Upadající herní svět

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wiskas
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 29.9.2005 13:59
Bydliště: Sigil

Příspěvek od Wiskas »

Netvrdim že vim o všem co vyšlo, ale kdyby se objevila hra takových kvalit tak by ji recenzenti vynesli do nebes a taky bych o ní slyšel na fórech.

Hratelnost nejdůležitější :?: Jak pro koho. Já třídím hry na tři skupiny -
1. "jen" hry - to jsou hry na zábavu a odreagování, a u nich mě samozřejmě zajímá hratelnost a částečně i technické zpracování; např. většina stříleček - HL, HL2
2. zážitek - přesně podle názvu jde o výsledný dojem ze hry a ne jen herní akce. Když má taková hra excelentní příběh, nebo jiné kvality tak na hratelnosti mi až tak nezáleží. Kupříkladu kdyby se v MGS trojnásobně zmenšila zábavnost samotné hry, tj. plížení a akce, ale zůstal příběh a cutscény tak bych to stejně hrál a považoval za jednu z nejlepších her. např. série SH, MGS3 atd.
3. výjimečné hry - v zásadě to samé jako 2, ale obsahují něco, co je povyšuje vysoko nad vše ostatní, přičemž to nemusí být a většinou není hratelnostní prvek; např. ICO, Shadow of the Colossus, některé FF, Xenogears aj.

ad originály - nemám všechny hry originální z toho prostého důvodu že na ně nemám; když je tu někdo kdo si může dovolit koupit všechny hry které chce tak je šťastný člověk a závidím mu. Ale na rozdíl od mnoha lidí mám rád originální krabice, potištěné disky a vůbec celkový pocit vlastnictví originálu, nejlépe v nejlimitovanější edici, takže si hry kupuju vždy když to jde, občas i rok po dohrání.
Obrázek
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

yenn: právě, že když se mi občas dostane level do rukou, a prohlédnu si lidovou tvořivost, obvykle mě nic nezaujme natolik, aby mi to stálo za download. Vážně nepotřebuji hry s nejlepším technickým zpracováním, ale raději, než bych hrál nějakou amatérskou adventuru v rádoby líbivé 3d grafice, či příběhem okopírovaným snad ze všech jiných možných her, raději sáhnu po klasickém Broken Swordu. Pár freeware her už jsem hrál, pominu-li již klasické bulánky a ještě tak jednu dvě podobné arkádovky, které se ale dají hrát jen s více lidmi, pak si vzpomínám ještě na pár jiných již docela solidních her, ale mezi nimi jen málo těch které by mi stály za ten investovaný čas (a to počítám i s mody do halflife, popř q3; modařská scéna mi díky využití profesionální technologie a základů hotové původní hry přijde docela na úrovni, pravda). Navíc, jak dlouho tyto nezávislé týmy vydrží a kolik projektů se podaří dotáhnout do finále? A i ty nejlepší týmy budou jednoho dne postaveny před otázku, zda vstoupit na komerční trh (předpokládám, že nějakou riskantnější cestou vydávání a distribuce na vlastní náklady se vydá jen opravdová menšina) anebo to prostě zabalit, jelikož již tvůrci nemají čas a tohle je neuživí.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Wiskas: Mohl bys mi sdělit, co je pro Tebe hratelnost? Obecně je to bráno jako soubor věcí, které dělají hru dobrou - tj. nezáleží-li Ti na hratelnosti, tak proč vlastně hraješ?
Ad to, že nemáš na hry peníze - nevymlouvej se. Chtěl-li bys, jistě bys na nějakou ušetřil. Já si hry nekupuji, jelikož si odmítám cokoliv odpustit, když tu kterou hru mohu bez postihu ukradout a mít ji zadarmo či za cenu média. Výmluvy typu "nemám peníze" jsou opravdu ubohé.
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Wiskas
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 29.9.2005 13:59
Bydliště: Sigil

Příspěvek od Wiskas »

Hratelnost definuju jako zábavnost herních akcí, takže grafika, zvuk, hudba, příběh a cutscény se nepočítají. Měl jsem dojem že se tak definuje obecně, ale třeba ne. :-?
Vampiria píše:Chtěl-li bys, jistě bys na nějakou ušetřil.
Zdá se mi že jsi můj příspěvek nečetla pozorně. Já si kupuju originálky, jen to nejsou všechny moje hry. Tobě to možná příjde ubohé, ale platit cca. 7000 měsíčně je nad moje možnosti.
Obrázek
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

MCZ: Asi čteme oba jinou Lidovou tvořivost - jak mě mrzí, že nemám více času na hraní! Ty obecně nepravdivé urážlivé řeči sis každopádně mohl odpustit, ne?

Kolik projektů dotáhnou do konce? Jednoduchá odpověď: jak kdo. A co se týče eventuelního vstupu na komerční trh, ten vůbec nemusí pro daného vývojáře znamenat konec vydávání nezávislých her. V nich může dělat to, co jej baví (designování, programování...), dle vlestního gusta.

Wiskas: 7000 měsíčně? Kolik hodin za tutéž dobu strávíš hraním?

Btw: Ještě si neodpověděl na Ajantisovu (a nyní i moji ;-) ) otázku:
Ajantis píše:
Wiskas píše:Od roku 1998 jsem zaregistroval přesně 0 (nula) her, které by příběhem předčily, nebo alespoň dosahovaly PS:T a nebyly by portem z konzolí, a to i přesto že jsem nové hry aktivně sledoval.
A btw kolik jich zaregistrovals před rokem 1998?
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

yenn: urážet rozhodně nebylo mým záměrem, ale spíše pokusem o příblížení mého (čistě subjektivního) pohledu. Rozhodně proti těmhle lidem a jejich činosti nic nemám, klidně ať tvoří, když už nic jiného, je to dobrá příprava na možné profesionálnější zítřky, ale pro mě tyhle hry jednoduše nejsou atraktivní, přiznávám, klidně by nějaká taková mohla existovat a ne jedna, ale já je prostě v tom množství, co jich existuje, hledat nebudu. Chyba asi je i v přístupu hráčů, smůla pak ovšem je, že právě přízeň hráčstva je pro kteroukoli (nezávislou i komerční) hru nejkličovějším hodnotícím atributem.

Jinak myslím, že ačkoli i takoví mohou existovat, profesionálních vývojářů, co by ještě nějaký projekt vyvíjeli jaksi jen "bokem", bude jen pomálu.
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

MCZ: Pro tebe je tedy symbolem nezávislé scény "amatérská adventura v rádoby líbivé 3d grafice, či příběhem okopírovaným snad ze všech jiných možných her"? V tom případě zřejmě opravdu oba čteme jinou Lidovku. V minulém Levelu 138 také bylo téma o nezávislých hrách i se seznamem 30 zajímavých - adventura tam je jediná a rozhodně ne klasická.

Myslím, že fakt, kolik indie her vzniká, ukazuje, že s přízní problém nemají. Rovnou jsi měl napsat, že tě nezávislá scéna nezajímá, či že ji nesleduješ, což by bylo v pořádku (no... ;-) ), a ne to balit do tvrzení, že v herním průmyslu "v podstatě nic takového neexistuje" (to mě v tvém prvním příspěvku nadzdvihlo nejvíce).

Co se týče bokovek profíků, asi to nebude tak řídký jev, jak se domníváš, když i v ČR existuje firmička Digital Monks složená ze zaměstnanců Illusion Softworks. Nějak si nedovedu představit, že by se člověk vzešlý z indie na své bývalé "působiště" hned vykašlal. Každopádně by volnomyšlenkářským (a nejen jim) vývojářům mohlo dosti pomoci rozšíření internetové distribuce (a lepších připojení). Ačkoli pro "sběratele" ( ;-) ) to není nic moc.

sevencreature: Kdo hraje Oblivion, nemá zřejmě čas psát ohlasy :-)
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
Wiskas
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 29.9.2005 13:59
Bydliště: Sigil

Příspěvek od Wiskas »

yenn: No dobře, 7k jsem asi trochu přehnal, ale za poslední dva měsíce jsem dohrál 10 her, což je při ceně PS2 hry přes 1000 stejně moc. Hraním můžu strávit, když mám hry, klidně i 40 hodin týdně, což je cca. 130 hodin měsíčně. Wow, když to tak počítám tak asi budu pořádný závislák.

Před rokem 1998 jsem taky žádné neviděl, ale chtěl jsem tím říct že PS:T ukázal cestu, jakou se mají příběhové hry dělat, ale vývojáři se nepoučili. A vůbec, v roce 1998 to bylo jen pár let co se lidi naučili dělat herní příběhy, kdežto dnes tu máme 2006 a stále se toho moc nezměnilo.[/quote]
Obrázek
Uživatelský avatar
yenn
Sigil Team
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.9.2005 23:13
Bydliště: pod tisíciletým dubem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yenn »

Wiskas: Kdybys určitou část té doby věnoval výdělečné činnosti, měl bys peníze na originálky 8-)
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

PS:T smer ukázal a vývojári sa poučili. 8-) :-?
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

CrowX píše:PS:T smer ukázal a vývojári sa poučili. 8-) :-?
Přesně tak - PS:T ukázal, jak se peníze NEvydělávají :mrgreen: A vývojáři se opravdu poučili - jak hry nedělat :mrgreen: :lol:

No a hráči si můžou rvát vlasy :-?
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Lerek
Sigilan
Příspěvky: 1676
Registrován: 27.11.2005 19:37
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lerek »

Wiskas píše:yenn: No dobře, 7k jsem asi trochu přehnal, ale za poslední dva měsíce jsem dohrál 10 her, což je při ceně PS2 hry přes 1000 stejně moc. Hraním můžu strávit, když mám hry, klidně i 40 hodin týdně, což je cca. 130 hodin měsíčně. Wow, když to tak počítám tak asi budu pořádný závislák.
tento čas bych raději trávil v hospodě
"Vycházelo se přitom ze zcela pravdivé zásady, že určitým faktorem uvěření lži je její velikost..." Adolf Hitler
Uživatelský avatar
Arian
Lim-Lim
Příspěvky: 2147
Registrován: 28.9.2005 20:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arian »

AlieN píše:
Arian píše:Vampiria: Alespoň v některých aspektech máš určitě pravdu, ale na druhou stranu, kolik "devadesátkových her" bylo tento rok recenzováno...moc jich nebude
A kolik myslíš že jich bylo loni, předloni, před deseti lety,...:?: - dobrých her vychází pořád stejně, jen na ty špatné se časem zapomene ;-)
Rozhodně byli roky, kdy vycházelo alespoň pár titulů, které opravdu "zářili na nebi" Stačí jen zavzomínat například na dobu, kdy krátce po sobě vyšla Mafia, Vietcong, Warcraft 3, poté GTA: Vice city a podobně. To byli hry které zaregistroval i úplný laik protože opravdu vynikaly. Ale tento rok? O hry se příliš už nestarám a jediné o čem se skutečně mluví je Oblivion.
Vidíš-li na konci černého tunelu světlo, pak je to obvykle na tebe letící fotonové torpédo
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Wiskas: Základní princip je, že nic nejni zadarmo a když něco chceš, musíš se výměnou za to něčeho zříci. Tedy když na hry nemám peníze, mohl bych si je vydělat nebo si kupovat hry levnější než 1000kč - teď budu mluvit za PC hry - tam to problém nejni. Pročež chybu hledej u sebe.
Wiskas píše:Před rokem 1998 jsem taky žádné neviděl, ale chtěl jsem tím říct že PS:T ukázal cestu, jakou se mají příběhové hry dělat, ale vývojáři se nepoučili. A vůbec, v roce 1998 to bylo jen pár let co se lidi naučili dělat herní příběhy, kdežto dnes tu máme 2006 a stále se toho moc nezměnilo.
Tudíž podle toho, že *někdy* vyšla *jedna* hra s excelentním příběhem, soudíš, že všechny dnešní hry jsou čím dál horší? :-?
Jak psal správně 7c, vývojáří se poučili - PT se neprodával. To už jsme zase u toho, že vývoj hry překvapivě něco stojí (a to se zaplatí jen z prodeje originálů) a vývojáři MUSÍ myslet ekonomicky.
A hry vznikají už několik desítek let, takže těch 7 roků mezi 1999 - 2006 v porovnání s tím nějni nijak závratná doba.

Arian píše:O hry se příliš už nestarám...
To mluví za vše, ne? ;-)
Z mého pohledu vychází stále spousta nových a nových skvělých her, které bych si chtěl zahrát, ale nemám na ně ani tolik času, abych to mohl zvládnout. Možná je to i tím, že se o hry zajímám pořád stejně...? :-)
Uživatelský avatar
Trandul
Sigilan
Příspěvky: 540
Registrován: 26.10.2005 19:16

Příspěvek od Trandul »

Ajantis píše:Jak psal správně 7c, vývojáří se poučili - PT se neprodával. To už jsme zase u toho, že vývoj hry překvapivě něco stojí (a to se zaplatí jen z prodeje originálů) a vývojáři MUSÍ myslet ekonomicky.
No právě, já chápu že hry se vydávaj jenom pro peníze. A na tom doplácíme my hráči. Jak řikal drake, snad se hráčům střílčky ohrajou.
Jak jste to mohli se mnou vydržet? Já byl tak strašně blbej. :-D
-------------------------------------------
Flower power
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“