Gorny píše:NO, tak to reknu jinak. U maga mi nejde o HP ani o luk. Jde o mi mnozstvi kouzel. A to ji Edwin hrave prekona. Navic ma vyssi enteligenci.
No, Edwin je nejsilnější mág ve hře - těžko s ním srovnávat nějakého jiného mága. Navíc jeho amulet mu přidává 2 kouzla každého levelu... A proč tedy nebrat Edwina? Roleplaying, hraní za dobrou partu, osobní averze a PŘEDEVŠÍM variabilita. Inteligence jde v BG 2 vyřešit
Gorny píše:Navic, na vyssich levlech ji vylozene nelze srovnat s mocnymi kouzly Edwina. A co vic, tak magova a klerikova kouzla se nedoplnuji. Kdyby byla mag/druid, to by blilo neco jinyho.
Tady nejde o doplňování - ale o to, že zvládně obě - tj. nemusíš mít v družině dalšího klerika a záložního mága. Navíc Contingency (a Chain Contingency) se s kouzly klerika doplňují VÝBORNĚ

Osobně Aerii nemám nějak zvlášť rád, ale to je čistě moje osobní preference.
Gorny píše:Ve srovnani s Korganem ma nizkou silu a odolnost, coz je pro valecnika celkem opruz. Navic je dost jinych postav, kterym budu muset dava na pasy na silu.

Dalsi vec je, ze ma fakt prisernej kit. Meli z neho udelat zabijaka nemrtvych, coz je dle meho nazoru nejlepsi paladinskej kit.
Inkvizitor je nejsilnější kit Paladina ve hře. Tečka. IMO je AŽ moc silný. Jak už psal Syf. Máš schopnost seslat Dispel Magic jako ability a to na DVOJNÁSOBKU levelu tvé postavy - tj. Inkvizitor na 20. levelu sesílá Dispel Magic jako mág na 40. levelu... Další je True Seeing - esenciální kouzlo - nikdy není na škodu ho mít po ruce. To, že mu chybí nedůležité dovednosti jako je Laying of Hands nebo zcela zbytečné Turning Undead (Paladin odvrací na mnohem nižším levelu než klerik) a taktéž kouzlení (naprostá zbytečnost - těch pár ubohých kouzlíček prvních levelů za klerika navíc sesílaných na nízkém caster levelu) tě opravdu nevytrhne.
Síla - jak už jsi řekl sám - na to jsou tu opasky - ty nosí každý bojovník, takže v tomhle směru je na tom Keldorn stejně jako jakýholiv jiný figher. Ve hře je jich stejně přebytek - nevidím důvod, mít celou družinu vybavenou opasky na sílu

CON - co naděláš. Naštěstí hps nějak velký problém.
Z mých zkušeností je Keldorn mnohem užitečnější člen družiny než Korgan.
Gorny píše:Verim, ze to muze byt zajimava kombinace, ovsem na praveho valecnika s nizkym THACO, vysokym poctem utoku a nizkym AC rozho nema. Navic pozdeji ji asi budu vyuzivat vic jako druida, nez jako bojovnika. Precejen, nemuzu odolat tem druidim kouzlum.
No, jak už jsem psal - problém je v tom, že v normální hře a šesti členné družině Jaheira ten zlomový 14. level za druida jen tak nepřeskočí. A do té doby to není až tak slavné. Ovšem po tom je to změna opravdu značná. Pravý válečník se na ni nechytá ani ve snu. Přece jenom, na 15. levelu má druid 6 kouzel na každém levelu nemluvě o dalších resistencích.
Gorny píše:Ted jsem si dival a bud je chyba v prekladu, nebo Valygaruv kit opravdu nema zadne nevyhody? Nekde jsem slysel, ze Valygaruv kit znemoznuje noseni nejtezsi zbroje.
Nemůže nosit nejtěžší zbroj - ale to není nějaký problém - alespoň konečně využiješ Shadow Dragon Armor

A backstab se hodí. Dobrá a vyrovnaná postava.