Stránka 5 z 16
Napsal: 7.10.2005 18:49
od Arronax
Yoshi: W3 je síce dobrá hra, dosť dlho ma bavila, ale povedať, že je to správna stratégia... no neviem... to mi pripadá tak trochu... preháňanie a prechvaľovanie... klikanie a klikanie... to je stratégia??? V tejto hre nejde o to, akú stratégiu na nepriateľa zvoliť, ale kto nakliká viac kúziel a featov...
IMHO správna stratégia je taký Rome: Total War či najnovší Imperial Glory - to je stratégia - musíš rozmýšlať, akú armádu na nepriateľa zložiť, v bitke improvizovať, prinútiť nepriateľa stiahnuť krídla, prelomiť stred armády, zaútočiť na falangy, kohorty zo zadu jazdou, atď... ďalej je tu skvelá možnosť diplomacie - to vo W3 mne osobne dosť často vadilo - uzatváranie obchodných zmlúv, paktov, spojenectiev, tribúty, protektoráty...
Skrátka, W3 je takou stratégiou asi ako D2 RPG-čkom...
Napsal: 7.10.2005 18:54
od sevencreature
Arronax: RTS.
Napsal: 7.10.2005 18:59
od Arronax
Hej, a keď je v "stratégií" max. 20 vojakov pre jedného hráča... prosím ťa, to je absolútne úbohé... boje trvajú tak 1 min maximálne... Btw, v Rome je max. počet 5000 vojakov za jedného hráča (to už je dosť čo povedať)... tam sa musí aj rozmýšlať, naozaj rozmýšlať... napr. keď na falangu pošleš jazdu od predu moc nepochodíš, ale ak zo zadu či z boku, je veľká šanca, že falanga bude zmasakrovaná (to ju ale musia zamestnávať nejakí tvoji vojaci z predu) či sa dá na útek... atď, Rome je naozaj rozsiahla hra, realistická... narozdiel od W3...
Edit: Navyše je tu dôležitosť okolia a prostredia... zomknutá falanga sa na skalnatom či porastenom priestore rozpadne, vozy do kopcov moc nepolezú, na púšti sa vojaci a kone rýchlo unavia... atd, atd... je to mooooooc rozsiahle a prepracované (až na tých presilených Egypťanov)...
Re: Warcraft 1, 2, 3
Napsal: 7.10.2005 19:16
od Koveras
MCZ píše:Koveras píše:Jedna z nejlepších strategií
* kašlání *
Řekni mi, nebo třeba Arian - jak W3 "nutí" člověka strategicky uvažovat? Čím je to strategie? Schválně...
Podle javora mají RTS všeobecně se strategiemi málo společného, v jistém smyslu má pravdu, ale nic to nemění na faktu, že W3 je ze všech RTS jednou z nejvzdálenějších her od tohoto pojmu...
Nevím W3 jsem na mysli neměl, protože mě to moc nenadchlo. Ale vždycky se říkalo, že W1 a W2 (+Starcraft+broodwar atd) byl základ pro všechny strategie vůbec.
Napsal: 7.10.2005 21:22
od sevencreature
Arronax: Nechápu, proč v threadu o Warcraftu spamuješ o Rome? Koho zajímá, že W3 nepovažuješ za strategii? Mně ne

Pokud se ti nelíbí, tak ok, to je v pořádku, ale nemusíš to rozpitvávat
Obě dvě jsou svým stylem i zaměřením odlišné hry.
Napsal: 7.10.2005 23:08
od CrowX
Jj porovnávaš neporovnateľné - RTS ako W3 sú pre masy a ťahové stragégie (ako napr. panzer general - výborná stará hra od SSI) je pre tých, ktorí chcú stráviť hodiny iba pri hraní jednej mapy - W3 je dobrý ak od toho nečakáš nejaké strategické orgie - občas sa dá použiť nejaká vlastnosť ale mne tam strašne chýba pauza pre udeľovanie príkazov tej-ktorej jednotke.

Napsal: 8.10.2005 11:57
od Frosty
CrowX: jj, když jsem si po hraní baldurů dal jednu rychlou ve W3, tak jsem se taky pořád snažil mačkat mezerník
Jinak co se té pauzy u strategií Roma atd. týče, tak vězte, že ty nej hráči ji v podstatě nepoužívají...inu nechtěl bych proti nim hrát multi

Napsal: 8.10.2005 12:41
od Arronax
Napsal: 8.10.2005 14:09
od Elessar
polemizoval by som- rozmyslat tam musis. Inac, ako hovorili v Blizzarde, neslo im o velke bitky, preto kladli vacsi doraz na jednotky...
Napsal: 8.10.2005 18:16
od Arian
Některé výtky jsou skutečně opodstatněné-postavy skoro stejně velké jako jednotky,málo budov i malý počet vojáku...atd
Mě osobně to ale vůbec nevadí. Já nesoudím hru podle toho,jak je realistická,ale podle toho,jak mě baví. A to rozhodně W3 splňuje(jinak bych ho celý neprojel za 10 dní)
Napsal: 8.10.2005 18:37
od MCZ
Elessar píše:
polemizoval by som- rozmyslat tam musis. Inac, ako hovorili v Blizzarde, neslo im o velke bitky, preto kladli vacsi doraz na jednotky...
spíš bych řekl, že si tam musíš pamatovat klávesové zkratky, jinak nemáš (hlavně v MP) šanci - v tom spočívá náročnost této hry na mozek, zbytek je ve fyzické kondici ruky, která ovládá myš, jezdí kurzorem nahoru, dolů, kliká, kliká atd.

.
Koveras: ach tak!

- pořád jsme se bavili pouze o W3, tak jsem si automaticky myslel, že taky mluvíš o něm

. První dva díly, co jsem je párkrát hrál se mi celkem líbily.
Napsal: 8.10.2005 18:43
od Elessar
Mna hlavne na W3 fascinuje editor- ten je bezkonkurencne najlepsi, na aky som narazil
d127Edit: 2MCZ: Už necituje
.
Napsal: 8.10.2005 18:51
od MCZ
Editor tam skutečně dobrý je<del>, ale nevím proč u toho cituješ můj příspěvek

.</del>
Co si vzpomínám, velice zdařilý editor měla také hra Sacrifice - Scapex se jmenoval a pochopení i těch složitějších akcí nebylo tak náročné jako jinde a hráč mohl docela snadno utvářet rozhovory, šáhlou krajinu (byla to šáhlá hra, tak jak jinak

), ale to už jsem moc OT

.
d127Edit: To byl jenom větříček
.
Napsal: 8.10.2005 18:57
od Arian
MCZ: Taky si myslím

Napsal: 8.10.2005 19:36
od Yoshi Snipo
MCZ píše:Elessar píše:
polemizoval by som- rozmyslat tam musis. Inac, ako hovorili v Blizzarde, neslo im o velke bitky, preto kladli vacsi doraz na jednotky...
spíš bych řekl, že si tam musíš pamatovat klávesové zkratky, jinak nemáš (hlavně v MP) šanci - v tom spočívá náročnost této hry na mozek, zbytek je ve fyzické kondici ruky, která ovládá myš, jezdí kurzorem nahoru, dolů, kliká, kliká atd.

.
Koveras: ach tak!

- pořád jsme se bavili pouze o W3, tak jsem si automaticky myslel, že taky mluvíš o něm

. První dva díly, co jsem je párkrát hrál se mi celkem líbily.
imho zlozenie armady je tiez velmi dvolezite, ako som uz raz povedal, ak sa aj pokusis, nepriatelsku jednotku k smrti neuklikas ani keby si bol 3 mysky zodral ... ale je pravda, ze ak mas rychle reakcie (a nizke lagy), tak je to velke plus ...