Stránka 2 z 4

Napsal: 26.4.2007 22:14
od Ajantis
Četl jsem pouze 2 recenze (LEVEL a BonusWeb) a Stalker z nich na mě působí velmi nedobře. Tak nějak jsem si myslel, že by mohl být podobný filmu Stalker (Piknik u cesty jsem nečetl), což je, dá se říct, filosofické dílo s důrazem na příběh. Ale když si recenzent pochvaluje, jak je hra filmu podobná, protože má podobnou grafiku, bylo mi jasné, že je něco špatně. :-D Navíc když i známý nadhodnocovač Prouza označuje příběh za "nedomyšlený" a NPC za "naprosto plochá".
Na každém kroku omílaná slova "svoboda", "nelinearita" a "boj", k tomu "hrdina s amnézií" a "zmutované příšery"... tedy slova, která ve spojení se současnými PC hrami působí spíše jako nadávky. I "živý svět" ve hrách si představuju naprosto jinak, než ho popisují obě recenze, ale to bude asi tím, že má vize živoucího světa by se stěží mohla realizovat v tradiční FPS...
Vůbec se mi z toho Stalker jeví jako další "Oblivion_já_taky_hra", tedy hra, které je nejlépe se co největším obloukem vyhnout.

Napsal: 26.4.2007 22:38
od DerAdler
Odporúčam si prečítať rubriku Jáma pekel Dana Vávry v poslednom Leveli...

2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo. :roll:

Napsal: 26.4.2007 22:46
od Ajantis
DerAdler píše:Odporúčam si prečítať rubriku Jáma pekel Dana Vávry v poslednom Leveli...
Jj, ta mé pesimistické nahlížení na Stalkera také vydatně podpořila.
DerAdler píše:2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo. :roll:
Jednoduše - protože autor považuje za klad hry něco, co já považuji za její zápor. :lol:

Napsal: 26.4.2007 23:11
od yenn
Ajantis: Mrkni ještě na videorecenzi. Ačkoli nepředpokládám, že bys po jejím zhlédnutí zásadně změnil na S.T.A.L.K.E.R.a názor - ostatně Grygar a Dobrovský tam také praví, že jde o jednoznačnou FPS.

Btw: Se zmutovanými potvorami se ve hře afaik střetneš jen zřídka.

Napsal: 26.4.2007 23:46
od AlieN
yenn píše:Btw: Se zmutovanými potvorami se ve hře afaik střetneš jen zřídka.
Všichni mutanti které jsem zatím potkal jsou jen jinak vypadající zvířata potulující se krajinou (fungují podobně jako v Gothicu 2, ale nestojí jen tupě na místě - pohybujují se po svém teritoriu, útočí na vetřelce a občas se taky nahání mezi sebou).

Ajantis: Nelinearita je čistě dobrovolná, na vedlejší questíky se klidně můžeš vykašlat a jít jen po hlavní linii. Ostatně za ně nedostáváš expy a ani o moc lepší vybavení při nich nenajdeš, takže je to jen o tom jestli tě baví prozkoumávat zónu 8-)

Napsal: 27.4.2007 0:05
od Ajantis
AlieN píše:Ajantis: Nelinearita je čistě dobrovolná, na vedlejší questíky se klidně můžeš vykašlat a jít jen po hlavní linii. Ostatně za ně nedostáváš expy a ani o moc lepší vybavení při nich nenajdeš, takže je to jen o tom jestli tě baví prozkoumávat zónu 8-)
Právě tohle je ta laciná nelinearita a_la The Elder Scrolls.
Místo programování alternativních řešení úkolů a následně jejich různého promítání do dění ve hře se udělá obrovský herní svět a naseká se do něj spousta nepovinných questů.

Napsal: 27.4.2007 0:14
od AlieN
Ajantis: Někde jsem tuším četl že těch konců opravdu je několik.
Ale i kdyby, jak už říkal yenn nahoře - tohle je fps, ne rpg (i když se mu v něčem dost blíží).
Při plnění úkolů je nelinearita spíš taková Flashpointovská, tzn máš úkol a ve volné krajině si sám vybereš jak ho splníš

Napsal: 27.4.2007 0:27
od Ajantis
AlieN píše:Ajantis: Někde jsem tuším četl že těch konců opravdu je několik.
Jen jestli ty konce nejsou udělány tak, že si na konci prostě jeden z nich vybereš (jako v Deus Ex). Pokud je to podobné jako třeba v Silent Hill 2, kde se konec určí podle Tvého chování v průběhu celé hry, tak potom v tomhle bodě smekám... Ale pochybuji o tom.
AlieN píše:Ale i kdyby, jak už říkal yenn nahoře - tohle je fps, ne rpg (i když se mu v něčem dost blíží).
Při plnění úkolů je nelinearita spíš taková Flashpointovská, tzn máš úkol a ve volné krajině si sám vybereš jak ho splníš.
Když já čekal, že to bude trochu víc než jen klasické FPS. :-?
Klasické FPS už mě vážně neberou. O tomhle onehdá napsal skvělou Jámu pekel Dan Vávra v Levelu.
Ale dobrá, chyba je v mých mylných očekáváních, to beru. Proto se Stalkerovi také vyhnu.

Napsal: 27.4.2007 0:36
od AlieN
No já bych to označil jako HODNĚ neklasickou FPS ;-)

Napsal: 27.4.2007 1:10
od Ajantis
AlieN píše:No já bych to označil jako HODNĚ neklasickou FPS ;-)
Mně dle těch recenzí přijde, že "neklasická" je pouze v tom přibližování se Oblivionu. A to rozhodně za posun k lepšímu nepovažuji.

Napsal: 27.4.2007 11:51
od sevencreature
DerAdler píše:2 Ajantis: myslím, že hra, ktorá obdrží "osmičkové" hodnotenie je viac než dobrá. Takže nechápem, ako recenzia v Leveli mohla vyznieť nie príliš lichotivo. :roll:
Heh, jen si přečti Ajantisovy mini-recenze (či dojmy) s hodnocením chceš-li a moje reakce na ně. Ukázkový příklad toho, že obsah a bodové hodnocení a pohled další osoby na ně se může dost výrazně lišit ;-)

Napsal: 27.4.2007 21:26
od DerAdler
No, tak som som to dnes u kamoša hral nejaké 2 hodinky... hovorte si čo chcete, ale tá atmosféra ma dostala. Určite ma bavila viac než HL2, ktorý považujem za nudný a dohral som ho len zo zotrvačnosti.

A máte pravdu... s hrami je to podobne ako napr. s hudbou, ženami atď. Čo sa páči jednému, nemusí obľubovať druhý. Osobne ma napr. z Oblivionu žiadne šialenstvo nechýtá a dohrať sa ho určite nechystám.

Napsal: 1.5.2007 10:22
od SneZhulak
Taky sem to zkoušel asi hoďku u kámoše a moc mě to nechytlo, viděli ste ale původní ruský film STALKER? To je úplně o něčem jiném, s touhle parodií se to nedá srovnat

Napsal: 1.5.2007 10:52
od Jab
SneZhulak píše:Taky sem to zkoušel asi hoďku u kámoše a moc mě to nechytlo, viděli ste ale původní ruský film STALKER? To je úplně o něčem jiném, s touhle parodií se to nedá srovnat
Původní film STALKER si může užít jen opravdový masochista. Atmosféra tomu sice rozhodně nechybí, ale jinak jsou to hodiny koncetrované nudy.

Napsal: 1.5.2007 11:08
od sevencreature
SneZhulak píše:viděli ste ale původní ruský film STALKER? To je úplně o něčem jiném
Ne, fakt? :shock: Ty jo, jak to mohli ti tvůrci takhle pokazit :snooty: A já se tak těšil, že si "zahraju" toho "pravého" Stalkera...

P.S. Jak je uvedeno už u hry, inspirovala se visuální stránkou filmu, nikoliv "dějem" (ó, jak překvapivé :wink:).