Budoucnost hraní
Napsal: 12.1.2006 15:54
Ne, nebojte se. Nebudu zde psát o virtuální realitě, kvantových počítačích, a jiných metrixárnách. Rád bych se držel více při zemi. A skorem bych se nebál řící, že bych toto téma zasvětil dohledné budoucnosti, která se dá s trochou předvídavosti odhadnout, aniž by člověk sklouzl do nějakého drsného sci-fi.
Základ tohoto téma vidím v hardwarovém vývoji a Mooreově zákoně. Už Carmack před nějakým časem někde tvrdil, že k dosažení reality stačí faktor sta. Asi tím chtěl říci, že potřebuje 100 krát výkonnější procák, grafiku, 100 x rychlejší a větší paměti, atd... Pochybuji že si to vycucal jen tak z prstu. Asi má zjištěno, kolik je třeba polygonů na ošálení lidského zraku. Ať tak či onak, dosažení grafické reality by mohlo mít pro hráče velice pozitivní následky. Uvažujte se mnou. Vývojáři nebudou muset vyvíjet (kupovat) nové herní enginy, protože ty současné budou dostačující. Velice se tím urychlí a zlevní vývoj her. Merketing už nebude moci machrovat, že jejich hra je graficky lepší než konkurence a budou se muset zaměřit na hratelnostní aspekty hry. Dále nebude třeba pro nové hry kupovat nové počítače, protože budou pochopitelně stačit ty současné. A v neposlední řadě by mohli hry obsahovat méně chyb, díky postupnému vychytávání mušek ze stále stejných enginů a programvání na neměnný hardware.
Kdo viděl v akci Unreal 3 engin možná mi dá za pravdu, že budoucnost klepe na dveře. A vzhledem k tomu že prý už Epic 2 roky pracuje na "čtvrté generaci nereálného jádra", tak bych mohl skorem podotknou, že budoucnost bere téměř za kliku. Asi jediné co by mohlo tyto smělé plány překazit, je fyzika. Už Intel kdysi tvrdil, že technologie pod 100 nm je dost problémová věc. A kdo jiný by to mohl vědět lépe, než lídr křemíkové technologie. Náklady na výzkum a stavbu zařízení takto pokročilé technologie roste do astronomických výšin, což je vidět na stále častější spolupráci mnoha firem zabívajících se touto problematikou. Moc bych se nedivil, kdyby se uvádění lepších a lepších technologií výroby prodloužilo ze současných dvou let na tři.
Co si o tom myslíte vy? Vidíte budoucnost také tak růžově, nebo máte k mému optimismu výhrady? Sem s nimi.
Základ tohoto téma vidím v hardwarovém vývoji a Mooreově zákoně. Už Carmack před nějakým časem někde tvrdil, že k dosažení reality stačí faktor sta. Asi tím chtěl říci, že potřebuje 100 krát výkonnější procák, grafiku, 100 x rychlejší a větší paměti, atd... Pochybuji že si to vycucal jen tak z prstu. Asi má zjištěno, kolik je třeba polygonů na ošálení lidského zraku. Ať tak či onak, dosažení grafické reality by mohlo mít pro hráče velice pozitivní následky. Uvažujte se mnou. Vývojáři nebudou muset vyvíjet (kupovat) nové herní enginy, protože ty současné budou dostačující. Velice se tím urychlí a zlevní vývoj her. Merketing už nebude moci machrovat, že jejich hra je graficky lepší než konkurence a budou se muset zaměřit na hratelnostní aspekty hry. Dále nebude třeba pro nové hry kupovat nové počítače, protože budou pochopitelně stačit ty současné. A v neposlední řadě by mohli hry obsahovat méně chyb, díky postupnému vychytávání mušek ze stále stejných enginů a programvání na neměnný hardware.
Kdo viděl v akci Unreal 3 engin možná mi dá za pravdu, že budoucnost klepe na dveře. A vzhledem k tomu že prý už Epic 2 roky pracuje na "čtvrté generaci nereálného jádra", tak bych mohl skorem podotknou, že budoucnost bere téměř za kliku. Asi jediné co by mohlo tyto smělé plány překazit, je fyzika. Už Intel kdysi tvrdil, že technologie pod 100 nm je dost problémová věc. A kdo jiný by to mohl vědět lépe, než lídr křemíkové technologie. Náklady na výzkum a stavbu zařízení takto pokročilé technologie roste do astronomických výšin, což je vidět na stále častější spolupráci mnoha firem zabívajících se touto problematikou. Moc bych se nedivil, kdyby se uvádění lepších a lepších technologií výroby prodloužilo ze současných dvou let na tři.
Co si o tom myslíte vy? Vidíte budoucnost také tak růžově, nebo máte k mému optimismu výhrady? Sem s nimi.