Oblíbená NPC, vaše družina...
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Stále mezi BG1 a 2 je ve složení ideální družiny propastný rozdíl.
Btw pokud jde o čistou bg sérii, pak half ork, zaklínač a podobné v BG1 bohužel nefungují, pouze s tutu.
A i pak je rozdíl mezi užitečností třeba mnicha či f-t-m v tutu a ToB obrovský a opravdu ideální parta se musí v průběhu bg série nutně měnit. I když dohrát to samozřejmě lze s jakoukoli partou.
Btw pokud jde o čistou bg sérii, pak half ork, zaklínač a podobné v BG1 bohužel nefungují, pouze s tutu.
A i pak je rozdíl mezi užitečností třeba mnicha či f-t-m v tutu a ToB obrovský a opravdu ideální parta se musí v průběhu bg série nutně měnit. I když dohrát to samozřejmě lze s jakoukoli partou.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
hmmmmmmm ... moj hla ide jednoznacne Imoen ... a ked si mam zvolit partu urcite tam musi byt este Anomen, Valygar, Minsc, Keldorn, ale do pohody je i Aerie ![Dancing :dancing:](./images/smilies/eusa_dance.gif)
![Dancing :dancing:](./images/smilies/eusa_dance.gif)
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Nejlepší hlášky má jednoznačně Minsc, a proto dostává hlas : ) Jdi po očích, Boo!
Jinak nejlepší je udělat si vlastní postavy, protože NPC jsou děsivě slabé (až na pár zvláštních schopností, i.e. Viconia, Edwin). Ale většinou si v BG I beru Imoen (nebo Corana), Minsca, Dynaheir, Branwen a Kivana (sám jsem bojovník s lukem). V BG II je to pak Minsc, Yoshimo (jediný pořádný zloděj ve hře)/Imoen, Keldorn, Aerie, Nalia (sám jsem zase bojovník s lukem nebo zloděj a v tom případě beru Valygara).
Naštěstí je hra stavěná tak, že snad s každou kombinací postav se dá dohrát (když to zvládne i solo postava : )).
Jinak nejlepší je udělat si vlastní postavy, protože NPC jsou děsivě slabé (až na pár zvláštních schopností, i.e. Viconia, Edwin). Ale většinou si v BG I beru Imoen (nebo Corana), Minsca, Dynaheir, Branwen a Kivana (sám jsem bojovník s lukem). V BG II je to pak Minsc, Yoshimo (jediný pořádný zloděj ve hře)/Imoen, Keldorn, Aerie, Nalia (sám jsem zase bojovník s lukem nebo zloděj a v tom případě beru Valygara).
Naštěstí je hra stavěná tak, že snad s každou kombinací postav se dá dohrát (když to zvládne i solo postava : )).
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
4posttrauma - desive slaby? ja nevim, ale me neprijde moc zabavny hrat s partou supermanu, vysoky staty nad 90, ktery jsou v papirovym ad&d nerealny jdou obhajit bozskym puvodem tvyho sverence, ale tvorit si vlastni nabusenou druzinu, kdyz je k dispozici halda najmutelnych NPC mi prijde jako powergaming. tedy ne ze bych to kdysi u BG taky nezkusil.:0) a vubec, v obou BG ma pro me mozna vubec nejvetsi kouzlo samotny zacatek, kdy se teprve kompletuje druzina a hra je trochu obtiznejsi.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Prvních pár dohrání BG série bylo s NPC, ale pak už mě to trochu přestalo bavit, tak jsem si vyzkoušel udělat celou vlastní družinu. To mě časem taky omrzelo, tak jsem si udělal jen pár postav a zbytek NPC. No, teď už fakt nevím, jak bych si zahrál, tak zkouším Solo, Subrace mod a sháním někoho na Multiplayer : )
V porovnání s vlastní družinou jsou NPC hodně pozadu, nejen ve statech, ale i ve skillech. Hlavně chybí spousta možností, protože mezi NPC je omezený výběr (v BGII jeden paladin, jeden zloděj, jedna klerička, příliš mnoho multi/dual-classů). V BGI mi to tak strašné nepřišlo, vždycky jsem nabral všechny, co jsem potkal a pak je vyměnil za Minsca, Kivana, Dynaheir, Branwen a Corana, což jsou všechno relativně silné postavy. Ale je možné, že je to tím, že je v BGII tolik možností, které nejde využít.
V porovnání s vlastní družinou jsou NPC hodně pozadu, nejen ve statech, ale i ve skillech. Hlavně chybí spousta možností, protože mezi NPC je omezený výběr (v BGII jeden paladin, jeden zloděj, jedna klerička, příliš mnoho multi/dual-classů). V BGI mi to tak strašné nepřišlo, vždycky jsem nabral všechny, co jsem potkal a pak je vyměnil za Minsca, Kivana, Dynaheir, Branwen a Corana, což jsou všechno relativně silné postavy. Ale je možné, že je to tím, že je v BGII tolik možností, které nejde využít.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
PT: Já osobně jsem toho názoru, že BG by se nemělo hrát power-gaming stylem (nicméně, ať každý hraje jak se mu zlíbí; já si myslím, že zážitek z hraní musí být mnohem slabší), čemuž odpovídají i postavy - nejsou přeboostované, mají nějakou minulost, rozhovory, své vady i výhody, což je činí mnohem uvěřitelnějšími a lidštějšími, takže není takový problém si je ,zamilovat'.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Mě by BG bez NPC asi zdaleka nebavilo tak jako s nima.
Jak říká Carlos - mají svoji historii, nástin osobnosti, je určitá možnost interakce s nimi (byť je to interakce relativně omezená - teď nemluvím o modech, samo). Můžeš ovlivnit jak a kde skončí, ale s tím, jak a kde začali, nic nenaděláš... Díky parťákům (ať už jsou to bioware NPCs nebo některý mody) se snáz a hloub zažeru do příběhu i do prostředí, v kterým se odehrává.
Naklikat si nabušenou partu šitou sobě "na míru" - asi bych měla pocit, že moje postava tu štrapáci absolvuje sólo a celou cestu vede samomluvu...
Jak říká Carlos - mají svoji historii, nástin osobnosti, je určitá možnost interakce s nimi (byť je to interakce relativně omezená - teď nemluvím o modech, samo). Můžeš ovlivnit jak a kde skončí, ale s tím, jak a kde začali, nic nenaděláš... Díky parťákům (ať už jsou to bioware NPCs nebo některý mody) se snáz a hloub zažeru do příběhu i do prostředí, v kterým se odehrává.
Naklikat si nabušenou partu šitou sobě "na míru" - asi bych měla pocit, že moje postava tu štrapáci absolvuje sólo a celou cestu vede samomluvu...
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Jak jsem říkal, už jsem to s NPC dohrál tolikrát, že mi nemají co nabídnout. Tak si radši vytvořím vlastní družinu, což mi dovolí experimentovat s dual-classem atp. Hra s NPC je dobrá, když si to chce člověk dosyta užít. Nic to ale nemění na tom, že jsou NPC slabší než jejich PC protějšky.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Což stále nic nemění na tom, že na síle postav u této hry vůbec nezáleží (nemluvím jen o NPC). Když už, tak zpravidla čím průměrnější parta, tím zajímavější a zážitkovější situace ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Mně záleží na síle postav do té míry, abych nemusel co chvíli loadovat nebo oživovat. Což jsem samozřejmě s NPC nemusel dělat tak často, ale už jsem zkrátka jejich možnosti vyčerpal, a tak jem se jal objevovat možnosti nové skrz vlastní družinu. I tyto možnosti jsem ale již v podstatě vyčerpal, proto hraju solo.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Zkoušels i NPC mody?
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Výkon postav záleží na statech minimálně, díky všem možným posilovačům není v BG2 pro válečníka síla 5 žádný super handicap, charisma, inteligence a moudrost potěší a jsou dobré pro některé dialogy, ale zase stačí je mít jen s jednou postavou. Nejvíc se projevuje jen obratnost a odolnost, které ovlivňují OČ a životy a je pro ně jen jeden vylepšovací předmět. NPCčka ale stejně mají obratnost i odolnost slušnou, takže hráčská postava dá oproti průměrné NPC tak +20životů a +1OČ, což je skoro nic (když nejslabší NPC použije posilovač, třeba Viky pás statečnosti). Největší výhoda uměle vysoustružené party je podle mě ta, že se tam dají naházet libovolné povolání - přes nové možnostem kitů je výběr v základním BG hrozně malý.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
- Field Mouse
- Sigilan
- Příspěvky: 656
- Registrován: 18.5.2009 14:50
- Bydliště: U Lomu 38, Sigil, 585 03
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Ovlivní například v úkolu pro zloděje při dostávání dokumentů pro Edwina - při velké charismě se obchodník lekne a dá je dobrovolně. Stejně tak lze ukecat Desharika při vstupu do léčebny i bez minsca nebo yoshima. Moudrost pak myslím ovlivňuje v sahuaginském městě, jestli se postavě povede překecat beholdera, aby ji nechal mrknout do truhly se zubem. Atd. V BG1 například v candlekeepu při vysoké charismě dostaneš za donesení šipek strážnému dýku +1 namísto pár zlaťáků.
Elminster sem, Elminster támhle. Dejte mi tisíc let a špičatý klobout a nakopu mu.. zadek :op
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Oblíbená NPC, vaše družina...
Na malé síle mi vadí, že ty postavy nic neunesou. Moje oblíbené NPC mají obratnost kolem 15, což není nic extra na OČ. Odolnost mi ani tak nechybí, stejně hraju na to, aby mi postavy neumíraly. A pak mi docela schází u mágů inteligence, u knězů moudrost...15 se mi zdá docela slabé (hlavně mág pak nemůže pořádně kouzlit, nemůže se učit moc kouzel, má malou šanci na naučení...).
Každopádně pořád je velký problém v tom, že ve hře není žádný kensai, wizard slayer, swashbuckler, wild mage...takže si je holt člověk musí udělat sám. A dělat je po jednom a s každým dohrávat hru, to by bylo trochu kontraproduktivní : )
Žádné mody jsem dřív nezkoušel, ale před nedávnem jsem se rozhodl zkusit. Rozehrál jsem BGTutu se vším možným, zatím se mi BGNPCpack dost líbí, romancuji s Branwen : ) Zdá se mi to mnohem lepší než původní interakce BGII. Tak si pak vyzkouším BGIINPCpack.
Každopádně pořád je velký problém v tom, že ve hře není žádný kensai, wizard slayer, swashbuckler, wild mage...takže si je holt člověk musí udělat sám. A dělat je po jednom a s každým dohrávat hru, to by bylo trochu kontraproduktivní : )
Žádné mody jsem dřív nezkoušel, ale před nedávnem jsem se rozhodl zkusit. Rozehrál jsem BGTutu se vším možným, zatím se mi BGNPCpack dost líbí, romancuji s Branwen : ) Zdá se mi to mnohem lepší než původní interakce BGII. Tak si pak vyzkouším BGIINPCpack.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.