Stránka 7 z 10

Napsal: 8.11.2006 19:51
od MCZ
tak jsem shlédl dvě prezentačky Bioshocku, dojmy...

První byla spíše takového "boom" rázku. Ukázka souboje s nějakými mechanickými potvorami, pohled z první osoby, grafika vážně skvělá, když se pak v hrudi hlavního hrdiny objevil krvavý vrták, skvělé...

Druhá ukázka (komentovaná) mě zase vrátila na zem. Komentující tvůrce hry měl plnou hudbu keců o revolučnosti a originalitě Bioshocku, že chtějí žánr akčních her povznést někam výše a zbavit se všech neduhů, jako třeba hloupá AI, spíše mi však přišlo, že prostě dělají hru, která už ani není akční... Setting - podmořské město stylizované do architektury 40. let. Ano, každá druhá hra se sice v tomto prostředí neodehrává, ale že by to bylo něco přelomového? Spíše to vypadá, že prostě potřebovali něco originálního stůj co stůj a smíchali dohromady tohle - špatně to prostředí nepůsobí, ale upřímně ani nijak přitažlivě. Příběh - takže, slabinou mnoha akčních her je slabší příběh, který se dá stručně vyjádřit slovy "zabij hlavního paducha", co jsem pochytil, tak v BS to je "uteč z měst (a přitom beztak zabij hlavního padoucha)". Jako převratné. A to nejlepší nakonec. Revoluční AI. Bylo už tu dost her, které dokázaly předvést slušnější AI (HL, RTCW, FEAR), jejich tvůrci totiž pochopili, kde je kámen úrazu. Tvůrci BS evidentně ne. Takže hra se točí okolo velmi prapodivných mechanismů získávání nějakých zvláštních creditů (za ně se zase dá všechno koupit). Tyhle credity se snaží získat i další "obyvatelé města" a podržte se, revoluci v AI si tvůrci představují tak, že když na ně nezaútočíte, nechají vás být! Cool! A pak jsou tu samozřejmě hrátky s bezpečnostními kamerami atd., příklad z videa: nic netušící mutant stojí opodál, hráč na něj cosi hodí a najednou se kamera na nebohého mutanta zaměří a vyhlásí poplach, vzápětí přílétnou nějaké malé ozbrojené mašinky, začnou jej likvidovat a zabaví (zabijí) jej. Adrenalin. Chci říct, ten tedy hráč určitě nepocítí. Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli, místo toho se vydali ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované. Převratná AI pak v boji předvede úchatnou novinu, kdy se potvora přilepí ke stropu a aniž by se pohla, začne z tama po hráči něco pálit/házet. Tak to tu ještě nebylo! Hráč pak s naprostým klidem vystřelí 2 náboje ze své pistolky a potvora spadne dolů.

Inu, jsem vůči Bioshocku velmi skeptický, tvůrci nedokáží uchopit těžiště akčních her, akci samotnou naprosto zanedbávají a místo toho vytváří podivné mechanismy a mluví o nich jako o revoluci v žánru. Zatím to však nevypadá, že by se k tomu schylovalo.

Napsal: 8.11.2006 20:10
od sevencreature
MCZ píše:ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované
Co máš za problém s těmi náboji? :think: Nebo střelnými zbraněmi konkrétně? Nevidím na tom nic divného - různé střelivo, různá účinnost proti různým cílům. Vyšší skill se zbraní = vyšší damage.

Napsal: 8.11.2006 20:16
od MCZ
sevencreature: mě nevadí specializovaná munice, mě vadí, že je jí tak málo! :-D
Ano, ve Flashpointu a podobných "realistických" hrách je v pořádku, že jeden zásah = jeden mrtvý, ale tohle je scifi! A navíc jsou to mutanti! Pro představu, v SS2, měl-li jsi skill, tak velkého bitevního mecha šlo zničit jediným výstřelem z pistole a to navíc vybuchl! Ale SS2 řekněme není vyloženě akční hra, tak to tam tolik nevadilo, nicméně tvůrci BS při tvorbě své revoluční akční hry jaksi zapomínají na veškerý ten adrenalin a napětí.

Napsal: 8.11.2006 21:04
od AlieN
MCZ píše:Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli
:shock:
Ale Bioshock nemá být akční hra jako HL, nebo FEAR :!:
Já doufám že bude trochu jako DeusEx, tedy v první řadě RPG a až potom akce (a to jen když to budeš chtít hrát jako akci).
Ostatně už jen z těch ukázek je vidět že s prostředím a postavami v něm je možná i jiná interakce než přes mířidla zbraně.

MCZ píše:Ano, ve Flashpointu a podobných "realistických" hrách je v pořádku, že jeden zásah = jeden mrtvý, ale tohle je scifi!
Ano přesně tak, je to sci-fi takže jak můžeš vědět co s mutantem udělá zásah třeba z nějaké plazmové pistole :?: :!: (i když by s ním 1000 nábojů z bezbolestné ani nehlo)

Napsal: 8.11.2006 21:19
od MCZ
AlieN: komentující tvůrce hry prezentoval BS jako (přelomovou) akční hru, já jsem si to nevymyslel. Jinak jasně - jsou to specializované náboje, dobře, to však ještě neznamená, že to je pro hratelnost přínosné. Ve videu to vypadalo naopak.

Napsal: 20.8.2007 11:50
od necrotising_

Napsal: 20.8.2007 14:11
od sevencreature
necrotising_: Ano, vypadá to, že herní recenzenti jdou při spatření BioShocku do kolen :lol:

Zdravím MCZa, posledního člena BioShock odboje :-)

Napsal: 20.8.2007 14:43
od MCZ
7c: na to, abych zakládal odboj, nemám tolik času ;-).

Ne, že bych to tvůrcům BS nepřál (koneckonců System Shock 2 mám rád), ale když vyšel Black&White, taky mu všichni dávali extrémně vysoká hodnocení ;-).

Já si počkám, až to nadšení trochu vychladne, a jestli ty příznívé ohlasy pár měsíců vydrží, možná si ho časem zkusím zahrát, až teda budu mít PC a dořešené ostatní resty (fakt ale je, že se mi to prostředí moc nelíbí, vizuálně je pěkné, ale designově mi moc neladí - hra pro mě nějak není vůbec atraktivní).

Napsal: 20.8.2007 16:27
od sevencreature
MCZ: Jj, taky z toho art deco stylu (či co to je) nejsem nějak na větvi :-? A musím přiznat, že když všude vidím prakticky 10/10 hodnocení, tak mi to tedy přijde vážně podezřelé :think:

Dokonalost totiž na světě neexistuje :mrgreen:

Napsal: 20.8.2007 16:56
od MCZ
7c: a v tom herním už vůbec ne ;-).

Já mám tak trochu dojem (aniž bych chtěl shazovat skutečné kvality), že ta hodnocení mohou plynout z nostalgie k SS2, což je tak trochu paradox, protože dle mého názoru je SS2 poměrně přeceňovaná hra (na superlativy jako revoluční jsem prostě háklivý ;-) ).

Časem se ukáže.

Napsal: 20.8.2007 17:41
od sevencreature
Nebo jsou lidé hodně ovlivnění grafikou a zvukem a vůbec těmihle záležitostmi okolo (viz Gears of War a další konzolové hity). A pokud ne, tak prostě z nějakého záhadného důvodu žijeme v době, kdy vychází ty nejlepší hry všech dob :mrgreen: Ale že se jich urodilo - celé ty roky nic a najednou...

Napsal: 20.8.2007 17:51
od yenn
Špetka OT:
sevencreature píše:viz Gears of War a další konzolové hity
http://xbox.hrej.cz/clanky/tema/gears-o ... -pretekla/

Napsal: 20.8.2007 18:01
od sevencreature
yenn: Jj. Přiznávám, že nechápu tuhle vlnu vysokých hodnocení :think:

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/ ... 20of%20war

Na druhou stranu také přiznávám, že jsem tyhle hry nehrál, takže je můžu těžko hodnotit :-? Což nic nemění na tom, že k nim přistupuji poměrně obezřetně...

Mimochodem, PC demo BioShocku už je ke dostupné ke stažení.

OT: Pro srovnání (a jako ukázku toho, že se OPRAVDU divím těm hodnocením z poslední doby): http://www.gamerankings.com/htmlpages2/187975.asp

Napsal: 20.8.2007 18:17
od Ajantis
sevencreature:
Z poslední doby mi na skvělé hry přišel nejúrodnější rok 2005. Pochází z něj hned 4 z mých nejoblíbenějších her: Psychonauts, Killer7, Fable: The Lost Chapters a KotOR 2. :-P

A Gears of War rovněž nechápu - z dostupných textových informací mi přijdou opravdu neatraktivní.

Napsal: 21.8.2007 12:18
od Jab
Tak jsem též shlédl trailery z toho úžasného Bioshocku. A závěr... - Je to akční hra!
RPG prvků jsem si nějak nevšiml. Ohnivé ruce jsou hezké, ale neúčinné. S těmi elektrickými už je to lepší. Ve zkratce takové zpestření typu nějaké té antigravitační vychytávky v Half-Life 2. Jo a strážní roboti se dají hackovat. Úplné novum todlecto... :lol:
Atmosféra celého dílka úspěšně (myšleno vážně) vykrádá Fallout (Jazz, občas kreslení panáčkové atp.) a hororové survival horrory (nejbližší asi bude ten Silent Hill). Jenže vzato kol kolem jde prostě jen o akční hru. Tyhle věcičky jí posouvají o něco výše. Ale opravdu jen o něco.
Deus Ex bych tedy od finální verze nečekal ani náhodou.