Stránka 3 z 7

Napsal: 23.10.2005 21:25
od Ajantis
Též se připojuji k chvále AoE2, jak singleplayer tak skirmish a obzvláště MP, ve kterém jsme svedli nespočet několikahodinových bitev,, jsou vynikající. Ve strategiích mě víc zaujal snad jen Medieval TW.

Napsal: 24.10.2005 17:05
od Saruman
Já byl závislý jak na AOE I, tak i na jeho pokračování. U obou jsem se bavil skvěle. Ale vaši nechuť k hraní prvního dílu chápu, protože je objektivně daleko horší a krom atraktivnější doby již nemá proti dílu druhému co nabídnout...

Nicméně je to klasika, takže bych prosil trochu úcty :-D

Napsal: 24.10.2005 19:45
od Cammaris
jj u AOE1 sem strávil svuj čas...byla to pro mne jedna z prvních strategií
a tak na ně stále vzpomínám
ale je fakt že dvojky sme pak s bratrem pařili přes síť ještě víc :-| někdy až chorobně ;-)
trojky pak vypadaj jako hybrid mezi dvojkama a AOM-zřejmě téměř nic nového
tak dalece to zase prozkoumáno nemám
zaujalo mne ;-) :anxious: například to, že již není možné opravovat budovy pod palbou

Napsal: 25.10.2005 12:29
od Valgard
Trojku som ešte nehral, no ani ma to nejako moc neláka čo som videl obrázky. Ja už tie "novodobé" bitky moc nemusím. Najzaujímavejšie obdobie pre mňa je jednoznačne stredovek (alternatívny stredovek).

Ale zase mám rád aj mytológiu a myslím že v tomto je veľmi dobrá Age of Mythology. Nedávno som ju dohral a kampane sa mi zdali dosť dobre urobené. Ale aj celkove herný systém je skvelý.

I keď AoE 2 ostane asi aj tak best. Na multi bitky 4 vs 4 počas dosť dlhého obdobia sa len tak ľahko nedá zabudnúť.

Napsal: 25.10.2005 14:42
od MCZ
Valgard píše:I keď AoE 2 ostane asi aj tak best. Na multi bitky 4 vs 4 počas dosť dlhého obdobia sa len tak ľahko nedá zabudnúť.
Navíc, na pořádné bitvy v AoE3 v plných detailech si ještě budeme muset počkat ;-) .

Napsal: 27.10.2005 16:01
od Krokyn
civilizace jsou hodně zajímavé, jenže i tak (v touze vyhrávat v MP) si člověk oblíbí jednu civilizaci a tu hraje dokola
kámoš hrál už jen za turky a na mapách ostrovů. při množství 200 jednotek byl téměř neporazitelnej (80 janičářů k sobě nic nepustí - taky powergaming :) - a když hlídají čtveřici praků...), do dneška nevím, jak proti nim dobře bojovat v imperialu
královraždy byly super, protože občas se hodilo hodit krále do loďky někam do moře, kde nebyl k nalezení (něco jako šach ze msty)
osobně jsem měl rád germány (až na tu "rychlost" rytířů)

Napsal: 27.10.2005 19:21
od Valgard
No v AoE je to s civilizáciami ešte relatívne v pohode. To v Age of Mythology to bolo dovedené do extrému. Keď bol najsilnejší Set, tak všetci hrali Seta, potom Isis, a zase všetci Isis. Možno aj preto (neustále patche) sa nepresadila táto hra moc na turnajoch.

V AoE je to myslím lepšie, aj keď niektoré civilizácie sú lepšie. Ja som rád hral za Mongolov. Alebo saracéni boli dosť brutal.
Na janičiarov by som asi poslal vrhače kamenia. Na tom poslednom upgrade zabije na jeden výstrel aj 20 janičiarov ak sú pokope. Ale podľa mňa aj lukostrelci by ich mali v pohode rozstrielať, napr. takí arbalesti, alebo anglický lukostrelci, tí by ich možno rozstrieľali dokedy by stačili vystreliť.
My sme na puškárov vždy robili alebi tie vrhače, ale skor lukostrelcov alebo jazdu, záviselo od civilizácie. Myslím že 80 janičiarov by jazdu 80 paladinov asi ťažko rozdýchalo :).

Ale myslím že hlavná zásada je nedopustiť, aby rasy ktoré sú silné v imperiále vobec do toho imperiálu dostali a ešte aj vyrobli toľko jednotiek. Napr. ten turek je myslím v skorších dobách dosť slabý. Takže pustiť sa do neho od začiatku a nedať mu ani dýchať.

Napsal: 27.10.2005 23:13
od MCZ
No, já proti kterýmkoli pomalejším jednotkám vždy s nesmírnou radostí pustím skupinku paladinů a zatím mě tato metoda nezradili. A kdyby byklo těch janičářů 80, myslím že proti 80ti paladinům by na přístupném terénu nic nezmohli :twisted: .

Co si pamatuji jednu akci - dobýval jsem město a když padlo a zůstaly jen hradby, zbylo mi pár drahých praků, vesničanů, a hrstka obránců, ostatní nepřátelé na ně ale každý poslal menší armádu a já přišel především o všechny praky, což mě dost naštvalo, sice pozdě ale přeci poté dorazila právě "záchraná" skupinka paladinů a všechny nepřátele s minimálními ztrátami pobila - ten pohled na paladiny řítící se přímo na nic netušícího nepřítele stál za to :-D .

Napsal: 28.10.2005 9:15
od Black
2krokyn&mcz: mych 120 elite longbowmen, 10 monku a 10 trebuchetu je zarucena destrukcni jedntoka... :) a ver mi ze janissari si proti longobowmanum neskrtaj :)

Napsal: 28.10.2005 9:44
od MCZ
Black: no myslím, že kdybych vyřadil ostatní jednotky na minimum (cca 50 vesničanů) proti mým 150 paladinům se všemi možnými upgrady by nic nesvedli 8-) .

Napsal: 28.10.2005 11:13
od Valgard
Heh vy tu narábate s takými počtami, že to nieje šanca v klasickej hre dosiahnuť. Takéto vysoké počty sú možné snáď len v hre, kde sa dohodnete, že až do imperiálu nebudete na seba útočiť, vyrobíte maximálny počet jednotiek, všetky upgrady a hurá do boja. Potom ale fakt závisí na tom, kto má lepšiu civilizáciu.

Pohľad na 150 paladinov je síce pekný, akurát je to v normálnej hre nereálne (i tých 120 longbowmanov). Je to možné urobiť iba ak na jeden útok. Tých 50 robotníkov je schopných vyrábať nepretržite asi tak 30 paladinov. Viac jednoducho neutiahnu. A aj to musia mať dostatok zdrojov a ekonomické upgrady.

Ja keby som zistil že súper robí jazdu, tak začnem robiť pikemanov, ktorí sú omnoho lacnejší ako jazda a vyrábam ich oveľa rýchlejšie (hlavne za Gótov). To by tí paladini boli veľmi rýchle rozprášení a myslím že by to bol veľmi rýchlo aj súperov koniec, pretože ak by vyrobil toľko jazdy, tak by pravdepodobne už nemal s čím rozbehnúť natoľko ekonomiku aby mohol oponovať.

Úspech v AoE sa skladá v troch častí : ekonomika, prieskum a samotný boj. My keď sme hrali s takýmito veľkými počtami ľudí, tak sme nikdy nemali menej ako 100 robotníkov. Len takýto počet vám zaručí neprerušené dodávky vojska. V ideálnom prípade by to malo byť tak, ab sa produkcia vo vojenských budovách nikdy nezastavila, iba ak pri dosiahnutí populačného limitu.
Keď sme hrali multiplayer, tak málokedy sme došli do imperiálu. Dosť veľa hier skončilo už vo feudále, hlavne 1 vs 1. Dlhšie hry boli iba ak sme hrali 3 vs 3 alebo 4 vs 4. To bolo maso, ale chudáci tí čo boli na kraji :).

Napsal: 28.10.2005 21:09
od Syf
AoE 2 je fakt supa...rád se k němu vracim...když zrovna není BG2 apod. k mání...
Zajmalo by mě, za jakej národ hrajete...já osobně nejradši za Korejce...jsou nej :roll:
Valgard píše: Pohľad na 150 paladinov je síce pekný, akurát je to v normálnej hre nereálne (i tých 120 longbowmanov). Je to možné urobiť iba ak na jeden útok. Tých 50 robotníkov je schopných vyrábať nepretržite asi tak 30 paladinov. Viac jednoducho neutiahnu. A aj to musia mať dostatok zdrojov a ekonomické upgrady.
JJ pak nestačej číslíčka...1-9 obsazený všim možnym...
Valgard píše: Ja keby som zistil že súper robí jazdu, tak začnem robiť pikemanov, ktorí sú omnoho lacnejší ako jazda a vyrábam ich oveľa rýchlejšie (hlavne za Gótov). To by tí paladini boli veľmi rýchle rozprášení a myslím že by to bol veľmi rýchlo aj súperov koniec, pretože ak by vyrobil toľko jazdy, tak by pravdepodobne už nemal s čím rozbehnúť natoľko ekonomiku aby mohol oponovať.
JJ, bonus proti jizdě se hodí...jen k těm gotům...později hustá mašinerie, ale chybí dost brána...(místo zdí domky :-D )

Napsal: 28.10.2005 22:04
od yenn
Syf píše:Zajmalo by mě, za jakej národ hrajete...já osobně nejradši za Korejce...jsou nej :roll:
Nejraději mám Byzantince. Mají levnější countery, nejvíce vynálezů a vůbec jako civilizace jsou mi sympatičtí.

Napsal: 29.10.2005 0:47
od MCZ
Můj oblíbený národ: teutoni - germáni. Mají dobrý výběr jednotek (paladinové, mušketýři, kanónové věže a lodě, jen ta jejich speciální jednotka - křižácký rytíř - je celkem na nic, když jí kdokoli uteče).

Napsal: 29.10.2005 14:37
od Valgard
Syf : Myslel som výhodu gótov v tom, že strašne rýchlo možu vyrábať pechotu. Navyše v prípade potreby možeš rýchlo vyrobiť aj v kasárnach kopu huskarov a rýchlo rushnut protivníkovo centrum alebo hrad.

MCZ : Ten germánsky rytier je síce pomalý, ale tiež má využitie. Poslať ich skupinku do mesta a už sa len pozerať ako ničia. Navyše je to asi najsilnejšia jednotka na boj nablízko. Dokonca zabije aj slona 1 vs 1.

Využitie by som videl ak musíš (potrebuješ zničiť ) nejaké budovy v nepriateľskom meste. Sú silní a dosť odolní, pošleš ich zničiť nepriateľské centrum alebo hrad, prípadne veže. Síce o nich asi prídeš, ale za zničenie nepriateľského centra a hradu to stojí. Potom tam nabehneš s nejakými prepadovými jednotkami, napr. rýchla ľahká jazda a začneš mu zabíjať robotníkov. Potom sa už ťažko pozbiera.