Stránka 9 z 10

Napsal: 28.9.2007 11:03
od sevencreature
Ajantis: Jako herní PC je to řekl bych naprosto optimální sestava (v současnosti bych asi taky koupil něco takového) :-)

MCZ: Hmm, já jsem tedy hrál SS2 déle :think: Rozhodně poprvé. Navíc má být BioShock za prvé dost lineární a za druhé mi přišlo, že příběh SS2 vyloženě kopíruje :-? Minimálně ty hlavní "zvraty" :think:

Ale mít na něj počítač, tak nejspíš taky neváhám :-D

Napsal: 28.9.2007 14:02
od AlieN
MCZ píše:Taky mi přijde BioShock zajímavější v recenzích než v trailerech
Na nadhodnocování hodně vyhypovaných her v recenzích už jsem si docela zvykl :-?

Kousek dema co jsem hrál vypadal zajímavě, ale kupovat si ho asi nebudu - teď šetřím jen na Orange Box a originálku Stalkera :-)

Napsal: 11.10.2007 8:18
od sevencreature
Stalker je teď docela levný, řekl bych :think: Ale taky by mi asi moc dobře neběžel, takže ho mám zařezený ve stejné kategorii jako BioShock :-)

Důležitá otázka je, jak to bude s podporou modů u BioShocku - řekl bych, že to rozhodne, jestli BioShock bude brzy zapomenutá hra nebo ne (protože se obávám, že druhý P:T to zrovna není :think:).

EDIT: Heh, takže BioShock je IMO na solidní cestě do zapomnění :twisted: Jeho cena pořád klesá, zdá se mi... No, počítám, že po Vánocích by mohla být někde kolem 300,- Kč :lol:

Napsal: 14.10.2007 12:56
od Ajantis
I vrátil jsem se z návštěvy Rapture (BioShock).

Největším zklamáním bylo to, nač jsem se těšil nejvíc, tedy právě Rapture. Ten komplex chodeb a místností nemá se skutečným městem nic společného a rozhodně jím ani nikdy nebyl. Projektant podobného města by musel být opravdu velký břídil, architektonicky je to jednoduše blbost. Klaustrofobicky stísněné prostory, chodby, v nichž vedle sebe stěží projdou 2 lidé, špatná propojenost jednotlivých částí... Ne, tohle jsou standardizované FPS levely, nic víc. Nuda je to ale i vizuálně, lokace jsou šedé, bez nápadu. Za zmínku stojí pouze četné plakáty a nápisy na zdech a ilustrace při získání nových plazmidů. Jenže ty se stále opakují, takže jsem z nich byl odvázaný asi 30 minut.

Další ranou věrohodnosti města jsou automaty na plazmidy. Intelektuální elita unikne před obyčejným svěstem poznamenaným válkou do utopického města pod moře, kde objeví látku prodlužující život a umožňující různě vylepšovat organismus. A jak s tím naloží? ZBRANĚ! Na každých 20 metrech je nějaký automat nabízející implantáty umožňující roztodivné způsoby likvidace nepřátel - jejich zapálení, zelektrizování, vyslání roje agresivních vos; spousta přístrojů na vylepšení zbraní, tuny munice... PROČ? Proti komu by ta společnost měla bojovat? Vždyť přece (i) před válkou utíkala a neměla žádné nepřátele. Proč je tedy na každých pár metrech takový automat? Na jedné straně najdu záznam s bědováním šéfa policie, že někdo dokázal hackovat bezpečnostní terminál. A na druhé straně je na každém rohu oficiální přístroj vylepšující schopnost hackovat bezpečnostní terminály.

Rovněž jsem ve skrytu duše doufal, že během pobytu v Rapture budu moci odkrýt něco z organizace místního společenství, že pochopím, jak se tam lidem žilo. Tohle je přeci ideální laboratorní prostředí pro zajímavý sociologický experiment. Ne, s tímto opravdu nikdo čas neztrácel. Nedozvěděl jsem se nic. Datapadů sice nacházím spoustu, ale o drtivé většině mohu prohlásit, že jejich přečtení nemělo žádný význam. Příběh totiž nestojí téměř za nic a to je dáno jedinou věcí - byl vytvořen na míru hře, ne sám pro sebe (tedy za účelem kvality). Vývojáři věděli, že chtějí obyčejnou střílečku a zápletka tomu jen vyklízí cestu. Pak to končí vysvětleními jako "nalezli jsme gen, který nám umožňuje na dálku zcela kontrolovat chování lidí ve městě". No není tohle - a jí podobné - ideální scénáristická berlička k vysvětlení, proč na mě (zcela nelogicky) 99% osazenstva města bezmyšlenkovitě útočí? Mimochodem tak špatný závěr hry už chvíli nepamatuji.

Takže iluze prý-kdysi-fungujícího-města Rapture je rozbita, je to zkrátka obyčejná lineární honba za hlavním záporákem. Se samotnou hratelností už je to mnohem zajímavější. Koncepčně přímo navazuje na System Shock 2. Velmi podobná struktura úrovní, shodný vývoj postavy, systém terminálů a bezpečnostních kamer, nacházení datapadů a "vzpomínek duchů" a neustálá komunikace s někým, kdo mě naviguje dopředu. Atmosféra je o poznání slabší, ale souboje jsou propracovány excelentně. K dispozici je slušný počet hodně odlišných zbraní - do každé několik druhů nábojů -, pestrá paleta plazmidů (telekineze, oheň, zmražení, elektřina, zmatení...) a několik jiných vylepšení, ať už mé postavy nebo zbraní. Nic nového, ale je to velmi dobře vyvážené. Nepřátel je podobně široká škála a na každého platí něco jiného. Není tu žádná zbraň účinně použitelná vždycky a na všechno. Po celé hře jsou pak rozesety různé "zlehčováky": rozlitý olej vhodný k zapálení, kaluž vody vhodná k zelektrizování, výbušné sudy k rozstřelení atd. atd. Je to pochopitelně účelové, ale hratelnosti to pomáhá. Společně s tím, že nábojů není nadbytek, je třeba efektivně kombinovat veškeré dostupné prostředky. Těch nábojů jsem měl na střední obtížnost celou dobu tak akorát - ne zoufale málo, abych byl podroben frustraci, ale ani ne tak moc, abych mohl vždy použít tu nejjednodušší cestu. Ovšem já nejsem zvlášť dobrý hráč, takže třeba 7c bych rozhodně doporučil hrát na nejtěžší obtížnost.

Zábavnost FPS je dána zřejmě správnou kombinací a vyvážením těch faktorů zmíněných výše, a autorům BioShocku se ji povedlo trefit dobře. Uvítal bych sice méně linearity, pestřejší prostředí, větší interakci s ním (ta je poměrně slabá) a širší vývojový strom - nejvyšších levelů jsem dosáhl téměř ve všem -, faktem však je, že jsem se od počítače po dobu hraní nemohl pomalu odlepit. Hrací doba byla u mne cca 20-22 hodin, což je vzhledem k určité stereotypnosti Rapture i hratelnosti tak akorát, aby BioShock nezačal pomalu nudit. Chvílemi se mi rovněž vynořily vzpomínky na Half-Life 2, a nejen proto, že z něj scénárista docela humorně několik dialogů prostě opsal. Každopádně graficky, návrhem úrovní, umělou inteligencí a tou interakcí na tom HL2 - pro mne překvapivě - není hůř, a to jde už o poměrně starou hru. Zábavnost je ovšem jednoznačně na straně BioShocku.

Pokud jde o znovuhratelnost, tak tady jsou možnosti chabé. Postup příběhem nenabízí nové, neprobádané větve, vývoj postavy nelze pojmout výrazně odlišně a jen kvůli jinému způsobu eliminace nepřátel se mi jej tedy znovu hrát nechce.

BioShock se mi jeví jako zjednodušený a slabší odvar System Shock 2, v jádru obyčejná střílečka, ovšem s vybroušenou hratelností a solidní návykovostí. O jeho charakteru hodně věrně vypovídají trailery. Každopádně hledat v něm nějakou myšlenkovou hloubku (jako Pavel Dobrovský v LEVELu) je s prominutím hovadina.

Napsal: 14.10.2007 17:43
od sevencreature
Ajantis píše:Těch nábojů jsem měl na střední obtížnost celou dobu tak akorát - ne zoufale málo, abych byl podroben frustraci, ale ani ne tak moc, abych mohl vždy použít tu nejjednodušší cestu. Ovšem já nejsem zvlášť dobrý hráč, takže třeba 7c bych rozhodně doporučil hrát na nejtěžší obtížnost.
No, nevím :anxious: Podle dema se to zdálo být těžší než System Shock 2 :think:

Prima souhrn hry - resp. (mini) recenze :-P

Napsal: 14.10.2007 19:08
od Ajantis
sevencreature píše:No, nevím :anxious: Podle dema se to zdálo být těžší než System Shock 2 :think:
Mně to přišlo těžší v tom smyslu, že je tam více možností. Více různých zbraní, munice, plazmidů i odolností, které mají nepřátele. Takže chvíli trvá, než člověk všechny tyhle možnosti ovládne a naučí se efektivně využívat dostupné prostředky. Pak už to byla docela brnkačka.
Ovšem jedna úroveň zhruba ve 2/3 hry mi přišla znatelně obtížnější než ostatní - Arkánie. Ale tu by do dema snad nedali. :-)

Jinak obtížnost dost boří to, že se v případě smrti objevíš v nejbližším resuscitačním boxu. S plnou municí, předměty a s už rozdělanými nepřáteli. To jsem ale využil asi jen 4x v tom zmiňovaném levelu.

Re: Warrenovky

Napsal: 26.3.2008 19:18
od Carlos
Nevím, jestli jsem se už neptal.
Nemá někdo funkční verzi češtiny (funkční do té míry - rozbal do adresáře s hrou) do System Shocku 2? Táta se rozhodl, že bude hrát také a jako neanglofonnímu mu nechci překládat každý text. Pokusil jsem se instalovat tu češtinu z Bonuswebu, ale vyskytly se dva problémy:
1) když nainstaluju podle návodu češtinu na patchnutou hru, nemám přeložené ty zelené texty v horní části obrazovky.
2) když to nenainstaluju podle návodu, ale přepíšu úplně všechny soubory, které se jmunují stejně jako ty v archivech, tak ty zelené texty nevidím vůbec.

Proto sháním zjednodušenou instalaci.

Re: Warrenovky

Napsal: 26.3.2008 20:29
od MCZ
Carlos: kdysi jsem to myslím zkoušel (ale už teda nevím, jestli úspěšně; tak či tak jsem to hrál v angličtině) - nezapomněls ještě na ten poslední soubor? http://cestiny.idnes.cz/s/cedicclanek0003S000301.html (ss2doplnek.exe) - ten by měl nahradit soubor strings.crf v herním adresáři patch.

Re: Warrenovky

Napsal: 26.3.2008 20:37
od Carlos
Aha, tak v tom byla chyba... Nevěděl, jsem který strings do kterého adresáře. Díky za radu, to by mě nenapadlo. :applause:

Re: Warrenovky

Napsal: 28.3.2008 18:25
od Carlos
Ehm, jak se léčí otrava (značka biohazardu)? Nechtěně jsem šlápnul na červi na palubě posádky a nedokážu se toho za boha zbavit.

Re: Warrenovky

Napsal: 29.3.2008 2:21
od MCZ
Carlos: Anti-toxin hypo?

Re: Warrenovky

Napsal: 29.3.2008 15:32
od Carlos
Asi nevíš, kde se to na začátku dá najít?

Re: Warrenovky

Napsal: 29.3.2008 15:40
od MCZ
Konkrétně si to fakt nepamatuju ;-). Zkus nějaké nákupní termínály či bedny. Já s tímhle moc problémy neměl, lepší je se tomu vyhnout (load). Možná se dá i podlehnout a terminál tě obnoví bez otravy.

Re: Warrenovky

Napsal: 29.3.2008 15:44
od sevencreature
Stačí to prostě ustát a doléčit. Věčně ta otrava AFAIK netrvá. Jinak pokud máš to hypo na odstranění jedu, tak je to ještě lepší. Pokud nemáš nic, tak load :mrgreen:

Re: Warrenovky

Napsal: 29.3.2008 16:58
od Carlos
Ono jde o to, že právě to hypo nemám. Nicméně mám hormadu lékáren, přestože jsem léčil drahnou dobu, nepřestalo to.
Já mám jen jeden save, takže si to asi zopáknu... :-(