Družiny na Páteři světa
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
No, protože se čas pomalu začíná přelévat do podzimu a protože ještě chvíli potrvá, než mi přijde Dragon Age, tak jsem si nainstaloval IWD 1.
1. Člověk, válečník, CE
2. Trpaslík, klerik\bojovník, TN
3. Elf, klerik\mág, CG
4. Půlčík, bojovník\zloděj, CE
5. Gnón, bojovník\mág iluzí, CN
6. ? - nejspíš bard.
Co myslíte?
1. Člověk, válečník, CE
2. Trpaslík, klerik\bojovník, TN
3. Elf, klerik\mág, CG
4. Půlčík, bojovník\zloděj, CE
5. Gnón, bojovník\mág iluzí, CN
6. ? - nejspíš bard.
Co myslíte?
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
Re: Družiny na Páteři světa
Hrajem IWD prvýkrát a špekulujem nad svojou prvou partiou dobrodruhov. Keďže si ju oproti BG celú tvorím sám, z toľkých kombinácii rás a povolaní sa neviem rozhodnúť. Experimentom sa nebránim, rád vyskúšam nové rasy alebo povolania, ktoré v BG neboli v podobe NPC docenené (napr. bard). Zatiaľ mám v parte paladina a trpasličieho bojovníka, nad ostanými postavami váham. Rozhodne chcem vyskúšať barda (čo je vlastne kvázi mág) a rangera s lukom, no neviem čo so zvyškom. Oplatí sa multi-class zlodej/mág, alebo radšej dual-classovať zlodeja? Alebo klerik, lepší je pure alebo dual-class z bojovníka? Nikdy som DC neskúšal a dlho som ho zavrhoval, no keďže partiu tvorím sám, je to iné ako v BG. Ako s tým naložiť?
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
Předpokládám, že hraješ IWD2, protože v IWD moc velký výběr není. V tom případě je multiclass a dualclass totéž. Postihy na XP při dualclassu jsem někde vysvětloval (oblíbené povolání se nepočítá, jinak nesmí být rozdíl v levelech víc než jeden). Je třeba si uvědomit rozdíl v pravidlech. S novým povoláním nezačínáš sbírat XP od nuly. Posledních deset levelů získáš nejsilnější schopnosti (v BG nezískáš nic). Nemůžeš si naházet polobohy, ale body máš dané, tudíž třeba u paladina nemůžeš využít jeho potenciál.
Teoreticky se vyplatí dát všem postavám 4 úrovně bojovníka, čímž získáš specializaci na zbraň (+2 dmg) a postava dost zesílí. Prakticky je to pro mága úplně zbytečné a pro zloděje dost těžko proveditelné (oproti BG ti tu nestačí zloděj na 7. úrovni do konce hry). U klerika se to ještě dá podstoupit. Vždycky ale pozor na postihy.
Hraničář je na nic. Je to sice smutný, ale radši si udělej bojovníka/druida, protože bude silnější v boji a bude mít víc kouzel (a bude moct kouzlit hned a dojde dál). (Leda bys hrál jeden mod, který přidává luk a šíp pro hraničáře, i když si myslím, že nedělají, co mají v popisu.)
Podle mého je nejlepší vyrobit paladina, dovést ho na, tuším, 3. úroveň, kde získává různé bonusy a aury a potom už jet jenom bojovníka, který může používat paladinský meč, má auru odvahy a bonus k záchranným hodům z modifikátoru charismy.
Teoreticky se vyplatí dát všem postavám 4 úrovně bojovníka, čímž získáš specializaci na zbraň (+2 dmg) a postava dost zesílí. Prakticky je to pro mága úplně zbytečné a pro zloděje dost těžko proveditelné (oproti BG ti tu nestačí zloděj na 7. úrovni do konce hry). U klerika se to ještě dá podstoupit. Vždycky ale pozor na postihy.
Hraničář je na nic. Je to sice smutný, ale radši si udělej bojovníka/druida, protože bude silnější v boji a bude mít víc kouzel (a bude moct kouzlit hned a dojde dál). (Leda bys hrál jeden mod, který přidává luk a šíp pro hraničáře, i když si myslím, že nedělají, co mají v popisu.)
Podle mého je nejlepší vyrobit paladina, dovést ho na, tuším, 3. úroveň, kde získává různé bonusy a aury a potom už jet jenom bojovníka, který může používat paladinský meč, má auru odvahy a bonus k záchranným hodům z modifikátoru charismy.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Družiny na Páteři světa
Srry, ale hrajem IWD jedničku
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
V tom případě je všechno stejné jako v BG : )
Nejlepší je dualclass z bojovníka na cokoliv.
Nejlepší je dualclass z bojovníka na cokoliv.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Družiny na Páteři světa
Ježiš to viem . Len som chcel poradiť, aké zloženie partie (rasy aj povolania) je dobré si navoliť, keďže jak som čítal, sú tam questy, ktoré mi niekto zadá len v prípade, že mám postavu s konkrétnym povolaním a pod.PostTrauma píše:V tom případě je všechno stejné jako v BG : )
Rozmýšľam o bojovníkovi-klerikovi, ktorý okrem healovania bude ako support tanker k mojim dvom bojovníkom. Z jakého levelu dualclassovať na klerika? Bude stačiť lvl 6 alebo mám ísť vyššie?PostTrauma píše:Nejlepší je dualclass z bojovníka na cokoliv.
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
V Icewind Dale obecně platí, že je lepší mít víc bojovníků nežli kouzelníků.
V závisloti na tom, jak chceš partu vést a jak rychle levelovat máš navybranou (party, které vypíšu jsou moje ověřené):
1)
Human, Fighter
Dwarf, Cleric (ideálněji Fighter/Cleric) - léčba a nic než léčba, maximálně odvracení, ale pak zase léčba.
Halfling, Thief (idelněji Fighter/Thief) - zámky (především), skrývání (druhé v pořadí) a zbytek do pastí. Kapsářství v jedničce nemá smysl, všichni jsou chudí.
Halfelf, Cleric/Mage (popřípadě jakákoli mutace mága nebo mág specialista)
U téhle party je klíčové rozdělení zbraní, abys využil všechen dostupný potenciál, hodně dobře si to rozmysli, ale vzhledem k multipovolání to není příliš složité naplánovat.
2)
Human, Paladin
Dwarf, Fighter/Cleric
Halfelf, Druid
Gnome, Thief/Illusionist
Halfelf, Bard
Human, Necromancer (nebo Elf, Cleric/Mage)
Tahle parta je složitá, ale nic ti neuteče. Nicméně máš jen dva nárazníky. I když si namícháš multipovolání jinak, ale necháš si druida, barda, clerica, tak by ti neměly žádné úkoly utéct. Teď si nejsem jistý, jestli byl nutný i ranger, ale to ti snad někdo poradí.
K tomu dual-classu - v Icewind Dale se mi zdá zbytečný. Vzhledem k tomu, že si děláš celou partu.
V závisloti na tom, jak chceš partu vést a jak rychle levelovat máš navybranou (party, které vypíšu jsou moje ověřené):
1)
Human, Fighter
Dwarf, Cleric (ideálněji Fighter/Cleric) - léčba a nic než léčba, maximálně odvracení, ale pak zase léčba.
Halfling, Thief (idelněji Fighter/Thief) - zámky (především), skrývání (druhé v pořadí) a zbytek do pastí. Kapsářství v jedničce nemá smysl, všichni jsou chudí.
Halfelf, Cleric/Mage (popřípadě jakákoli mutace mága nebo mág specialista)
U téhle party je klíčové rozdělení zbraní, abys využil všechen dostupný potenciál, hodně dobře si to rozmysli, ale vzhledem k multipovolání to není příliš složité naplánovat.
2)
Human, Paladin
Dwarf, Fighter/Cleric
Halfelf, Druid
Gnome, Thief/Illusionist
Halfelf, Bard
Human, Necromancer (nebo Elf, Cleric/Mage)
Tahle parta je složitá, ale nic ti neuteče. Nicméně máš jen dva nárazníky. I když si namícháš multipovolání jinak, ale necháš si druida, barda, clerica, tak by ti neměly žádné úkoly utéct. Teď si nejsem jistý, jestli byl nutný i ranger, ale to ti snad někdo poradí.
K tomu dual-classu - v Icewind Dale se mi zdá zbytečný. Vzhledem k tomu, že si děláš celou partu.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
V IWD toho moc není. Vpravdě asi tak dva questy. Na jeden potřebuješ elfa nebo někoho s vysokou inteligencí nebo moudrostí, nevím přesně - je to hned na začátku ve městě. Druhý je pro druida, tuším, nikdy jsem ho nedělal - je to ogre ve věži, kterého bolí hlava.
Jinak se hodí paladin kvůli meči (jako skoro všude), dobrý je F/T multi-class, F/M dual-class nebo F/C dual-class.
Bohužel si nepamatuju, z jakého levelu je nejvýhodnější dualovat.
Jinak se hodí paladin kvůli meči (jako skoro všude), dobrý je F/T multi-class, F/M dual-class nebo F/C dual-class.
Bohužel si nepamatuju, z jakého levelu je nejvýhodnější dualovat.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
Druid pro splnění 'Ogre questu' není podstatný, protože řešení stejně vyslepičí Arundel v Kuldaharu. Ale myslím, že se druid váže k něčemu jinému, ale opravdu mi to splývá s dvojkou, kde jsou tyto questu nesrovnatelně častější.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
Carlos: Jo, máš vlastně pravdu, ale myslím, že druid ani nemusí za Arundelem a může to vyřešit hned na místě.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Carlos
- Sigilan
- Příspěvky: 1917
- Registrován: 24.2.2007 16:51
- Bydliště: Špína pod špínou
- Kontaktovat uživatele:
Nemusí, ale jedná se o totožný quest, který má smysl jen s druidem v družině. Ostatním se vyplatí prakticky stejně, jestli zlobra sejmou (totéž se týká chytrého skřeta) nebo jestli poběží za Arundelem a strašnou dobu zpět. Zbytečné. Přijde mi, že autoři toho chtěli víc, ale nakonec od toho upustili.
"Hey, sugar, I'm gonna smash you with that heavy truck!"
"That's what I call rough love."
"That's what I call rough love."
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
Tak jsem si zas rozjel IWDII:
Paladin/Fighter - Aasimar
Fighter/Barbarian - Half-orc
Ranger - Wild Elf
Lathander - Aasimar
Rogue - Drow
Sorcerer - Drow
A do toho mody:
Scripts (vypne přepínání zbraní)
Light of Selune
Undead Targos
Ease of Use
CoMStore (nedoporučuju)
Paladin/Fighter - Aasimar
Fighter/Barbarian - Half-orc
Ranger - Wild Elf
Lathander - Aasimar
Rogue - Drow
Sorcerer - Drow
A do toho mody:
Scripts (vypne přepínání zbraní)
Light of Selune
Undead Targos
Ease of Use
CoMStore (nedoporučuju)
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
Re: Družiny na Páteři světa
Ha, tuším tam vidím aj rangera! Myslel som, že toto povolanie sa neteší veľkej obľube, ale v mojej družine dobrý ranger nikdy nechýba. Potom prosím ťa napíš, ako sa osvedčil a ako si ho trénoval, som na to náramne zvedavý.
- PostTrauma
- Sigilan
- Příspěvky: 1256
- Registrován: 6.8.2009 16:02
- Bydliště: Asteroid B-612
Re: Družiny na Páteři světa
Už jsem rangera párkrát hrál. Konec konců v LoS je pro něj pár předmětů, které bych se nebál nazvat nejsilnějšími ve hře : )
Nicméně teď jsem se rozhodl, že místo Lathandera asi vezmu druida.
Nicméně teď jsem se rozhodl, že místo Lathandera asi vezmu druida.
Marně se snažím přijít věcem na kloub, neboť většina věcí klouby vůbec nemá.
- Lucates
- Sigilan
- Příspěvky: 291
- Registrován: 17.3.2008 9:01
- Bydliště: večne na cestách...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Družiny na Páteři světa
Neda mi to...znova som nainstaloval IWD, ked je vonka taketo pocasie, tak ma to nabada hrat IWD miesto BG...dal som sa na najlahsiu obtiaznost s tym, ze si budem len vychutnavat atmosferu severskej sagy...rozohral som to s prestrejsou druzinou:
Clovek, Paladin,
Trpaslik, F/C,
Elfka, F/T,
Gnom, F/M,
snad ma to s touto druzinou bude bavit viac...zatial som sa nikdy nedostal dalej ako do Kuldaharu...
Clovek, Paladin,
Trpaslik, F/C,
Elfka, F/T,
Gnom, F/M,
snad ma to s touto druzinou bude bavit viac...zatial som sa nikdy nedostal dalej ako do Kuldaharu...