Co je to RPG?
Napsal: 21.5.2006 10:17
MCZ: V jakém RPG kromě Falloutu se používají šestiúhelníky? 

no, já to jako problém nevidímMCZ píše:, ale chápeš, jaký mají čtverečky problém, jo?
No, ani bych neřeklAlieN píše:S tim ze je atmosferictejsi pohled vlastnich oci souhlasim, ale jde to poradne pouzit jen kdyz ovladas jen jednu postavu.
Nejsem si jisty s cim v tom nesouhlasis, ale pro vic postav je prehlednejsi kdyz je vydis zvrchu, u MM a podobnych veci to sice funguje, ale neni to podle me nejlepsi a hodne to degraduje takticke moznosti.sevencreature píše:No, ani bych neřekl
s tím nesouhlasím, třeba prolínání žánrů ti nic neříká? nebo pokud to v té hře funguje, tak proč to nepoužít, i když to je podle tebe žánrově mimo?.. mně např. vadí, když stačí bez přemýšlení kliknout na nepřítele a dál se skoro nestarat či hodit pár kouzel ala neverwinter.. raději si promýšlím každé kolo boje, každé kolo udílím příkazy.. v tom se mi líbil třeba víc Temple of Elemental Evil než realtimové boje v Balduru nebo Icewindusevencreature píše: A jak už jsem psal výše - RPG nemá být dle mého názoru bojová strategie
Uh. Nejspíš jsem špatně použil termín - slovem RPG jsem měl na mysli dungeony a spol. nikoliv tzv. RPG elementy či cokoliv (prostě ta věc, kterou má dneska káždá hra a ohání se tím ve všech reklamách).magnus píše:s tím nesouhlasím, třeba prolínání žánrů ti nic neříká?
to já zas mám rád, když se to skloubí do toho "mého" žánru, který hrajisevencreature píše:Pokud chci boje, zahraju si nějakou taktickou hru (třeba Incubation, Spellcross, X-COM) pokud chci adventuru, zahraju si adventuru.
no, tak dlouho by mě zas nebavil.. ale ani v toee přece tak dlouho netrvaj ne?sevencreature píše:Jinak tím, že RPG nemá být strategie mám na mysli, že to nemá být jen o bojích, je důležité hru vyvážit - představ si, že by jeden boj v BG 2 trval 2 hodiny... Tobě by se to možná líbilo, ale nevím, nevím.
A promiň, ale ToEE bych zrovna nedával do jedné věty s "prvky, které dávaly hrám vynikající hratelnost a atmosféru"![]()
pod tohle se ti podepisu. Ja treba nedohrala IWD, protoze to je spis akcnarna s prvky RPG a rozhodne mi nepripadala zabavna.magnus píše:
připadá mi, že tohle je dost věc názoru a my dva ho máme poněkud jiný :)
.........
ale abychom se furt nebavili o soubojích.. osobně preferuji raději právě starší RPG, protože v těch nových mi přijde, že je to jeden dlouhý sled bojů, bojů a ničeho jiného, jen prokládaný videi a pár rozhovory, které se stejně ubírají jen jedním, maximálně dvěma směry.. a bojím se, že RoA se vydá stejným směrem, kterým se ubírají nová RPGčka, což je vidět z toho zpracování podobného NWN
ale doufám, že se pletu
A jak definuješ "role playing"? V Diablu též hraješ nějakou roli - dobrodruha, který skrze stovky nepřátel zachraňuje svět. Je to jiná role než v Tormentu, ale meritorně nevidím důvod, proč by jedno role být měla a jedno ne.AlmSiVi píše:V Diablu ani v Dungeon Siege není žádný roleplaying