Napsal: 8.11.2006 19:51
tak jsem shlédl dvě prezentačky Bioshocku, dojmy...
První byla spíše takového "boom" rázku. Ukázka souboje s nějakými mechanickými potvorami, pohled z první osoby, grafika vážně skvělá, když se pak v hrudi hlavního hrdiny objevil krvavý vrták, skvělé...
Druhá ukázka (komentovaná) mě zase vrátila na zem. Komentující tvůrce hry měl plnou hudbu keců o revolučnosti a originalitě Bioshocku, že chtějí žánr akčních her povznést někam výše a zbavit se všech neduhů, jako třeba hloupá AI, spíše mi však přišlo, že prostě dělají hru, která už ani není akční... Setting - podmořské město stylizované do architektury 40. let. Ano, každá druhá hra se sice v tomto prostředí neodehrává, ale že by to bylo něco přelomového? Spíše to vypadá, že prostě potřebovali něco originálního stůj co stůj a smíchali dohromady tohle - špatně to prostředí nepůsobí, ale upřímně ani nijak přitažlivě. Příběh - takže, slabinou mnoha akčních her je slabší příběh, který se dá stručně vyjádřit slovy "zabij hlavního paducha", co jsem pochytil, tak v BS to je "uteč z měst (a přitom beztak zabij hlavního padoucha)". Jako převratné. A to nejlepší nakonec. Revoluční AI. Bylo už tu dost her, které dokázaly předvést slušnější AI (HL, RTCW, FEAR), jejich tvůrci totiž pochopili, kde je kámen úrazu. Tvůrci BS evidentně ne. Takže hra se točí okolo velmi prapodivných mechanismů získávání nějakých zvláštních creditů (za ně se zase dá všechno koupit). Tyhle credity se snaží získat i další "obyvatelé města" a podržte se, revoluci v AI si tvůrci představují tak, že když na ně nezaútočíte, nechají vás být! Cool! A pak jsou tu samozřejmě hrátky s bezpečnostními kamerami atd., příklad z videa: nic netušící mutant stojí opodál, hráč na něj cosi hodí a najednou se kamera na nebohého mutanta zaměří a vyhlásí poplach, vzápětí přílétnou nějaké malé ozbrojené mašinky, začnou jej likvidovat a zabaví (zabijí) jej. Adrenalin. Chci říct, ten tedy hráč určitě nepocítí. Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli, místo toho se vydali ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované. Převratná AI pak v boji předvede úchatnou novinu, kdy se potvora přilepí ke stropu a aniž by se pohla, začne z tama po hráči něco pálit/házet. Tak to tu ještě nebylo! Hráč pak s naprostým klidem vystřelí 2 náboje ze své pistolky a potvora spadne dolů.
Inu, jsem vůči Bioshocku velmi skeptický, tvůrci nedokáží uchopit těžiště akčních her, akci samotnou naprosto zanedbávají a místo toho vytváří podivné mechanismy a mluví o nich jako o revoluci v žánru. Zatím to však nevypadá, že by se k tomu schylovalo.
První byla spíše takového "boom" rázku. Ukázka souboje s nějakými mechanickými potvorami, pohled z první osoby, grafika vážně skvělá, když se pak v hrudi hlavního hrdiny objevil krvavý vrták, skvělé...
Druhá ukázka (komentovaná) mě zase vrátila na zem. Komentující tvůrce hry měl plnou hudbu keců o revolučnosti a originalitě Bioshocku, že chtějí žánr akčních her povznést někam výše a zbavit se všech neduhů, jako třeba hloupá AI, spíše mi však přišlo, že prostě dělají hru, která už ani není akční... Setting - podmořské město stylizované do architektury 40. let. Ano, každá druhá hra se sice v tomto prostředí neodehrává, ale že by to bylo něco přelomového? Spíše to vypadá, že prostě potřebovali něco originálního stůj co stůj a smíchali dohromady tohle - špatně to prostředí nepůsobí, ale upřímně ani nijak přitažlivě. Příběh - takže, slabinou mnoha akčních her je slabší příběh, který se dá stručně vyjádřit slovy "zabij hlavního paducha", co jsem pochytil, tak v BS to je "uteč z měst (a přitom beztak zabij hlavního padoucha)". Jako převratné. A to nejlepší nakonec. Revoluční AI. Bylo už tu dost her, které dokázaly předvést slušnější AI (HL, RTCW, FEAR), jejich tvůrci totiž pochopili, kde je kámen úrazu. Tvůrci BS evidentně ne. Takže hra se točí okolo velmi prapodivných mechanismů získávání nějakých zvláštních creditů (za ně se zase dá všechno koupit). Tyhle credity se snaží získat i další "obyvatelé města" a podržte se, revoluci v AI si tvůrci představují tak, že když na ně nezaútočíte, nechají vás být! Cool! A pak jsou tu samozřejmě hrátky s bezpečnostními kamerami atd., příklad z videa: nic netušící mutant stojí opodál, hráč na něj cosi hodí a najednou se kamera na nebohého mutanta zaměří a vyhlásí poplach, vzápětí přílétnou nějaké malé ozbrojené mašinky, začnou jej likvidovat a zabaví (zabijí) jej. Adrenalin. Chci říct, ten tedy hráč určitě nepocítí. Tvůrci nepochopili, že klíčovou položkou akčních her jsou dramatické přestřelky s nepřáteli, místo toho se vydali ne zrovna šťastnou cestou SS2, tedy - 1 nepřítel = 5 normálních nábojů anebo 2 specializované. Převratná AI pak v boji předvede úchatnou novinu, kdy se potvora přilepí ke stropu a aniž by se pohla, začne z tama po hráči něco pálit/házet. Tak to tu ještě nebylo! Hráč pak s naprostým klidem vystřelí 2 náboje ze své pistolky a potvora spadne dolů.
Inu, jsem vůči Bioshocku velmi skeptický, tvůrci nedokáží uchopit těžiště akčních her, akci samotnou naprosto zanedbávají a místo toho vytváří podivné mechanismy a mluví o nich jako o revoluci v žánru. Zatím to však nevypadá, že by se k tomu schylovalo.