Ale teď važně : nejlepší díl samozřejmě neexistuje, každému se líbí nějaký jiný. Co můžeš říct, je, že mě se líbí ten a ten díl. Ale je jasné, že spousta lidí nebude souhlasit. Takové velkohubé kecy, co jsi napsal, to jen ukazuje tvojí inteligenci.
Vidíš ? To je přesně ono. Tobě se nelíbí, ale když si přečteš nějaká zahraniční fóra, tak zjistíš, že VI je vysoko hodnocena, a dost často je vidět určitá nechuť k "novým" dílům FF (VII a výš)
Nanaki: Předpokládám, že už jsi dohrál FFXII. Jaké jsou dojmy? Na FF fórech jsem viděl, že po počáteční euforii začali někteří tvrdit, že to není tak skvělé a někteří dokonce, že je to až na grafiku úplně o ničem. Co ty na to?
Obávám se, že to budu muset potvrdit. Vezmu to postupně :
Grafika - tam se opravdu moc říct nedá, ta je krásná, jak bylo vidět třeba v demu.
Hudba - nepamatuju si skoro žádné skladby, takže z toho plyne, že nic extra se čekat nedá. Na druhou stranu, doplňuje hru, což je vlastně její účel, takže budiž.
Souboje - mě osobně se SS líbí, je to prostě změna. Když se v něm člověk trochu povrtá, a pochopí, tak s ním bude spokojený. Jenom je tam pár nevyrovnaných věcí. První jsou Mist Knack, neboli limity. Jsou účinné, ale musí se chinovat s ostatními postavami, protože zase nejsou TAK moc účinné. Problém je, že spotřebují všechny SP, co postava má, takže pokud náhodou bitva ještě neskončí, jsou celkem problémy, Ethery, jako v téměř každé FF, se shání celkem blbě. Další problém jsou Espeři. Pravda, velice efektní, jenže to je asi tak všechno. Pořádně vytrénované postavě se ani zdaleka nevyrovnají, takže není vlastně žádný dúvod je používat.
Postavy - je jich celkem 6, plus se občas (často) připojí nějaká "navíc" jako Guest. Pokud znáš FFT, tak víš, funguje to přesně stejně. 6 postav se dá snést, pokud jsou dostatečně pestré a zábavné. Což ale tady platí tak napůl. Co je ovšem podle mě větší problém, je jejich implementace do příběhu. U půlky postav je dobrá, ale ta druhá... Hlavně Penelo - kromě jednoho štěku (no, možná dvou) na začátku nemá ve hře vlastně žádnou roli. Bohužel se to týká i Vaana - v okamžiku, kdy se do party připojí Ashe, by tihle dva mohli jít s klidem domů, nic by se nezměnilo. Je celkem zajímavé sledovat, jak se liší třeba Xenosaga, kde každá postava má svůj účel a vlastní důvody, proto, co dělá...
Příběh - hlavní zápletka je "klasická", tzn. neoriginální, ale poměrně zajímavá. Jenže by to trošku potřebovalo rozepsat, o spoustě věci se nedozvíš, proč se vlastně dějí. O problémech postav jsem již napsal. Někdy jsem měl dojem, že "někdo" si pořádně zastříhal, což je asi škoda. Hra je dlouhá, to ano, ale značnou část strávíš přesunem odněkud někam. Sice v krásném prostředí, ale pořád je to jen přesun. Osobně bych to právě tady trochu pročistil a příběhu bych se věnoval trochu víc.
Posilování - vrátily se klasické levely. Schopnosti a i dokonce výbava se získává z License gridu. Opět odkážu na jinou hru - Digital Devil Saga II, hodně se tomu podobá. Jen s tím rozdílem, že když se u equipu (což není problém, bodů je dost), tak si taky ten kus výbavy musíš najít (což být problém může). Jinak je to ale zajímavý systém, jen bych například já trochu rozvedl, zejména v oblasti "pasivních" schopností, ty chybí celkem dost...
No, i přes to, co jsem napsal, je FFXII hodně dobrá hra. Problém je, že sama série nastavila laťku tak vysoko, že občas sama má problémy jí překonat, jako například teď . Rozhodně si jí ale zahraj, litovat nebudeš. Btw : už se tak trochu šušká o FFXII International (jako byla i FX), tak třeba tam "opraví" nějaké chybky, co jsem psal.
SO3 samozřejmě znám. Rozhodně to zkus, hodně dobrá hra.
Ja som hral len FF VIII a presiel som ho asi 7-9 krat.. FF VIII spravili najlepsie zo vsetkych FF lebo to ma najlepsi Pribeh, nieje to spravene na sposob Manga (je to spravene na Europsky styl) a velmi dobre to spravili graficky (oproti ostatnym dielom, hlavne videa)
Earth my body, Water my blood, Fire my soul, Air my breath...