Stránka 1 z 2

Pár otázek na zamyšlení (dlouhé, spoilery)

Napsal: 4.8.2006 18:37
od Duke
Zdravím,

Právě podruhé hraju PS:T a nejsou mi jasné minimálně dvě věci ohledně příběhu, protože jsou tyto otázky netriviální a dlouhé, zakládám pro ně nové téma.
Prošel jsem si všechny možné informace co jsem kde našel, ale pokud jsem nějaké odpověďi našel, byly přinejlepším dost neuspokojivé.
Jsou to spíš věci na zamyšlení, težko říct jestli vůbec nějaké "oficiální" odpovědi jsou, klidně napište vlastní nepodložená vysvětlení, pokud jsou kompatibilní s tím co je dáno.

(TO = Transcendent One, TNO = The Nameless One)

K první otázce:
Z nápisů na zádech TNO:
And whatever you do, DO NOT tell anyone WHO you are or WHAT happens to you, or they'll put you on a quick pilgrimage to the crematorium.
Co vlastně TNO chce? Vývoj příběhu naznačuje: pokud možno znovu se sjednotit se svou smrtelností -> zemřít. Copak by zmíněné krematorium nebylo taky řešení? Pokud chce zastavit zlo které se děje s každou jeho smrtí, tak by to mělo být dostatečné, odčinění je stejně nemožné a žádné jiné zakončení se o něj ani nepokouší. Ostatně ani Transcendent One nechce "úplnou" smrt TNO (kvůli spojení které by způsobilo i jeho smrt -- stíny posílá aby u TNO způsobil ztrátu paměti, nesnaží se ho zničit), takže i tak by TNO možná TO dost zatopil. Ani by to nemuselo být krematorium, např. Lothar může TNO zničit taky, když se naštve. Bylo by to takhle příliš jednoduché, nebo je nějaký důvod ke konfrontaci s TO?

A druhá:
Proč poslední inkarnace TNO už neztrácí paměť? V PS:T je to zmíněno několikrát, nenašel jsem pořádné vysvětlení. Nejblíž k vysvětlení má záznam z deníku paranoidní inkarnace:
There is NOTHING he can do. Memories are GONE, he says, NEVER to return. He says/lies and tells me this is what he told me! LIES! He says my mind is WEAKENING from every death! LIES! He sat there, BETRAYING my CONFIDENCE with every turn.
He says that only after THREE MORE DEATHS, THREE MORE LIVES will I gain the benefit of keeping my memories, but that I, MYSELF, I will DIE when I die. DIE! How can one be immortal and still DIE?! He could not answer, so he was of NO USE. I BUTCHERED him so that no other incarnation will ever benefit from his USELESSNESS.
Zábavně to dodržuje Rule of Three, ale proč až po dalších třech smrtích? Co se změnilo? Dokonce Transcendent One je překvapen když se dozví že TNO už neztrácí paměť, viz možný průběh závěrečného dialogu:
The Nameless One: "You said we share a link, you and I."
Transcendent One: IT IS OF *NO* CONSEQUENCE.
TNO: "Wait... those shadows you sent against me -- they never succeeded in killing me... but that was never their *purpose,* was it? They only 'kill' me to make me forget."
TO: THERE IS *NOTHING* IN YOUR SHELL OF A MIND THAT IS OF CONSEQUENCE, BROKEN ONE.
TNO: "Except one thing - now I know where you are and what you are, I could tell others, or find you again myself. One day I might remember how to reach you, and you will have to face me again. That's why you want me to forget, isn't it?"
TO: I SEE TIME'S BLADE HAS NOT BLED YOUR MIND OF ALL REASON. MY PURPOSE WAS ALWAYS SUCH: TO MAKE YOU FORGET.
TNO: "But *why?* Why do-"
TO: BECAUSE I NEVER AGAIN WISH TO SUFFER YOUR *PRESENCE,* BROKEN ONE. YOU ARE AN IRRITATION, A REMINDER OF WHAT LIFE ONCE WAS, AND I DETEST SUCH REMINDERS. I WISH TO BE LEFT IN PEACE IN MY FORTRESS.
AS YOU HAVE FORGOTTEN ME, I WISH TO FORGET YOU. FOREVER.
TNO: "But I no longer forget when I die. Perhaps once, but no longer."
TO: YOU LIE. YOU HAVE ALWAYS FORGOTTEN. AND I HAVE ALWAYS REMEMBERED. IT WAS ALWAYS SUCH.
TNO: "'Always' doesn't mean what it once did. I have died, time and again, and my memories have returned to me."
TO: YOUR DECEPTIONS WILL NOT *SHIELD* YOU HERE, BROKEN ONE.
TNO: "It is the truth. Killing me won't stop me - because killing me doesn't make me *forget* anymore. I'll know you always, I'll remember everything you've done, how to reach here, and eventually, how to destroy you."
TO: THEN I SHALL IMPRISON YOU, NAMELESS ONE. IF YOU WILL NOT FORGET, THEN I SHALL NOT ALLOW YOU TO BE FREE.
TNO: "But I already escaped from that crystal prison you threw in my path. You can't kill me, you can't hold me, and you can't make me forget myself any longer."
TO: THEN I WILL FEED YOU TO THE SHADES. I WILL DEFEAT YOU HERE, THEN CAST YOU INTO THE SHADOW GALLERIES, WHERE THEY MAY FEED ON YOU. THEY WILL KILL ACROSS THE SPAN OF SEVERAL ETERNITIES. YOU SHALL *NEVER* WALK THE PLANES AGAIN.
(konec dialogu už není relevantní k otázce, ale pro zajímavost... :))

Narazili jste někdo na vysvětlení?

Napsal: 4.8.2006 18:53
od Ralion
1: samozdřejmě nechce si dělat kariéru jako žadatel v abyssu ;-) , jednoduše řečeno musí se očistit než zemře

Napsal: 4.8.2006 21:37
od Idaho
1: Podle mě je to jako s pílířem lebek, když tě sežere obživneš ale některá poškození zůstanou a tak kdyby šel do pece kde by ho spálily na prach, probudil by se taky ale byl by na tom DOST zle

2: Tak to nevím, taky by mě to zajímalo, možná to má nějakou souvislost s Deinorrou

Napsal: 5.8.2006 14:25
od Duke
Ralion píše:1: samozdřejmě nechce si dělat kariéru jako žadatel v abyssu ;-) , jednoduše řečeno musí se očistit než zemře
Takže věčnost jako voják v Krvavé Válce je ještě ta lepší alternativa? :-D Ale jo, tohle vysvětlení bych bral :).
Idaho píše:1: Podle mě je to jako s pílířem lebek, když tě sežere obživneš ale některá poškození zůstanou a tak kdyby šel do pece kde by ho spálily na prach, probudil by se taky ale byl by na tom DOST zle
Tomu nevěřím, regenerační schopnosti TNO nejsou neomezené, viz dialog s Ignusem:
Ignus: *"You are *NOT* immmortal... Ignusssss can KILL you... ssscatter your asssshesss to the windssss..."* You watch as he flings his arms wide, and a HEAT pours from him, so powerful you are forced to shield your eyes - there is a great ROARING, as the air flees past you being drawn into Ignus.
TNO: "Ignus! Stop th -"
As you try to shout at Ignus to stop, the tide of heat turns back upon itself, and a blazing *heat* washes over you. You feel your flesh begin to smolder, then smoke, and the beginnings of PAIN... you clench your teeth, and over the pain, you can hear Ignus cackling... cackling, crackling laughter...
TNO: "Ignus!"
As you shout his name again, the heat dies - as you draw your arms back from your face, you see that your skin has blackened from where Ignus burned it... and Ignus is watching you hungrily. You know, more than anything, that whatever Ignus *is,* whatever power that has embraced him, it has the power to destroy you - if his flames were to kill you, there would be nothing left of your body.

Napsal: 5.8.2006 14:36
od Cesare
Otázka je, nakolik si praktická inkarnace TNO byla vědoma toho, jak se to vlastně s jeho nesmrtelností a TO má, když ten vzkaz budoucím inkarnacím nechávala.
Praktickej sice došel skoro až na konec, ale (je možný, že mi něco uniklo) tenhle vzkaz bylo nejspíš opatření, které přijal před vstupem do Fortress of regrets - a celou pravdu asi zjistil až tam.

Napsal: 5.8.2006 14:54
od Vlasák
Duke: imho TNO nechce smrt jen pro ten pragmatický důvod, aby zemřel. Hledá svou smrtelnost, aby uzavřel ten kruh, který je vytvořen.

Napsal: 6.8.2006 1:53
od drake127
Podle mého je nejhorší možný konec stát se mrtvým králem. Kremace (popř. jiné možnosti smrti) z hlediska "funkce" fungují také (však také skončí hra), ale motivací TNO je poznat svoji minulost a až ve chvíli, kdy ji v podstatě poznal (řekněme tak někde u Ravel) se jeho (hráčovým) cílem stává "to se sebou nějak vyřešit".

Neztrácení paměti je samozřejmě nutné z technického hlediska (počítač tě nemůže praštit palicí do hlavy a způsobit ti amnézii), ale z herního si to vysvětlit také nedokážu.

Napsal: 6.8.2006 2:34
od Calis
Některé věci je lepší nevysvětlovat od toho má člověk fantasii ;-)

Jinak TNO se celou hru jeho cíle mění jak odkrývá spletitý příběh,jak zjišťuje co vše už v předešlých reinkarnacích napáchal,zjišťuje jaký byl a cestou příběhem si vytváří stávající charakter.Na hře si myslím je pravě hezké to že žádný jasný cíl od začátku nemá.

Napsal: 6.8.2006 9:04
od raider
To nestracanie pamati sa da vysvetlit este jednym sposobom. Bezmenny ma predsa pri sebe svoj novy dennik, kde si zapisuje kazdy krok co spravil. Ma svoj dennik = vie o svojich aktivitach pred smrtou.

Napsal: 6.8.2006 14:30
od Duke
drake127 píše:Podle mého je nejhorší možný konec stát se mrtvým králem. Kremace (popř. jiné možnosti smrti) z hlediska "funkce" fungují také (však také skončí hra), ale motivací TNO je poznat svoji minulost a až ve chvíli, kdy ji v podstatě poznal (řekněme tak někde u Ravel) se jeho (hráčovým) cílem stává "to se sebou nějak vyřešit".
To je dobré vysvětlení.
drake127 píše:Neztrácení paměti je samozřejmě nutné z technického hlediska (počítač tě nemůže praštit palicí do hlavy a způsobit ti amnézii), ale z herního si to vysvětlit také nedokážu.
Z technického hlediska to podle mě právě nutné není. Smrt (ztáta paměti) -> game over. Save / load můžeš tak jako tak. Protože jsou každá inkarnace charakterem jiná, tak dává smysl aby další nedostal hrát stejný človek.
raider píše:To nestracanie pamati sa da vysvetlit este jednym sposobom. Bezmenny ma predsa pri sebe svoj novy dennik, kde si zapisuje kazdy krok co spravil. Ma svoj dennik = vie o svojich aktivitach pred smrtou.
Tohle vysvětlení bývalo jako možnost v článku o TNO na wikipedii, ale už ho někdo odstranil (viz diskuse), protože např. v dialogu s TO který jsem vložil v prvním příspěvku (a údajně i v dialozích s Nordomem) TNO jasně říká že si to prostě pamatuje. Krom toho minimálně paranoidní inkranace měl taky k disposici žurnál praktické (a vyjde najevo, že ho zničil).

Napsal: 6.8.2006 18:33
od drake127
Duke píše:
drake127 píše:Neztrácení paměti je samozřejmě nutné z technického hlediska (počítač tě nemůže praštit palicí do hlavy a způsobit ti amnézii), ale z herního si to vysvětlit také nedokážu.
Z technického hlediska to podle mě právě nutné není. Smrt (ztáta paměti) -> game over. Save / load můžeš tak jako tak. Protože jsou každá inkarnace charakterem jiná, tak dává smysl aby další nedostal hrát stejný človek.
Jasně, ale to by ztratilo část atmosféry PST. Hra, ve které smrt hlavního hrdiny neznamená load a v několika případech je to dokonce způsob jak vyřešit quest.

Napsal: 6.8.2006 18:51
od sevencreature
drake127 píše:Jasně, ale to by ztratilo část atmosféry PST. Hra, ve které smrt hlavního hrdiny neznamená load
Hmm, já jsem vždycky loadoval :mrgreen:

Napsal: 9.8.2006 17:49
od Hamster
raider píše:To nestracanie pamati sa da vysvetlit este jednym sposobom. Bezmenny ma predsa pri sebe svoj novy dennik, kde si zapisuje kazdy krok co spravil. Ma svoj dennik = vie o svojich aktivitach pred smrtou.
:lol: Tak tohle je hodně dobrý! Že třeba když se chce dostat do márnice pomocí podřezání od toho chlapíka u vchodu, tak se pak jen probudí a rychle prolistuje deník, aby byl v obraze... :lol:
Calis píše: Jinak TNO se celou hru jeho cíle mění jak odkrývá spletitý příběh,jak zjišťuje co vše už v předešlých reinkarnacích napáchal,zjišťuje jaký byl a cestou příběhem si vytváří stávající charakter.Na hře si myslím je pravě hezké to že žádný jasný cíl od začátku nemá.
Je to dobrý, ale mám strach, že tuhle šablonu najdeš všude... BG... Fallout... Arcanum... :-?

Skoro si řikám, že by bylo hrozně originální udělat RPG, kde by hráč nebyl matenej příběhovýma kličkama, ale odzačátku by znal závěr a jen by k němu bezmocně a nevyhnutelně směřoval. (Jestli už něco takovýho je, co neznám, tak poraďte, prosím).

Napsal: 9.8.2006 17:53
od Elessar
Ehm... nemoze strata pamati nasledovat len po nejakej... ehm... nazvem to definitivnejsej smrti? Resp. po mensej navsteve tienov.... Mozno jasna blbost, nie som v stave to posudit (resp. furt som este neprespal cestu z Francuzska)

Napsal: 9.8.2006 18:12
od sevencreature
Hamster píše: :lol: Tak tohle je hodně dobrý! Že třeba když se chce dostat do márnice pomocí podřezání od toho chlapíka u vchodu, tak se pak jen probudí a rychle prolistuje deník, aby byl v obraze... :lol:
Heh, to by pak nejspíš dopadlo jako Memento :lol: