Budoucnost hraní

Akce, strategie, adventury, plošinovky, závodní, sportovní a logické hry ... prostě žádné RPG.

Moderátor: sevencreature

Kdy budou hry na první pohled nerozeznatelné od reality?

Do pěti let
2
7%
Do deseti let
6
22%
Maximálně za 15 let
4
15%
Odhaduji to na 20 let
7
26%
Za víc jak 20 let
2
7%
Nikdy. Animátoři, grafici ani hardware nikdy zrak neošálí
4
15%
Hry nerozeznám od reality už nyní
2
7%
 
Celkem hlasů: 27

Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Vallun píše:Já jsme jen běžnej uživatel, takže byl bys tak laskav a sdělil mi, jak mám chápat vztahy TEbou zmíněných příspěvků? Já tomu totiž orpavdu enrozumím.
drake127 píše:Prostě úplně realistické hry by byly extrémně drahé, kdyby je každý dělal na vlastní triko. Představte si graf, kolik stál vývoj hry před deseti lety a teď. Takhle to dál nepůjde.
Ovšem kdyby někdo dal k dispozici engine s daty (povrchy, textury, fyzikální modely ap.) tak by každý byl schopen relativně levně vytvořit jakoukoli hru. Ovšem nedovedu si představit, že nějaká soukromá firma toto dokáže, protože vytvoření takového ideálního enginu podle mě nemůže být za účelem zisku.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Vallun
Dabus
Příspěvky: 3463
Registrován: 7.1.2006 19:03
Bydliště: Libiš

Příspěvek od Vallun »

drake127 píše:
Vallun píše:Já jsme jen běžnej uživatel, takže byl bys tak laskav a sdělil mi, jak mám chápat vztahy TEbou zmíněných příspěvků? Já tomu totiž orpavdu enrozumím.
drake127 píše:Prostě úplně realistické hry by byly extrémně drahé, kdyby je každý dělal na vlastní triko. Představte si graf, kolik stál vývoj hry před deseti lety a teď. Takhle to dál nepůjde.
Ovšem kdyby někdo dal k dispozici engine s daty (povrchy, textury, fyzikální modely ap.) tak by každý byl schopen relativně levně vytvořit jakoukoli hru. Ovšem nedovedu si představit, že nějaká soukromá firma toto dokáže, protože vytvoření takového ideálního enginu podle mě nemůže být za účelem zisku.
díky:) ale já se bavil konkrétně o možnosti převést hmatové a pachové vjemy do člověka i dnes a to jen po tehcnické stránce:) celkově si to hodnotit netroufám a mylsím, že v mnohém máš pravdu:)
JRRT: "Jestliže chápeš, buď spokojen."
Uživatelský avatar
CeBrk
Lim-Lim
Příspěvky: 136
Registrován: 29.9.2005 15:39

Příspěvek od CeBrk »

Vampiria:
Pod pojmen propracovanější AI si rozhodně nepředstavuji hru, kde by mě první šméčkovej protivník zašlapal do bahna a já loadoval jak divej. Nevím jestli jsi hrála alespoň dema na Far Cry, nebo F.E.A.R., ale ty hry mají oproti ostatním střílečkám v soubojích slušný grády, právě díky propracované AI... a to mají do chování lidí furt dost daleko. I svého času první Unreal a Half-life byl pro plno hráčů doslova šok (v pozitivním smyslu toho slova), protože tyhle hry předběhli konkurenci o celou generaci právě v oblasi inteligence (no, řekněmě spíš nejmenší demence :-)) nepřátel.

Boti v akčních hrách dělají stále stejné chyby. Lezou do slepých uliček, kde je pak pohodlně sejmu přesně načasovaným kombem bez rizika mého zranění. Oni sami mi to nedělají. Nesnaží se mi moc nadběhnout. Nečekaj na mě skrytí u lékárniček, nematou mě díky dobře slyšitelnému zvuku sbírání lahviček, atd... V izometrických RPGčkách se moc neschovávaj za překážky, nekryjou se (Fallouti). Často neumí obejít triviální překážky (i když to je vina spíš lenosti programátorů). V Civilizacích počítač podvádí jak divej, protože není dost mazanej. A vůbec, občas člověk vidí ve hrách dělat počítač takové koňiny, že by plakal. Umělá inteligence je podle mého názoru jeden z největších nedostatků současných her.

drake127:
Ono psaní kolosů se dneska řeší licencováním enginů a implementováním potřebných vlastností (Havoc). A co jsem tak slyšel, tak Unreal 3 engin prý obsahuje velice dobré nástroje pro tvorbu her, takže to vývojářům ušetří spousty času i peněz. Předpokládám, že časem se počet vývojářů enginů ješte smrskne a konkurence v této oblasti vymaká ergonomii a snadnost vývoje her do extrému.
Uživatelský avatar
Sadako
Sigil Team
Příspěvky: 4552
Registrován: 25.9.2005 12:58
Bydliště: Sigil
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

CeBrk: Mě ta "umělá demence" naopak vyhovuje, v akčních hrách či v RPG..Fallout jsem stejně hrála akorát na nejnižší obtížnost, tak co...o RPG typu BG ani nemluvím...ano, ocenila bych lepší AI v opravdu propracovaných RPG či adventurách, ale těch se asi těžko v současné době dočkám, takže odmítám být otravována tím, že nad tím musím příliš uvažovat 8-)
Ad F.E.A.R. - hrála jsem demo. To bylo vcelku jednoduché. Far Cry ani neznám. Half a Unreal mne tak štvaly, že jsem je cca po hodině hraní odinstalovala. Tak nevím 8-)
Chtěl jsem říci, přerušil jej ředitel, čím trávíte svůj čas?
Svůj nejsvětlejší čas trávím tím, že jej dělám tmavým.
Pročpak? vyzvídal pokleslým hlasem ředitel.
Protože světlo mě dráždí.
Uživatelský avatar
Ave
Sigilan
Příspěvky: 1073
Registrován: 30.11.2005 8:04
Bydliště: Chrám Vědění

Příspěvek od Ave »

Řekla bych že takové hry o něchž se tu bavíte budou až za víc než 20 let.Navíc si myslím že budou neúnosně drahé
Plá plamen věrné lásky,
prýští slzy a nad hlavou hoří hvězdy
... a pak už nic... a pak už nic...
Uživatelský avatar
Arian
Lim-Lim
Příspěvky: 2147
Registrován: 28.9.2005 20:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arian »

Ave: Dokud budou neúnosně drahé, nebudou ani vyráběny
Vidíš-li na konci černého tunelu světlo, pak je to obvykle na tebe letící fotonové torpédo
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

Ja mam ovela radsej abstraktnu a v istom zmysle uchylnu grafiku nez realnu... ta je... nudna :) (samozrejme novy Flashpoint pod grafikou ala Picasso by asi fanusikov nenadchlo, ale ide mi o princip :) )... Takze ja nexcem, aby boli hry blizke realite, pretoze realita je krystalicka nuda...
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Ave píše:Řekla bych že takové hry o něchž se tu bavíte budou až za víc než 20 let.Navíc si myslím že budou neúnosně drahé
Nevím, jak to myslíš přesně, ale:
a) viz Arian - pro koncové uživatele drahé býti nemohou
b) jestli jsi měla na mysli jejich vývoj, ten už je drahý dneska, nevím zda-li to ještě platí, ale četl jsem kdysi článek, že i přes velice dobrou prodejnost se vývoj HalfLife 2 dosud nezaplatil, takže tak 8-) .

Ostatně proto už taky zřejmě nebude vznikat moc experimentálnějších titulů "první komerční ligy" jako třeba MDK, Sacrifice a spol., jelikož vývoj, aby hra byla technologicky na úrovni, by byl fakticky drahý, ale zisky nejspíš hodně nízké (alespoň bez masivnější reklamní kampaně, jenže ta taky něco stojí) a do toho se žádný větší vydavatel zřejmě nepustí, takže originální a ulítlé tituly patrně zůstanou hlavně v rukou nezávislých vývojářů, ale to už jsme odbočili ;-) .
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Elessar píše:Ja mam ovela radsej abstraktnu a v istom zmysle uchylnu grafiku nez realnu... ta je... nudna :) (samozrejme novy Flashpoint pod grafikou ala Picasso by asi fanusikov nenadchlo, ale ide mi o princip :) )... Takze ja nexcem, aby boli hry blizke realite, pretoze realita je krystalicka nuda...
áno, realita je nudná, realita je všude kolem. Na to, abych viděl realitu, nepotřebuju zapínaz počítač. Tam chci právě prožít (a vidět) něco jiného :-P
Uživatelský avatar
Lerek
Sigilan
Příspěvky: 1676
Registrován: 27.11.2005 19:37
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lerek »

prodej license Source Enginu to zatáhne spolehlivě, to nebyla hra na prodejnost, ale demonstrace enginu i když naprosto vynikající
"Vycházelo se přitom ze zcela pravdivé zásady, že určitým faktorem uvěření lži je její velikost..." Adolf Hitler
Uživatelský avatar
MCZ
Sigil Team
Příspěvky: 3926
Registrován: 25.9.2005 1:01
Bydliště: prázdná plechovka od barvy (černé)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MCZ »

Lerek píše:prodej license Source Enginu to zatáhne spolehlivě, to nebyla hra na prodejnost, ale demonstrace enginu i když naprosto vynikající
No mě se zase moc nezdá, že by se se Source hrami rozthl pytel jako třeba v případě Q3 (a že těch her bylo celkem dost), Bloodlines, Dark Messiah of M&M, They Hunger, a to je snad vše? Dost důležitou roli v tom možná hraje i fakt, že spousta her se nyní chystá primárně pro nextgen konzole jako XBox 360 se svým vlastní enginem, a graficky tyto hry vypadají mnohem lépe než HL2 (což je "in"). Ale třeba se ještě karta obrátí.
Uživatelský avatar
Lerek
Sigilan
Příspěvky: 1676
Registrován: 27.11.2005 19:37
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lerek »

Q3 byl fenomén, s ním nejde srovnávat, ale spousta titulů jistě v budoucnu použije source engine, jinak proč by Valve dělali reklamní kampaň v podobě Lost Coast?
"Vycházelo se přitom ze zcela pravdivé zásady, že určitým faktorem uvěření lži je její velikost..." Adolf Hitler
Uživatelský avatar
Elessar
Sigilan
Příspěvky: 1785
Registrován: 1.10.2005 19:39
Bydliště: Desolation Row
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elessar »

v leveli pisal k HL2 clanok Rybka, ze jeho vyvoj bol tak katastrofalne drahy, ze by sa muselo predat enormne vela kopii, aby sa to pokrylo...
Naposledy upravil(a) Elessar dne 14.2.2007 18:04, celkem upraveno 1 x.
If every time we tell a lie a little fairy dies they must be building death camps in the garden.
Uživatelský avatar
Ave
Sigilan
Příspěvky: 1073
Registrován: 30.11.2005 8:04
Bydliště: Chrám Vědění

Příspěvek od Ave »

Máte pravdu.Do jakého světa by jsme utíkali kdyby i ten vypadal jako realita :roll:
Plá plamen věrné lásky,
prýští slzy a nad hlavou hoří hvězdy
... a pak už nic... a pak už nic...
Uživatelský avatar
Vlasák
Sigilan
Příspěvky: 3017
Registrován: 26.9.2005 7:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

BTW jen podotknutí, že vše není jen o možné miniaturizaci křemíkové technologie, ale i o "sekundárních" jevech - ať už negativních jejím vlivem (spotřeba, příkon ~~~> teplo !), tak i pozitivních externích - paralelismus (ať už na úrovni počtu procesorů, tak pipelining), fintičky ala predikce skoků, spekulativního provádění, po kupříkladu doplňující vektorové koprocesory ;-)

To je totéž jako na břehu sw problematiky her - k čemu mi je neustálé fanatické zlepšování grafiky, když je toooolik herně podstatnějších elementů... To je imho alfa a omega - game-design... :!:

A.I. je partie poněkud rozporuplná - nevím totiž, zda je v "silách" (časových, ekonomických) jednoho projektu určeného pro trh exceletně perlit na tolika frontách jako je grafika, fyzika, game-design a AI.

Vzal bych to ze dvou směrů - kvantity a kvality AI. Kvantita ve smyslu snažit se vůbec nějaké pokročilé, rsp. vůbec nějaké metody používat. To je spíše hračičkování ve stylu "a když tohle, ten by moh tohle". Tady je imho velký nedostatek. To není tak ani AI, jako spíš nějaké skriptování met-vztahů.
Co do kvality - výzkum tu byl, je a bude, ale je to poněkud specificky uchopitelné, a protože není v herním vývoji mnoha místa na "experimenty" (v uvozovkách proto, že globálně by i experimenty ani nešlo - velká spousta věcí už se 'nějak'ˇzkoušela, vymyslela a navrhla, ovšem v oblasti vývoje her by to přece nový trend byl a jsme u toho), stojí to zřejmě na osvědčených konzervativních metodách.
Za pár měsíců v téhle oblasti možná přicmrndnu do jednoho výzkumu, takže uvidíme :lol:
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Fórum plné RPG - RPG fórum


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Jiné hry“