Warrenovky
Moderátor: sevencreature
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem shlédl dvě prezentačky Bioshocku, dojmy...
První byla spíše takového "boom" rázku. Ukázka souboje s nějakými mechanickými potvorami, pohled z první osoby, grafika vážně skvělá, když se pak v hrudi hlavního hrdiny objevil krvavý vrták, skvělé...
Druhá ukázka (komentovaná) mě zase vrátila na zem. Komentující tvůrce hry měl plnou hudbu keců o revolučnosti a originalitě Bioshocku, že chtějí žánr akčních her povznést někam výše a zbavit se všech neduhů, jako třeba hloupá AI, spíše mi však přišlo, že prostě dělají hru, která už ani není akční... Setting - podmořské město stylizované do architektury 40. let. Ano, každá druhá hra se sice v tomto prostředí neodehrává, ale že by to bylo něco přelomového? Spíše to vypadá, že prostě potřebovali něco originálního stůj co stůj a smíchali dohromady tohle - špatně to prostředí nepůsobí, ale upřímně ani nijak přitažlivě. Příběh - takže, slabinou mnoha akčních her je slabší příběh, který se dá stručně vyjádřit slovy "zabij hlavního paducha", co jsem pochytil, tak v BS to je "uteč z měst (a přitom beztak zabij hlavního padoucha)". Jako převratné. A to nejlepší nakonec. Revoluční AI. Bylo už tu dost her, které dokázaly předvést slušnější AI (HL, RTCW, FEAR), jejich tvůrci totiž pochopili, kde je kámen úrazu. Tvůrci BS evidentně ne. Takže hra se točí okolo velmi prapodivných mechanismů získávání nějakých zvláštních creditů (za ně se zase dá všechno koupit). Tyhle credity se snaží získat i další "obyvatelé města" a podržte se, revoluci v AI si tvůrci představují tak, že když na ně nezaútočíte, nechají vás být! Cool! A pak jsou tu samozřejmě hrátky s bezpečnostními kamerami atd., příklad z videa: nic netušící mutant stojí opodál, hráč na něj cosi hodí a najednou se kamera na nebohého mutanta zaměří a vyhlásí poplach, vzápětí přílétnou nějaké malé ozbrojené mašinky, začnou jej likvidovat a zabaví (zabijí) jej. Adrenalin. Chci říct, ten tedy hráč určitě nepocítí. Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli, místo toho se vydali ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované. Převratná AI pak v boji předvede úchatnou novinu, kdy se potvora přilepí ke stropu a aniž by se pohla, začne z tama po hráči něco pálit/házet. Tak to tu ještě nebylo! Hráč pak s naprostým klidem vystřelí 2 náboje ze své pistolky a potvora spadne dolů.
Inu, jsem vůči Bioshocku velmi skeptický, tvůrci nedokáží uchopit těžiště akčních her, akci samotnou naprosto zanedbávají a místo toho vytváří podivné mechanismy a mluví o nich jako o revoluci v žánru. Zatím to však nevypadá, že by se k tomu schylovalo.
První byla spíše takového "boom" rázku. Ukázka souboje s nějakými mechanickými potvorami, pohled z první osoby, grafika vážně skvělá, když se pak v hrudi hlavního hrdiny objevil krvavý vrták, skvělé...
Druhá ukázka (komentovaná) mě zase vrátila na zem. Komentující tvůrce hry měl plnou hudbu keců o revolučnosti a originalitě Bioshocku, že chtějí žánr akčních her povznést někam výše a zbavit se všech neduhů, jako třeba hloupá AI, spíše mi však přišlo, že prostě dělají hru, která už ani není akční... Setting - podmořské město stylizované do architektury 40. let. Ano, každá druhá hra se sice v tomto prostředí neodehrává, ale že by to bylo něco přelomového? Spíše to vypadá, že prostě potřebovali něco originálního stůj co stůj a smíchali dohromady tohle - špatně to prostředí nepůsobí, ale upřímně ani nijak přitažlivě. Příběh - takže, slabinou mnoha akčních her je slabší příběh, který se dá stručně vyjádřit slovy "zabij hlavního paducha", co jsem pochytil, tak v BS to je "uteč z měst (a přitom beztak zabij hlavního padoucha)". Jako převratné. A to nejlepší nakonec. Revoluční AI. Bylo už tu dost her, které dokázaly předvést slušnější AI (HL, RTCW, FEAR), jejich tvůrci totiž pochopili, kde je kámen úrazu. Tvůrci BS evidentně ne. Takže hra se točí okolo velmi prapodivných mechanismů získávání nějakých zvláštních creditů (za ně se zase dá všechno koupit). Tyhle credity se snaží získat i další "obyvatelé města" a podržte se, revoluci v AI si tvůrci představují tak, že když na ně nezaútočíte, nechají vás být! Cool! A pak jsou tu samozřejmě hrátky s bezpečnostními kamerami atd., příklad z videa: nic netušící mutant stojí opodál, hráč na něj cosi hodí a najednou se kamera na nebohého mutanta zaměří a vyhlásí poplach, vzápětí přílétnou nějaké malé ozbrojené mašinky, začnou jej likvidovat a zabaví (zabijí) jej. Adrenalin. Chci říct, ten tedy hráč určitě nepocítí. Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli, místo toho se vydali ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované. Převratná AI pak v boji předvede úchatnou novinu, kdy se potvora přilepí ke stropu a aniž by se pohla, začne z tama po hráči něco pálit/házet. Tak to tu ještě nebylo! Hráč pak s naprostým klidem vystřelí 2 náboje ze své pistolky a potvora spadne dolů.
Inu, jsem vůči Bioshocku velmi skeptický, tvůrci nedokáží uchopit těžiště akčních her, akci samotnou naprosto zanedbávají a místo toho vytváří podivné mechanismy a mluví o nich jako o revoluci v žánru. Zatím to však nevypadá, že by se k tomu schylovalo.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Co máš za problém s těmi náboji?MCZ píše:ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované

Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
sevencreature: mě nevadí specializovaná munice, mě vadí, že je jí tak málo! 
Ano, ve Flashpointu a podobných "realistických" hrách je v pořádku, že jeden zásah = jeden mrtvý, ale tohle je scifi! A navíc jsou to mutanti! Pro představu, v SS2, měl-li jsi skill, tak velkého bitevního mecha šlo zničit jediným výstřelem z pistole a to navíc vybuchl! Ale SS2 řekněme není vyloženě akční hra, tak to tam tolik nevadilo, nicméně tvůrci BS při tvorbě své revoluční akční hry jaksi zapomínají na veškerý ten adrenalin a napětí.

Ano, ve Flashpointu a podobných "realistických" hrách je v pořádku, že jeden zásah = jeden mrtvý, ale tohle je scifi! A navíc jsou to mutanti! Pro představu, v SS2, měl-li jsi skill, tak velkého bitevního mecha šlo zničit jediným výstřelem z pistole a to navíc vybuchl! Ale SS2 řekněme není vyloženě akční hra, tak to tam tolik nevadilo, nicméně tvůrci BS při tvorbě své revoluční akční hry jaksi zapomínají na veškerý ten adrenalin a napětí.
- AlieN
- Sigilan
- Příspěvky: 2932
- Registrován: 4.10.2005 13:31
- Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
- Kontaktovat uživatele:
MCZ píše:Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli

Ale Bioshock nemá být akční hra jako HL, nebo FEAR

Já doufám že bude trochu jako DeusEx, tedy v první řadě RPG a až potom akce (a to jen když to budeš chtít hrát jako akci).
Ostatně už jen z těch ukázek je vidět že s prostředím a postavami v něm je možná i jiná interakce než přes mířidla zbraně.
Ano přesně tak, je to sci-fi takže jak můžeš vědět co s mutantem udělá zásah třeba z nějaké plazmové pistoleMCZ píše:Ano, ve Flashpointu a podobných "realistických" hrách je v pořádku, že jeden zásah = jeden mrtvý, ale tohle je scifi!


- necrotising_
- Sigilan
- Příspěvky: 1648
- Registrován: 3.10.2005 7:44
- Kontaktovat uživatele:
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
7c: na to, abych zakládal odboj, nemám tolik času
.
Ne, že bych to tvůrcům BS nepřál (koneckonců System Shock 2 mám rád), ale když vyšel Black&White, taky mu všichni dávali extrémně vysoká hodnocení
.
Já si počkám, až to nadšení trochu vychladne, a jestli ty příznívé ohlasy pár měsíců vydrží, možná si ho časem zkusím zahrát, až teda budu mít PC a dořešené ostatní resty (fakt ale je, že se mi to prostředí moc nelíbí, vizuálně je pěkné, ale designově mi moc neladí - hra pro mě nějak není vůbec atraktivní).

Ne, že bych to tvůrcům BS nepřál (koneckonců System Shock 2 mám rád), ale když vyšel Black&White, taky mu všichni dávali extrémně vysoká hodnocení

Já si počkám, až to nadšení trochu vychladne, a jestli ty příznívé ohlasy pár měsíců vydrží, možná si ho časem zkusím zahrát, až teda budu mít PC a dořešené ostatní resty (fakt ale je, že se mi to prostředí moc nelíbí, vizuálně je pěkné, ale designově mi moc neladí - hra pro mě nějak není vůbec atraktivní).
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
MCZ: Jj, taky z toho art deco stylu (či co to je) nejsem nějak na větvi
A musím přiznat, že když všude vidím prakticky 10/10 hodnocení, tak mi to tedy přijde vážně podezřelé 
Dokonalost totiž na světě neexistuje


Dokonalost totiž na světě neexistuje

Naposledy upravil(a) sevencreature dne 20.8.2007 17:39, celkem upraveno 1 x.
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
7c: a v tom herním už vůbec ne
.
Já mám tak trochu dojem (aniž bych chtěl shazovat skutečné kvality), že ta hodnocení mohou plynout z nostalgie k SS2, což je tak trochu paradox, protože dle mého názoru je SS2 poměrně přeceňovaná hra (na superlativy jako revoluční jsem prostě háklivý
).
Časem se ukáže.

Já mám tak trochu dojem (aniž bych chtěl shazovat skutečné kvality), že ta hodnocení mohou plynout z nostalgie k SS2, což je tak trochu paradox, protože dle mého názoru je SS2 poměrně přeceňovaná hra (na superlativy jako revoluční jsem prostě háklivý

Časem se ukáže.
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
Nebo jsou lidé hodně ovlivnění grafikou a zvukem a vůbec těmihle záležitostmi okolo (viz Gears of War a další konzolové hity). A pokud ne, tak prostě z nějakého záhadného důvodu žijeme v době, kdy vychází ty nejlepší hry všech dob
Ale že se jich urodilo - celé ty roky nic a najednou...

Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
- yenn
- Sigil Team
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.9.2005 23:13
- Bydliště: pod tisíciletým dubem
- Kontaktovat uživatele:
Špetka OT:
http://xbox.hrej.cz/clanky/tema/gears-o ... -pretekla/sevencreature píše:viz Gears of War a další konzolové hity
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7395
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
yenn: Jj. Přiznávám, že nechápu tuhle vlnu vysokých hodnocení 
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/ ... 20of%20war
Na druhou stranu také přiznávám, že jsem tyhle hry nehrál, takže je můžu těžko hodnotit
Což nic nemění na tom, že k nim přistupuji poměrně obezřetně...
Mimochodem, PC demo BioShocku už je ke dostupné ke stažení.
OT: Pro srovnání (a jako ukázku toho, že se OPRAVDU divím těm hodnocením z poslední doby): http://www.gamerankings.com/htmlpages2/187975.asp

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/ ... 20of%20war
Na druhou stranu také přiznávám, že jsem tyhle hry nehrál, takže je můžu těžko hodnotit

Mimochodem, PC demo BioShocku už je ke dostupné ke stažení.
OT: Pro srovnání (a jako ukázku toho, že se OPRAVDU divím těm hodnocením z poslední doby): http://www.gamerankings.com/htmlpages2/187975.asp
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drugs.
Tak jsem též shlédl trailery z toho úžasného Bioshocku. A závěr... - Je to akční hra!
RPG prvků jsem si nějak nevšiml. Ohnivé ruce jsou hezké, ale neúčinné. S těmi elektrickými už je to lepší. Ve zkratce takové zpestření typu nějaké té antigravitační vychytávky v Half-Life 2. Jo a strážní roboti se dají hackovat. Úplné novum todlecto...
Atmosféra celého dílka úspěšně (myšleno vážně) vykrádá Fallout (Jazz, občas kreslení panáčkové atp.) a hororové survival horrory (nejbližší asi bude ten Silent Hill). Jenže vzato kol kolem jde prostě jen o akční hru. Tyhle věcičky jí posouvají o něco výše. Ale opravdu jen o něco.
Deus Ex bych tedy od finální verze nečekal ani náhodou.
RPG prvků jsem si nějak nevšiml. Ohnivé ruce jsou hezké, ale neúčinné. S těmi elektrickými už je to lepší. Ve zkratce takové zpestření typu nějaké té antigravitační vychytávky v Half-Life 2. Jo a strážní roboti se dají hackovat. Úplné novum todlecto...

Atmosféra celého dílka úspěšně (myšleno vážně) vykrádá Fallout (Jazz, občas kreslení panáčkové atp.) a hororové survival horrory (nejbližší asi bude ten Silent Hill). Jenže vzato kol kolem jde prostě jen o akční hru. Tyhle věcičky jí posouvají o něco výše. Ale opravdu jen o něco.
Deus Ex bych tedy od finální verze nečekal ani náhodou.