Stránka 4 z 6

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 31.5.2010 20:21
od valcik
Hehe, power armor vyzerá parádne, ale tá vylepšená verzia (advanced) je naozaj otrasná! :mrgreen:

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 31.5.2010 20:27
od PostTrauma
Nepřijde mi tak špatná, i když má trochu předimenzovanou horní část těla a ta helma vypadá trošku zvláštně. V PA má postava normální tvar a celkově vypadá dost dobře. Škoda, že takhle nevypadala brnění ve středověku : )

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 31.5.2010 20:31
od Tarreb
Nee, ta první je právě nejošklivější. Čárnejm v ní vypadá jako mutant Krále Artuše a macka Pufa.*

*doufám, že jsem to napsal správně, Valciku. ;-)

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 31.5.2010 23:30
od Field Mouse
Power armor je hrozný, vypadá právě jako brnění ze středověku a postava v něm jako nějaký golem z BG. V takovém brnění bych čekal, že bude mít postava asi tak 50% postih k rychlosti v boji :)

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 31.5.2010 23:43
od PostTrauma
Copak jsi neviděl Iron Mana? : )

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 8:38
od valcik
edit:

Fallout 1 bol v tomto smere priekopníkom. Myslím, že aj celý IE vznikol práve z prvého engine falloutu. Tie vychytávky, ktoré spomínate, sa však objavili v neskorších verziách - Fallout Tactisc už upravuje zručnosti postavy podľa toho, aké nosí brnenie. Ak si navlečieš power armor, získaš postih na plíženie, doktorinu, zámočníctvo atď.
Tarreb píše:Přiznávám, že jsem se nikdy neúčastnil přestřelky v Post - apo světě, ale nemyslím si, že by jakákoliv přestřelka probýhala ve stylu Naběhnem na dva kroky k sobě - Kropíme do sebe dávky - Kdo umřel, prohrál.
1 hex predstavuje vzdialenosť 10 metrov. Tvoje "dva kroky" sú teda 20 metrov, Tarreb.
A čo vravíš na súboje po tom, ako si navštívil základňu Mariposa? Mutanti už pri súbojoch nepobiehajú, namiesto toho ťa krásne ostreľujú energetickými zbraňami aj na vzdialenosť 30 hexov.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 9:50
od Tarreb
Valcik: 10m? To mi naprosto nesedí vzhledem k velikosti postav. :-?
A opravuji, třeba nájezdníci nejdou na 2 kroky, jdou hned vedle k postavě a stří; odborník na těžké zbraně pak obvykle stojí za nimi a střílí dávkami přes své kamarády.
A čo vravíš na súboje po tom, ako si navštívil základňu Mariposa? Mutanti už pri súbojoch nepobiehajú, namiesto toho ťa krásne ostreľujú energetickými zbraňami aj na vzdialenosť 30 hexov.
Ještě nenavštívil.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 10:49
od valcik
Tarreb píše:Valcik: 10m? To mi naprosto nesedí vzhledem k velikosti postav.
Áno, vzhľadom k veľkosti modelov, použitá mierka pôsobí zvláštne. Treba to vnímať len symbolicky - postavy, budovy a okolité objekty slúžia len na vytvorenie predstavy a navodenie atmosféry, nie je to presná a reálna 1:1 kópia skutočného sveta. (podobne je to vyriešené napríklad pri strelných zbraniach v BG, IWD alebo P:T - keď porovnáš dostrel luku s veľkosťou postavy, nedáva to príliš veľký zmysel, že?)

Ako už napísal PostTrauma, mnohé prvky hry treba vnímať len symbolicky; súčasne je potrebná vlastná fantázia. Ak narátaš v celom San Fran len 50 postáv, neznamená to, že celé mesto je osídlené len 50-timi ľuďmi; postavičky sú tam len na vytvorenie hernej atmosféry.

Merítko mapy ti začne dávať zmysel vtedy, keď si priradíš vzdialenosti (1hex=10m) k účinnému dostrelu jednotlivých zbraní.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 10:55
od Field Mouse
Edit: tady jsem smazal jeden odstavec, který už předtím v podstatě vystihl valcik

Spíš bych to zkusil spočítat přes to, kolik je postava schopná uběhnout za jedno kolo hexů a kolik je jedno kolo sekund - průměrná postava udělá tak 5-6 hexů za kolo, super-hbitá postava dá bez perků 10. Takže kdyby bylo kolo nějakých 10s a jeden bitevní hex 10m, tak by to snad i odpovídalo. Ale opravdu jen v té bitvě, jako měřítko pro budovy, města a ostatní to moc dobré není.

Ještě k líbí-nelíbí, vůbec se mi na F2 nelíbí ta závěrečná základna, u Navarra bych chápal, že tam jsou nováčci a blabla a navíc i tam se dostat není úplně snadný. Do té závěrečné základy sice charname jede s těmi FOBy a IFFy, ale přesto je úplně divné, že by si nikdo na té základně nevšiml, že tam přijel tanker a nevěnoval tomu byť úplně minimální pozornost. A ani jiné postavy na základně se neobtěžují poznat, že charname je tam cizí, i když se znají mnohem líp, než vojáci v Navarru. Navíc jsou tam docela chabé rozhovory, které jsou vidět, že byly plácány na poslední chvíli a za účelem nějak trochu odměnit vyšší speech. Mnoha postavám je v podstatě jedno, když jim charn. jasně naznačí, že je jejich nepřítel. A úplně největší pecka je místnost s různě otevírajícími se dveřmi a elektrickou podlahou, která na takové základně nemá co dělat, neb je jak z nějakého nepovedeného dungeonu. Celou tuhle základnu tvůrci očividně dělali buď na poslední chvíli, nebo jim tam naprosto došla fantazie předchozích lokací. A přitom se zrovna tady mohli tak dokonale vyřádit.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 10:59
od valcik
Field Mouse píše:..malé předměty se nějak vytvořit musí aby byly vidět, stejně jako ty postavy
Presne. Ak chceš na plochu 640x480 pixelov dostať budovu, ostreľovača a súčasne aj jeho cieľ , treba spraviť nejaký kompromis. V tomto prípade je kompromisom použité merítko - vzdialenosti sa rátajú pre strelné zbrane, ale nevzťahujú sa na modely postáv a objektov.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 11:14
od PostTrauma
Představ si, že by hex byl třeba 1 metr a tys chtěl někoho zastřelit sniperkou na 200 metrů. Scrolloval bys asi tak půl dne, abys ho zacílil, nemluvě o tom, že bys ho ani nenašel : )

Ostatně je pravda, že ve všech podobných hrách je to stejně - BG, IWD, PS:T, NWN, JA, Arcanum, X-COM...

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 13:35
od Tarreb
Furt mi přijde divné toto:
Máme dvě postavy, říkejme jim třeba X a Y. Obě mají na kolo 10AP. Postava X se rozhodne všechna svá AP věnovat boji, postava Y věnuje všechna AP na pohyb.
Za jedno kolo stihne postava X dvakrát mířeně kopnout ( 2* 5 AP ), postava Y za stejnou dobu uběhne 100 metrů.
Ehm... :-?
nie je to presná a reálna 1:1 kópia skutočného sveta.
To by měli napsat na obal hry...
A úplně největší pecka je místnost s různě otevírajícími se dveřmi a elektrickou podlahou, která na takové základně nemá co dělat, neb je jak z nějakého nepovedeného dungeonu.
To mi skoro připomíná moji první zkušenost s Drd, tou ubohostí. Naše družina komletně vymřela, protože spadla do pasti se zaostřenými kůly, již měli skřeti před jediným vchodem do jeji jeskyně. :mrgreen:

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 13:45
od valcik
..áno, tie detaily v Enkláve sú divné - aj príchod tankera, ktorý si nikto nevšíma a aj elektrické bludisko, ktoré sa tam tématicky vôbec nehodí.

Field Mouse,
enklaváci si ťa všimnú, ak si dáš dole power armor. Kým si v brnení, vyzeráš ako jeden z nich a ignorujú ťa, ale skús odložiť brnenie. Raz-dva sa na teba zosypú okolité hliadky.

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 13:52
od Field Mouse
No za 10 sekund ti dobří (a agility 10 je úžasná hbitost, co by se měla vidět u jedné postavy ze sta) stovku uběhnou. A hodně hbití dvakrát mířeně kopnou taky. Třeba v BG taky zkušený bojovník zaútočí nablízko dvakrát za kolo (tj útok co má hlavu a patu, ne jen 2x máchnutí mečem či nohou)
Trochu drsnější je to na vyšší úrovni, kdy kopneš mířeně čtyřikrát a k tomu uběhneš 60m, ale v podstatě to stále odpovídá výkonu zkušeného BG mnicha :)

Re: Fallout - líbí? nelíbí?

Napsal: 1.6.2010 15:35
od Tarreb
(a agility 10 je úžasná hbitost, co by se měla vidět u jedné postavy ze sta)
Ve F2 postava s AG jinou než 10 prakticky nemá význam. :-P
Třeba v BG taky zkušený bojovník zaútočí nablízko dvakrát za kolo (tj útok co má hlavu a patu, ne jen 2x máchnutí mečem či nohou)
1. BG je hrdinská fantasy ;-)
Trochu drsnější je to na vyšší úrovni, kdy kopneš mířeně čtyřikrát a k tomu uběhneš 60m, ale v podstatě to stále odpovídá výkonu zkušeného BG mnicha :
Viz bod 1.