Stránka 1 z 1

Oživování mrtvých

Napsal: 23.4.2008 17:38
od ShaDoOoW
Ahoj, možná mě někteří z vás znáte. Dělal a dělám na NWN českých modulech. V tuto chvíli dělám nový Calamir.

Mám takový dotaz.

V NWN1 mulťáku je největší problém to, že hráč nikdy nezemře. I v popisu kouzla Vzkříšení je napsané, že lze oživit kohokoliv i toho co zemřel kouzlem Rozložení. S tím že jedinou výjimkou jsou mrtvý stářím. To je v malém modulu a že žádné velké neznám dost problém, protože se za nějakou dobu potkáte s tím, kdo vás nebo koho jste vy zabili.

Nicméně v BGII Jaheira tvrdí, že některé lidi nelze oživit. No ale to byla 2edice. Ví někdo jak je to v 3. popř. 3.5 ?

Dále, je pravdivý mýtus, že mrtvý který je oživen popř. projde nějakým procesem respawnu /což snad každý NWN1 modul nabízí/ si nepamatuje kdo ho zabil a události před a po své smrti?

Jinak teď si vzpomínám na jedno kouzlo z PRC (players resource consortium) - což je balík nových vlastností z různých DnD knih a tam byly kouzly kolem Necrotic Cyst (feat) a konkrétně Necrotic Termination (9. lvl) umožnilo zabít postavu natrvalo bez možnosti vzkříšení.

A taky si teď vzpomínám na BGII - zkaměnění - pokud byla zkameněná postava rozbita nešlo ji oživit. Funguje to v 3.,3.5 stejně?

dík
ShaDoOoW

Re: Oživování mrtvých

Napsal: 24.4.2008 0:19
od drake127
Promiň, předtím jsem si tvůj příspěvek moc nepřečetl; obecně vážně platí, že oživování postav si rozhoduje GM na základě typu dobrodružství. V některých dobrodružstvích jednou mrtvé postavy zůstávají mrtvé navěky, u jiných se zase v hrobě ani neohřejí. Oživování bude určitě nějak v příručkách řešeno, ale neřekl bych, že ti to nějak pomůže k vyřešení problému se úmrtími v NWN PW světe.

Většina NWN PW světů zavádí dvě věci:
1) Respawn, čímž je zajištěno oživení postav, které umřou nějak hloupě a nikdo je nezachrání klasickou cestou.
2) Ztráta paměti má zase za úkol zajistit, aby se zemřelý svým zážitkem nechlubil a zároveň aby se nemstil svému případnému vrahovi (byl-li to jiný hráč).

Bod 2 ostatně dělá problémy i tak a nemyslím, že vůbec někdo přišel s uspokojivým řešením. Zatím se zdá, že nejlepší způsob, jak se vyhnout nevraživosti mezi hráči a jejich postavami, je zajistit, aby se hráči mezi sebou nezabíjeli a smrt byla vzácná, penalizace za ni velké a tresty za vraždu přísné; NWN zkrátka velmi trpí skutečností, že tam cokoliv zabít je až příliš snadné.

Vysvětlení, proč oživování funguje tak, jak funguje (a jak tedy funguje) je tedy na GM.