Warrenovky
Moderátor: sevencreature
Ano, respawn nepřátel tam byl, ale za tak výrazný zápor, jakým je odfláklý konce, to nepovažuji. Protože v této hře se člověk často vracel na dříve navštívená místa, bylo třeba hráče udržovat ve stálém napětí z útoku nepřátel. Nutno podotknout, že vyčistěné prostory se časem obsazovali protivníky jen skormně. Na objevení protivníka přímo za zády si nepamatuji, nicméně je to možné. A ano, i ten respawn lze považovat za chybu.Daemon píše:Mně na SS2 vadil respawn nepřátel. Tím spíš, že se ti dokázali objevit přímo za zády. To je věc, která patří maximálně do frenetický akce, ale ne do takového hororového díla.
Jinak ale souhlas, je to perfektní a úžasně atmosférická hra.
A Deus Ex mě nadchnul ještě víc, prakticky nemám co bych mu vytknul. Jedna z nejlepších her, jaké jsem kdy hrál. O to víc mě zamrzela podoba Deus Ex 2 :-?
Když už sem píšu, tak ať je to komplet - U Thiefa jsem se také bavil, ke konci už na mě doléhala taková atmosféra strachu skoro jako u SS2.
Druhý a třetí díl mám teprve v plánu si (někdy) zahrát (až bude čas).
Jo, Deus Ex je klenot, kterému bych pro změnu vytkl zase tu rozporuplnou umělou inteligenci. V každém případě na něj vzpomínám se slzou v oku. Vyjma mnoha jiného, už jen ta spousta drobností, které člověk může klidně přehlédnout, je další smyčkou hratelnosti. Dočasné větvení děje, noviny reagující na současné události, spousta e-mailů (heckování má lecos do sebe), odposlouchávání rozhovorů, obtěžování Shannon na toaletě, výslech vládního úředníka agentů NSF, atd...
Mimochodem, něco pro zvrhlé úchyláky (chronologicky seřazeno, jinak to nedává smysl):
Takhle to dopadá, když vlezete "omylem" na dámské toalety
Bonzačka!
Příští den jsem se šel omluvit, a...
Za nějaký čas... pšš...
A je to venku...
Teď už mi to nikdo neodpáře...
Hral som len Thiefa 1, takže sa zdržím hlasovania o všetkých týchto hrách.
V Thiefovi mi zo začiatku vadilo, že tam autori pridali vymyslené bytosti (napr. zombie). Ja som čakal hru kde treba len vykrádať domy bohatších spoluobčanov a zombie mi tam moc nesedeli S postupujúcimi úrovňami som prijal aj to, že sa hra odohráva vo fiktívnom stredoveku a skvele som sa pri nej bavil až do konca
Thief 1 hodnotenie : 9/10
V Thiefovi mi zo začiatku vadilo, že tam autori pridali vymyslené bytosti (napr. zombie). Ja som čakal hru kde treba len vykrádať domy bohatších spoluobčanov a zombie mi tam moc nesedeli S postupujúcimi úrovňami som prijal aj to, že sa hra odohráva vo fiktívnom stredoveku a skvele som sa pri nej bavil až do konca
Thief 1 hodnotenie : 9/10
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo, tak to si pamatuju . Škoda že tam podobných srandiček nebylo více.CeBrk píše: Mimochodem, něco pro zvrhlé úchyláky (chronologicky seřazeno, jinak to nedává smysl):
Takhle to dopadá, když vlezete "omylem" na dámské toalety
Bonzačka!
Příští den jsem se šel omluvit, a...
Za nějaký čas... pšš...
A je to venku...
Teď už mi to nikdo neodpáře...
Ano, souhlasim, Deus Ex byla v tomhle jedna z nejlepsich her, jake jsem hral. Jenze ta svoboda byla hlavne v reseni ukolu a v postupu danou misi, nebyla ve vztahu JC Dentona k okolnimu svetu (aspon ja ji tam moc necitil). JC byl postaven do role "spasitele" a tak se za nej i hralo. Nejake uskoky, podvody, zrazovani - toho se on nikdy nedopustil (ackoliv se toho skoro kazdej dopoustel na nem :)). Vlastnostmi temer polobuh, jenze casto se choval pekne naivne. Nemoznost zustat u UNATCO nebo se pripojit k Pageovi, par nesmrtelnych postav - to sice chapu jako dan pribehu, ale jako omezeni to beru.CeBrk píše:Ty bys chtěl u Deus Ex větší svobodu rozhodování? Jasně, umím si představit i více "svobodnou" hru, ale přesto je divné žádat tuto vlastnost od hry, která v ní exceluje. Z toho co jsem hrál, tak Fallouti, Arcanum a Deus Ex jsou - co se týče svobody - daleko před ostatními hrami. Mluvím samozřejmě o možnostech vypořádat se s problémy svým způsobem, protože pokud jde o cestování, tak si v Deus Exu opravdu takovou volnost, jako ve Falloutech, dopřát nemůžeš
A vadi mi to prave proto, ze je DE jinak neuveritelne svobodny. Jako mi u FO1 strasne zere, ze nejde zabit Spravce (jeste ve Vaultu). Sice jsou to vsechno vicemene malickosti, ale jsou o to vic videt, o kolik je dana hra lepsi. Ne na kazdou hru jde pouzit stejny metr a DE si u me zaslouzi jen ten nejtvrdsi.
Jo, a jeste ten zminovany respawn, to byl fakt des :). I kdyz jsem nekde videl tip, jak to zrusit, takze kdo nechce, nemusi s tim hrat. Vazne, neznam hru, ktera by ve mne tak uspesne vzbuzovala pocit strachu. Nekdy si tam clovek skoro pral umrit...jen aby byl vzapeti zrekonstruovan a vyplivnut zpet do toho pekla (coz byl mimochodem bezva napad, klidne bych ho vic propracoval) :).CeBrk píše:Jo, System Shock 2 je hodně děsivej a pařit ho takhle v noci se sluchátkama, to opravdu není nic pro slabší povahy. Snad jedině Aliens vs Predator mi přišel jako konkurent, který se v této oblasti může se System Shock 2 měřit. I když každý byl děsivý jinak
Mno, a ke zbyvajicimu odstavci - nemit ted prilis povinnosti, okamzite to rozjizdim, protoze ackoliv to vypada jako strasna reklama, mohl bych se pod to podepsat :). Taky nechapu, jak mohl SS2 takhle zapadnout...
And now for something completely different!
Súhlasím s Lothar-ovými tvrdeniami ohľadom Deus Ex - tá hra je pre mňa neskutočne nudná - trápne riešenia problémov, a tá tzv. "voľnosť" - to že niekam môžem prejsť stealthom alebo rovno všetko vystrieľať pre mňa nie je voľnosť - tá by sa ako napísal Lothar prejavovať v príbehu. Ohľadom stealth pohybu - najväčšia sranda bola napríklad keď sedeli nejaký chudáci okolo stola (myslím, že to bola nejaká základňa M12) - ak som vošiel dverami tak sa na mňa hneď zosypali - ale podarilo sa mi tam dostať aj nejako inak (teraz si už presne nespomínam ako) a potom som ich normálne elektrickým obuškom /alebo normálnym/ všetkých zneškodnil - proste neuveriteľné blbá AI.
Sice dost dobře nechápu, co je trapného na řešení problémů několika možnostmi, ale budiž. Já naopak tyto věci zbožnuji. A to ať už jde o ten Deus Ex, nebo těch několik málo dalších her, jenž v tomto ohledu také vynikají. Ať se na to koukám z jakékoliv strany, tak na možnosti například takové silové pole vyzkratovat multitooly, přeskočit ho pomocí vhodně naskládaných beden (nutný implantát na sílu), či ho obejít pomocí paklíče a nějaké větrací šachty, mi přijde vždy k duhu. Trošku mi tvé tvrzení připomíná mého otce, který rovněž tento výběr nesnáší. Když je hra striktně lineární a on musí dělat jen tu jednu věc, kterou mu designéři naplánovali, je spokojený. Ovšem pokud je těch možností více a on si zrovna vybere tu, které je vzhledek k jeho vytvořené postavě dost obtížná, hned se čertí, že ho hra nutí hrát jiným způsobem, než chce on.CrowX píše:Súhlasím s Lothar-ovými tvrdeniami ohľadom Deus Ex - tá hra je pre mňa neskutočne nudná - trápne riešenia problémov, a tá tzv. "voľnosť" :roll: - to že niekam môžem prejsť stealthom alebo rovno všetko vystrieľať pre mňa nie je voľnosť - tá by sa ako napísal Lothar prejavovať v príbehu. Ohľadom stealth pohybu - najväčšia sranda bola napríklad keď sedeli nejaký chudáci okolo stola (myslím, že to bola nejaká základňa M12) - ak som vošiel dverami tak sa na mňa hneď zosypali - ale podarilo sa mi tam dostať aj nejako inak (teraz si už presne nespomínam ako) a potom som ich normálne elektrickým obuškom /alebo normálnym/ všetkých zneškodnil :roll: - proste neuveriteľné blbá AI. :lol:
Souhlasím s tím, že co se týče příběhu, je hra celkem lineární. Pár možností větvení příběhu tu sice je (3 konce; zabít, či nezabít Navrrovou v letadle; nechat, či nenechat doktora v UNATCO; zachránit, či nezachránit pilota vrtulníku; atd...), nicméně děj se takhle větví jen na nějaký čas a brzy se zase sloučí v jednu lineární dějovou linku. Ale na druhou stranu, která hra má paralelní příběh? Planescape Torment? Fallout? Baldur's Gate? Thief? Ne, ani jedna z nich. A po pravdě řečeno, já vlastně o žádné nevím.
To vše je samozřejmě jen a pouze můj pohled na Deus Ex a rozhodně se ti to nesnažím vsugerovat jako jediný a správný názor. Ta hra ti prostě nesedla. Stejně tak jako mě nesedla spousta her, které ostatní vychvalují do nebes. Zkrátka nejsi s Warrenem Spectrem dost kompatibilní :-)
Lothar:
Je fakt, že u tak rozmanité a variabilní hry, jakým je Deus Ex, jsou ony nezvratné události více na očích, než v jiných titulech. Obávám se, že v dohledné budoucnosti si ale naprostou svobodu u her asi neužijeme. Vychytat všechny možné a na děj působící akce hráče a vytvořit pro ně vlastní příběh, questy, rozhovory, atd, je prakticky nemožné. Tuším, že ani Oblivion nepůjde takhle daleko. V každém případě by mě takto svobodný titul velice lákal.
Jak, jak?Lothar píše:Jo, a jeste ten zminovany respawn, to byl fakt des :). I kdyz jsem nekde videl tip, jak to zrusit, takze kdo nechce, nemusi s tim hrat.
Mě SS2 totiž nebavil nejspíš právě kvůli tomu respawnu. Bylo to spíš šíleně otravné než děsivé.
Jináč na Deus Ex se ještě časem chystám. Viděl jsem, jak to hrál bratr a atmosféra se podle všeho dala krájet.
Hmm a thiefa jsem hrál jedničku demo. Šíleně mě bavilo, ale k plné hře jsem se nějak nikdy nedostal.
to CeBrk: mne nevadí, že jeden problém sa dá vyriešiť viacerými možnosťami - ak som mal v DE možnosť tak som si pozrel aj druhú možnosť, prípadne tretiu - mne ide skôr o to, že v niektorých prípadoch je riešenie vo forme cesty A a B - pričom výsledok je rovnaký a častokrát sa mi to aj videlo zbytočné - prečo nie jednu cestu, ale urobiť možnosti pre stealth aj akciu - dobrý príklad zbytočnosti je pred vstupom do prístavu - buď ísť cez bránu alebo podzemím.
Inak čo sa týka toho, že mi DE nesedí tak máš pravdu - ale keďže som dohral viac ako 150 hier tak mám už aké také skúsenosti a tie mi hovoria, že je to nuda - niekde po prejdení 1/3 som už pri tom zaspával - a najhoršia misia celej hry Hong-Kong ma takmer odradila - rovnako posledná základňa s tým computerom bola poriadne nudná - ale ako hovorím je to iba môj subjektívny názor, takže každému komu sa DE páči nič nevytýkam, ale zo svojho pohľadu sa tomu musím diviť.
Inak čo sa týka toho, že mi DE nesedí tak máš pravdu - ale keďže som dohral viac ako 150 hier tak mám už aké také skúsenosti a tie mi hovoria, že je to nuda - niekde po prejdení 1/3 som už pri tom zaspával - a najhoršia misia celej hry Hong-Kong ma takmer odradila - rovnako posledná základňa s tým computerom bola poriadne nudná - ale ako hovorím je to iba môj subjektívny názor, takže každému komu sa DE páči nič nevytýkam, ale zo svojho pohľadu sa tomu musím diviť.
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Osobně se mi Deus Ex líbil, ale přiznávám, že v tom vydím jen vydařenou hru s vydařenou atmosférou, příběhem a napínajícími misemi, k vrcholu ji ale ještě něco chybí. Štvala mě tam právě AI, popravdě řečeno - tak dementní jsem ještě předtím neviděl. A také RPG systém (kategorie pro rozdělování bodíků) by potřeboval vyladit a ošetřit to možná dost razantně.
MCZ:
Mohu se zeptat, jaké změny v rozdělování bodů máš přesně na mysli? Mě úzká specializace celkem vyhovovala. Nemám rád hry, kde v závěru postava umí skoro všechno. V Deus Ex si v závěru hry mohl mít zhruba 3, nebo 4 vlastnosti (z 11-ti) na maximu. Což mi přijde celkem optimální. Jistě, pokdu někdo chce mistrně používat všechny kategorie zbraní a ještě být expert na hecking, paklíče a léčení, asi mu to bude málo :-)
CrowX:
Možná je to už trochu divné, ale ani v tomto případě se neshodnem. Implantáty jsou podle mého úžasnou možností jak formovat svou postavu a skvěle zapadají do světa Deus Ex. Správný výběr těch ideálních implantátů vzhledem k způsobu hraní, může celou hru krásně zpestřit. To že většina implantátů (zvlášť na první úrovni) spotřebuje spoustu energie, je pravda. Díky bohu. Nevím jak moc by prospělo hratelnosti, kdybych půlku hry byl pod optickou kamufláží a ještě si k tomu regeneroval. Mě samotnému implantáty několikrát výrazne pomohly, jako například při zbabělém úprku z Versalife, nebo při boji se Simonsem. Stejně tak přenášení težkých předmětů za použití "implantátu síly", bylo celkem užitečné. A pokud si pamatuji, spotřeba byla malá a navíc si nepamatuji, že bych tyto věci nosil dál, než pár metrů. Nicméně uznávám, že pokud je někdo zvyklý na 24 hodinovou kamennou kůži, může mu přijít používání implantátů krapet krátkodobé :-)
Spořič energie sice sám spotřebovával energii, ale v kombinaci s jiným implantátem celkovou spotřebu snižoval. Zvlášť na 4-tém levelu byla úspora dost razantní. Však jsem si reciklátor energie taky namaxoval :-)
Mohu se zeptat, jaké změny v rozdělování bodů máš přesně na mysli? Mě úzká specializace celkem vyhovovala. Nemám rád hry, kde v závěru postava umí skoro všechno. V Deus Ex si v závěru hry mohl mít zhruba 3, nebo 4 vlastnosti (z 11-ti) na maximu. Což mi přijde celkem optimální. Jistě, pokdu někdo chce mistrně používat všechny kategorie zbraní a ještě být expert na hecking, paklíče a léčení, asi mu to bude málo :-)
CrowX:
Možná je to už trochu divné, ale ani v tomto případě se neshodnem. Implantáty jsou podle mého úžasnou možností jak formovat svou postavu a skvěle zapadají do světa Deus Ex. Správný výběr těch ideálních implantátů vzhledem k způsobu hraní, může celou hru krásně zpestřit. To že většina implantátů (zvlášť na první úrovni) spotřebuje spoustu energie, je pravda. Díky bohu. Nevím jak moc by prospělo hratelnosti, kdybych půlku hry byl pod optickou kamufláží a ještě si k tomu regeneroval. Mě samotnému implantáty několikrát výrazne pomohly, jako například při zbabělém úprku z Versalife, nebo při boji se Simonsem. Stejně tak přenášení težkých předmětů za použití "implantátu síly", bylo celkem užitečné. A pokud si pamatuji, spotřeba byla malá a navíc si nepamatuji, že bych tyto věci nosil dál, než pár metrů. Nicméně uznávám, že pokud je někdo zvyklý na 24 hodinovou kamennou kůži, může mu přijít používání implantátů krapet krátkodobé :-)
Spořič energie sice sám spotřebovával energii, ale v kombinaci s jiným implantátem celkovou spotřebu snižoval. Zvlášť na 4-tém levelu byla úspora dost razantní. Však jsem si reciklátor energie taky namaxoval :-)