¨Erina píše:Ja osobne Diabla za RPG nepovazuju, pro mne je to akcni hra s prvky RPG. A pro kazdeho kobkare urcite taky...
Je to akční RPG
Moderátor: sevencreature
Tohle je zajímavá myšlenka. Zapřemýšlel jsem se nad tím a neviděl bych to tak jednoznačně.magnus píše: takže to už nebude z vlastního pohledu? tohle mi právě na nových hrách dost vadí.. už to nemá takovou atmosféru, když se člověk stará o nějakou mrňavou postavičku, než když se dívá jejíma očima
Ha! Takže nejsi kobkař?Erina píše:presne tak, miluju svy prtavy postavicky a prave 1st person byl jediny, co mi na RoA desne vadilo
Ajantis: tak to bysme mohli jako RPG nazvat i střílečky, adventury a podobné hry, kde máš nějakou roli.. zdá se mi, že ta tvoje definice je přliš obecnáAjantis píše:A jak definuješ "role playing"? V Diablu též hraješ nějakou roli - dobrodruha, který skrze stovky nepřátel zachraňuje svět. Je to jiná role než v Tormentu, ale meritorně nevidím důvod, proč by jedno role být měla a jedno ne.AlmSiVi píše:V Diablu ani v Dungeon Siege není žádný roleplaying
s tou dírou ve zdi souhlasím, chtělo by to širší monitor (nebo spíš úplně jiný tvar), ale rozměry standartního monitoru se patrně měnit nebudouVampiria píše:magnus: Osobně dávám více přednost pohledu na postavu, než pohledu z vlastních očí. 1st person mi přijde takový divný, jako by člověk sledoval nějaké dění dírou ve zdi...navíc se ráda dívám na svoji postavu. Osobně je pro mě asi lepší 3rd person pohled.
Nicméně, i 1st person, když se dobře udělá, stojí za to, takové Call of Cthulhu, to je opravdu něco.
Já se v žádném případě nesnažil o definici žánru RPG, právě naopak!!!magnus píše:...ta tvoje definice je přliš obecná
Tak s tímhle bys mohl vyřadit z RPG žánru značnou většinu dnes jako RPG chápaných her, protože v nich charakter a schopnosti jednoznačně na začátku neurčuješ - právě naopak, podstatou těchto her je, že se tohle vyvíjí nebo určuje až v průběhu hry. Na začátku o nich často nevíš vůbec nic (Torment). A většinou u nich vůbec nemáš reálnou možnost rozhodování.roleplaying je hraní, jednání a rozhodování se za nějakou postavu, jejíž charakter a schopnosti si na začátku jednoznačně určíš..
já přece neřek, že se nemění během hry, já jen řek, že to je na začátku nějak dané nebo máš pravdu s tim tormentem i dalšími, že se to vyvíjí až během hry..Ajantis píše:Tak s tímhle bys mohl vyřadit z RPG žánru značnou většinu dnes jako RPG chápaných her, protože v nich charakter a schopnosti jednoznačně na začátku neurčuješ - právě naopak, podstatou těchto her je, že se tohle vyvíjí nebo určuje až v průběhu hry. Na začátku o nich často nevíš vůbec nic (Torment). A většinou u nich vůbec nemáš reálnou možnost rozhodování.
A jaký byl onen "původní smysl" RPG?magnus píše:(..)dneska se pojem RPG bere už dost jinak, hrabat se v jeho původním smyslu nemá cenu
Co nám k tomu řekne například Wikipedia...Vampiria píše:A jaký byl onen "původní smysl" RPG?
No, nejsem si jist, že "původní význam" slova RPG naplňuje nějaká PC hra.The history of role-playing games begins with an earlier tradition of role-playing, which combined with the rulesets of fantasy wargames in the 1970s to give rise to the modern role-playing game. A role-playing game (RPG) is a type of game in which the participants assume the roles of characters and collaboratively create stories. Participants determine the actions of their characters based on their characterization, and the actions succeed or fail according to a system of rules and guidelines. Within the rules, they may improvise freely; their choices shape the direction and outcome of the games.
No, je vidět že se na to každý díváme jinak a asi se neshodnemeMany gamers feel that it is inaccurate to use the term "role-playing game" to describe games in which the characterization of the game characters is determined by the game designer rather than the players' portrayal of their roles. However, this is a criticism of the term rather than of the games themselves.