Stránka 1 z 4
Klerik a jeho božstvo
Napsal: 1.8.2009 13:28
od Sayboot
Je nějaký jiný rozdíl Klerikem a Talovym knězem? Jaky Bohy jde pak ve hře uctívat jako Klerik? Talův kněz má prostě navíc blesk a ochranu, jinak je to samy co kněz?

Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 1.8.2009 14:32
od Carlos
Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 1.8.2009 15:54
od Sayboot
Carlos píše:Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
Omyl. Klerik má více kouzel zřejmě... Svých vrozených + kniha.
Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 1.8.2009 16:41
od Razfallow
Sayboot píše:Carlos píše:Naprosto to samé co kněz kromě těch dvou kouzel navíc. Obecný klerik v BG nemá zmíněné žádné konkrétní vyznání, ale počítá se s tím, že slouží bohům podle přesvědční - dobré Lathander, zmateně dobré Mystra atd.
Omyl. Klerik má více kouzel zřejmě... Svých vrozených + kniha.

Všichni kněží, mají stejný základní počet kouzel (bez bonusů za moudrost). Jednotlivé kity kleriků (Lathander, Helm, Talos) mají pak navíc různé speciální schopnosti.
Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 1.8.2009 23:29
od Carlos
Vrozená kouzla - ať už máš na mysli Bhaalovy schopnosti (má každá postava, liší se dle přesvědčení) nebo speciální schopnosti od uctívaného boha (liší se podle Tempa, Lathandera, Helma - čili rovněž od přesvědčení). Přesto vyjma těch cca dvou kouzel navíc se neliší ,normální' klerik od specializovaného (toho s konkrétním bohem).
Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 2.8.2009 11:38
od Sayboot
Jj, já měl asi omylem jinou postavu když sem to zkoušel

A lze pak během hry uctívat nějaky božstvo? Např. klerik zaměřenej na nekromancii, to by se mi líbilo

Jde toho nějak dosáhnout? Totiž např. v NwN si klerici zvolí 2 domény + božstvo hned na začátku. A vůbec povolání a rasy jsou v BG i oproti ID pozměněny a herní systém je taky trošku jiný, moc němu nemůžu přijít na kloub... Asi sem si zvykl na ID a NwN, popř. Torment. Např. OČ nejmenši, proč?

Napsal: 2.8.2009 13:28
od Carlos
BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.
Snižování OČ je naopak podle mého logické (a bylo i v Tormentu) - když něco snižuješ (v tomto případě šanci nepřítele na zásah), pak se odečítá tzn. máš OČ -3, nepřítel má třeba THAC0 15 na kostkách se hodí číslo a to musí být větší než THAC0, aby šlo o zásah, takže musí hodit 15+, s OČ -3 však musí hodit 18+ (což šanci na zásah dost snižuje). Takhle nějak to chápu já.
Ve hře žádná konkrétní volba k uctívání božstva není, ale chceš-li mít necro-klerika, myslím, že ti nic nebráni vybavit ho příslušnými kouzly.
Re:
Napsal: 3.8.2009 0:14
od Sayboot
Carlos píše:BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.
Snižování OČ je naopak podle mého logické (a bylo i v Tormentu) - když něco snižuješ (v tomto případě šanci nepřítele na zásah), pak se odečítá tzn. máš OČ -3, nepřítel má třeba THAC0 15 na kostkách se hodí číslo a to musí být větší než THAC0, aby šlo o zásah, takže musí hodit 15+, s OČ -3 však musí hodit 18+ (což šanci na zásah dost snižuje). Takhle nějak to chápu já.
Ve hře žádná konkrétní volba k uctívání božstva není, ale chceš-li mít necro-klerika, myslím, že ti nic nebráni vybavit ho příslušnými kouzly.
Vybavit jo, ale specializovat se na ně (bonusy a tak) je něco jinyho. Kromě toho ostatní pak podle toho reagují. A přesvědčení se podle toho taky odvíjí.
Počkej počkej. OČ je šance na zásah nebo degradace zranění? Jestli máš zbroj (např. těžkou s OČ 8), tak je jasny, že s ní moc uhybat nebudeš, ale uděleny zranění se zredukuje, ne?

Napsal: 3.8.2009 12:58
od Sadako
Carlos píše:BG vychází ze starších AD&D pravidel (2. edice), stejně jako IWD, ostatní AD&D hry (P:T, IWD 2, NWN, NWN 2) jsou postavené na novější 3. edici, proto ty rozdíly.
Hm, nejede Torment a Shadows of Amn náhodou taky na AD&D 2nd?
Napsal: 3.8.2009 16:10
od Carlos
Sayboot: Šance na zásash. Resp. vyhnout se zásahu - odolnosti na zranění se snad měří podle něčeho jiného.
Sadako: Já si myslím, že P:T bude něco jako AD&D 2,5 - změny povolání by tomu nasvědčovaly, stejně jako navyšování vlastností. Ale hádat se kvůli tomu nehodlám. A strkat ruce či jiné části těla do ohně také ne.
Napsal: 3.8.2009 17:04
od Ajantis
Vždyť už "AD&D 2,5" či "AD&D 3. edice" jsou nesmysly. Ta pravidla se jmenují D&D, ne AD&D; AD&D je označení pro 2. edici pravidel D&D. Planescape: Torment používá pravidla AD&D, akorát je vývojáři trochu modifikovali po svém, čímž vskutku nedali vzniknout pravidlům D&D 2,5, natož AD&D 2,5.
Re: Re:
Napsal: 14.8.2009 12:27
od Field Mouse
Sayboot píše:Počkej počkej. OČ je šance na zásah nebo degradace zranění? Jestli máš zbroj (např. těžkou s OČ 8), tak je jasny, že s ní moc uhybat nebudeš, ale uděleny zranění se zredukuje, ne?

OČ8 je kožená zbroj

Jinak pokud máš těžkou zbroj, tak sice neuhneš, ale jsi pořádně opancéřovaný, takže se rána odrazí a nic postavě neudělá. OČ v podstatě vyjadřuje, jak lehké je strefit postavu do místa, které není "kryté" zbrojí. To, jestli trefíš postavu jen do "trochu slabšího místa ve zbroji", takže jí to vezme jen pár životů, nebo "pořádně" pak vyjadřuje hod na zranění u zbraně. Realističtější by samozřejmě bylo, kdyby i bonusové zranění bylo formou x-y a nikoli pevně stanovené, ale co už.
Re: Re:
Napsal: 14.8.2009 16:27
od Zero
Field Mouse píše:
OČ8 je kožená zbroj

Jak u které edice. Jestli má něco v 3e OČ 8, tak je to patrně těžká zbroj, a to on nejspíše myslel.
Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 18.8.2009 17:14
od Field Mouse

Podivuhodné, že se to tak změnilo. To pak bude asi BGčkovské OČ -40 hodně předpotopní

Re: Klerik/Talův kněz
Napsal: 18.8.2009 18:25
od Zero
Mě to třeba přijde podle 3.edice logičtější, to bude asi díky M&M, které byly prakticky mými prvními RPG, a tam šla TZ nahoru.