Ajantis píše:Tudíž podle toho, že *někdy* vyšla *jedna* hra s excelentním příběhem, soudíš, že všechny dnešní hry jsou čím dál horší?
Jak psal správně 7c, vývojáří se poučili - PT se neprodával. To už jsme zase u toho, že vývoj hry překvapivě něco stojí (a to se zaplatí jen z prodeje originálů) a vývojáři MUSÍ myslet ekonomicky.
No, teď ovšem vlastně dáváš zapravdu Wiskasovi a spol. - vyšla hra "nějaká", z níž se ostatní poučili. Poučili se z toho, že se hra musí taky prodávat a je třeba podniknout kroky k tomu, aby se prodávala. Tj. další "profesionální" hry by měly mít něco jinak než Torment. Ten Torment, který mnoho hráčů považuje jedinečnou hru.
Tady tím pádem jistá souvislost a vysvětlení reakcí existuje - nová "profesionální" hra, byť odvozená od typu "jedinečný Torment", musí být úmyslně o něco ochuzena (nemusí nutně být myšleno v negativní smyslu - stačilo by říct "pozměněná", přestože já to subjektivně v negativním smyslu míním

), aby se prodávala - to je objektivní. A někteří zastánci Tormentu mohou vnímat úpadek - to je subjektivní.
Ale to ničemu nepomůže - to by se tu muselo rozebrat, proč byl Torment jedinečný; zda byl jedinečný natolik, aby se dle něj stále soudilo; zda ochuzené nové hry nemohou přinést naopak něco nového, co Torment neměl a tím to vyrovnat atp. atd.
Když už teda srovnávat dle Tormentu, tak Torment pořádně zadefinovat - protože jednou jeden o koze a druhý o voze
Taky by se tu vlastně muselo říct, co je předmětem úpadku... Hry všechny? RPG...? Fantasy element ve hrách...? *Příběh* ve hrách...?
Když se tu někdo bude snažit vystihnout dojem, že příběhová RPG upadají a dostane kontr "kecáš, hry neupadají, protože strategie XYZ má skvělou AI, a tak jsou hry pořád super", tak to v případě, že se tu budeme bavit o příběhových RPG, bude reakce trochu mimo mísu, ovšem případě, že o hrách, reakce zcela oprávněná...
Dle mě hry neupadají, dle mě neupadají ani příběhová RPG - nějaký brak byl tehdy, nějaký brak je dnes - nemyslím, že by to šlo níž. V příběhových RPG mi chybí spíš ty výjimečnosti - ultrahratelné BG2, ultravýjimečný Torment. Půlroku mám pc na to, abych mohl hrát cokoliv - ochotu zahrát si RPG hru poslední doby mám jen u Bloodlines. NWN - nic... Elder Scrolly se míjí s mou herní náturou - čim širší svět, tím hůře pro mě - vyhovuje mi spíš zaměřenost, než možnosti být čímkoliv kdekoliv (vysvětlení prosté - to první aspiruje na propracovanost, to druhé z podstaty věci v tomhle pokulhává), Kotory mohou být dobré, ale nemám rád SW, tudíž výjimečnosti to nedosáhne. Fable je prý moc dobré, ale kdokoliv mi to říká, to říká s přimhouřenýma očima ve stylu "moc dobré loni... kdy vlastně nevyšlo nic jiného pořádného..." Toť asi tak rychlý průřez mým pohledem na dnešní RPG...
Do jisté míry na tom všem má možná zásluhu i to, že se v recenzích často vychvalují herní mechaniky, které jsou pro mě buď irelevantní, nebo je považuju za samozřejmost, takže ani moc nemám motivaci nějaké další zkoušet...
O hry se zajímám méně než dřív, kdy jsem se o ně ani tehdy moc nezajímal

Za vše mluví asi to, že hitem mého prvního pololetí bude Trainz2006 a jedinou koupenou hrou Světový pohár v alpském lyžování...
_________
*Příběhem* nemyslím pouze příběh ve smyslu "panák začal tam a tam a přes sedmero lesů a hor se dostal někam jinam a poznal pana X a paní Y", ale i interakce s postavami (neherními i družinovými), questy, metafyziku akce a reakce herního světa, možnosti hry za postavu etc. etc.