Adventury... tak nějak všeobecně :-)
Moderátor: sevencreature
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- sevencreature
- Sigil Team
- Příspěvky: 7394
- Registrován: 26.9.2005 1:24
- Bydliště: Země
- Kontaktovat uživatele:
- Cesare
- Lim-Lim
- Příspěvky: 1504
- Registrován: 13.1.2006 21:50
- Bydliště: Over the hills and far away... (Where Teletubbies come to play.)
- Kontaktovat uživatele:
Asi už mi to nemyslí správně adventurně... Hraju teď poprvý King's Quest a jsem beznadějně zaseklá.
Sice tuším, že tu mrkev mám na kozu, taky se mi podařilo zasadit fazolky a tak, ale už pěkně dlouhou dobu se courám ze screenu na screen a tápu.
Sice tuším, že tu mrkev mám na kozu, taky se mi podařilo zasadit fazolky a tak, ale už pěkně dlouhou dobu se courám ze screenu na screen a tápu.
These are like nostrils, like mouths, like ears, like beam-sockets, like drinking bowls, like mortars, like ditches, like sunken bogs. And the wind goes rushing through them - sniffing, snoring, singing, sighing, puffing, burbling, whistling, whirring--
- lonely_shadow
- Sigilan
- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.5.2007 14:56
http://www.hrac.sk/online_nakup/nomad_soul_so_pc/Elessar píše:Prosim ta, kde si to zohnal? Pozrel som zopar e-shopov, ale vysledok bol akosi negativny...
Sice Sold Out, ale aspon daco, v hypernove som to videl za 149Sk Asi si to tam kupim
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
Chtěl bych se zeptat těch, co hráli; jaká je Syberia II? První díl se mi vcelku líbil, nádherná grafika, skvělá atmosféra (třeba úvodní Valadilene; ponurý Kolmkozgrad pak považuji za jednu z nejstrašidelnějších lokací, co jsem v adventurách viděl). Ovšem zážitek mi velice kazilo to opakované běhání přes ty samé lokace a filozofie "všechny obrazovky musí navazovat" a bojím se, že v druhém dílu toho moc neubylo.
Jinak příběh prvního dílu mi přišel poměrně uzavřený (byť náhle) a ani bych nečekal pokračování. Nicméně ta atmosféra byla parádní a pokud za to druhý díl stojí, rád bych ji okusil znovu.
Jinak příběh prvního dílu mi přišel poměrně uzavřený (byť náhle) a ani bych nečekal pokračování. Nicméně ta atmosféra byla parádní a pokud za to druhý díl stojí, rád bych ji okusil znovu.
Naposledy upravil(a) MCZ dne 11.7.2007 10:11, celkem upraveno 1 x.
I druhý díl je celkem fajn, byť lokace už možná nejsou tak nádherné (resp. různorodé). Považuji za naprostou samozřejmost, že jej budeš hrát po díle prvním. Není to sice tak dobrá adventura jako The Longest Journey, ale své vysoké kvality rozhodně má.
P.S. Nějaké změny v systému vůbec nečekej, jde de facto o jednu a tutéž hru, kterou rozdělili jen kvůli většímu zisku.
P.S. Nějaké změny v systému vůbec nečekej, jde de facto o jednu a tutéž hru, kterou rozdělili jen kvůli většímu zisku.
- Ajantis
- Sigil Team
- Příspěvky: 5040
- Registrován: 28.9.2005 22:38
- Bydliště: die beschattete Berge
- Kontaktovat uživatele:
Po letech se mi konečně povedlo sehnat adventuru Blackstone Chronicles, na níž mě kdysi v recenzi velmi nalákal Petr Bulíř. Příběh odehrávající se v blázinci používajícím "staré dobré metody" a spoléhající se na psychologickou stránku věci namísto potoků krve, to zní skvěle. Nenechal jsem se odradit ani brakovitou předlohou Johna Saula a stále si hýčkal naděje, že ono prostředí konečně někdo slušně využije.
První nepříjemné překvapení mi uchystalo technické zpracování - krokovací adventura bez možnosti volného rozhledu s hnusnými mezi-krokovými animacemi a zcela absentujícími jinými animacemi. Nadto neotitulkovaná, špatně nadabovaná a výtvarně extrémně nudná. I na rok 1998 velká bída. Na druhou stranu velmi rychlé nahrávací časy, možnost rychlého přesunu kliknutím či příjemné používání předmětů.
Další neradostné prozření bylo, že se nakonec neodehrává tak úplně v onom blázinci, ale spíše v muzeu, které je zřízeno v budově onoho bývalého blázince. Jsou tu k vidění zajímavé lékařské nástroje, jenže ve vitrínách nejsou zdaleka tak působivé. Spíše než jako příběhová hra mi BSCh připomíná ilustrovanou encyklopedii. Dozvídám se o různých psychických poruchách a "šokujících" léčebných metodách, jenže je to pouze velmi zjednodušená verze Foucaultových Dějin Šílenství. Nového jsem se nedozvěděl téměř nic.
Nejlépe tak dopadla adventurní část. Hádanky jsou poměrně různorodé a obtížnost spíše podprůměrná, takže odpadávají frustrující momenty, jenže samotné hádanky mě neuspokojí a v BSCh mě nic nemotivovalo k přemýšlení nad nimi. Hnusná grafika, nezajímavý příběh, přečtení dalších "šokujících" zápisků, které znám...? Postavy, jež potkávám, mají hodně zajímavé osudy, ale na přiblížení jejich pocitů trocha textu a pohled na jejich fotku nestačí; chybí tu základní atmosférotvorné prvky. Není to výlet do léčebny pro duševně choré, ale do muzea - obrazně i doslova. Pořádně sterilní výlet.
První nepříjemné překvapení mi uchystalo technické zpracování - krokovací adventura bez možnosti volného rozhledu s hnusnými mezi-krokovými animacemi a zcela absentujícími jinými animacemi. Nadto neotitulkovaná, špatně nadabovaná a výtvarně extrémně nudná. I na rok 1998 velká bída. Na druhou stranu velmi rychlé nahrávací časy, možnost rychlého přesunu kliknutím či příjemné používání předmětů.
Další neradostné prozření bylo, že se nakonec neodehrává tak úplně v onom blázinci, ale spíše v muzeu, které je zřízeno v budově onoho bývalého blázince. Jsou tu k vidění zajímavé lékařské nástroje, jenže ve vitrínách nejsou zdaleka tak působivé. Spíše než jako příběhová hra mi BSCh připomíná ilustrovanou encyklopedii. Dozvídám se o různých psychických poruchách a "šokujících" léčebných metodách, jenže je to pouze velmi zjednodušená verze Foucaultových Dějin Šílenství. Nového jsem se nedozvěděl téměř nic.
Nejlépe tak dopadla adventurní část. Hádanky jsou poměrně různorodé a obtížnost spíše podprůměrná, takže odpadávají frustrující momenty, jenže samotné hádanky mě neuspokojí a v BSCh mě nic nemotivovalo k přemýšlení nad nimi. Hnusná grafika, nezajímavý příběh, přečtení dalších "šokujících" zápisků, které znám...? Postavy, jež potkávám, mají hodně zajímavé osudy, ale na přiblížení jejich pocitů trocha textu a pohled na jejich fotku nestačí; chybí tu základní atmosférotvorné prvky. Není to výlet do léčebny pro duševně choré, ale do muzea - obrazně i doslova. Pořádně sterilní výlet.
Ajantis: Když už je tu řeč o adventurách a blázinci, tak mi to připomělo jistou hru - Sanitarium od tuším Dreamforge.
V jisté době jsem se dostal (bohužel) pouze k demu a celkem mě to tehdy zaujalo. Hráč tam hraje za někoho, kdo stratil paměť a snaží se získat ztracené vzpomínky.
Vypadalo to celkem ujetě a morbidně. Jinak si to moc už nepomatuju ale líbilo se mi to. Takže takový případný soukromý tip. (A já doufám že si to brzo někde obstarám. )
edit - screeny:
http://gry.gery.pl/pc/sanitarium/screeny.html
V jisté době jsem se dostal (bohužel) pouze k demu a celkem mě to tehdy zaujalo. Hráč tam hraje za někoho, kdo stratil paměť a snaží se získat ztracené vzpomínky.
Vypadalo to celkem ujetě a morbidně. Jinak si to moc už nepomatuju ale líbilo se mi to. Takže takový případný soukromý tip. (A já doufám že si to brzo někde obstarám. )
edit - screeny:
http://gry.gery.pl/pc/sanitarium/screeny.html
- Backslider
- Sigilan
- Příspěvky: 27
- Registrován: 23.9.2007 13:26
- MCZ
- Sigil Team
- Příspěvky: 3926
- Registrován: 25.9.2005 1:01
- Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
- Kontaktovat uživatele:
To je trochu divný názor, mám jen dvě poznámky:Backslider píše:U adventur typu Posel Smrti, Syberia atd. mi vadí hlavně 1 věc: jednou je dohraju a konec... Znova to nemá cenu... Proto bych si nikdy žádnou adventuru legální cestou neopatřil. (navíc krátká herní doba)
PS: Nikomu svůj názor necpu...
1. evidentně jsi nehrál The Longest Journey .
2. já dohrál Syberii, Broken Sword 1 i TLJ dvakrát a TLJ ještě někdy v budoucnu rozhodně plánuji. Tolik k té replayabilitě .