Planescape LARP
Napsal: 15.5.2009 10:05
Kdy?
Přesný termín bude stanoven. Počítá se s nějakým podzimním víkendem
(možná prázdninovým).
Kde?
Milovice u Nymburku, opuštěné prostory Božího Daru.
Z Prahy trvá cesta circa třicet minut.
Nástin příběhu
"Dveře jsou zamčeny. Sigil se stal vězením, kterým byl už dávno. Až dnes ale neznámý žalářník zabouchl mříže Klece, až dnes lidé poznávají, že po celý život jejich možnosti byly jejich omezeními. Jak dlouho bude ještě trvat, než se diktát Paní podrobí zodpovědnosti? Jak dlouho bude trvat, než lidé odhalí tajemství Pravé smrti?"
- Dhall, kronikář a písař Spalovačů -
Ano, je to tak. Portály přestaly fungovat, ze Sigilu není úniku. Proč? Nikdo neví. Vládnoucí frakce se snaží uklidňovat, menšiny volají po revoluci a obyčejní lidé strádají pořád, aniž by se snažili cokoliv změnit. Je to opravdu čas změn? Anebo si Sigilané zvyknou na všechno, jako tomu bylo až dosud?
Popis akce a její cíle
"Sigil" je larp inspirovaný slavnou (tohle slovíčko si vážně užívám, oujé) počítačovou hrou "Planescape: Torment". Fanoušci počítačové předlohy se ale nemusí obávat přílišného prznění jejich oblíbených charakterů - příběh i hlavní zápletka "Sigilu" nemá s hrou ani s putováním Bezejmenného nic společného. Ve hře nebude ani možné navštívit všechny lokace známé ze hry. Celý larp se odehrává jen v Úlu a na Hadrníkově náměstí, nebude možné tedy prozkoumat ani bohatší sigilské čtvrti, natož Baator.
"Sigil" je ojedinělým a (aspoň v to jako autor doufám) originálním projektem na české larpové scéně, která je poslední léta přinejlepším ubohá. Veškeré kvalitní akce bývají většinou jen pro úzký okruh pozvaných a nedůstojné intervence organizátorů jsou vidět na téměř každém larpu nebo bitvě. O to my nestojíme. Chceme vytvořit fungující a dynamický svět,
předloha Planescapu nám v tom dost pomáhá. Klademe důraz na absolutní svobodu a volnost hráče, jeho vlastní iniciativu a schopnosti spolupodílet se na utváření hry samotné.
Hráčům bude umožněno následovat předpřipravenou ústřední zápletku, která spočívá v pátrání po důvodů uzamčení portálů. Není ale nutné ani nezbytné, aby se hráč pachtil po poznatcích o portálech, když to jemu nebo jeho postavě nevyhovuje - v "Sigilu" bude řada drobných úkolů a epizod, které hráči zprostředkují to nejbližší proniknutí do světa Planescapu. Hráč samozřejmě nemusí dělat vůbec nic, může si hru užívat jen svým role-playingem - a to ať už bude obyčejný ušpiněný Úlan, nájemný vrahoun nebo vlivný obchodník.
Trošku revolučním cílem "Sigilu" (alespoň co se larpovního kontextu týče) je poskytnutí hráči úplné moci nad jeho osudem, která bude plně konfrontovatelná s postavami jiných hráčů (silnější i slabších). "Sigil" jako herní svět má hráči dát možnosti dělat VŠECHNO, ale nenutit ho k NIČEMU.Žádné "deus ex machina", žádné "Organizátor je Bůh" - hráč je plnou součástí světa a užívá si ho svým hraním, kterým baví (především) sebe (ale) i ostatní. Samozřejmě, někteří hráči jistě budou mít vyšší postavení nebo lepší zbraň, ale nikdo není ultimátně zvýhodněn nebo protežován.
Na těchto stránkách budou průběžně přibývat informace všeho druhu,doporučujeme je sledovat (pokud máte o "Sigil" opravdu zájem).
Přesný termín bude stanoven. Počítá se s nějakým podzimním víkendem
(možná prázdninovým).
Kde?
Milovice u Nymburku, opuštěné prostory Božího Daru.
Z Prahy trvá cesta circa třicet minut.
Nástin příběhu
"Dveře jsou zamčeny. Sigil se stal vězením, kterým byl už dávno. Až dnes ale neznámý žalářník zabouchl mříže Klece, až dnes lidé poznávají, že po celý život jejich možnosti byly jejich omezeními. Jak dlouho bude ještě trvat, než se diktát Paní podrobí zodpovědnosti? Jak dlouho bude trvat, než lidé odhalí tajemství Pravé smrti?"
- Dhall, kronikář a písař Spalovačů -
Ano, je to tak. Portály přestaly fungovat, ze Sigilu není úniku. Proč? Nikdo neví. Vládnoucí frakce se snaží uklidňovat, menšiny volají po revoluci a obyčejní lidé strádají pořád, aniž by se snažili cokoliv změnit. Je to opravdu čas změn? Anebo si Sigilané zvyknou na všechno, jako tomu bylo až dosud?
Popis akce a její cíle
"Sigil" je larp inspirovaný slavnou (tohle slovíčko si vážně užívám, oujé) počítačovou hrou "Planescape: Torment". Fanoušci počítačové předlohy se ale nemusí obávat přílišného prznění jejich oblíbených charakterů - příběh i hlavní zápletka "Sigilu" nemá s hrou ani s putováním Bezejmenného nic společného. Ve hře nebude ani možné navštívit všechny lokace známé ze hry. Celý larp se odehrává jen v Úlu a na Hadrníkově náměstí, nebude možné tedy prozkoumat ani bohatší sigilské čtvrti, natož Baator.
"Sigil" je ojedinělým a (aspoň v to jako autor doufám) originálním projektem na české larpové scéně, která je poslední léta přinejlepším ubohá. Veškeré kvalitní akce bývají většinou jen pro úzký okruh pozvaných a nedůstojné intervence organizátorů jsou vidět na téměř každém larpu nebo bitvě. O to my nestojíme. Chceme vytvořit fungující a dynamický svět,
předloha Planescapu nám v tom dost pomáhá. Klademe důraz na absolutní svobodu a volnost hráče, jeho vlastní iniciativu a schopnosti spolupodílet se na utváření hry samotné.
Hráčům bude umožněno následovat předpřipravenou ústřední zápletku, která spočívá v pátrání po důvodů uzamčení portálů. Není ale nutné ani nezbytné, aby se hráč pachtil po poznatcích o portálech, když to jemu nebo jeho postavě nevyhovuje - v "Sigilu" bude řada drobných úkolů a epizod, které hráči zprostředkují to nejbližší proniknutí do světa Planescapu. Hráč samozřejmě nemusí dělat vůbec nic, může si hru užívat jen svým role-playingem - a to ať už bude obyčejný ušpiněný Úlan, nájemný vrahoun nebo vlivný obchodník.
Trošku revolučním cílem "Sigilu" (alespoň co se larpovního kontextu týče) je poskytnutí hráči úplné moci nad jeho osudem, která bude plně konfrontovatelná s postavami jiných hráčů (silnější i slabších). "Sigil" jako herní svět má hráči dát možnosti dělat VŠECHNO, ale nenutit ho k NIČEMU.Žádné "deus ex machina", žádné "Organizátor je Bůh" - hráč je plnou součástí světa a užívá si ho svým hraním, kterým baví (především) sebe (ale) i ostatní. Samozřejmě, někteří hráči jistě budou mít vyšší postavení nebo lepší zbraň, ale nikdo není ultimátně zvýhodněn nebo protežován.
Na těchto stránkách budou průběžně přibývat informace všeho druhu,doporučujeme je sledovat (pokud máte o "Sigil" opravdu zájem).