Série Metal Gear Solid

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
Lex
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 1.10.2005 0:35
Bydliště: Praha - H.P.
Kontaktovat uživatele:

Série Metal Gear Solid

Příspěvek od Lex »

Zbožňuji tuto sérii, jsou hry... a naopak existují i Hry s velkým (H), toto je jedna z nich. Proto ji věnuji jedno celé téma na Fóru Sigil ;).

Zpočátku si projedeme historii, ale než s tím začnu tak vám alespoň prozradím jedno jméno které nesmíte zapomenout. Hideo Kojima, tohle jméno ještě častěji uslyšíte, protože tato osoba patří k lidem kteří prostě vědí jak vytvořit atmosferickou a zábavnou hru. Přeji vám mnoho zábavy ;).

MG-Seznam

Metal Gear 1 (MSX, NES)
Metal Gear 2: Solid Snake (MSX, NES)
Metal Gear: Snake's Revenge (NES)
Metal Gear Solid (PS,PC)
Metal Gear Solid: VR Missions (PS)
Metal Gear: Ghost Babel (GBC)
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2)
Metal Gear Solid 2: Substance (PS2,PC,XBOX)
Metal Gear Solid: The Twin Snakes (NGC)
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2)
Metal Gear Ac!d (PSP)
Metal Gear Ac!d 2 (PSP)
Metal Gear Solid 3: Subsistance (PS2) a doufám i pro PC...
Metal Gear Solid 4 (PS3)


Metal Gear 1

První díl všech Metal Gearů v hlavní roli Solid Snake, který zachraňuje svět. Vyšlo v roce 1987 na MSX a NES. Příběh se odehrává v jižní Africe v pevnosti Outer Heaven. Snake jde zachránit Grey Foxe který patří k elitní jednotce FOXHOUND... na konci zničí Snake Metal Geara i Big Bosse. Jsem si již zapařil na Emulátoru... klasika kterou si musí prostě každý alespoň jednou zahrát.

Metal Gear 2: Solid Snake

Pokračování populární hry Metal Gear kde se zase objevuje Solid Snake v hlavní roli. Titul vyšel v roce 1990 na MSX a NES. Příběh se tentokrát odehrává v Sansibar kde ohrožuje skupina s názvem FOXHOUND již po druhé celí svět. Novinka je samozřejmě velmi populární radar (teď již dobře známí z MGS). Bohužel jsem zatím neměl čas si tento skvost zapařit a tak mi nic nezbývá než to napravit.

Metal Gear: Snake's Revenge

Neoficiální pokračování prvního Metal Geara, nebylo stvořené od Hideo Kojima, je to takoví samostatný projekt. Vyšel ve stejném roce jak Metal Gear 2: Solid Snake na NES. Slyšel jsem... že pouze v USA a v Evropě. Příběhově se tváří jako pokračování prvního dílu, terorista Higharolla Kockamamie vlastní nukleární zbraň a chce tím ovládnout celí svět. Snake vniká do základny Fortress Fanatic v Ishkabibil... Vzpomínám jak jsem si poprvé sehnal tuto hru, bohužel jsem dříve nikdy o nějakých Metal Gearů nic neslyšel, tak se stalo, že to byl můj první Metal Gear. Úchvatný systém „skrývaní se před nepřítelem“ a všemožné jiné věci mě naprosto pohltili. V té době, to byla pro mě naprostá jednička.

Metal Gear Solid

Boží hra s božským příběhem, zde ukázal mistr Kojima jak hodně může hra připomínat špičkový film. Dlouho to trvalo... v roce 1998 spatřil poprvé tento titul, světlo světa a prodalo se zatím přes pět milion kusů. Příběh se odehrává po celou dobu pouze na jednom místě a to na Shadow Moses na Aljašce. Solid Snake se vydá zneškodnit speciální jednotku FOXHOUND: Sniper Wolf, Decoy Octopus, Vulcan Raven, Revolver Ocelot, Psycho Mantis, Liquid Snake... příběh prostě bezvadný. Potká svého bývalého přítele/nepřítele Grey Foxe, seznámí se s půvabnou Meryl Silverburgh, by bylo ještě na dlouho... Kdo nezkusil ať to ihned napraví, nebude litovat.

Metal Gear Solid: VR Missions

Takzvaný virtuální mise, tuším tak okolo 300 jich tam je. Mystery, Variety, minutové souboje nebo máte například úkol shodit jednoho ubožáka tak aby srazil dalších šest jeho kolegů.

Metal Gear: Ghost Babel

Alternativní příběh nebo virtuální mise s Jackem z MGS2? Tento titul byl vytvořen pro handheldy GameBoy Color (bez Hideo Kojima). Příběh se odehrává tři roky zpět od Metal Gear Solid. Rok 2002, ozbrojená skupina jménem Black Chamber vlastní zbraň Metal Gear, Solid Snake má za úkol tuhle záležitost vyřešit...

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Pokračování velmi úspěšného prvního dílu, vyšlo v roce 2002 pro PS2. Hru „režíroval“ jako vždy Hideo Kojima a dokázal již po druhé, že je mistrem svého povolání. Celá hra je rozdělena na dva scénáře první je na transportní lodi kde ovládáte Solida Snaka a snažíte se dostat fotografické důkazy od nejnovějšího Metal Geara. Druhý scénář se odehrává na plošině v moři kde se v kůži Raidena (za Solida Snaka už od teď nebudete hrát) snažíte zachránit prezidenta a zastavit šílenou speciální jednotku Dead Cell... nic není takové jaké se ze začátku zdá být a tak se dočkáte mnoho zvratů a překvapení v příběhu. Nic víc vám nebudu prozrazovat. I když nemáte tento žánr v oblibě, rozhodně se vyplatí si toto alespoň vyzkoušet. Vřele doporučuji.

Metal Gear Solid 2: Substance

Obsahuje v sobě celou hru Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. Přidány jsou 350 VR misí a 150 alternativních misí, Snake Tales a jiné drobnosti. Vyšlo v roce 2003 a to pro konzole PS2, XBOX a hlavně pro PC! U nás i s českým manuálem, české titulky tu bohužel chybí...

Metal Gear Solid: The Twin Snakes

V roce 2004 vyšla první hra s tématikou „Metal Gear“ na Nintendovo GameCube. Pouze se jednalo o graficky upravenou verzi prvního Metal Gear Solid. Samozřejmě s drobnými změnami jako; možnosti "ručkovat", nebo uložit nepřátelské ubožáky do skříně (MGS2). O mezi-sekvence se postaral tentokrát Ryuhei Kitamura. Zní to bezvadně, jen jsem neměl možnost si to vyzkoušet, na obrázcích to však vypadá slušně. Snad někdy jindy... možná v druhém životě.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Vyšlo v roce 2005 pro konzole PS2. Příběh: je rok 1964 a jako tajný agent Americké armády začíná vaše mise uprostřed džungle nedaleko ruského Tselinoyarska. Vtělíte se do hrdiny s pseudonymem Naked Snake (Big Boss), a jako vždy se musíte spoléhat pouze sám na sebe. Lovíte zvěř, sbíráte cokoliv co se dá jíst... pouze tak leze doplnit „staminu“ která vám postupně doplňuje životní energii. Díky maskovacího systému máte možnost si měnit během vaší mise obleky a dokonce je možné si pomalovat i tvář. Takto jste pro vaše nepřátelé v džungli skoro neviditelní. Vyzkoušel jsem zatím pouze Demo ale vše co jsem zatím vyděl dokazuje, že to bude zase bomba.

Metal Gear Ac!d

Metal Gear pro Handheldy PSP?! Roku 2005 jsme se konečně mohly dočkat a překvapení... je to karetní hra! Vzhledově tento titul asi nejvíce připomíná prvního MGS. Existují přes 200 různých karet pomocí nichž se pohybujete po mapě a nebo útočíte na nepřátelské jednotky. Z počátku však začínáte s pouhými 30 kartami, k dalším kartám se dostanete buď nalezením, nebo si zajdete po úspěšně ukončené misi nakoupit (Card Shop).

Metal Gear Ac!d 2

Ani jsem se nestačil informovat o prvním dílu a hned na to vychází jeho následovník. Zajímavé je to, že se tentokrát o výrobu stará nově založená firma od Hideho Kojimi, Kojima Productions. S novým vzhledem v Cell-Shading stylu a s jednodušším ovládáním má tento titul být mnohem Akčnější než jeho předchůdce. Příběhově vše navazuje na první díl a jak známo s efektními mezi-sekvencemi se vývojáři snaží vdechnout hře tu správnou atmosféru. Datum vydání je ještě neznámé, ale podle mého názoru by to mělo být někdy koncem tohoto roku.

Metal Gear Solid 3: Subsistance

Hrozně mě potěšila zpráva že vyjde nový MGS3, jeho podtitulek zní Subsistance. Nemohu si pomoci, ale celí tento proces mi připomíná druhý díl a potom ty podobné podtitulky... jsem si stoprocentně jistý že se dočkáme PC konverze . Nejdůležitější novinky jsou: plně ovladatelná kamera a nový Online Modus (Enemys VS Enemys, Snake VS Enemys). Jako třešeň na dortu nám Kojima Productions k tomu zabalí i originální první a druhý díl Metal Gearů. Přesný Datum vydání není ještě jistý a tak doufám že si vývojáři nechají dostatek času... vše vypilovat...

Metal Gear Solid 4

Je to tu! Byl oznámen již čtvrtý díl MGS! Vyjde prý oficiálně pro PS3 a bude se jednat o úplně jiný koncept než předchozí díly Metal Gearů. Žádné další informace nebyli zveřejněny a myslím si že se i do konce tohoto roku nic nového nedozvíme... osobně ale tuším, že se čtyřka bude příběhově odehrávat po druhém dílu.

~MGS-fanoušek Lex
大丈夫 です。That's All ...унд дас ист нихтс алс дие wаhрhеит ^__^
Uživatelský avatar
Lex
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 1.10.2005 0:35
Bydliště: Praha - H.P.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lex »

Stále mi nikdo neporadil kde bych sehnal nějaké hezké obrázky s tématem MGS a tak pořád dokola se motám... jako nějaký mořeplavec bez kompasu :). Neschopný to mořeplavec, cožpak se neumí řídit podle hvězd...? :D
大丈夫 です。That's All ...унд дас ист нихтс алс дие wаhрhеит ^__^
Uživatelský avatar
Wiskas
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 29.9.2005 13:59
Bydliště: Sigil

Příspěvek od Wiskas »

Jestli hledáš screeny, můžeš zkusit http://www.gamescreenshots.com, a na fanarty tu je http://www.deviantart.com.
Obrázek
Uživatelský avatar
Lex
Sigilan
Příspěvky: 64
Registrován: 1.10.2005 0:35
Bydliště: Praha - H.P.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lex »

Wiskas píše:Jestli hledáš screeny, můžeš zkusit http://www.gamescreenshots.com, a na fanarty tu je http://www.deviantart.com.
Hej! Mockrát dík... se neobjevuji často na Netu a tak pokud znáš více takových stránek... hledám ještě oficiální obrázky například z prvního MGS a druhého :).
大丈夫 です。That's All ...унд дас ист нихтс алс дие wаhрhеит ^__^
Uživatelský avatar
Wiskas
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 29.9.2005 13:59
Bydliště: Sigil

Příspěvek od Wiskas »

Tak jsem se k téhle úchvatné hře konečně dostal.

A hned první zakys - jsem v mučírně a už tři dny se přes ni nemůžu dostat s dobrym koncem. Nejsou na to nějaké zákeřné strategie a triky :?: Hraju na extreme a mám i gamepad, kdyby byl potřeba, ale stále se mi nedaří :-(
Obrázek
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Dosť dobre nechápem, čo presne sa ti nedarí - ak máš na mysli, že nestíhaš naboostovať health po mučení tak na to je iba jedna rada - stláčaj klávesy/gombíky rýchlejšie. :-D
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Mé dojmy z Metal Gear Solid:


Teroristé se zmocnili super-výkonné jaderné zbraně, proti které neexistuje žádná obrana a mohou ji odpálit kdekoliv na zemi, a opevnili se s ní na Aljašce. Proto je v torpédu vyslán samojediný neozbrojený agent, aby jim vypráskal zadek. Příběh je na úrovní, která bývá u akčních her obvyklá, jenže zatímco se většina ostatních za podobný příběh uvědoměle stydí a snaží se upoutat pozornost něčím jiným, MGS si vsugeroval, že je to příběh skvělý a jal se ho kopou dalších detailů rozvíjet. Končí to tragédií, jelikož když je něco špatné, mělo by se to zakrýt a ne s tím jít na trh. Světová politika, jaderné zbraně, hrátky s geny, paranormální schopnosti a spousta životní moudrosti a lidského citu… Všechno se to sešlo na malé základně uprostřed Aljašky a společnými silami uplácalo Dort pejska a kočičky (TM), jaký se hned tak nevidí.

Čím mě MGS opravdu zaujal, to je neuvěřitelné množství textu. Ten se dá rozdělit do dvou kategorií – týkající se příběhu a řešící osobní životy všech zúčastněných. Úplně všichni jsou opsaní z nějaké brožurky pro začínající scénáristy a snaží se na hráčovy city apelovat svými tklivými osudy. Jejich řeči jsou přecpány patosem a moralitami, až by z toho jeden zvracel. Hlavní příběh je poměrně stručný, ale hodiny jsem strávil řečněním přes textové rozhraní komunikátoru, u kterého si designér pochvaloval, kolik že to ušetřil za práci grafiků. Postavy mluví pomalu, mnoho a jejich slova jsou naprosto prázdná. Všechny dialogy v MGS vystihuje jedno slovo – bullshit.

Opravdu směšně působí snaha o jakousi „filmovost“, která je patrná hlavně v práci kamery a zasazení hudby. Bohužel výsledek nepůsobí filmově (a to nejen proto, že postavy nemají obličeje a textury jsou rozmazané), výsledek působí, jako že chce vypadat filmově. Je to tak ukrutně umělé a chtěné! Vždycky, když se znova rozezněla ta melancholická cituplná hudba a některá z postav začala pronášet svá životní moudra, podle jeho intenzity jsem vyprskl smíchy, nebo si studem i za autory zakrýval oči a uši. Jak je příběh tuctový, tak v závěru hry bylo rozhodnuto využít náznaků z průběhu hry a pořádně jej zkomplikovat. A tak se zase v onom úžasném zeleném textovém rozhraní dozvíme, že všechno bylo úplně jinak a dějový zvrat následuje zvrat. Všechny ale spadají do kategorie „čekané“ a jsou obrovsky laciné, jak žánr velí. Příběh vůbec postrádá hranice vlastní reálnému světu a v zájmu o co nejvelkolepější podívané byl kromě vkusu odhozen i zdravý rozum. Pokud je tohle film, tak už žádný podobný nikdy nechci vidět.

Žel, co scénárista zprasil, to herní designéři nevylepšili, právě naopak. Celý MGS se odehrává na zcela miniaturní ploše, kdy z jednoho konce na druhý přeběhnu za 2 minuty. Krom toho, že prostředí vypadá pořád tak nějak stejně, je tohle opravdový průser. MGS je krátká hra (cca 15 hodin), ale drtivou většinu času jsem strávil opakováním něčeho. Hra jednoduše stojí POUZE na tom, že bude hráč opakovat jednotlivé části až do zblbnutí. Když o tom tak přemýšlím, 80-90 procent herního času jsem strávil bojováním s bossy nebo čtením rozhovorů. Ti bossové jsou v podstatě hlavní náplní a ve zbytku času se jen přechází mezi nimi. Pochopitelně po své porážce utečou a budete jim čelit znova, protože to vývojářům ulehčí spoustu práce. Vlastně doteď pořádně nevím, proč většina z nich ve hře byla. Jejich zpovědi před smrtí byly sice plné patosu a moralistických žvástů, ale informační hodnota nebyla nic moc. Bossy ve hrách nemám rád a tenhle styl mi opravdu vadí. Krom toho jsou zoufale nezajímaví a boje s nimi jsou hlavně o tom neustálém opakování. Se slzou v oku vzpomínám na zábavné a snadné souboje s nimi v Psychonauts. Při téhle bezútěšné cestě jsem stále zakopával o desítky nelogičností a prasáren – stráže mění své trasy dle mé pozice, sebrané miny se respawnují, vojáci se objevují odnikud, jejich reakce na vizuální a zvukové vjemy jsou absurdní… Hratelnost je ubíjející a ani trochu zábavná.

Co je ale největší katastrofa přiživující celý zmar, to je ovládání. Mírně šikmý pohled shora, mizivá viditelnost a ovládání čtyřmi šipkami bez autoaimingu je NEPOUŽITELNÉ při střelbě a rychém pohybu. První střílecí sekvenci jsem opakoval 14x (moc mě u toho těšila další libůstka autorů – nepřekočitelné pasáže). Je obrovský problém někoho trefit, obzvlášť, když se pohybuje. Je obrovský problém trefit tlačítko u výtahu, když spěcháte, a občas i vejít do dveří. Běh je potřeba často, ale pokud se při obíhání trámů přiblížím k nějakému příliš blízko, postava se sama přitiskne ke zdi a jsem mrtvý. Super. Kamera je navíc umístěna velmi nízko a reálná viditelnost je cca 4 metry. Strašné! Mám sice radar, ale ten často není o nic lepší (pokud vůbec funguje). Nevidím na něm vojáky stojící o 5 metrů dál, nevidím na něm bezpečností kamery s kulomety – a tudíž ani nevím, kam se dívají, nevím, kam jdu... Pohled vlastníma očima je spíše k vzteku, jelikož v něm nejde vůbec nic dělat - ani chodit, ni střílet. Jaký je výsledek? Load, load, load. Mimochodem – nedá se (přinejmenším na střední obtížnost) volně ukládat. Vše je podřízeno co nejčastějším loadům, aby se natáhla herní doba. Och, jak ubohé!

Ani v herní náplni není nic vyjímečného, zkrátka hluboce podprůměrná odfláknutá akční hra. Raději dám přednost dalšímu přihlouplému fantasy příběhu, který bude jen zdůvodněním pro nápaditou, propracovanou a zábavnou hru, než takovýmto ulepeným pokusům o interaktivní hollywoodský slaďák. Dohrával jsem jej proto, že jsem byl zvědav, jaká opravdu je ta kultovní „možná nejlepší hra, co vyšla“ s „fatastickým a japonsky odlišným příběhem“, která v LEVELu dostala 95 a na BW 93 procent. A také jsem to vzal jako osobní výzvu, jestli se tou hromadou výkalů prokoušu. Jelikož je kratinká, přežil jsem. Ale rozhodně to bylo na dlouhou dobu naposled, co jsem si dopřál takový herní masochismus. Bezpochyby je to nejhorší hra, jakou jsem kdy dohrál do konce (z 60 her). A možná i jakou jsem kdy vůbec hrál.

2/10
(za OST a pár zajímavých předmětů, které jsem nikdy nepoužil)

(Účel těchto odstavců je má autoterapie, kdy jsem ze sebe musel dostat všechno to utrpení, jímž mě tenhle herní odpad zahrnul. A snad i sevencreature bude mít radost, že hodnocení konečně odpovídá obsahu. :lol: )
Naposledy upravil(a) Ajantis dne 16.7.2008 22:18, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Mecker
Sigilan
Příspěvky: 732
Registrován: 2.5.2006 16:16
Bydliště: Forgotten Realms
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mecker »

Hmm :think: až skoro recenze než dojmy.
Já jsem MGS hrál asi před 8 lety na PS1 a jen chvíli, ale pro mne to byla naprosto revoluční hra v mnoha věcech. Třeba se mi líbílo schovat se do bedny, kterou musím pomočit, aby mě neodhalili psi, nebo hledání laserových paprsků pomocí cigarety. Tyto faktory pro mne v té době byly naprostá bomba, protože jsem je v žádné jiné hře neviděl. Ale když se zamyslím nyní, tak je to už řadová hra, která nemá pro mne již nic ohromujícího a neobtěžoval bych se ji hrát.
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Metal Gear Rex nie je sám o sebe atómovou zbraňou - jedná sa o zariadenie schopné vystreľovať jadrové strely (pomocou railganu) na veľké vzdialenosti => možnosť prvého úderu - strela totiž nezanecháva žiadnu stopu ako napr. rakety. Ale dajme tomu, že sa teda zmocnili atómovej zbrane - aj keď hlavný problém je v tom, že Rex je/bol vyvíjaný "načierno". Podľa tvojho názoru je príbeh úbohý, mňa naopak oslovil a zaujal.

Najprv k samotnému príbehu - jedná sa o klasické téma alá záchrana sveta a pod - je v ňom zopár zvratov a možno prekvapení aj keď v tomto dám Ajantisovi za pravdu, že skúsenejší človek dokáže niekedy jednotlivé veci predívať; patetickosť a moralita mi práveže vôbec nevadili - skvele dopĺňajú samotnú hru - strany sú pomerne jasne vyčlenené - "tí dobrí" a "tí zlí" ale práve vďaka tomu, je jasný kontrast a príbeh môže fungovať; častokrát je človek vystavený slovám, v ktorých ten pátos je, ale nikdy nemôžeš povedať, že zároveň nie sú určitým spôsobom pravdivé. Proste príbeh skutočne oslovil a páčil sa mi.
Čo sa týka samotných postáv - podľa mňa sú skvele nadabované - výborná práca s hlasmi - vždy som sa tešil na každý ďalší dialóg, či už v samotnej hre alebo v tej vysielačke (na jej názov si už nespomínam :wall: ). Ak chceš porovnať kvalitu, pusti si nejaký americký porno-film alebo ešte horšie - anglicky nadabované anime. :lol:
Myslím, že hlavný problém spočíva v tom, nakoľko chceš daný príbeh akceptovať alebo nakoľko si mu schopný aspoň na chvíľu uveriť - ak hľadáš iba racionalitu a nejaké neuveriteľné prekvapenia tak potom ťa musel MGS určite sklamať - ja som sa však bavil po celý čas.

K bossom - tí sú vrcholom celého MGS - to, že sa s niektorými stretneš aj druhýkrát nie je vôbec na škodu - dostaneš viacej toho "moralizovania", ktoré ti tak vadí, ale ja som bol rád - každý jeden je vlastnou osobnosťou - nie sú iba objektami, po ktorých likvidácii si urobíš ďalší krížik a ideš ďalej - majú čo povedať (v 95% hrách je boss iba otravnou silnejšou príšerkou, ktorú človek musí zdolať aby sa dostal ďalej) - na stretnutie s bossmi v MGS sa človek naopak priam teší - ich obtiažnosť je minimálna takže viac zaujmú práve rozhovory Snakea a toho-ktorého bossa. Btw. jedná sa o členov špeciálnej skupiny Fox-hound a práve ich slová pred smrťou sú častokrát odhalením, prečo sa zúčastnili tejto teroristickej akcie - niekedy však skôr nepriamo - človek si môže niektoré veci domyslieť - to je na tom krásne, že MGS necháva priestor aj pre fantáziu - resp. ako pre koho. :lol:

K lokácii v ktorej sa hra odohráva - podľa mňa je omnoho uveriteľnejšie, že nejaký komplex pozostáva iba zo zopár prepojených budov ako keby som mal so Snakeom arkádovým spôsobom zdolávať jeden nekonečný level za druhým - áno človek sa nevyhne behaniu po priestoroch, kde už raz bol - ale práve vďaka malej rozlohe môže hneď pokračovať do nových priestorov - celá hra je proste nabitá akciou - takmer stále sa niečo deje.

Ovládanie - vidím, že si ďalší neskúsený človek, ktorý mal MGS v rukách - aj mne prišiel MGS po prvých pokusoch dosť ťažkopádný - nj. konzolovka - našťatie človek si môže navoliť vlastné klávesy na ovládanie. Ad streľba - myslím, že jednou klávesou, ktorú ak držíš, Snake zamieri na nepriateľa a má ho stále zameraného - druhou potom môžeš aplikovať samostatnú streľbu; zasekávanie, resp. prilepenie sa na stenu - s trochou cviku sa ti to nikdy nestane; kamery - sú na radare vidieť - resp ich aktívny uhol, tj kam sa pozerajú; viditeľnosť - je iba 1 alebo 2 lokácie, v ktorých by som želal aby bola kamera ďalej - ale v celku sa nejedná o problém, resp znovu to chce iba trochu zvyku; 1st person - ale áno, ide sa v ňom hýbať - ale musíš tlačítko (v mojom prípade Ctrl) stlačiť 2x za sebou ;-) ; Snake dokáže robiť veľa iných vecí, ktoré sa však človek naučí najmä vo VR misiách, ktoré boli dodávané priamo s hrou (PC verzia, na PS ako samostatná hra) - zanechávanie stôp, využívanie mín, pripevnenie C4 na nepriateľov, odlákavanie nepriateľov, lámanie väzov, alebo iba odtiahnutie nepriateľa na nejaké bezpečné miesto držaním v páke a pod. Ovládanie po troche cviku je v skutočnosti výborné. ;-)
Btw saveovať sa dá, ale hra sa vždy uloží na začiatok lokácie tj - ak sa človeku nepodarí vyriešiť danú úlohu v lokácii a zhebne musí to urobiť odznovu. Na strednej obťiažnosti je k dispozícii aj radar, takže hra je ešte o ďalší stupeň jednoduchšia - na hard a extreme dostupný nie je a napríklad boj s Hind-om je skutočné peklo, ktoré preverí, ako človek dokáže využívať 1st person pohľad. :lol:
Na normálnej obťiažnosti bez bandany alebo stealth generátora prejdem MGS za 3-4 hod čistého herného času - keď som sa snažil o dosiahnutie najlepšieho ranku na extreme difficulty "big boss" tak ten čas bol iba 2hod37min alebo tak nejako + xy ďalších špecifických podmienok.

Znovu som stratil kopec času reakciou na tvoju ostrú kritiku, avšak MGS je jednou z mála hier, ktorá si moju obhajobu určite zaslúži - strávil som pri nej veľa času, prešiel som ju niekoľkokrát a nikdy som sa nenudil - takmer vždy som prišiel na niečo nové. Takže každý, kto by si chcel niekedy zahrať veľmi dobrú hru - skúste MGS a Ajantisove názory ignorujte. :lol:

edit: ešte by som zabudol - 10/10
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Paráda :-P Moc pěkná recenze/dojmy.

CrowX: Taktéž :-P

:lol: :lol: :lol: Ještě se mi snad nestalo, abych četl dvě úplně protikladné recenze/názory/dojmy a oba dva se mi líbily :lol:

Někdy budu muset MGS konečně dohrát - zatím to bylo vždycky jen demo :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Ajantis: teda, jsi fakticky masochista :-D .

Hmm, já po zkušenostech z Nocturna, MGS a tak trochu i Alone in the Dark 4 téměř definitivně zanevřel na akční hry, kde pevná/divně skloněná kamera sice neustále snímá hrdinu ze všech možných úhlů, ale to co vidí on (tedy hlavně nepřátele), prostě nevidíte. Tohle je naprsotá desginérská zhovadilost! Je to prostě ŠPATNĚ! :evil: Vždyť i ve starých 2d hrách toto pravidlo obvykle ctili, jenže pak přišla cool-3d-kamera-orientace-sice-na-hovno-ale-vypadá-to-jako-film. Jak se mám před někým schovat/někoho zabít, když ho nevidím?! Skvěle rozjeté Nocturne to zabrzdilo, a od MGS mě to odradilo úplně hned zezačátku, bleh :-? .
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

CrowX píše:častokrát je človek vystavený slovám, v ktorých ten pátos je, ale nikdy nemôžeš povedať, že zároveň nie sú určitým spôsobom pravdivé.
Ano, ta pronášená noudra jsou často určitým způsobem pravdivá. Ale co z toho? Pravdivost dialogů kvalitu nezaručí. Já tahle polopatická a rádobydojemná moudra opravdu nemusím.

S kvalitním dabingem souhlasím. I když chvílemi mi konkrétně u Snakea přišlo, že je až příliš dramatický a nepůsobí úplně přirozeně. Ale obecně kvalitní je.
Ovládanie - vidím, že si ďalší neskúsený človek, ktorý mal MGS v rukách
Nejsem si jistý, v čem přesně spočívá ta má nezkušenost, ale hra by měla být určitě přístupná i "nezkušeným hráčům", aby se ti po celou dobu hry nemuseli kvůli ovládání nervovat. Ale konverze her od Konami jsou proslulé svým aroganntím přístupem k hráčům.
O některým vychytávkám v ovládání, které zmínils, opravdu nevím. Jenže stejně mi není jasné, k čemu by mi byly (třeba to odtažení mrtvoly nepřítele), a ani jak jsem na ně měl přijít. Pokud obsahuje hra zajímavé možnosti, měla by nutit k jejich využívání a také o nich hráči říct. MGS na střední obtížnost, která mi pro to přjde dostatečná, nečiní ani jedno. Dle mého je ovládání opravdu hrozné.

V zásadě se diváš na každý aspekt MGS úplně z opačného pohledu jako já. Jo, proč ne, MGS se zjevně někomu líbit může, já to ale naštěstí nejsem. :-)
Uživatelský avatar
90210
Sigilan
Příspěvky: 131
Registrován: 22.8.2007 21:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Serie Metal Gear Solid

Příspěvek od 90210 »

sorry ze vytahuju tento uz ponekud vytuhly topic, ale pro me je metal gear solid dost mozna vubec nejlepsi hra, kterou jsem kdy hral. ma skvely odstupnovany storytelling, stylovy design vsech lokaci, dialogy nesklouzavaji do klise a hlavne - hra ma tah na branu. je to jedna z mala her, ktera neztraci dech a udrzuje hracovu pozornost po celou dobu hrani. hral jsem uz hrozne moc her a nektere mely fantasticky nastup, prvni dojem byl neuveritelny, ale tyto hry casem ztratily na intenzite a dohrat je bylo uz casto jen povinnosti (bylo to trochu u jagged alliance 2, druha pulka, ale ne zaver samotny u deus ex, extremnim pripadem je baldur`s gate 2 atd.). prave toto pohlceni hrou je pro me to nejdulezitejsi, mam rad kratsi, ale o to intenzivnejsi zazitky. a na zazitek s metal gear solid proste nezapomenu.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

"90ti minutové animačky v MGS4? Nesmysl!"
asistent produkce MGS4 píše:A to jsem měl za to, že mají hráči rádi dlouhé konce!
Och, ještě se mi oči zalévají krví, když si vzpomenu na konec MGS. A další japonské klasiky jako Ico nebo Shadow of Colossus na tom nejsou o mnoho lépe. Když se k tomu ještě připočte častý prasácký zvyk nemoci to video ukončit.... :hand:
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Re: Serie Metal Gear Solid

Příspěvek od sevencreature »

Ajantis: Podle všeho se zdá, že je MGS4 "nejMGSovatější" MGS ze všech MGS. Čili tvoje nejhorší noční můra (možná) :mrgreen:

Přiznávám, že mě těch údajných 90 minut videí ve hře docela láká :think: Třeba se dočkáme za pár let i PC verze :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“