Stránka 3 z 5
Napsal: 20.7.2006 21:03
od obi
yenn: díky moc za odkaz
Napsal: 21.7.2006 12:26
od Dalcor
Co se týče demage zbraní - větší demage v základu neznamená výhodu. Výhodnost zbraně se určuje něčím jiným. A nárust základní damage je prostě šílenej nápad ktery by IMHO rozbalancoval hru. V tom souhlasím s Vlasákem. Menší dmg je někdy více. Navíc jak odůvodníš že hvězdice má vetší demage než šipka´?
Co se týče širokého meče - tento termín je požíván ve spojení dvou zbraní - prvních mečů z doby okolo 8 století, kdy měly širokou pádnou čepel, s malou záštitou. Druhý termín se vztahuje k rytířským mečům z přelomu 15 a 16 století, které měly širší čepel než tehdejší zbraně které přišli do módy.
Co se týče zvláštních zbraní - jejich zapojení do hry je dost zvláštní. Musíš to propojit s kulturním prsotředí. I fantasy má své zákonitosti.
Vlasáku, ale no tak já a expert na zbraně??
Napsal: 21.7.2006 12:48
od Arthalion
Dalcor píše:Musíš to propojit s kulturním prsotředí. I fantasy má své zákonitosti.
Dajme tomu, ze pravidla fantasy su dost flexibilne, pretoze samotne fantasy pochopitelne realne nie je.
Ale je pravda, ze so zbranami to ntreba prehanat, aby sa nevytvoril nechutny gulas ako tomu bolo v Diable, kde nahadzali snad vsetko co nasli.
Myslim si vsak, ze zbrane, ktore som spominal, by mohli byt v hre celkom zaujimave a mohli by mozno najst aj svoje opodstatnenie a konecne sa pokusit o nejake rozumnejsie zaclenenie do hry v ramci zbrani, aby sa nestalo, ze onedlho bude niekto chciet do hry vsadit zakriveny krompac +3, ked existuje este mnoho cakajucich skvelych cepeli.
Napsal: 21.7.2006 16:46
od Vlasák
Dalcor píše:Vlasáku, ale no tak já a expert na zbraně??
Ale no ták, za to se nemusíš stydět
Arthalion píše:Dajme tomu, ze pravidla fantasy su dost flexibilne, pretoze samotne fantasy pochopitelne realne nie je.
Jo, ale tady jde o konkrétní setting, o FR. Což ale ničemu nebrání - exotické proudy tam taky jsou (Kara-Tur, Thay,...) a sféry jsou všepřítomné
Jen je to tam třeba patřičně zdůvodnit, proč se ta zbraň vyskytuje v "klasických" končinách Faerunu...
Napsal: 21.7.2006 17:55
od Arthalion
http://en.wikipedia.org/wiki/Falx
Tu najdete vsetko potrebne o falxoch, rhomphaiach a podobne ;).
Tematicky by mohli byt tieto mece priradene k niecomu divokemu, kedze nositela tychto zbrani neboli ziadne "paratka".
Doplnim len kratku informaciu, ze zbrane ako rhomphaia boli velmi flexibilne, lebo sa dali dobre pouzit aj proti kavalerii. Mimochodom, udajne sa s tym vynikajuco odsekavali koncatiny a hlavy. To iste sa da povedat aj o falxe (jeho tvar je zahnuty smerom do vnutra)
Jeden tucny pan s falxom:
http://www.larp.com/legioxx/falxcut1.jpg
Falcata je dalsia zbran so silnym ucinkom, pretoze je tvarovana za ucelom dosiahnutia co najvyssej udernej sily:
http://en.wikipedia.org/wiki/Falcata
http://swordforum.com/swords/historical/falcata.html
http://www.aurorahistoryboutique.com/A000044.htm
Mimochodom, bola to oblubena zbran Alexandra Macedonskeho.
Napsal: 24.7.2006 9:18
od obi
[quote="Arthalion"]
http://en.wikipedia.org/wiki/Falx
Tu najdete vsetko potrebne o falxoch, rhomphaiach a podobne ;).
quote]
no, o těchto zbraních popřemýšlím až v nějakým patchi, pač bysme to s takovou nikdy už nevydali:-)
Napsal: 24.7.2006 13:13
od BGslayer
Zdravim, tak už jsem zpět...
Předměty... No, všechny ty magické co jsme vytvořili jsou c pořádku a zapadají do hry... Těch je asi 150...
Co se týče novejch - četl jsem, že tu Arthalion psal o nových typech - když mě pošleš více informací - není problém daný předmět do hry ještě přidat... Co se týče těch nových předmětů - ještě nejsou začleněny do hry - zatím jsou pouze ve hře ty magické zbraně. Není problém to předělat - ale určitě nesouhlasím s odstaněním trojzubce - souvisí s příběhovou linií...
Hvězdice máme 4 klasické( +1,+2,+3) + 3 magické nebo vylepšené - jako např. Vrací se do ruky nebo hození 2 zaráz...
Široký meč by se mohl zaměnit za ten Falx.... (Ale nevím jak by měl být silnej
)
Napsal: 24.7.2006 17:05
od Arthalion
BGslayer: Ak by sa mal falx dostat do hry, tak si myslim, ze by jeho damage mohol byt rovnaky ako damage kratkeho meca (jednorucny falx nie je velmi dlhy), ale zas by mal rychlost o nieco nizsiu ako kratky mec a mal by bonus na kriticky zasah.
Ale bol by som rad, keby to Dalcor okomentoval, lebo moje znalosti pravidiel su velmi male.
Napsal: 24.7.2006 17:06
od BGslayer
No, velice mě zaujal Falx, Falchion, Kopesh - to budou další nové předměty...
Jinak Trojzubec, sudlice, píka, široký meč se pouze upraví jinak zůstane...
Hvězdice mají omezenej počet - max 5... Takže pochybuju, že to někdo vymění za meč
Jinak tohle vše ja na Obim, takže se obraťte na něj...
Nové a opravené předměty sem pošlem hned jak budou hotovi...
Arthalion píše:BGslayer: Ak by sa mal falx dostat do hry, tak si myslim, ze by jeho damage mohol byt rovnaky ako damage kratkeho meca (jednorucny falx nie je velmi dlhy), ale zas by mal rychlost o nieco nizsiu ako kratky mec a mal by bonus na kriticky zasah.
Ale bol by som rad, keby to Dalcor okomentoval, lebo moje znalosti pravidiel su velmi male.
Informace a vlastnosti o novech předmětech už mám, ty opravené, které sem pošlem by už měly být v pořádku, pokuď tam stále bude nějaká chyba, věřím, že nás informujete...
Napsal: 24.7.2006 19:57
od Graveddigazz
mno...Já bych udělal nějakej luk kterym by se dalo na blízko bojovat stejně jako na dálku (ale osobně nevim jak
)
jinak hvězdice je dobrý napád(dal bych nake bonusy pro mnicha)
nebo nejake Halabartny ktere se daji nosit spolu se štítem(vzpomínka na tower guardy v LotR:BfME)-samozřejmě že by to postavu která by takto bojovala muselo nějak zpomalovat to same kopi a štít byla dříve obyčejná kombinace,
trojzubec-to by chtelo boha Poseidóna...
Napsal: 24.7.2006 20:06
od Zakat
Mno, nové typy zbraní jsou fajn, ale co by se líbilo hlavně mě, je více předmětů daného druhu.
Příklad: 99% Paladinů používá už někdy od půlky SOA Carsomir +5....ale bylo by super, kdyby byla nějaká alternace k takovým předmětům a ne aby každý mág mosil Róbu Vecny.
Napsal: 24.7.2006 20:31
od BGslayer
Zakat píše:Mno, nové typy zbraní jsou fajn, ale co by se líbilo hlavně mě, je více předmětů daného druhu.
Příklad: 99% Paladinů používá už někdy od půlky SOA Carsomir +5....ale bylo by super, kdyby byla nějaká alternace k takovým předmětům a ne aby každý mág mosil Róbu Vecny.
Tak to je přesně to co jsme už udělali... Tyto předměty už jsou hotové a jsou začleněny do hry, jak už jsem řekl je jich 150... A najdeš tam i alternaci k carsomiru i k róbě vecny...
Napsal: 24.7.2006 21:29
od Zakat
BGSlayer: Tak to je paráda
AD Široký meč (Broad Sword) - Široký meč-Broad Sword
Široký meč je těžký armádní meč s dvojsečným ostřím. Celková délka meče je asi tři a půl stopy a meč je navržen většinou pro sekání. Většina širokých mečů má jílec s košem nebo chránič ruky ve tvaru ulity. Je to oblíbená zbraň jízdy a je známý v různých kulturách pod různými jmény, obvykle závislých na tvaru jílce. Košový jílec širokého meče dává bonus +1 pro manévr Odrážení. Navíc může být košem veden útok při bitce, jako by to byla kovová rukavice (viz PHB, Kapitola 9).
"Široký meč je stejně rychlý jako dlouhý meč a způsobuje porovnatelné zranění cíli lidské velikosti, ale chybí mu stejná schopnost proti větším nestvůrám. Jeho výhody v odrážení a v boji z blízka jsou dobré, ale jestliže nechce dobrodruh provádět s mečem takovéto finesy, je lepší dlouhý meč nebo bastard. Avšak někdo, kdo se rád vytahuje, nějaký chvastoun, má široký meč v oblibě.''
-- Rushlight z Tethu, Hraničář
Překopírováno z Arms and Equipment Guide(odkaz se válí někde v tomto tématu)
Jen pro pořádek...
Napsal: 25.7.2006 10:25
od Vlasák
Zakat: jen taková menší vsuvka - zrovna Carsomyr je správně v tom, že paladin od půlky hry bojuje výhradně s ním. Je to totiž prakticky integrální součást jeho povolání (dalo by se i říct, že daná pravidly) a on by nepsaně řečeno měl od doby, kdy ho získá, bojovat pouze s ním...
Napsal: 25.7.2006 10:38
od Dalcor
Zakat - Arms and Equipment je dosti zajímvá kniha, asi proto že ji psali herní návrháči a ne historici. Doporučuji Encyklopedii zbraní a zbroje, vydalo nakladatelství Libri. Stojí asi 200 Kč :)
Holy Avanger je meč, který propůjčuje řečeno herními pravidly Paladinovi takové dovednosti,že by ho neměl z rukou odložit. Jsou ejdno, Holy Avanger (Carsomyr) je prodloužením paladinovi vůle, je nástrojem morálky a spravedlnosti. Je symbolem paladinovi víry v dobro, morálku a spravedlnost a jeho boje za tyto ideály. Tak proč by ho odkládal :)
Pokud chceš ekvivalenty Paladins Handbook nabízí další Holy meče s jinými funkcemi než je Holy Avenger.
A dále je to 2E Book of Artifacts určená k tvoření artefatků.