Takže, aby sme to uvideli na pravú mieru:
1. Na Umarinej vrchovine žiadne Illithium nie je. Tie skaly s políčkom sú súčasťou questu v hraničárskej pevnosti. Bez UB sa quest s Illithiom rieši nasledovným spôsobom:
Môžeš Sirovi Sarlesovi dať:
a) imitáciu illithia - na to však príde, ale v chráme aj tak dostaneš odmenu. Imitáciu Ti vyrobí za obchodníčka s rudou na Promenáde...
b) pravé illithium
Presviedčaj obchodníčku, že ho potrebuješ a ona Ťa pošle za svojim zdrojom - Ungerom Hilldarkom do MČ. Ten Ti povie, že mu rudu ukradol trpaslík Neb, ktorý žije v Opustenom dome na moste - za tým zájdi, zabi ho a zober si illithium...
2. Pokiaľ máš UB, tak presný priebeh questu nepoznám, ale viem, že Ungerovho brata v ruinách chrámu Amaunatora nenájdeš = bug, a tak si ho musíš privolať konzolou...
3. Quest s tým skrytým "pokladom" v skalách môžeš vyriešiť len ak si hraničár. Jedna časť denníku - ako sa zmienila Neferit - je pri Mazzy-inom väzení a druhú myslím dostaneš ako súčasť toho questu ( myslím, že Ti ho dá ten človek, ktorý hľadá "poklad", ale tým si istý nie som...

). Potom sa pri tých inkriminovaných skalách objavia kostlivci... je tam schovaných BTW len pár zlatých a žiadne illithium...

Pointa questu je oslobodenie Ruín chrámu ( teda skôr lesa okolo ) od tohto bláznivého hľadača pokladov, pretože chcel vyťať všetky stromy, aby "poklad" našiel...
4. Vallun: Quest z PG:
Quest ide vyriešiť len ak si mág - keď sa objaví po 2. krát Teos aby Ti ôpriniesol" učedníkov, tak sa ho nezabudni spýtať ako rytierov oslobodiť. On Ti poradí buď spýtať sa preláta z Rádu Źiariaceho srdca alebo Ribalda z DK.
a) Ak pôjdeš za prelátom ten si Solamnijských rytierov nechá u seba zdarma, ale nedostaneš od nich odmenu - opasok obrany proti sečným zbraniam, ale len XP - čo Ti však v prípade, že nemáš IU byť ľúto ani nemusí...
b) Ak pôjdeš za Ribaldom, ten za 9000 zlatých na 2. deň do PG pošle čarodejku, ktorá rytierov teleportuje späť domov a v tom prípade dostaneš aj XP aj opasok...
c) Vraj naj riešenie podľa Teosa - môžeš ich zabiť...

( a potom Dalcor zabije Teba...

)
5. Dalcor: Solamnijský rytieri nevedeli kam idú ( ako to sami v rozhovore hovoria ) - proste našli PG, vstúpili do nej a tá sa automaticky presunula medzi sférami...
