Stránka 5 z 7

Napsal: 31.1.2006 10:32
od CrowX
Myslím, že 6 rounds (kôl) = 1 turn (ťah) - a 1 round trvá myslím 10 sekúnd?

Inak k tomu môjmu problému s útokmi - najviac čo sa mi podarilo zistiť tak asi dochádza k nejakému problému so zdvojovaním iniciatívy - tým pádom v jednom kole ak sa hastnem tak urobím iba polovicu útokov, ktoré by som mal v takom prípade urobiť. - kde sa dá resp. ako pozrieť hodnota iniciatívy, resp. v čom - v SK to myslím nie je možné.

Napsal: 31.1.2006 11:46
od Pan Bača
Myslím,že je to tak, že 1 tah má deset kol trvá 6 sekund...

Napsal: 31.1.2006 11:53
od Razfallow
Pan Bača píše:Myslím,že je to tak, že 1 tah má deset kol trvá 6 sekund...
Jen pro upřesnění, 1 kolo = 6 s.
5 tahů je jedna hodina ve světě BG.

Napsal: 31.1.2006 12:18
od yossarian
huh, to jsou trochu rozdílné počty. zkusím si to, podle místní autority, shrnout.
1hodina = 5 tahů, tj. 1 tah = 12 minut,
1 kolo = 6 sekund, tj. 1 tah = 120 kol, right?
to by mě zajímalo, proč je to zrovna tak. ale nějak to asi být muselo a obyčejný časový systém byl asi moc obyčejný ...

Napsal: 31.1.2006 12:54
od Razfallow
yossarian píše:huh, to jsou trochu rozdílné počty. zkusím si to, podle místní autority, shrnout.
1hodina = 5 tahů, tj. 1 tah = 12 minut,
1 kolo = 6 sekund, tj. 1 tah = 120 kol, right?
to by mě zajímalo, proč je to zrovna tak. ale nějak to asi být muselo a obyčejný časový systém byl asi moc obyčejný ...
1 tah = 10 kol
Ta 1 hodina = 5 tahů je v herním světě, ne v realitě.

Napsal: 31.1.2006 13:02
od yossarian
no to je hezké. a když na sebe sešlu nějaké kouzlo, které má trvat třeba 5 tahů, vydrží mi tedy herní hodinu a nebo herních 50 kol, tj. 5 minut? jediný smysl mi totiž dává dvojí běh času. jinak běží herní čas při souboji a jinak při nebojových aktivitách? protže jinak jsem z toho úplně zmatený ...

Napsal: 31.1.2006 14:21
od Razfallow
yossarian píše:no to je hezké. a když na sebe sešlu nějaké kouzlo, které má trvat třeba 5 tahů, vydrží mi tedy herní hodinu a nebo herních 50 kol, tj. 5 minut? jediný smysl mi totiž dává dvojí běh času. jinak běží herní čas při souboji a jinak při nebojových aktivitách? protže jinak jsem z toho úplně zmatený ...
Kouzlo trvající 5 tahů bude trvat herních 50 kol. Tedy když kouzlo sešleš a necháš hru běž bez pauzy, pak účinky kouzla vyprchají za 5 minut skutečného času.

Výňatek z manuálu:

Měření času v Baldur's Gate

Herní kolo trvá v Baldur's Gate šest sekund skutečného času. Kolo v AD&D trvá šedesát sekund, takže čas v Baldur's Gate je zhruba desetkrát stlačen oproti standartním pravidlům AD&D. Tah je deset kol, to znamená šedesát sekund. Tah se používá u popisu některých kouzel. Herní den (představující 24 hodin ve hře, od svítání do soumraku a znova do svítání) trvá tedy 2 hodiny skutečného času, takže jde zhruba o desetinásobné stlačení času ve hře. Pokaždé, když družina odpočívá, uběhne osm hodin (to odpovídá zhruba 45 minutám herního času, kdyby hra po tu dobu běžela).

Napsal: 31.1.2006 15:06
od yossarian
tak teď již to chňápu. dík.
p.s. ach ty manuály ....

Napsal: 2.2.2006 9:21
od Dalcor
Ve 3E (tedy IWD 2 a NWN) se čas pohybuje jinak.

Ale to je defacto jedno

Napsal: 18.2.2006 17:19
od dodo
ako je to robene zo zachrannimi hodmi v bg2, je mi jasne ze cim su nizsie tim je to lepsie, ale ako sa pocita sanca ze sa zachranim pred kuzlom , a este ake su obtiaznosti kuziel od 1. po 9. uroven

Napsal: 18.2.2006 20:23
od Dalcor
U BG2 a ostatních 2E her se záchranné hody podhazují, existují pevná čísla, podle dané tabulky (viz handbooky jendotlivých her). Oproti třetí edici neexistuje tzv Difficulty Check ktery urcuje narocnost zachranného hodu, napriklad podle urovne sesilatele.

Funkcnost ST (Neg, 1/2, None) je vždy u popisu kouzla. Kazde povolani ma ST jinak nastavene, steně jako stvury, nejlepe je na tom paladin ktery ma +2 bonus na vsechny ST, no a s Holy Avengerem (napr Carsomyr) je Paladin nejsilnejsi postavou (ve 2E, BG nastesti paladina vice vyvazuje)

Napsal: 18.2.2006 21:13
od sevencreature
Dalcor: Nemohl by ses trochu rozepsat o Holy Avengeru? Jmenuje se taky Carsomyr? Proč má vlastně tenhle "zdvojený" název? Kdo ho vlastní? Nebo jich je víc?

Napsal: 19.2.2006 12:43
od Vlasák
sevencreature píše:Dalcor: Nemohl by ses trochu rozepsat o Holy Avengeru? Jmenuje se taky Carsomyr? Proč má vlastně tenhle "zdvojený" název? Kdo ho vlastní? Nebo jich je víc?
Holy sword získává každej paladin vlivem vývoje své osobnosti - jinými slovy je to zcela regulérní součást povolání paladin. Holy swordy mají společné schopnosti (zesílená aura ochrany proti zlu, rozptylování magie, velká očarování etc.) a pak se každý liší svými konkrétními vlastnostmi (bonusy proti nemrtvým, démonům, léčící schopnosti... prostě různé variace).

Carsomyr: Holy Avenger je prostě název, který vymysleli autoři BG2, přičemž si trochu vzali z nastavených předloh ;-) Holy sword má každej pořádnej paladin a tím pádem ano, je jich víc - ale co meč, to unikát dle svého sositele.

AFAIK je v BG2 ToB ještě jeden Holy sword, ale ten je nějak oříznutej, pokud si vzpomínám dobře.

Nejde tu opět nezmínit Příručku pro paladiny, kde je to vše podrobně:
http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=1275

Napsal: 19.2.2006 13:41
od sevencreature
Vlasák: Jj, ten bastard sword ve WK (Purifier IIRC).

Napsal: 23.3.2006 11:56
od Velehal
Která kouzla v BGII jsou vymyšlená autory, tedy nemají předlohu v DD?