Obtížnost BG

Putování jednoho hrdiny po Mečovém pobřeží, které navždy poznamená tvář Faerunu.
Stránky: Baldur's Gate, Baldur's Gate II

Moderátoři: Ajantis, yenn

Odpovědět
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Obtížnost BG

Příspěvek od drake127 »

Všichni říkáte, jak je série BG lehká a stěžujete si to různými pamody, nicméně před několika týdny mě napadlo proč že je hra tak lehká - máte neomezený počet pokusů :-D.

Taže jsem začal hrát BG za Fighter/Mage a jak daleko myslíte, že jsem se dostal? Potyčka s vlkem proběhla metodou taktický ústup. Na toho kouzelníka ve Friendly Arms jsem použil všechno, co jsem měl a oživoval jsem jenom Imoen. Ale pak jsem během přesunu mezi lokacemi narazil na 4 ettercalpy a po drobné potyčce (kdy mi otávili Khalida a Jaheiru) jsem se rozhodl pro ústup. Naneštěstí tam byly pavučiny, takže celá moje parta byla mrtvá během okamžiku. Putování Bhaalova potomka po říších skončilo.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
Neferit
Šifrovač
Příspěvky: 2323
Registrován: 29.9.2005 16:53
Bydliště: terra incognita
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Neferit »

Já začala hrát jako F/T, vlky jsem postřílela luky a mág v Přátelské náruči mi Imoen krouhnul. No a jelikož jsem nebyla zezačátku sto pochopit, jak oživit postavu, tak jsem ji nechala mrtvou až do Nashkelských dolů. Permanentně mě ale zabíjeli bazilišci nebo přehršel pavouků :roll:. Jinak se moje BG1 pouť skončila v 6.kapitole v kobkách pod Svítící tvrzí, kdy nám klekl počítač :cry:
http://gh.ffshrine.org?r=23256
deviantART - place, where deviancy comes to play

Pokud máte něco, co po mně chcete, tak mě kontaktujte pomocí PM, emailu nebo ICQ. Vše je zde uvedeno. ;-)
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Podle mě je hra bez jediného loadu na core rules nedohratelná, protože tam příliš záleží na náhodě (a o hrdinech, kteří neměli to štěstí se nikdy nedozvíme). Nicméně budu dál zkoušet a počítat si vynucené loady - zatím jsem tedy na čísle 1.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Re: Obtížnost BG

Příspěvek od dodo »

drake127 píše:Všichni říkáte, jak je série BG lehká a stěžujete si to různými pamody, nicméně před několika týdny mě napadlo proč že je hra tak lehká - máte neomezený počet pokusů :-D.

Taže jsem začal hrát BG za Fighter/Mage a jak daleko myslíte, že jsem se dostal? Potyčka s vlkem proběhla metodou taktický ústup. Na toho kouzelníka ve Friendly Arms jsem použil všechno, co jsem měl a oživoval jsem jenom Imoen. Ale pak jsem během přesunu mezi lokacemi narazil na 4 ettercalpy a po drobné potyčce (kdy mi otávili Khalida a Jaheiru) jsem se rozhodl pro ústup. Naneštěstí tam byly pavučiny, takže celá moje parta byla mrtvá během okamžiku. Putování Bhaalova potomka po říších skončilo.
:):):) no tak to je dost smutne , ale na tvoju otazku je velmi jednoducha odpoved ; nech si kazdi hrac spomenie na svoje zaciatki ked nemal ani len sajnu o tom ake spcialne schopnosti maju niektore priseri, ja napr. ked som prechadzal Watcher`s keep na prvikrat tak mi to trvalo dobri tizden kim som ju "zlomil", a preco??? lebo som nemal ani len sajnu otom ze tie sochi ktore strazia oltar sa premenia na docela slusnich bojovnikov, ze matka ulu dokaze sposobit aj elementarni damage ktore ignoruje tvoju MR , a podobnich hluposti je tu hafo , teraz ked viem co ma caka tak sa uz nejako pripravim ( i ked to skor povazujem za cheat ked pridem do nejakej lokacie a namne je tolko ochranich kuziel ze nevidim svoj portret postavi) , hra samotna je lahsia hlavne preto ze hraci uz vedia ktore predmeti ich ochrania pred tou alebo hentou priserou a ze jednoducho bez tichto predmetov to proste nejde (alebo je to o hodne tazsie), no a ked si nejaki "machri" na nejakej 10 urovni ziskaju staf of the mage, celestial fury a carsomir , tak to zvicajne premeni mnoho dalsich "tazsich bojov" na prechadzku ruzovou zahradou:) .

cize moj definitvni verdikt je
Hra je preto "taka lahka" , lebo hraci vedia kde su tie najpredmeti , a poznaju stare dobre osvecene finti ako ich ziskat:) , uz na velmi nizkich urovniach
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

To je také pravda - proto se první hra nedá s dalšími srovnávat. Víš, kde co je, kdy se to objeví a kdybych měl citovat jednoho člověka s OFP fóra "Vidíš do Matrixu." Nicméně kdyby se tedy RP hraní vzalo úplně do důsledku (nevíš, co tě čeká a hraješ bez loadu), potom by drtivá většina postav zemřela na prahu Friendly Arms Inn.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
dodo
Sigilan
Příspěvky: 230
Registrován: 22.10.2005 16:13
Bydliště: krasna malebna dedinka pod Tatrami, Novosad

Příspěvek od dodo »

drake127 píše:Podle mě je hra bez jediného loadu na core rules nedohratelná, protože tam příliš záleží na náhodě (a o hrdinech, kteří neměli to štěstí se nikdy nedozvíme). Nicméně budu dál zkoušet a počítat si vynucené loady - zatím jsem tedy na čísle 1.
presne cosi podobne stvalo aj mna , a dal som si taki mali zavezok , nech sa deje co sa deje , moja hlavna postava nesmie zdochnut (z RP hladiska sa neda vzkriesit , kedze esencia je po smrti fuc), zatial sa mi to takto podarilo mislim ze len z jednou mozno dvoma postavami (kensai a druid), pri niektorich bojoch som sice bol tak trochu hodne zbabeli , ale ked mi zlozia korgana ci vikoniu tak tich si mozem v pohode resnut, ale riskovat ze pri boji s nejakim magom sa moj Charname nezachrani pred Prstom smrti ci zkamenenim , tak to som nebol ochotni riskovat.
no a najviac ma nastvalo ked som takto raz "stratil" jedneho kensaia pri boji s elementalnim princom zeme v sendaininej zakladni , az dovtedi mi ho nikto nezlozil , a tak som spravil malu #okotinku a ja som nadaval rozbijal svoju klavesnicu na kusi

holt cece BG je obcas hra o nervi:)
http://s6.bitefight.sk/c.php?uid=43240
ale nic to preto aj bezo 100 lastoviciek bude este leto
Uživatelský avatar
drake127
Sigil Team
Příspěvky: 2358
Registrován: 24.9.2005 22:28
Bydliště: Jihlava, Czech Republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drake127 »

Ok; přepad dvou koboldů ze zálohy, druhý load.
Žralok, který štěká, nekouše.
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

No ale v BG napríklad chýba taký ten prvok, kde by ti niekto povedal info o určitej lokácii - takže zostávajú už iba tie ochrany prípadne load po zabití - veď naozaj by nejaký schopný dobrodruh pozbieral nejaké tie informácie, povesti a pod aby vedel, ako sa má pripraviť, ale toho sa v BG väčšinou človek nedočká - napr. nepochopím čo robia lichovia v takých lokáciach ako sú napr. doky v Athkatle, nejaké kobky a pod - veď taký lich je super silný undead mág, ktorý určite netrávi svoj čas zavretý v miestnosti o rozlohe 5x5 metrov :roll: - toľko k RP; - obtiažnosť závisí hlavne od AI nepriateľov a tá je bez úprav modmi úbohá (aby som nebol OT).
There is a limit to stupidity.
182
Uživatelský avatar
Frosty
Sigilan
Příspěvky: 1726
Registrován: 2.10.2005 17:17
Bydliště: drsný sever:)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frosty »

CrowX píše:obtiažnosť závisí hlavne od AI nepriateľov a tá je bez úprav modmi úbohá
Ubohá možná, ale po kolikátém loadu..? V tomhle naprosto souhlasím s drakem. A jak už jsem tu v nějaké diskuzi ohledně 'slabých' draků jednou psal - není to o obtížnosti nepřátel, ale o fci save/load.
Berme první hraní - jdeš si takhle stokami pod chrám. čtvrtí - narazíš na skupinku, která po tobě chce peníze za průchod - většinou každý drsně odpoví, že nezaplatí - začne boj. Cca za minutu je skupinka (charnameho) vyřízená...''no to sou ale parchanti''....load.... (v tuhle chvíli ale většinou už v hlavě spřádáš plán, jak na ně)....druhý pokus.... ''sakra čím to ten zmetek do mě mlátil? Vždyť mi mého bojovníka zabil na 4 rány. Hm, ale nejdřív asi vyřídím toho mága. Vždyť už zbývali jen 2''... load....třetí pokus...(v závislosti na poučení se z chyb je to pokus většinou poslední).....''Pche, to trochu chlapci nepobrali.... saláti''
Myslím, že tento scénář se + - bude u většiny asi shodovat. Ano - pokud jedeš BG po druhé, po třetí, po osmé - tak už se ti souboje jeví čím dál tím jednodušší až většinou nakonec sahneš po modu - to je bez debaty.
Klacek i kámen kosti zláme, ale bacha na slova, bacha na ně...
Uživatelský avatar
CrowX
Sigilan
Příspěvky: 1436
Registrován: 24.9.2005 22:58
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CrowX »

Teraz keď hrám s tactics mi jediný problém robia mágovia s automaticky nahodeným xy-ochrán - tým sú prakticky nezničiteľný - a potom mi šupnú jedného abi-dalzima a zvyčajne niekto zhebne - hlavne lichovia, pretože tí sú na vysokom lvl. tak je to od nich riadny klinec do truhly - ale zas bez tých ochrán by som väčšinu mágov vydrtil bez problémov, ťažko povedať, a družinku v stokách som zabil na prvý krát - až som sa sám čudoval, ako dobre som si s nimi poradil. :shock: :twisted:

edit: a lichovia sú vlastne silní iba kvôli tomu, že sú nezraniteľní kúzlami do 5 lvl - takže breach je nanič a najbližšie je iba pierce shield (alebo ako sa to volá) v 7 lvl kúziel - a ja ako multiclass ho ešte nemám - takže tam okolo lichov všelijako pobehujem s nahodeným protection from magic energy a modlím sa, aby mi nehodil remove magic spolu s dalzimom (hnusné to kombo od licha z dokov remove magic+2xdalzim z ch.contingency :-? )
There is a limit to stupidity.
182
Valgard
Sigilan
Příspěvky: 238
Registrován: 14.10.2005 14:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Valgard »

Ja keď som to hral prvykrát, tak som to vzdal na tej partičke 4 ženských pri východe z Nashkelských dolov. Skúšal som to asi 10 krát a potm som sa na to vybodol a začal som novú hru :-D . tak isto v pevnosti gnolov, neustále som robil save a load, následkom čoho som mal gnolov strašne veľa, vystrieľal som hafo šípov, to bol zážitok :).

Teraz už to prebehnem rýchlo, ale najlepší pocit z hrania som mal na prvykrát, aj keď so msi postavu nahádzal s vysokými statmi.

Keď si to chcem sťažiť, tak si urobím postavu slabšiu, nechám staty tak ako mi prvykrát hodí a snažím sa hrať akoby "reálne". To znamená, že napr rangerom nedávam lepšie brnenie ako pokovené kožené, do súbojov idem akoby som nevedel čo ma tam čaká (žiadne predpripravené kúzla a pod) a baví ma to omnoho viac. Bohužiaľ, už to nieje také super, ako na prvé dohranie.

Bez loadu som to ešte neskúšal. Ono je dosť blbé, ako to už Drake spomínal, že dosť veľa vecí je o náhode. Raz sa trafím, raz nie, niekedy sa podaria záchranné hody a niekedy nie.

Napr. už spomínaná FAI. Tak tam mi Tarnesh skor vždy na prvý pokus zabije hlavnú postavu s magickou strelou. Jediná moja postava, ktorá ju prežila, bol trpasličí bojovník s 15 žvotmi na 1. lvl. Samozrejme, keď o tom viem, tak je to úplne iné a možem sa pripraviť. Akurát to už nieje ono.

Ak niekomu pripadajú single player hry ľahké, odporúčam zahrať online hry, napr. Ultimu online. Žiadny save a load. Jednoducho umriete sa idete sa ressnúť. A to ani nehovorím o súbojoch medzi hráčmi, kde práve dosť veľa "polobohov" zo single player hier nevie uniesť, že ich druhý hráč porazí :). Ale tak to chodí, nemože byť každý najlepší.
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

drake127 píše:... (a o hrdinech, kteří neměli to štěstí se nikdy nedozvíme)...
velmi dobře řečeno

Valgard: poprvé jsem měl (nejen) stejné 2 záseky :-) když člověk ještě nevím, jak ty pricnipy fungují... v pevnosti gnollů porazím jednu skupinku gnollů, sejvnu, o 5 metrů dál mě druhá zabije, tak loadnu na tu předchozí, tím se mi gnollové zdvojnásobí... šípy už jsem dávno neměl, ale vrátit se do Nashkelu s nepořízenou se mi nechtělo... K čertu, mělo to poprvé něco do sebe 8-)
Johny
Sigilan
Příspěvky: 9
Registrován: 1.11.2005 11:40

Příspěvek od Johny »

respown je sux, nesnáším ho a je docela nesmyslný. jednou se mi dokonce stalo, že jsem prohledával mapu u gnolí pevnosti, šel jsem "tam" a nic tam nebylo, šel jsem zpátky a najednu hafo gnolů. (odkudse vzali netuším). potom podzemí v gulikinu jsem přímo nesnášel, ten respown koboldích komand byl fakt nepříjemný. zasvětí mě někdo do respownu v souvislosti s save/load?
jinak jak jsem to hrál poprvé, bylo to hodně těžké, ale za bojovníka se to hrát v klidu dalo, protočil jsem to, bavilo mě to, dvojka mě překvapivě nechytla, jedničku jsem hrál pak ještě jednou za bojovníka s návodem (chtěl jsem zjistit co všechno jsem předtím neudělal a že toho bylo fakt dost), pak ještě 2x za mága ale teď jsem se dostal do situace, kdy jsem sehnal datadisk (díky jednomu nejmenovanému členu tohoto fóra), a rozjel si to znovu za mága, bohužel jsem se setkal s tím, že po příchodu do baldurovy brány mě hra absolutně přestala bavit a nějak se nemůžu donutit ji dohrát. pak sem si navíc zformátoval savy, takže to můž hrát znovu (chci si totiž převést postavu z BG1 do BG2). nainstaluju si tutu, snad mě to trošku vzpruží, a hru oživí + nějaké módy a spec questy.
co se týče obtížnosti, tak BG1 jsem v klidu dohrál na normál, ale BG2 jsem měl problém to hrát na easy :oops: . nevím proč, ale nějak mě nebaví hra stylu "nalákám potvoru na jednu postavu a budu s ní běhat dokolečka a ostatní ji sundají luky a kušema". takže nepotřebuju žádný mód na úpravu obtížnosti. jinak zkoušeli jste někdy projet podtemno stylem, že jste pro drowy neudělali ani jeden úkol? já je všechny povraždil a šel na povrch (tím jsem i ztratil hafo zkušeností a pár možných artefaktů). byl to fakt hardcore i na nejniždí obtížnost. ale třeba jsem noob. :oops:
Uživatelský avatar
Ajantis
Sigil Team
Příspěvky: 5040
Registrován: 28.9.2005 22:38
Bydliště: die beschattete Berge
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ajantis »

Johny píše:.... zasvětí mě někdo do respownu v souvislosti s save/load?....
Noo, když loadneš těsně před nějakým bojem (když jsou nepříběhoví nepřátelé kousek za hranicí viditelnosti), tak se zdvojnásobí... klidně několikrát. Taková finta autorů proti moc zuřivé akci save/load možná...

Gnollové? Možná byli za mostem z té strany, kterou nemůžeš navštívit, nebo vylezli z nějaké díry v zemi, do které nemáš přístup...
A nebo jsou tam proto, aby hra vypadala živěji a ne jako nascriptované místnosti s předem dnaým počtem nepřátel.

K tomu Tvému hraní BG2- to je v pohodě, tak nějak vypadala mé první hraní BG1 ;-)
Pokud u BG serie vydržíš, za chvíli taky budeš kosit lichy s Tacticsem :lol:
Uživatelský avatar
Kong Bao-tan
Sigilan
Příspěvky: 483
Registrován: 11.10.2005 13:11
Bydliště: Svět Ideí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kong Bao-tan »

Pokud u BG serie vydržíš, za chvíli taky budeš kosit lichy s Tacticsem
Nebo taky ne - viz Vampi... a mě to taky nějak moc nebere...
Dost již bylo ostrých uší, na čase tasit nosy!
Něco málo o Svirfneblinech: http://forum.sigil.cz/viewtopic.php?p=125332#125332
Odpovědět

Zpět na „Baldur's Gate I & II“