BG2: Bodhi, nebo Stínoví zloději?

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět

Která gilda je vám sympatičtější?

Bodhi
14
15%
Stínoví zloději
79
85%
 
Celkem hlasů: 93

Uživatelský avatar
Sirine
Sigilan
Příspěvky: 1283
Registrován: 3.10.2005 16:44
Bydliště: Ust Natha - Modrá Sféra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirine »

Tokkar píše:No zatím jsem vybral Zloděje.
Způsoby upírů, jak získávat lidi se mi nelíbily.
Jdeš s náma? NE! Chcípni.
Tak takovýhle nátlak se mi fakt nelíbí.

Sirine: Yoshiho jsem vyrazil pred Carotvrzi a kdyz jsem z ni pak se Saemonem vylezl, zahledl jsem jen hlasku Yoshimo - smrt
to beru...ale mi se yoshi ztratil z čelenky vlastně hned poté co jsem kývla bodhi...a to mě dostalo (když už je to zrádce, tak měl vyčkat pěkně do zrádného konce) :-? otázkou je: 8-) zmizí i když je v partě ve chvíli, kdy se bodhi kývne? 8-)
...Je přirozené, že když spojíme naši temnou minulost se světlým zítřkem, dostaneme naši šedivou současnost...
Uživatelský avatar
Edvin
Sigilan
Příspěvky: 188
Registrován: 2.11.2006 8:18
Bydliště: Stín

Příspěvek od Edvin »

No, když se podíváte na příběch z dlouhodobé stránky tak je lepší přidat se k upírům protože ty stejně ke konci hry vybijete a kdyby jste se přidali k zlodějům tak vlastně jenom upevníte jejich pozici ve městě.

( Ale já se stejně vždycky přidávám ke zlodějům protože za upíry je hodně zkušeností :-) )
Valgard
Sigilan
Příspěvky: 238
Registrován: 14.10.2005 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Valgard »

A to je zlé, že sa upevní ich pozícia v meste ? Lepšie kontrolovaný zločin s určitými pravidlami, ako chaos. Navyše aj hlavná postava získa celkom dobré postavenie u zlodejov.

Chyba BG je v tom, že dáva hráčovi pocit poloboha, ktorý sa može vkľude postaviť celému mestu (a ono to tak bohužiaľ aj je). V "skutočnosti" by to nebolo absolútne možné. Stínoví zlodeji, to nieje len cca 10+ NPC v jednom dome, ale veľká organizácia. Takéto organizácie vždy stoja nad jednotlivcami (aj s partou). Vždy by sa totiž našla nejaká otrávená šipka z tmavého kúta, alebo otrávená večera v hostinci, ktorá by daného jednotlivca presvedčila o tom, že nieje až tak nesmrteľný.
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Ale mám přece 100% imunitu na jedy, odolnost proti nemagickým zbraním a spím v ironskinu, takže by to nebylo zase tak snadné.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Edvin
Sigilan
Příspěvky: 188
Registrován: 2.11.2006 8:18
Bydliště: Stín

Příspěvek od Edvin »

Hele, ty jsi mě asi nepochopil. Myslel jsem to tak že kdybys hrál za opravdu dobrého charaktera měl možnost zlikvidovat zloděje i upíry tak bys je určitě vibil obě gildy. No a pokud se přidáš k upírům tak vibiješ zloděje jenom proto abys pak v pozdější části hry vibil i upíry.

Zlikviduješ všechno zlo a chaos a nastolíš ve městě pořádek a o to přece kladákům jde.

Upíři jsou sice " zlejší " než zloději, ale když se k nim přidáš zlikviduješ všechno zlo namísto jedné půlky.

Myslím že se zde hodí jeden známý citát : " Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly "
Geralt
Šifrovač
Příspěvky: 810
Registrován: 9.2.2006 20:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Geralt »

Edvin píše:Zlikviduješ všechno zlo a chaos a nastolíš ve městě pořádek a o to přece kladákům jde.
To je poněkud naivní úvaha. Vše je pouze otázkou nabídky & poptávky a volného prostředí. Organizovaný zločin takhle jednoduše neodstraníš, neboť odstranit nelze. Na uprázdněná místa se brzy nahrnou noví zájemci lační obohatit se na úkor ostatních obyvatel. A je dost možné, že se budou chovat ještě hůře než ti původní, které jsi odstranil.

A bude tam pořádek, až slavná družiny vytáhne paty z ulic? Řekl bych, že asi těžko. Ne že by ses jako zákonně dobrá postava neměl snažit o vyřešení kriminality ve městě a vůbec nezákonné činnosti Stínových zlodějů, ale spojit se kvůli tomu s upíry? To už je trochu silné i na machiavellistický pohled na svět. Stínoví zloději představují sice neideální, ale aspoň určitý status quo. Jako Bhaalův potomek máš na starosti poněkud důležitější záležitosti, ne? ;-)
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

Geralt - jeidné řešení organizovaného zločinu předvedl Lord Vettinari;)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
Edvin
Sigilan
Příspěvky: 188
Registrován: 2.11.2006 8:18
Bydliště: Stín

Příspěvek od Edvin »

Hele, já bych jenom vyřešil městu jeho problém a bylo by na něm aby si potom sjednalo pořádek. Nejsme zodpovědni za to jak kdo hospodaří z městem ale kdyby občané ( kteří se prokazatelně stínových zlodějů bojí ) zjistili že většina stínových zlodějů a jejich vůdců byla zlikvidována možná by je to motivovalo k posílení pořádkových sil čímž by zamezily aby stínový zloději nebo jiná podobná gilda opět ovládli město.

Je to sice poněkud najivní pohled na svět ale vem si například takového Keldora nebo Valeria z Planescape Tormentu ( to je sice trochu zavádějící ale přesto ) ti by se mnou určitě souhlasili.

No a řekli by jste že je Keldor naivní ? Já bych řekl že je to mírný idealista ale rozhodně si nedává nesplnitelné cíle. Jak by řekl Keldor: " Kde se schází lidi, rodí se chaos, kdybych mohl všechny bych je zachránil. "
Geralt
Šifrovač
Příspěvky: 810
Registrován: 9.2.2006 20:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Geralt »

Dovolím si nesouhlasit. Proč by občané posilovali stráže, když už je po problému? Osobně mám takovou zkušenost, že jakmile lidem přestane téct do bot, náhle zpohodlní a rezignují na jakékoliv projevy aktivity, jelikož se nepoučitelně domnívají, že vše se zdárně vyřešilo a již se to nikdy nebude opakovat.
V zásadě to máš to samé, jako když někde policie zlikviduje kriminální gang. Poptávka je poptávka a uvolněné místo přitahuje, takže zase není třeba čekat tak dlouho, než jej někdo zaplní. ;-)

A co na to Keldorn? :-D : Neříkám, že by Stínoví zloději mělo být dovoleno pokračovat v jejich činnosti (z mého pohledu paladina). V žádném případě bych se kvůli tomu nespojil s upíry. Navíc povraždění zlodějů neodpovídá kodexu paladina či jiné ZD postavy. Ano, nemá zloděje v oblibě, jsou to kriminální živly, ale paladin hledá spravedlnost. Ta se v prvé řadě musí projevit spravedlivým soudem, před nějž budou viníci/podezřelí postaveni. Zabíjení přichází na řadu až když všechny ostatní možnosti selžou.

Vallun: Nemohl bys ten přípklad, pro nás nečtenáře Pratchetta, trochu blíže objasnit? (tedy snad je to z Pratchetta, jinak nevím :-) )
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Geralt: Tak nevím, jestli nemyslel Edvin ne Keldorna Firecama, ale Keldora z Durianu, jednoho z vůdců Božích lidí z Planescape: Torment.

A Vetinariho vypořádání se zločinem...
Jedním z Patricijových největších přínosů ke spolehlivému běhu Ankh-Morporku bylo zlegalizování prastarého cechu zlodějů, které provedl už dávno, těsně po svém nástupu k moci. Zločin kolem nás bujel vždycky, zdůvodňoval své rozhodnutí, a když už se nemůžete zločinu zbavit, je lepší, když to bude zločin organizovaný.
A tak byl cech vybídnut, aby vystoupil ze stínů a postavil si budovu cechu, jeho zástupci zaujali svá místa na městských hostinách a společenských událostech. V cechu se začalo vyučovat, pořádaly se rekvalifikační kurzy a vydávala se osvědčení a vysvědčení a tak dále.
Cech souhlasil s vážnou tváří, že výměnou za to, že se jim Noční hlídka nebude plést do cesty, udrží zločiny každoročně na úrovni dohodnuté předem. Tak mohl každý pohodlně plánovat dopředu, jak lord Vetinari s oblibou říkal, a z každodenního chaosu života zmizela alespoň část nejistoty.
A pak, o nějaký čas později, si lord Vetinari znovu svolal náčelníky zlodějů, kapsářů a lupičů a po chvíli nezávazné řeči povídá, jo, mimochodem, chtěl jsem vám říci ještě jednu věc. Počkejme, co to vlastně bylo? Aha, no ano, už vím...
Já vás dobře znám, řekl. Vím, kde žijete. Vím, jakého má kdo z vás koně. Znám kadeřníka, ke kterému chodí vaše žena. A také vím, jak jenom ten čas letí, kde si hrávají vaše krásné děti. A taky kolik je jim let, kam chodí do školy a jak je máte rádi. Takže, nezapomenete na to, co jsme si tady slíbili, že ne? A mile se na ně usmál.
Oni se na něj taky tak jako usmáli.
Nakonec se však celá ta věc ukázala být pro obě strany velmi výhodná. Netrvalo dlouho a hlavám cechu narostla bříška, a oni si začali pořizovat erby a scházeli se spíš v klubu v budově cechu než v zakouřených putykách, kde se vlastně ani jednomu z nich moc nelíbilo. Složitý systém daní a odvodů měl na svědomí, že ačkoliv byl pro cech zajímavý téměř každý občan Ankh-Morporku, nikdo neplatil příliš mnoho, a to bylo velmi uspokojivé - alespoň pro ty nejbohatší občany, kteří si dokonce mohli předplatit, a tak si zajistit na celý rok předem klidný život. Pro tohle předplatné se používalo podivné cizí slovo, které znělo jako pojí štěnic. Nikdo nevěděl, co to původně znamenalo, ale Ankh-Morpork je přijal za vlastní.
Naposledy upravil(a) Sadako dne 25.4.2007 12:11, celkem upraveno 1 x.
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Edvin
Sigilan
Příspěvky: 188
Registrován: 2.11.2006 8:18
Bydliště: Stín

Příspěvek od Edvin »

Moje základní myšlenka ja taková :

Upíři = zlo
Stínoví zloději = zlo

Přidání k zlodějům = vybití upírů = dobro
Přidání k upírům = vybití zlodějů = ( později ) vybití upírů = větší dobro

Jednodušeji už to vysvětlit nedokážu :-D
Geralt
Šifrovač
Příspěvky: 810
Registrován: 9.2.2006 20:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Geralt »

Vampiria: díky - asi začnu číst Pratchetta. :-)
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

Edvin píše:Upíři jsou sice " zlejší " než zloději, ale když se k nim přidáš zlikviduješ všechno zlo namísto jedné půlky.
a jak víš, že jsou tito upíři konkrétně zlí? to se jen tak předpokládá, protože "upíři jsou přece zlí" a co drowové? obecně jsou taky zlí ale existují i dobří jedinci (viz sáhodlouhé debaty tady i na rpg forů)... a pokud není postava Paladin či mág kouzlící "poznej přesvědčemí" při každém rozhovoru, takcharname nemá šancï zjistit zda není Bodhi upír dobrý....
A ještě poznámka, to že upíři zabíjí lidi není argument... oni musí, páč se živí krví... lidi zabíjejí zvířata, protože jedí masou a jdou proto zlí?
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Uživatelský avatar
Morty
Sigilan
Příspěvky: 1147
Registrován: 25.3.2007 15:36
Bydliště: Cassovia, City of Ravens
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morty »

noo, mohol by si... pratchett je naozaj kvalitne poctenicko ;-)

a inac problem stinovi zlodeji-bodhi som nejak nevnimal... skratka som isiel za zlodejmi, povedal im co a ako, splnil asi jeden ci dva questy, a potom sup sup do blazinca :-P ale questy v guilde toho typka v dokoch som vazne neplnil... a pre mna stinovi zlodeji-mensie zlo, bodhi-vacsie zlo... a ked zaratam, ze som iba upevnil poziciu SZ v meste :twisted: dostal som mesto do peknych sraciek, ze? aj ked vampirov mi je trosku luto, vlastne dost... mali take pekne zariadenie na obedne prestavky :twisted:
Fama nihil est celerius.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.
Uživatelský avatar
Razfallow
Dabus
Příspěvky: 1373
Registrován: 24.9.2005 22:54
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Razfallow »

Edvin píše:Moje základní myšlenka ja taková :

Upíři = zlo
Stínoví zloději = zlo

Přidání k zlodějům = vybití upírů = dobro
Přidání k upírům = vybití zlodějů = ( později ) vybití upírů = větší dobro

Jednodušeji už to vysvětlit nedokážu :-D
Díváš se na to z pohledu hráče, ne z pohledu postavy.

Kód: Vybrat vše

IF
  Detect([SPAMMER])
THEN
    RESPONSE #100
             ReallyForceSpell(WIZARD_POWER_WORD_KILL,LastSeenBy(Myself))
END
[/size]
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“