Stránka 5 z 6
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 11:36
od PostTrauma
Na to, že je BG hrdinská fantasy a maximální počet útoků je 5 za minutu (nebo 10 za minutu s Vířivým útokem)... : )
Jak dlouho trvá kolo ve Falloutu, je těžko říct, ale beztak je to přizpůsobeno hře, protože 100m by postava v PA neuběhla ani za tu minutu nejspíš : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 11:38
od Field Mouse
To, kolik trvá ve F2 kolo, lze odvodit podle závěrečného boje s Františkem, když se odpočítává čas do výbuchu - kdyby si chtěl někdo dát tu práci :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 11:45
od valcik
..tie vzdialenosti sa zrejme počítajú inak pre pohyb postavy a inak pre dostrel zbrane. V manuáli som zistil, že pri pohybe predstavuje jeden hex vzdialenosť jedného metra (čo dáva zmysel), ale potom zas nesedí dostrel zbraní - lovecká puška s dostrelom 40m?
Je to akési divné. :- ))
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 11:48
od PostTrauma
No, asi zredukovali dostřel v rámci hratelnosti. Nicméně dávalo by docela smysl, že neuběhneš sto metrů, zatímco někdo dvakrát vystřelí : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 11:54
od Field Mouse
Podle mě je docela reálný, že bude někdo dvakrát střílet deset sekund, ve kterých uběhneš sto metrů - přecijen musíš trochu zamířit, nestřílíš na nehybnou postavu, jak se to zdá z tahového systému. Samozřejmě můžeš fyzicky vystřelit víckrát, ale pokud mají ty rány za něco stát, tak bych se těm dvěma střelám za 10s nebránil (neberu-li v potaz dávku). Kdyby to byly dvě střely na deset metrů běhu, tak by to byl velký hukot :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:02
od PostTrauma
No, když nebudeš brát světové sprintery, tak deset metrů ti bude trvat třeba dvě vteřiny (i s ohledem na zátěž), za kteroužto dobu podle mě dvě nemířené střely nejsou problém. Spíš je horší, že by míření trvalo jenom jednu pětinu času výstřelu : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:12
od Tarreb
No, ono to bylo asi tak, že aby byla hra vyvážená, tak šla realističnost stranou. Čím víc o tom totiž přemýšlím, tím menší smysl mi to dává : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:14
od Field Mouse
Postava s heroic agility 10 je světový sprinter - teda pokud nemají světoví sprinteři hodně Bonus move perků

A ono i ta nemířená střela musí být trochu mířená, proto právě stojí tolik AP - v nich zaměřuješ cíl. zmáčknutí souště a let kulky určitě sekundu (či pět sekund) netrvá :) Mířená střela je pak spíš výrazem, že se v té rychlosti pokusíš trefit do dané části cíle, nikoli že by ses měl dlouho věnovat jejímu dalšímu zaměřování - proto taky šance na zásah u některých menších částí těla výrazně klesá.
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:16
od Tarreb
PsT: Na těch 5 útoků za minutu jsi přišel jak

Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:23
od Field Mouse
Tarreb píše:PsT: Na těch 5 útoků za minutu jsi přišel jak

Český BG2 manuál, str. 47 píše:Herní kolo v Baldur's Gate II trvá šest sekund skutečného času. Kolo v AD&D trvá minutu, tudíž je v Baldur's Gate oproti standardním pravidlům AD&D čas desetkrát stlačen.
Tudíž vlastně oproti mnichovi z BG je mnich ve F2 naprostý drtič :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:35
od PostTrauma
To je sice hezká citace, ale těch 6 sekund je tady u nás, zatímco ve hře uplyne ta minuta, tedy kolo. Tudíž pořád platí těch 5 útoků za minutu. A většina postav má 1 až 3 útoky. Máchnutí mečem tedy trvá velmi zkušenému bojovníkovi 20 sekund : )
V tom případě pokud jeden AP ve Falloutech by byl jedna sekunda, postavy by byly oproti BG jak zrychlené veverky : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:43
od Field Mouse
Těch 20 sekund na máchnutí mečem je ve skutečnosti 20 sekund na útok, tedy skákat chvíli okolo soupeře, počkat si na vhodnou příležitost a udělat výpad, není to jistě jen jedno bodnutí dýkou.
Jinak za tím účelem jsem citoval, že máš pravdu :)
F2 v tomto trochu napodobuje Pána Prstenů, kde nejmenovaný hraničář udělá na vysoké úrovni třicet kritických zásahů za minutu a BG to bere trochu realističtěji :)
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:54
od PostTrauma
Já myslím, že na realističnosti moc nezáleží, protože se jí stejně nedá dosáhnout. Postavy nemusí jíst, nemusí spát (dostanou drobné postihy, protože 40 dní nespaly, ó bóže), přežijí nesčetné zásahy mečem, umí kouzlit : )
Ve F2 je na druhou stranu reálnější instant kill, když se nepříteli rozletí mozek : )
Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 12:58
od valcik
Počkať ale, myslím že akčné body vo Falloute nepredstavujú čas, ako taký. Kde ste vypátrali tú rovnicu 1AP=1s? :- )
Mne sa to zdá celkom prijateľné - pokým supermutant zamieri raketomet a vystrelí, skúsený bojovník medzitým zasadí dva/tri mierené údery päsťou. Tu porovnávame len činnosť, ktorú vykonali v rovnakom časovom úseku, ale neurčujeme, aký čas to v skutočnosti je.
PostTrauma,
súčasťou nového Restoration Projectu bude práve jedlo a spánok! Už sa na tom pracuje.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?
Napsal: 6.6.2010 13:07
od PostTrauma
valcik píše:súčasťou nového Restoration Projectu bude práve jedlo a spánok! Už sa na tom pracuje.
Boha, jen to ne : )
Na ten převod jsme nepřišli, to je jen takový dohad, pokud by jeden hex byl 10 metrů. 1 AP musí představovat nějaký časový úsek, za který uběhneš určitou vzdálenost nebo vykonáš určitou činnost. Každopádně nesedí dohromady dosah zbraní, rychlost střelby a rychlost běhu. (Možná, kdyby byl hex třeba 5 metrů a jeden AP byl jedna sekunda.)