Co je to RPG?

Kobky, města i pláně potřebují svého hrdinu (či padoucha). Aneb jeden človíček ve velkých příbězích.

Moderátor: sevencreature

Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Erina píše:Ja osobne Diabla za RPG nepovazuju, pro mne je to akcni hra s prvky RPG. A pro kazdeho kobkare urcite taky...
¨
Je to akční RPG :-)
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Erina
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 26.2.2007 12:57

Příspěvek od Erina »

7c, nejsi kobkar, tak si placej co chces :-P
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

:lol: No, jestli je "kobkař" nadávka, tak asi opravdu nejsem - což ale na faktu, že je D2 akční RPG nemění vůbec nic :mrgreen:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

magnus píše: takže to už nebude z vlastního pohledu? tohle mi právě na nových hrách dost vadí.. už to nemá takovou atmosféru, když se člověk stará o nějakou mrňavou postavičku, než když se dívá jejíma očima
Tohle je zajímavá myšlenka. Zapřemýšlel jsem se nad tím a neviděl bych to tak jednoznačně.

Ze hry z pohledu vlastních očí se ta herní postava úplně vytratí, protože ji (ani její část) nevidíš. Vůbec to působí zvláštně, když nevidíš ani své ruce, nohy, nos... Dle mých zkušeností mají na utváření atmosféry mnohem větší vliv jiné prvky než pohled na hru, ale pak se to těžko posuzuje, jelikož ty hry jsou principielně jiné. U plně 3D prostředí dá větší práci udělat opravdu detailní a propracovanou vizuální stránku než u izometrické hry. Buď za to mohou slabá PC nebo neschopní programátoři, ale je to tak. A detaily dělají atmosféru. Se vzrůstajícími náklady na technologie pak vývojáři také tíhnou více k realističnosti vzhledu, aby se jim to zaplatilo, což je další výrazné mínus.

Větší potenciál je asi na straně plného 3D (ne nutně z vlastních očí), ale v současnosti mi tedy přijdou atmosferičtější izometrická RPG.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

magnus: Osobně dávám více přednost pohledu na postavu, než pohledu z vlastních očí. 1st person mi přijde takový divný, jako by člověk sledoval nějaké dění dírou ve zdi...navíc se ráda dívám na svoji postavu. :-) Osobně je pro mě asi lepší 3rd person pohled.
Nicméně, i 1st person, když se dobře udělá, stojí za to, takové Call of Cthulhu, to je opravdu něco. 8-)
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Erina
Sigilan
Příspěvky: 123
Registrován: 26.2.2007 12:57

Příspěvek od Erina »

presne tak, miluju svy prtavy postavicky a prave 1st person byl jediny, co mi na RoA desne vadilo, nez jsem si zvykla, ale i tak davam prednost 2D. Atmosfera hry rozhodne nezalezi na pohledu postavy, ale na hre samotne...
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

Erina píše:presne tak, miluju svy prtavy postavicky a prave 1st person byl jediny, co mi na RoA desne vadilo
Ha! Takže nejsi kobkař? :wink:

Co se týče mě, tak mi na pohledu a stylu nějak moc nezáleží - pokud se mi líbí - tj. nemám vyhraněnou preferenci. I když je pravda, že větší část RPG co mě uchvátila byla 1st person... Což je ale spíš dáno dobou vzniku (alespoň myslím).
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

Ajantis píše:
AlmSiVi píše:V Diablu ani v Dungeon Siege není žádný roleplaying
A jak definuješ "role playing"? V Diablu též hraješ nějakou roli - dobrodruha, který skrze stovky nepřátel zachraňuje svět. Je to jiná role než v Tormentu, ale meritorně nevidím důvod, proč by jedno role být měla a jedno ne.
Ajantis: tak to bysme mohli jako RPG nazvat i střílečky, adventury a podobné hry, kde máš nějakou roli.. zdá se mi, že ta tvoje definice je přliš obecná
roleplaying je hraní, jednání a rozhodování se za nějakou postavu, jejíž charakter a schopnosti si na začátku jednoznačně určíš.. boj k tomu samozřejmě patří také, ale pobíhání s panáčkem/panáčky po jednotlivých mapám, kde se neděje nic jiného kromě boje pod roleplaying spadá opravdu minimálně.. tenhle koncept bych spíš přirovnal k hrám typu R-type, Tyrian, kde letíš se svojí raketkou a ničíš všechno, co na tebe zaútočí (koncepčně téměř stejné.. je to taky RPG?)
Vampiria píše:magnus: Osobně dávám více přednost pohledu na postavu, než pohledu z vlastních očí. 1st person mi přijde takový divný, jako by člověk sledoval nějaké dění dírou ve zdi...navíc se ráda dívám na svoji postavu. :-) Osobně je pro mě asi lepší 3rd person pohled.
Nicméně, i 1st person, když se dobře udělá, stojí za to, takové Call of Cthulhu, to je opravdu něco. 8-)
s tou dírou ve zdi souhlasím, chtělo by to širší monitor (nebo spíš úplně jiný tvar), ale rozměry standartního monitoru se patrně měnit nebudou
ale i tak se mi to líbí více, než když své postavě dýchám na záda, jak je tomu u her vypadajících jako NWN.. to už je lepší vidět svou družinku ze shora bez možnosti hýbání kamerou, ale chápu, že vývoj jde určitým směrem a dnes se hledí hlavně na grafické detaily a odflakují se jiné aspekty
:doh:
Uživatelský avatar
sevencreature
Sigil Team
Příspěvky: 7394
Registrován: 26.9.2005 1:24
Bydliště: Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sevencreature »

magnus: :lol: A co si myslíš, že je RPG? Matematický vzorec, který zahrnuje RoA, dungeon a plivání na hráče FPS? :lol:

Třeba System Shock 2 je dalo by se říci ryzí RPG, ačkoliv ho můžeš vesele hrát jako FPS.

A ano, ve spojení RPG není zmíněno nic jiného, než role playing - čili to může být cokoliv :mrgreen:
Eat all your school, stay in milk, drink your teeth, don't do sleep and get eight hours of drug.
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

sevencreature píše:A ano, ve spojení RPG není zmíněno nic jiného, než role playing - čili to může být cokoliv :mrgreen:
no tak o čem se tady hádáme, když to může být cokoliv?
:doh:
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

magnus píše:...ta tvoje definice je přliš obecná
Já se v žádném případě nesnažil o definici žánru RPG, právě naopak!!!

Ohradil jsem se proti tvrzení, že "Diablo není RPG, protože tam není Role-Playing". To je definice neznámého neznámým. Pouze z toho názvu (Role-Plaing-Game) nelze určit, jaká ta hra má být - pouze z názvu by opravdu vyplývalo, že to mohou být i adventury, FPS atp. Právě proto jsem s Almsivim nesouhlasil.

Jediný možný způsob, jak úzce vymezit žánr RPG, je pomocí nějakých ustálených znaků. Na počátku si pod RPG hráči představovali něco, jenže v průběhu času se to něco změnilo - Almsivi si stěžuje, že většina lidí si pod RPG představí Diablo, což odporuje jeho "skutečnému významu". Jenže proč by měl dostat přednost ten starší (rozhodně také ne původní) výklad slova RPG? Jeho autentičnost není legitimizována z podstaty toho slova, ale pouze ustálenou praxí. A ta už se dost možná změnila.
roleplaying je hraní, jednání a rozhodování se za nějakou postavu, jejíž charakter a schopnosti si na začátku jednoznačně určíš..
Tak s tímhle bys mohl vyřadit z RPG žánru značnou většinu dnes jako RPG chápaných her, protože v nich charakter a schopnosti jednoznačně na začátku neurčuješ - právě naopak, podstatou těchto her je, že se tohle vyvíjí nebo určuje až v průběhu hry. Na začátku o nich často nevíš vůbec nic (Torment). A většinou u nich vůbec nemáš reálnou možnost rozhodování.
Uživatelský avatar
magnus
Sigilan
Příspěvky: 264
Registrován: 18.4.2006 21:14
Bydliště: Preol
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnus »

Ajantis píše:Tak s tímhle bys mohl vyřadit z RPG žánru značnou většinu dnes jako RPG chápaných her, protože v nich charakter a schopnosti jednoznačně na začátku neurčuješ - právě naopak, podstatou těchto her je, že se tohle vyvíjí nebo určuje až v průběhu hry. Na začátku o nich často nevíš vůbec nic (Torment). A většinou u nich vůbec nemáš reálnou možnost rozhodování.
já přece neřek, že se nemění během hry, já jen řek, že to je na začátku nějak dané nebo máš pravdu s tim tormentem i dalšími, že se to vyvíjí až během hry..
ale vem si třeba diablo - tam to nemáš ani na začátku ani během hry

máš pravdu, dneska se pojem RPG bere už dost jinak, hrabat se v jeho původním smyslu nemá cenu
:doh:
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

magnus píše:(..)dneska se pojem RPG bere už dost jinak, hrabat se v jeho původním smyslu nemá cenu
A jaký byl onen "původní smysl" RPG? ;-)
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Vampiria píše:A jaký byl onen "původní smysl" RPG? ;-)
Co nám k tomu řekne například Wikipedia...
The history of role-playing games begins with an earlier tradition of role-playing, which combined with the rulesets of fantasy wargames in the 1970s to give rise to the modern role-playing game. A role-playing game (RPG) is a type of game in which the participants assume the roles of characters and collaboratively create stories. Participants determine the actions of their characters based on their characterization, and the actions succeed or fail according to a system of rules and guidelines. Within the rules, they may improvise freely; their choices shape the direction and outcome of the games.
No, nejsem si jist, že "původní význam" slova RPG naplňuje nějaká PC hra. :twisted:
Uživatelský avatar
AlmSiVi
Sigilan
Příspěvky: 579
Registrován: 29.11.2005 8:20
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od AlmSiVi »

A wikipedia ještě uvádí dělení rpg na role playing games a computer role playing games. Ty ještě rozděluje na Traditional rpg a Action/hack and slash rpg. K těm ještě uvádí:
Many gamers feel that it is inaccurate to use the term "role-playing game" to describe games in which the characterization of the game characters is determined by the game designer rather than the players' portrayal of their roles. However, this is a criticism of the term rather than of the games themselves.
No, je vidět že se na to každý díváme jinak a asi se neshodneme ;-)
Odpovědět

Zpět na „Další RPG hry“