Upadající herní svět
Moderátor: sevencreature
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
MCZ: Ve Warcraft 3 byly nějaké RPG prvky? Kde? Já si nějak nevšimla...pokud tedy nemáš na mysli to, že postavy mají nějaké schopnosti a přibývají jim do nich jakési body - ale toto imho opravdu nejsou RPG prvky...
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
Yachiko: RP myslíš Role Play? Co jsou tedy ty RPG prvky? Tedy, dle Tebe..jelikož vše je subjektivní a já tam RPG prvky nevidím, ani kdyby mi dali do očí Hubbleův teleskop.
yenn: Aha:), PR materiály by udělaly i z Dooma adventuru:).
yenn: Aha:), PR materiály by udělaly i z Dooma adventuru:).
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Tak vysvetlenie...Vampiria píše:Yachiko: RP myslíš Role Play? Co jsou tedy ty RPG prvky? Tedy, dle Tebe..jelikož vše je subjektivní a já tam RPG prvky nevidím, ani kdyby mi dali do očí Hubbleův teleskop.
RPG prvky - RPG prvky sú podľa mňa tie základné veci, vyskytujúce sa v RPG každej hre ako napr. levelovanie postáv, questy apd... t.j. hra, kde sa mi leveluje postava tď je imho hra, ktorá má RPG prvky...
Ale RP prvky... Role Play ... to sú iho veci, ktoré sa nevyskytujú ani v niektorých RPG hrách... alebo úplne v minime... a čo si pod nimi predstavujem? Schopnosť mať presvedčenie postavy správať sa podľa neho, viacej možností ako doriešiť určité situácie proste simulácia nejakého určitého charakteru postavy...
Čiže, aby sme sa vrátili k Warcraftu... to že má RPG prvky je neodškriepiteľné, ale RP prvky som v ňom teda rozhodne nevidel a na 100% tam nie sú...
- Sadako
- Sigil Team
- Příspěvky: 4552
- Registrován: 25.9.2005 12:58
- Bydliště: Sigil
- Kontaktovat uživatele:
MCZ: Ale já tohle jako RPG prvky prostě neberu, tedy je pro mne osobně, takové hry jako Warcraft 3, nemají.
RPG - Role Playing Game - pohybování se v určitém světě a prožívání nějaké své "role". Levelování ani sbírání XP mi tam moc nesedí..a také existují RPG, kde se neleveluje, nejsou tu klasické zkušenostní body, např. systém Fate (se kterým jsem se setkala poprvé včera na Ravenloftu s Vlasákem:)) - název označuje právě ony Fate body, které se získavají za užití určitých aspektů (vlastností) postavy a které můžete vzápětí zase dát do užití nějaké dovednosti. Postavy se nevyvíjí tradičně, jen občas získají navíc nějaký bod do aspektu a celkově je to velice volné - člověk si může udělat postavu přesně takovou, jakou chce - ony vlastnosti i dovednosti (o věcech jako je historie postavy ani nemluvě) si vymýšlí sám. To jsou dle mého pořádné RPG prvky.
RPG - Role Playing Game - pohybování se v určitém světě a prožívání nějaké své "role". Levelování ani sbírání XP mi tam moc nesedí..a také existují RPG, kde se neleveluje, nejsou tu klasické zkušenostní body, např. systém Fate (se kterým jsem se setkala poprvé včera na Ravenloftu s Vlasákem:)) - název označuje právě ony Fate body, které se získavají za užití určitých aspektů (vlastností) postavy a které můžete vzápětí zase dát do užití nějaké dovednosti. Postavy se nevyvíjí tradičně, jen občas získají navíc nějaký bod do aspektu a celkově je to velice volné - člověk si může udělat postavu přesně takovou, jakou chce - ony vlastnosti i dovednosti (o věcech jako je historie postavy ani nemluvě) si vymýšlí sám. To jsou dle mého pořádné RPG prvky.
Naposledy upravil(a) Sadako dne 4.8.2006 0:28, celkem upraveno 1 x.
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
No ono už samotný termín RPG bol časom vzhľadom na to aké veci pod touto hlavičkou vzniklai deformovaný... keď tam vidíme spojenie "role-play", tak by malo skutočne ísť o hranie nejakej role v nejakom svete v nejakom čase a v nejakom etc... lenže pri mnohých keď teda chcete, tak "RPG" sa niečo takéto objavuje v zvláštnej forme alebo takmer vôbec... napríklad IWD1... vďaka čomu by ste túto hru označili teda ako RPG? Vďaka príbehu? Vďaka questom? Lebo tam máte jednu rolu - rolu dobrodruhov, ktorý sa zobrali a išli na expedíciu a blablabla... ale nijak tú rolu nerozvíjate... všetko sa deje tak ako vám hra prikáže a nemáte skoro žiadne možnosti sa nejak po RP stránke angažovať... a aj tak je táto hra nazývaná ako RPG... a to nie nejahoršie, ale vysoko hodnotené...
Tak akou definíciou RPG sa máme teda riadiť... alebo to je zase už o subjektívnom pohľade... ja som ten svoj už vyššie napísal...
Tak akou definíciou RPG sa máme teda riadiť... alebo to je zase už o subjektívnom pohľade... ja som ten svoj už vyššie napísal...
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Vampiria: asi jsem to špatně popsal - myslel jsem samozřejmě vývoj vlastností postavy (často založený právě na sbírání nějakého druhu xp), ať už to je klasické levelování, tebou zmiňovaný Fate (podobné systémy jsem v PCRPG viděl třeba v SS2 nebo VtM - Redemption) nebo něco jiného.
Vezmu za příklad třeba Diablo - akční RPG, to "RPG" v názvu žánru asi jen pro ten vývoj vlastností postav (jak bohatý a propracovaný je, to nevím, nehrál jsem). W3 ten vývoj taky má, je hodně omezený, resp. nejde řídit skoro vůbec, ale "něco" tam je. Taky se mi příčí nazývat to RPG prvky, ale dívám se na to jako "jen RPG prvky", prostě nic velkého .
Vezmu za příklad třeba Diablo - akční RPG, to "RPG" v názvu žánru asi jen pro ten vývoj vlastností postav (jak bohatý a propracovaný je, to nevím, nehrál jsem). W3 ten vývoj taky má, je hodně omezený, resp. nejde řídit skoro vůbec, ale "něco" tam je. Taky se mi příčí nazývat to RPG prvky, ale dívám se na to jako "jen RPG prvky", prostě nic velkého .
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Hm, tradiční dilema, zda se má pojem vykládat tak, jak byl původně zamýšlen, nebo tak, jaký obsah získal v průběhu času. Je na každém zvlášť, jak se rozhodne. Dnes se za RPG hry většinou označují hry mající ty prvky jako vývoj postav, získávání questů atp. Dříve vypadaly RPG hry trochu jinak, za pár let si pod pojmem RPG představí hráči třeba zcela něco jiného. Tento vývoj významu slov ale platí všude. Samotný pojem "Role-playing game" je hodně neurčitý - vždyť i v Half-Lifu se vžijete do role někoho jiného, jehož cesty dále určujete.
ad RPG - jistý rámec-nerámec dávají RPG mnohé teorie, které mají dost zastánců a odpůrců. Pakliže člověk vyslechne obě strany, pak se možná i dobere toho, co RPG vážně je - resp. spíš "co RPG asi může být".
http://www.indie-rpgs.com/articles/1/
http://www.d20.cz/index.php?p_main=1000 ... ow&id=1693
http://www.indie-rpgs.com/articles/1/
http://www.d20.cz/index.php?p_main=1000 ... ow&id=1693
- yenn
- Sigil Team
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.9.2005 23:13
- Bydliště: pod tisíciletým dubem
- Kontaktovat uživatele:
Za RPG bych považoval hru, která dává hráči možnost vžít se do postav s různými povahami a tyto povahy projevovat. Přičemž fakt, zda rozseká potvoru mečem, či z ní udělá jahelníček pomocí luku, pro mě hraje v charakteru postavy až poslední roli. (dle toho by IWD mohla být onou akcí s prvky RPG)
Leč názory jsou různé:
Leč názory jsou různé:
Tak to vidíte, včera a předevčírem jsme vlastně vůbec nehráli RPGOtakar Schön v preview na Dungeon Lords píše:Tyto dva elementy, boj a vývoj postavy, tvoří základ všech her na hrdiny. Pokud vám někdo bude říkat, že nejdůležitějším elementem RPG je příběh, pošlete ho hrát Under a Killing Moon nebo Siberii.
Horoskop stojí drachmu a je o drachmu předražený. [Quintus Ennius]
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor na RPG je zřejmě stejný jako Yennův. Nejdůležitější je naprosté sžití s postavou, abych věřil, že v té hře jsem vlastně já. Postava má dle mého vkusu nějaký charakter, který mi umožňuje odlišně řešit všechny herní situace.
Z toho pohledu je IWD opravdu akční hra s RPG prvky - jsou tu velmi omezeně obsaženy určité prvky vyskytující se i v RPG - vývoj postav, pár možností v řešení některých úkolů... A včera/předevčírem jsme naopak hráli pořádně hard-core RPG.
Z toho pohledu je IWD opravdu akční hra s RPG prvky - jsou tu velmi omezeně obsaženy určité prvky vyskytující se i v RPG - vývoj postav, pár možností v řešení některých úkolů... A včera/předevčírem jsme naopak hráli pořádně hard-core RPG.