Naposledy, když rozehrál jsem první díl Kotor - a už to bude nějaký rok -, jsem skončil na té úvodní stanici. NPCčko vedle mne se rozhodlo z neznámého důvodu umřít v souboji se Sithem, v animaci odběhlo a dveře za ním logicky vybuchly a zablokovaly tuto cestu (pravděpodobně jednu ze dvou). Pár vteřin po tomto jsem nehrál. A pak vypnul hru.
Naposledy, kdy jsem rozehrál Icewind Dale, jsem umřel nudou při prvním velkém questu. Dobrodružství tedy skončilo.
A Baldur's Gate? První díl nabízí ohromující dobrodružné prozkoumávání krajiny, že. Prozkoumávání digitálního plátna s téměř nulovou interakcí, na němž prohání se červená kolečka, vše uspořádáno do obdélníku, tudíž se prozkoumává obkružováním celé mapy až konečně ke středu, a ve výseku minimálního výhledu. Druhý díl? No, snad kdyby mi bylo patnáct šestnáct.
Fallout? Ta zastaralá hra? Fallout 2? Ta trapně vtipná zastaralá hra? Gothic I, II? Jak vlastně lidi mohlo někdy bavit toulat se skřetí zemí, žrát miliardu masa a bilion bobulek, dostávat pochvaly od plochých a úplně monotónních NPC? Gothic 3? Jo... to bylo... hezký tech demo.
Jade Empire, kung-fu psané kokotky.
Mafia? Radši film. The Longest Journey? Pixel hunting, uhádni, co měl vývojář na mysli? Děkuju, adventury ne. Jenže - co takový 3D akčnější Dreamfall? Pobíhání mezi neinteraktivními sekvencemi, kde hovoří postavy bez mimiky, jež spěje k závěru, jak od raného Dostojevského (avšak v dětství párkrát puštěného na hlavičku, později posraného a pochcaného a ubrečeného před popravčí četou).
Total War? Jo, snad kdybych u sebe měl cdčko, nainstaloval bych Rome, dodal mody a svedl pár ohromných bitev rozestaven v šachovnici před lesem plným Galů. Tak bych se zabavil možná i pár hodin, hlavně nerozehrávat kampaň, z té už nikdo dobrou strategii neudělá.
Také jsem zhruba před rokem načal Arcanum, skončil jsem u jakéhosi strážce mostu v prvním městě, kterýžto po mně chtěl donésti něco, co mi z neznámého důvodu nešlo sebrat.
Pathologic? Áno, ještě si vzpomínám na tu hru s agresivními civilisty, která mě vždy po začátku nechala umřít hladem, aniž jsem si někomu mohl říci o skývu chleba.
No One Lives Forever 2, vtipná hra, u které se nezasmějete?
Vampire: The Masquerade - Redemption by se z popisu příběhu mohl jevit báječně, ta fatalická nešťastná láska a upíři, prostě romantická klasika a trocha řezničiny k tomu. Škoda, že stojí celý Redemption za hovno.
Hidden & Dangerous 2? Nějak mi nikdy nešlo do hlavy, PROČ - nechci-li se otravovat u vyčichlé taktické mapy - se musím přepínat mezi všemi svými spolubojovníky a narušovat dojem svižného postupu výsadkové jednotky, namísto aby byli schopni efektivně válčit sami.
Call of Duty, Medály a spol.? Wau wau wauuu! Nuda.
Diablo? Místo klikání myší bych si stejně dobře mohl ťukat na čelo.
Pokud budu chtít blít, okusím svět Oblivionu, svět gumových ksichtů, na něž zoomuje kamera v jediném a nejnezajímavějším úhlu.
Zaklínač?
Pardón, tohle je populární sračka s Geraltem, který zmrtvýchvstal z ráje se svou láskou, opět si vzal zaklínačský meč, rozpomněl si jen na milenku - na Yennefer, Ciri ne -, a začal plnit questy a tím vším popřel svoji osobnost i existenci. Možná proto je takový manipulovatelný debil v době, kdy je hráči vše jasné. Také hra, jejíž designér dovolí staré bábě třeba x-krát vyhodit hráče/profesionálního zabijáka z domu ven, což se vše načítá pár měsíců.
Deus Ex mi, vážně, přišel jako jedna z nejhnusnějších a nejsměšnějších věcí, jimž jsem kdy dal šanci... snad kdybych se dostal dál, ale nač se trápit.
Vzpomínám i na Fable, jakousi konzolovku, při jejímž hraní jsem si připadal jak na táboře.
Svátečně ještě skočím do Red Orchestry, ačkoli je bídná ta nynější komunita a nikde se nehrajou nejlepší a nejatmosféričtější mapy, pro které stálo za to čekat s MG-42kou (s delším nábojovým pásem, novým brutálním zvukem a bez laserového paprsku při výstřelu, oproti původní hře) v temném nejvyšším okně berlínského domu.
A pak do nějakého modu Mount&Blade: Warband, jenže bídné zážitky díky časté nekooperaci hráčů vysoce převažují nad těmi pamětihodnými.
Kdybych více oceňoval na hrách online komunikaci s hráči a vysoce interaktivní prostředí, pár freeware věcí by se našlo, jenže já mám většinou chuť na něco jako Planescape (který znám nazpaměť) - emocionálně silného, na kvalitních dialozích založeného, na hru s morální váhou, která narozdíl od dnešních massefectů a podobných hoven - nebude tupá jak tágo.
Vcelku tedy ne, nebaví mě hrát, ač bych rád, aby mě něco bavilo hrát.
http://images2.memegenerator.net/ImageM ... ever-Alone