Napsal: 15.4.2006 4:18
Mně na Umučení Krista (no jo, jsem doma, bratr obsadil PC, tak jsem se usalašila u bedny a byla potěšena zajímavým programem..nu, je - tedy byl - Velký pátek, tak čemu se divit
) vadilo, že tam není příliš řečena ta "omáčka okolo" - kde Ježíš vlastně přišel na to, že je syn Boží, jeho přijímání tohoto faktu od začátku do (opravdu velice trpkého) konce, takřka nic není řečeno o postavách okolo etc...ale Gibson asi usoudil, že na toto jsou jiné filmy a udělal "oživlý obraz"..tedy myslím. Chtěl-li něco jiného, tak se to příliš nepodařilo...což nic nemění na tom, že některé scény svoji sílu mají, jiné působí podivně..ale absolutní liga je herečka v roli Satana, ta měla dostat také větší prostor - ty oči bez obočí jsou vskutku hypnotické a výraz tváře je opravdu kouzelný.
Co se Caviezela týče - opravdu působí hodně věrohodně, pominu-li to, že takto asi pravý Ježíš těžko vypadal...semité (a obzlášť tehdejší "nepromíšení"), těžko mají světlé vlasy a oči
ale co, byl vskutku uvěřitelným synem Božím.
Dále se mi pochopitelně nezamlouvalo tradiční špatné zobrazení ukřižování, dále si Ježíš kdovíproč nesl na Golgotu celý kříž, přičemž dva bratři v hřebu měli správně na ramenou upevněnu pouze středovou část - tu svislou, natož celý kříž, by totiž unesl leda tak Frištenský pod amfetaminy. A ještě jedna věc, možná se mi to jenom zdálo, ale viděla jsem to podruhé a že bych se dvakrát překoukla - ve chvíli, kdy Ježíš již zbaven kříže klesne na zem, Šimon Kyrénský pustí kříž a jde mu na pomoc a kříž ani Šimon NEJSOU od krve, přičemž na začátku pochodu je jasně vidět, jak je kříž zkrvaven. Samozřejmě, chyba se asi vloudí všude, leč vypadá to divně.

Co se Caviezela týče - opravdu působí hodně věrohodně, pominu-li to, že takto asi pravý Ježíš těžko vypadal...semité (a obzlášť tehdejší "nepromíšení"), těžko mají světlé vlasy a oči

Dále se mi pochopitelně nezamlouvalo tradiční špatné zobrazení ukřižování, dále si Ježíš kdovíproč nesl na Golgotu celý kříž, přičemž dva bratři v hřebu měli správně na ramenou upevněnu pouze středovou část - tu svislou, natož celý kříž, by totiž unesl leda tak Frištenský pod amfetaminy. A ještě jedna věc, možná se mi to jenom zdálo, ale viděla jsem to podruhé a že bych se dvakrát překoukla - ve chvíli, kdy Ježíš již zbaven kříže klesne na zem, Šimon Kyrénský pustí kříž a jde mu na pomoc a kříž ani Šimon NEJSOU od krve, přičemž na začátku pochodu je jasně vidět, jak je kříž zkrvaven. Samozřejmě, chyba se asi vloudí všude, leč vypadá to divně.