Stránka 6 z 18
Napsal: 14.10.2005 23:42
od yenn
Vlasák: Pamatoval jsem si jen toho Sequense. Naštěstí to Seznamu stačilo

Napsal: 14.10.2005 23:47
od CeBrk
Vlasák:
Prvočíselná dvojčata? Ty si asi nekoukal do sekce download na mých stránkách, co? :-) Ale přiznám se, že nemám tušení, jak sem to tehdy dělal. Sakra, jak já za ty roky schátral...
To je zajímavá teorie, ale vzhledem k tomu, že počet možných obrázků je vyšší než počet atomů ve vesmíru, nejde o nahlížení do budoucna, ale o hledání podobností mezi "nekonečným" počtem náhodných bodů a "reality". Nic, co by mou prostoduchou a skeptickou mysl, mohlo uvést v úžas. Ale střízlivá Gef by se na těch obrázcích stejně nevygenerovala.
drake127:
Pro všechna n přirozená, kdy n není 1 ani prvočíslo platí, že prvočíslo nelze bezezbytku dělit n-kem? Pokud ta dvě prvočísla v onom tvrzení jsou stejná, tak to možná smysl dává. Ale já jsem jen jednoduchý člověk a nějaké kvantifikátory jsou na mou prostou mysl příliš sofistikované
Napsal: 15.10.2005 0:02
od Vlasák
CeBrk: ha, podcenil jsem tvou profesorskou minulost

Skutečně, jaký to úpadek - dříve jsi řešil dělitelnost čísel, dnes už jen dělitelnost Gef - kam to spěje úcta k autoritám...
Ten tvůj materialismus člověku zkazí radost

Co naplat, že těch obrázků je víc než dost, ale jde o ten princip

Napsal: 15.10.2005 0:21
od CeBrk
Vlasák píše:CeBrk: ha, podcenil jsem tvou profesorskou minulost 8-) Skutečně, jaký to úpadek - dříve jsi řešil dělitelnost čísel, dnes už jen dělitelnost Gef - kam to spěje úcta k autoritám... :-D ;-)
Ten tvůj materialismus člověku zkazí radost ;-) Co naplat, že těch obrázků je víc než dost, ale jde o ten princip ;-)
Na druhou stranu bude zajímavé sledovat, jak hluboko až klesnu. Chátrám tělesně i duševně. Někdy takhle v noci, víš, když je naprostý klid, mám pocit, že něco slyším. Hlásky. Hlásky maličkých živočichů, kteří bzučí a šustí. Tak jednoduché formy života a ony mne volají. CeBrku, Brčko, pojď mezi nás. A já cítím, jak klesám v evolučním žebříčku stále hloub a hloub... A nakonec se probudím, ohlédnu se a vidím, že jsem níž, než když jsem se ohlížel včera.
Princip je to hezký, ale zároveň stejný, jako hledat v tvaru dráhy letu motýla obdobu písmen a vydávat to za komunikaci mezi živočišnými druhy :-)
Napsal: 15.10.2005 0:47
od Vlasák
CeBrk: LOL
hmm, to ale nezní zrovna příznivě... Ale klid, jdi se vyspat; když se ráno probudíš, určitě to zas bude o něco hlub..., ehm, lepší

Napsal: 19.10.2005 17:37
od Arian
Co se týče té drakeovi teorie o prvočíslech-bohužel je chybná-jelikož násobíme kromě jiného i dvojkou a pětkou,závěrečný výsledek bude vždy končit 0. Pak už stačí jen hledat a zjistíte,že číslo 510 511(2*3*5*7*11*13*17+1) je dělitelné 97
d127Edit: drake je s malým 'd'!
Napsal: 19.10.2005 17:58
od drake127
LordArian píše:Co se týče té Drakeovi teorie o prvočíslech-bohužel je chybná-jelikož násobíme kromě jiného i dvojkou a pětkou,závěrečný výsledek bude vždy končit 0. Pak už stačí jen hledat a zjistíte,že číslo 510 511(2*3*5*7*11*13*17+1) je dělitelné 97
Tohle myslím zmiňoval Vlasák - občas se to nepovede, protože potom by to bylo moc snadný

Vlasák píše:Ovšem pro úplnost ještě dodám, že p1*...pn+1 může být v některých případech složené a ne prvočíslo, ale detaily si teď z hlavy nepamatuju. Co si však pamatuju, je to, že nebylo dokázáno nic o tom, že by nekonečnost výjimek jakkoli ovlivňovala nekonečnost tak tvořených prvočísel, takže na to není třeba brát ohled

Napsal: 19.10.2005 20:09
od Black
Jab píše:Black píše:2Jab: ad "neucene vedy": jak bychom k tomu ale pak prisli my matematicky zalozeni? - vzdyt filosofii ci psychologii nemuze delat uplne kazdy... to je jako s tim cpat vsem stejnou matematiku... to si myslim ze neni spravny pce matiku bud chapes nebo ne. a ti co ji nechapou tak s tim nic nenadelaji. to je jasny. ale tenhle pristup mi chybi i u ved humanitnich - rekl bych ze cim vice se budeme snazit udelat "plnohodnotnejsiho" cloveka tim vic plytky bude...
Je jasné, že se v rámci základní či střední školy vše stihnout nedá. Ale nějaké základní humanitní minimum by měl mít každý. Učí se biologie ale už ne sociologie (samostatně). Učí se chemie ale už ne antropologie atd. O co jsou tyhle vědy důležitější?
oka... at to klidne zaridi... ale az po tom co odmaturuju... - nemyslis si ze by tem deckam (nam... :P ) z toho trosku mr*lo? uz tak mame 11predmetu... (nepocitam "vychovy")
Napsal: 19.10.2005 20:19
od Arronax
V týchto dňoch preberáme učivo, čo totálne presahuje moje aj tak dosť slabé matematické schopnosti - logametry, či ako sa tomu nadáva... však to nemá nijaký systém...
Napsal: 19.10.2005 20:23
od AlieN
Arronax píše:logametry, či ako sa tomu nadáva...
Systém to má (jako celá matematika), stačí na něj jen přijít

(i "logametry" pochopíš ... časem

)
Napsal: 19.10.2005 20:28
od Arronax
Tak to pochybujem... stále nechápem, o čom to tá profka predo mnou vykrikuje a zapisuje na tabuľu...
Napsal: 19.10.2005 20:28
od CrowX
Logaritmy - a presahovali aj moje schopnosti - neboj nie si sám.

Napsal: 19.10.2005 20:33
od Arronax
Napsal: 19.10.2005 20:38
od CrowX
Podľa mojich skúseností sú matematici a hlavne učitelia matematiky bytosti z inej planéty - nemáš šancu im vysvetliť, že tomu nerozumieš a ani nikdy nebudeš.

Napsal: 19.10.2005 20:45
od Arronax