vadí mi systém menšího množství odpovědí - kdyby se UI pro rozhovory věnovalo tolik práce, co grafice, tak bychom se dneska blížili tomu, že bys je mohl absolvovat jednak aduiálně a hlavně bys mohl sám sesmolit odpovědi...
proto bych si dovedl představit variaci na BG, kdy jeden z hráčů bude PJ - bude ovládat cizí postavy (nemylsím tím Jaheiru a spol.), začínat, vést a vyhodnocovat rozhovory, klást otázky, dávat expy a pod. :)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Našlo by se lecos co se mi na BG serii nelíbí, a mnoho z toho už bylo napsáno. Nakonec ale musím ve všem souhlasit s Vlasákem..
K žádné jiné hře nemám takový vztah jako k celé seérii. Její každý díl je jiný (viditelné směřování k větší akčnosti a lineárnosti) a přitom mi nepřijde na mysl, že by jeden byl horší než druhý...každý je svůj a sedí mi..

Re: ehm ehm
Zpunktuj partu podobně naladěných a hrajte nějaké papírové rpg - neznám lepší odpověď, jak si zahrát takovou hruVallun píše:proto bych si dovedl představit variaci na BG, kdy jeden z hráčů bude PJ - bude ovládat cizí postavy (nemylsím tím Jaheiru a spol.), začínat, vést a vyhodnocovat rozhovory, klást otázky, dávat expy a pod. :)

Ale vážněji... Víš, já myslím, že pc hra by do jisté míry neměla spět k tomu, že to bude pouze "hřiště" pro lidi. To je skoro nějaká čistá on-linovka, ke kterým já osobně mám přístup ne nijak pozitivní - dle mě jsou víceméně skutečně ztrátou času. To, co mají zprostředkovávat, imho nesčíselněkrát nahradí lépe papírové hraní (ano, i když tam je problém s tím se sejít, dát dohromady grupu etc.), tj., skutečný kontakt. K čemu mi je pobíhání po nějakém graficky ne nijak dokonalém světě sledovaném přes monitor, když vše tohle lze smést čistě fantazií...
PC hru chápu jako příležitost ke hře za roli - ne, abych si tu roli vytvářel a volal po totální volnosti, ale abych nějakou nabídnutou přijal (ala Bhaalovo dítě, Bezejmenný) a v její kůži nějak prošel hrou (příběhem, situacemi, dialogy).
Z tohohle ohledu mi ani nevadí, že rozhovory jsou vedené stylem výběru odpovědí, ba právě naopak - imho je to zcela super pro to, co já od pc hry právě chci. Ovšem samozřejmě pouze za předpokladu, že ty možnosti jsou poplatné tomu, co všechno postava může ve hře být - ať už z pozice ras, povolání nebo přesvědčení, ale i mnoha dalších faktorů. Tj. možnosti musí být pestré, musejí se nějak projevit a musím mít fakt pocit, že díky tomu hraju za roli. Je už mi jedno, že já osobně bych formuloval v odpovědi jiné zájmeno a použil jiné synonymum slovesa - chci slušnou odpověď klaďáka, volím slušnou klaďáčkou, kterou mi hra nabízí; chci laxní odpověď flegmatika; volím takovou. Psaní vlastních odpovědí mi v tomhle kontextu vnímání hry přijde tak trochu zbytečný luxus a hlavně věc, která patří spíš trochu někam jinam.
Chci-li dokonalou simulaci a improvizaci, pak tohle v dohledné době od pc ani nelze očekávat, rsp. to ani není třeba - alternativou je papírové hraní, které imho v nejbližších 20 letech bude vždy lepší.
Výše uvedený vybírací přístup umí poměrně dobře třeba právě zmiňovaný Torment; BG2 v tomhle směru zastává nutné minimum (a to musím přimhouřit obě oči

- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jde o rozhovory, zpočátku mi taky přišly v BG trochu moc prostinký a chudý (hraju jedničku, dvojka teprv bude)... Přišla jsem k BG namlsaná z Tormentu a ta ukecanost mi dost chyběla... Ale zvykla jsem si poměrně záhy...
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--