Clive Barker's Undying

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
Koveras
Sigilan
Příspěvky: 1824
Registrován: 2.10.2005 19:03
Bydliště: Somewhere in Vault
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Koveras »

Tak na CB:Undying se moc těším, ale nevím kdy ho dostanu.... :lol:
[img:02a03da0e2]http://koveras19.wz.cz/Neverwinter/NWN.jpg[/img:02a03da0e2]
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Na Undying mě kromě některých Sigilanů nalákaly recenze na BonusWebu (96%) a Tiscali (90%) a jelikož má jít o "hororovou akci", čekal jsem ještě pod vlivem dojmů z Call of Cthulhu něco podobného.

Jako mix fps a hororu neobstojí ani v jedné disciplíně - akční složka nestojí za nic a hororová je na tom ještě tragičtěji. Vůbec se nedá srovnat s CoC, vývojáři neměli ponětí o tom, jak se navozuje napětí, natož strach. Jednak se pocit strachu buduje lépe na malém prostoru a mnohem více se člověk bojí toho, co nevidí, popř. před čím utíká. Undying je architektonicky obrovsky rozsáhlý, desítky prázdných místností, volných prostorů... a už od prvních minut v nich poletují komicky působící duchové a pobíhají pekelná monstra, která je třeba masově likvidovat. A čeho se tady mám bát?

Tím se dostávám k hlavnímu nedostatku, jímž je strašný pocit prázdnoty související s pitomým designem levelů. Procházím stále stejné obrovské místnosti, v nichž vůbec nic není - žádný nábytek, žádné předměty ani malby na zdech... jen stěny, stěny... a je jich příliš. Odehrává-li se hra v exteriérech, není to o nic lepší. S prostředím nejde interagovat, jediné, co musíte dělat, je zabíjet stále stejné nepřátele (ve hře jich je asi 10 druhů) pořád stejnými způsoby. Prostě dostanete flintu a jdete rovně. Variabilita nepřátel mizivá, zbraně značně nevyvážené, prostředí stereotypní a nudná - myslím, že lze tušit, že ani jako FPS Undying nenadchne. Dle mého by bylo třeba razantně zmenšit herní plochu a kvantitu nahradit kvalitou - větší důraz na detail, více interakce s prostředím a postavami, širší možnosti využití vašich schopností (o nich dále)...

Výše uvedeného je velká škoda, jelikož v jádru Undying je uložen velmi dobrý herní systém. Zajímavé schopnosti a předměty, které např. umožní vstoupit do "alternativního světa", kde vidíte věci jinak a občas najdete řešení nutné pro postup dál. Potenciál tohohle je obrovský, realizace ale tristní. Díky už zmíněné téměř nulové interakci pro tyhle schopnosti/předměty jednoduše není využití. Třeba ono kouzlo Scrye ("alternativní svět") by mohlo dodat příběhu zcela jinou rovinu, ale použito je párkrát a to ještě velmi povrchním způsobem. I ostatní schopnosti se omezují hlavně na boj, přitom přímo vybízí k řešení rozmanitých hádanek, rebusů... které žel ve hře nejsou obsaženy (až na minimum čestných a triviálních vyjímek). A když už má scénárista dobrý nápad (za hru jeden) a děj se efektním způsobem přenese do minulosti, zase jen procházím nudné a prázdné chodby a kosím, kosím, kosím...

Putování hrou nezpříjemní ani příběh. Zpočátku sice vypadá jako tuctová nadpřirozená story o okultismu, vyvolávání duchů atp., ale aspoň nacházíte hodně dokumentů, které tvoří jakous takous atmosféru, a je co číst. Po opuštění první lokace toto začne rychle ustávat a hra se už ani příliš neobtěžuje zdůvodňovat, proč vás hodila právě teď do téhle lokace... Je třeba změnit prostředí, tak to hra udělá a vy se trmácíte dál, než narazíte na nějakého bosse, a hned zase odznova. Ve výsledku je příběh s přivřením obou očí podprůměrný, ale co také chtít od pornofilmu, že.

Převládající pocit během hraní je nuda a v mém případě bloudění, jelikož hra kromě mnoha technických nedostatků (padání do Win, zasekávání dveří, neotevření cesty dále...) disponuje některými zvláštními mechanismy. V úvodním rodinném sídle, do nějž se ještě párkrát vrátíte, a které je přímo zmateným labyrintem prázdných chodeb a pokojů, vždy mezi vašimi návštěvami nevysvětlitelně pozamyká/poodemyká některé dveře, což mě hodně mátlo. Jelikož mnoho místností vypadá navlas stejně, struktuře domu chybí logika, neměl jsem mapu a občas ani nevěděl, kam mám jít, změnil se pobyt v něm v nefalšované peklo. Navíc je výskyt nepřátel v celé hře zcela náhodný a rovněž nelogický - do horního patra přes pokoj, z nějž jsem právě přišel a kde hlídkuje nazraněný sluha, najednou za mnou vtrhne parta pirátů, eh...

Nabízí se otázka, proč Undying vlastně hrát. Kromě několika silnějších chvil díky vašim dovednostem disponuje nádhernou grafikou. Technologicky už neohromí, ale v exteriérech a "jiných dimensích" má pro mne kouzelný halucinogenní styl - ostré hrany, zvláštní barvy, překrásné textury ohraničující danou lokaci... trochu jako z pera pana Lovercrafta. Nadto je herní doba dosti krátká a dá se dokončit za 2 dny hraní.

6 / 10
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis: Tak to jsi mě nemile překvapil, já ji pod vlivem dobrých hodnocení tady včera nainstaloval a zítra jsem chtěl začít.
No uvidíme :-?
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

AlieN:
V LEVELu to dostalo myslím 65%. Zatím jsem na to slyšel hodně extrémní reference, buď se to někomu hrozně líbí, nebo naopak. A těch prvních není málo, takže bych ještě určitě neházel flintu do žita a vyzkoušel to.
Uživatelský avatar
AlieN
Sigilan
Příspěvky: 2932
Registrován: 4.10.2005 13:31
Bydliště: Zlín, Brno, Praha a tak podobně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlieN »

Ajantis: Flintu do žita samozřejmě nehážu, hrát určitě začnu, jen jsi docela zchladil mé očekávání (což je ale dost možná i dobře).
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

AlieN: já jsem z té hry stále nadšen a věz, že jsem těch Ajantisových kritik ustál mnohem více. Dokonce mám teď možná Undying ještě o něco raději :-D .

Jasně, že ta hra má chyby, ale já se u ní tak dobře bavil (i bál), takže nad nimi s radostí přivírám oči. Popravdě jsem o té hře moc nevěděl, takže jsem ani velkého neočekával, v podstatě jsem čekal aspoň zábavnou akční hru. A na rozdíl od Ajantise se mi U líbí i jako akční hra (skvělé zbraně a kouzla - většina použitelná od začátku do konce) i jako horor. Nehledě na to, že na tuhle hru má spoustu skvělých vzpomínek, nebudu ale spoilovat. Třeba nepřátel je sice relativně málo, nicméně to automaticky neznamená zápor a podle mě ani není. A ta audiovizuální stránka - prostě paráda, tuhle hru si jednou určitě zase zahraji :-P .

A mé hodnocení: 9/10

Ajantis: tak jsem se vzmohl jen na tohle. Ovšem jen prozatím. Uvidíme, co AlieN, kdo ho strhne a svou stranu. Uvidíme 8-) .
Uživatelský avatar
Zero
Sigilan
Příspěvky: 152
Registrován: 24.3.2009 18:11

Re: Clive Barker's Undying

Příspěvek od Zero »

Mám za sebou asi pět minut této hry, a můžu říct jediné - jsem srab. :-D
Duchů jsem se pokaždé lekl, pak jsem vystřílel půlku zásobníku zásobníku na sebe v zrcadle, druhou půlku na toho ducha, co šel vidět za mnou v zrcadle, a nakonec jsem málem dostal infarkt, když se tam objevili skuteční nepřátelé a já neměl nabitou zbraň.
To bych ale nějak přežil, horší je, že hra nemá titulky, a já nejsem schopný plně porozumět té mluvené angličtině.
Adolfik
Sigilan
Příspěvky: 166
Registrován: 12.4.2008 13:36

Re: Clive Barker's Undying

Příspěvek od Adolfik »

taky mi chyběli titulky
jinak sem se nebál vůbec a po 3 hodinách hraní jsem to vyhodil
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“